MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 1 - Ladder 25:

Puntenverdeling 4-3-2-1

55 Porcupine Tree - Deadwing
36 Riverside - The Curtain Falls +2
32 Beardfish - Sleeping in Traffic +3
28 Antimatter - Killer
27 Big Big Train - East Coast Racer +4
24 Pain of Salvation - Rope Ends +1
21 Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
17 Wintergatan - Paradis

Deadline vrijdag 3 juni om 19.00 uur

240

Ik heb zeker wel genoten van deze Ladder waarbij ik zelfs een aantal nummers beter vind dan Deadwing. Ik moest zo lachen bij het tussenstukje ‘Staying Alive’ van Beardfish. Zeldzame humor in de Prog. Soms zou ik willen dat ik de luistervaardigheid had zoals meesterdch om alle teksten te vertalen en te doorgronden. Een extra beleving die ik meestal niet heb. Voor mij is de stem altijd meer een instrument. En de verhalen zijn soms ook in de Prog ondoorgrondelijk. Meer waardering gekregen voor East Coast Racer van BBT. Wat een mooi nummer !

legian schreef:
(quote)

Begin van de week met ernstige darmklachten snachts bij de spoedeisende hulp geweest. Na wat verder onderzoek is er gisteren vastgesteld dat de galblaas ontstoken is en verwijderd moet worden. Met een ziekenhuis opname als gevolg en een komende operatie waar ik nu op wacht.

Dat zal flink schrikken geweest zijn als het zo plotseling ernstig wordt. Mijn galblaas is al in 2007 verwijderd maar dat kwam door galstenen in de galblaas wat een veel langzamer proces was.

Hopelijk wordt je snel geopereerd zodat je weer verder kunt! Gelukkig kun je ook zonder galblaas dus voor nu veel sterkte en beterschap gewenst Legian!

Mssr Renard
meneer schreef:
. Soms zou ik willen dat ik de luistervaardigheid had zoals meesterdch om alle teksten te vertalen en te doorgronden. Een extra beleving die ik meestal niet heb. Voor mij is de stem altijd meer een instrument. !

Ik had precies hetzelfde. Ik heb wel bewondering voor mensen die teksten zo doorgronden. Dan moet Queen of Heep wel erg middelmatig zijn.

Ik weet van 99% van de muziek die ik luister niet waar het over gaat, of ik vind het vergezocht. Maar als sommigen het dan wel kunnen uitleggen, lees ik graag mee.

Kan iemand me dan eindelijk eens uitleggen waar The Wall of Lamb Lies Silent of Misplaced Childhood in godensnaam over gaan.

Mssr Renard schreef:
Kan iemand me dan eindelijk eens uitleggen waar The Wall of Lamb Lies Silent of Misplaced Childhood in godensnaam over gaan.

Tuurlijk. Is vrij simpel: dat gaat over de jonge Puertoricaan Rael die zijn vader heeft verloren tijdens de Tweede Wereldoorlog en dan toch soms nostalgisch aan zijn kindertijd terug denkt..

Mssr Renard
meneer schreef:
(quote)

Tuurlijk. Is vrij simpel: dat gaat over de jonge Puertoricaan Rael die zijn vader heeft verloren tijdens de Tweede Wereldoorlog en dan toch soms nostalgisch aan zijn kindertijd terug denkt..

Aha. En heet hij toevallig Tommy?

Sterkte en beterschap legian! Altijd naar om een operatie te moeten ondergaan. We duimen voor je!

Sterkte legian!

meneer schreef:
(quote)

Dat is niet volgens mijn informatie; dit verhaal op Lamb gaat veel dieper The Naked Truth About Raelians And Their UFO Religion - religionunplugged.com

Vandaar ook dat de teksten moeilijk te begrijpen zijn

Ronde 1 - Ladder 25:

Puntenverdeling 4-3-2-1

59 Porcupine Tree - Deadwing +4
38 Riverside - The Curtain Falls +2
32 Beardfish - Sleeping in Traffic
31 Antimatter - Killer +3
28 Big Big Train - East Coast Racer +1
24 Pain of Salvation - Rope Ends
17 Wintergatan - Paradis

Bravejester schreef:
Dat is niet volgens mijn informatie; dit verhaal op Lamb gaat veel dieper. Vandaar ook dat de teksten moeilijk te begrijpen zijn
…. ….

Prima ladder hoor! Als je Deadwing al buiten de punten kan laten...

Beterschap voor legian!

Ronde 1 - Ladder 25:

Puntenverdeling 4-3-2-1

59 Porcupine Tree - Deadwing
38 Riverside - The Curtain Falls
36 Beardfish - Sleeping in Traffic +4
33 Antimatter - Killer +2
29 Big Big Train - East Coast Racer +1
27 Pain of Salvation - Rope Ends +3
17 Wintergatan - Paradis

Ronde 1 - Ladder 25:

Puntenverdeling 4-3-2-1

63 Porcupine Tree - Deadwing +4
40 Riverside - The Curtain Falls +2
36 Beardfish - Sleeping in Traffic
34 Antimatter - Killer +1
30 Pain of Salvation - Rope Ends +3
29 Big Big Train - East Coast Racer
17 Wintergatan - Paradis

Mssr Renard schreef:

Ik weet van 99% van de muziek die ik luister niet waar het over gaat, of ik vind het vergezocht. Maar als sommigen het dan wel kunnen uitleggen, lees ik graag mee.

Voor mij is de muziek ook belangrijker dan de tekst en het eerste selectiecriterium. M.a.w: als de muziek me niet pakt, doet de tekst er al niet meer toe. Al voegt een goeie tekst - of beter nog: een verhaal op een conceptalbum - wel degelijk iets toe en kan een album écht maken. Daar tegenover: echt slechte / te cheesy teksten kunnen een album ook zeker breken voor mij ondanks de muzikale kwaliteit...

(over het algemeen zijn proggers trouwens vrij "serieuze" muziekliefhebbers / -nerds en ik ga er dus vanuit dat je - bewust - een beetje overdrijft met je statement )

Mssr Renard
ProGNerD schreef:
(quote)

Voor mij is de muziek ook belangrijker dan de tekst en het eerste selectiecriterium. M.a.w: als de muziek me niet pakt, doet de tekst er al niet meer toe. Al voegt een goeie tekst - of beter nog: een verhaal op een conceptalbum - wel degelijk iets toe en kan een album écht maken. Daar tegenover: echt slechte / te cheesy teksten kunnen een album ook zeker breken voor mij ondanks de muzikale kwaliteit...

(over het algemeen zijn proggers trouwens vrij "serieuze" muziekliefhebbers / -nerds en ik ga er dus vanuit dat je - bewust - een beetje overdrijft met je statement )

Nee hoor, ik overdrijf echt niet. Ik doe er soms wel 30 jaar over voor ik eindelijk snap want een zanger bedoelt. Met name types als Fish en Sting. Waar de hell gaat Mad About You over? Soms snap ik flarden van teksten wel maar wat moet ik met een sjaal die gedoceert is met een fugi knoop? Dankzij internet (dat bestond vroeger niet) hebben we sites die teksten verklaren, maar als jknge tiener in de '90s moest je het zelf maar uitzoeken. Thick as a Brick is overigens nog steeds 1 groot raadsel terwijl ik de tekst woord voor woord uit mijn hoofd ken.

Nu luister ik liever naar instrumentale muziek en muziek met zang is meestal erg banaal bij mij: Lynyrd Skynyrd, Camel, Queen, Heep, Allman Brothers, Saga, etc. Diepe teksten gaan vask samen met saaie voor mij muziek (singer/songwriter, folk, new-wave, gothic, etc.). Ik ben maar een simpele man, maar ik houd van virtuoze muziek met veel jams, solo's en improvisaties.

Ik heb wel veel (erg veel) naar bands als Porcupine Tree, Pain of Salvation, etc. geluisterd, en Concrete Lake gaat over een betonnen meer, iets met vervuiling en Be gaat over god geloof ik, maar dat is allemaal tekstueel too much voor mij.
Reden ook (denk ik) om lange tijd de hele prog even de rug toe te keren.

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

Genesis - Supper's Ready
Pink Floyd - High Hopes
Pink Floyd - Time
The Gathering - Black Light District
Focus - Hocus Pocus
Antimatter - This Is Not Utopia
Wheel - Dissipating
Mastodon - Gobblers of Dregs

Deadline zaterdag 4 juni om 19.00

Mssr Renard schreef:
….. om lange tijd de hele prog even de rug toe te keren.

“Lange tijd… even…”. Die zin snap ik dan tekstueel weer niet helemaal..

Wie verzint het om dit allemaal in één ladder te gooien? *zucht*

Mssr Renard
Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

1 Genesis - Supper's Ready +1
2 Pink Floyd - High Hopes +2
3 Pink Floyd - Time +3
4 Focus - Hocus Pocus +4
Wheel - Dissipating

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

6 Focus - Hocus Pocus +2
5 Genesis - Supper's Ready +4
3 Wheel - Dissipating +3
3 Pink Floyd - Time +1
2 Pink Floyd - High Hopes

20

Deadline zaterdag 4 juni om 19.00.

Alleen over de vierpunter ben ik (meer dan) zeker. Dat is voor mij simpelweg één van de mooiste nummers ooit gemaakt. Verder is dit echt een beresterke ladder. Wheel gaat er met de drie punten vandoor, één van de meest aangename ontdekkingen voor mij van vorig jaar. Hocus Pocus verdient natuurlijk meer dan de 2 punten die er nu staan, maar gezien het verdere geweld waar tegen opgebokst moet worden, zit er nu niet meer in. Natuurlijk is het schandalig dat de overige nummers geen punten krijgen, maar dat is niet verwonderlijk met de hoeveelheid muzikaal geweld die in één ladder wordt gepropt.

Na BoyOnHeavenHill (als die opschiet... )

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

9 Focus - Hocus Pocus +3
9 Genesis - Supper's Ready +4
6 Pink Floyd - Time +2 (+1 door ABDrums vergeten erbij te tellen)
3 Wheel - Dissipating
3 Pink Floyd - High Hopes +1

30

Ja KOM OP ZEG... Choices, choices... De 4 punten zijn duidelijk, de verdeling van de overige drie zou morgen (of straks al) heel anders kunnen zijn, en de rest verdient eigenlijk ook wel een kruimeltje... maar dit moet het dan maar zijn.

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

9 Focus - Hocus Pocus
9 Genesis - Supper's Ready
7 Pink Floyd - Time +1
5 Wheel - Dissipating +2
4 Mastodon - Gobblers of Dregs +4
3 Pink Floyd - High Hopes
3 The Gathering - Black Light District +3

40

Tjeezus jongens wat een ladder !
Ze verdienen echt allemaal punten en het is bij voorbaat erg jammer voor de afvallers, maar er moet toch gekozen worden, dus:
Dan is voor mij Mastodon met dit mooie nummer van hun laatste album dat afgelopen jaar in mijn persoonlijke Top-3 eindigde, de onbetwiste winnaar.
Direct gevolgd door het mooi opgebouwde en sfeervolle nummer van "ons eigen" The Gathering (toen de gitaar nog een prominente rol had ).
Voor de derde plaats kies ik dan toch voor Wheel ten koste van Antimatter die ik hier al eerder punten heb gegund.
En dan pikt Pink Floyd nog net het laatste schamele puntje mee voor Time.
Met pijn in het hart voor de rest...

Ook de ladder van morgen (en overmorgen) belooft ons op dergelijke duivelse dilemma's te trakteren, BoyOnHeavenHill en ProGNerD...

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

10 Genesis - Supper's Ready +1
9 Focus - Hocus Pocus
9 Pink Floyd - Time +2
6 Pink Floyd - High Hopes +3
5 Wheel - Dissipating
4 Mastodon - Gobblers of Dregs
4 Antimatter - This Is Not Utopia +4
3 The Gathering - Black Light District

50

Ja, met name die van morgen bestaat uit 1 gedoodverfde winnaar en 7 keer een hoofdpijndossier...

BoyOnHeavenHill schreef:
Ja, met name die van morgen bestaat uit 1 gedoodverfde winnaar en 7 keer een hoofdpijndossier...

We hebben het ook niet makkelijk hier

Casartelli (moderator)
Kan de volgende mijn punten meenemen? Alvast dank!

Focus - Hocus Pocus 4
The Gathering - Black Light District 3
Mastodon - Gobblers of Dregs 2
Antimatter - This Is Not Utopia 1

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

13 Focus - Hocus Pocus (4)
12 Genesis - Supper's Ready +2
10 Pink Floyd - Time +1
9 Wheel - Dissipating +4
6 Pink Floyd - High Hopes
8 Antimatter - This Is Not Utopia +3 (1)
6 Mastodon - Gobblers of Dregs (2)
6 The Gathering - Black Light District (3)

70

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

15 Genesis - Supper's Ready +3
14 Focus - Hocus Pocus +1
12 Pink Floyd - Time +2
10 Pink Floyd - High Hopes +4
9 Wheel - Dissipating
8 Antimatter - This Is Not Utopia
6 Mastodon - Gobblers of Dregs
6 The Gathering - Black Light District

80

Ronde 1 - Ladder 26:

Puntenverdeling 4-3-2-1

16 Genesis - Supper's Ready +1
14 Focus - Hocus Pocus
14 Pink Floyd - Time +2
13 Wheel - Dissipating +4
10 Pink Floyd - High Hopes
9 Mastodon - Gobblers of Dregs +3
8 Antimatter - This Is Not Utopia
6 The Gathering - Black Light District

90

Ronde 1 - Ladder 26: Sterke ladder??

Puntenverdeling 4-3-2-1

17 Genesis - Supper's Ready 1
18 Focus - Hocus Pocus 4
14 Pink Floyd - Time
13 Wheel - Dissipating
10 Pink Floyd - High Hopes
9 Mastodon - Gobblers of Dregs
10 Antimatter - This Is Not Utopia 2
9 The Gathering - Black Light District 3

legian sterkte, succes en beterschap!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.