MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 17:

14 PTS - Island +2
11 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
10 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +1
1 Psychotic Waltz - Spiral Tower

36

Deadline: maandag 7 februari om 19:00 uur

Geen echt interessante ladder, op PTS na. Ik ben het eigenlijk volledig eens met de bevindingen van SBube.

Ronde 0 - Ladder 17:

16 PTS - Island +2
11 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +1

39

Deadline: maandag 7 februari om 19:00.

The Mars Volta en ik zullen wel nooit geen vrienden worden, net zoals ProGNerD kan ik daar maar niet in komen. De volle buit gaat naar PTS uit het Drentse Diever met Zwolle als uitvalsbasis. Vooral 2e album Tides beluister ik nog regelmatig. Voor een 'amateuristisch klinkende' band tourden ze midden jaren 90 toch maar mooi met Arena en speelden in het voorprogramma van Marillion in Tivoli en Steve Hogarth solo in de Melkweg.

Ronde 0 - Ladder 17:

18 PTS - Island 2
12 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick 1

Ronde 0 - Ladder 17:

19 PTS - Island +1
12 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
3 Psychotic Waltz - Spiral Tower +2

Ronde 0 - Ladder 17:

19 PTS - Island
14 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
12 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +1
3 Psychotic Waltz - Spiral Tower

Deadline: maandag 7 februari om 19:00

48

In mijn excel lijst had ik hier geen notities bijstaan. En ik begrijp nu weer waarom. Geen van de nummers weet enige indruk achter te laten. Laat staan dat ik ergens nog punten aan zou willen geven.

Ronde 0 - Ladder 17:

19 PTS - Island
14 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
13 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +1
5 Psychotic Waltz - Spiral Tower +2

Verbazing maakt zich meester van mij. Afgelopen weekend geen tijd gehad mensen, excuses.

Ronde 0 - Ladder 17:

20 PTS - Island +1
16 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
13 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
5 Psychotic Waltz - Spiral Tower

54

Ook ik kan er, na herhaalde pogingen, maar niet lekker inkomen met TMV. Dit nummer van Psychotic Waltz sprak me niet aan. PTS vond ik wel aardig, maar niet veel meer en TMT was dan wel duidelijk het beste voor mij!

Ronde 0 - Ladder 17:

21 PTS - Island +1
16 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
7 Psychotic Waltz - Spiral Tower +2

legian schreef:
In mijn excel lijst had ik hier geen notities bijstaan. En ik begrijp nu weer waarom. Geen van de nummers weet enige indruk achter te laten. Laat staan dat ik ergens nog punten aan zou willen geven.

Jij hebt een excellijst met notities??

Ronde 0 - Ladder 17:

22 PTS - Island +1
18 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
7 Psychotic Waltz - Spiral Tower

60

Rogyros schreef:
(quote)

Jij hebt een excellijst met notities??

Ja je kan zowaar teksten in Excel toevoegen

Ik ga voor dit soort dingen vaak voor de onnodige extra stappen. Vooral voor mijzelf om de stemmen bij te houden en op die manier ook wat vooruit de werken. Maakt het makkelijker als ik niet zoveel tijd heb om de muziek nog eens te beluisteren. Of als we in het Marillion/Genesis/Dinoprog gedeelte van het spel belanden. Dan beluister ik in een keer een bulk en zet de stemmen vast klaar.

En ik vind het ook gewoon leuk om wat in excel aan te klooien dus dit is weer een goed excuus.

EvilDrSmith schreef:
Zeg, waarom staat de beste band nog helemaal onderaan? Willen jullie eens heel snel ophouden met deze flauwekulletjes?
Alvast bedankt!

Stemmen dan!

Ronde 0 - Ladder 17:

23 PTS - Island +1
20 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
7 Psychotic Waltz - Spiral Tower

Ronde 0 - Ladder 17:

23 PTS - Island
20 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
15 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +2
8 Psychotic Waltz - Spiral Tower +1

Ronde 0 - Ladder 17:

24 PTS - Island +1
22 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
15 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
8 Psychotic Waltz - Spiral Tower

Ronde 0 - Ladder 17:

24 PTS - Island
23 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +1
17 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +2
8 Psychotic Waltz - Spiral Tower

Tha fuck? Dat vlakke Post-Traumatisch Stresssyndroompje met die wiebelige, zwakke zanger en valse gitaar pikt alle punten in en de daadwerkelijke pioniers op proggebied bungelen troosteloos onderaan? Nou nou, het is wel duidelijk dat de metalheads hier in de minderheid zijn.
En ja, inmiddels weet ik dat Pete Jones goed kan zingen, maar bewaar dit nummer voor een game 'beste wiegeliedjes/lullaby-songs': dan maakt het nog goede kans tussen Vader Jacob, Slaap Kindje Slaap en een best of van Toots Thielemans.

Hupsakee, iedereen voor straf in de hoek en een ezelsmuts op. Kan deze ladder niet even overnieuw en dat iedereen nog maar eens even goed achter de oren krabt en een herkansing krijgt?
Tsjongejongejongejonge-nogantoezeg!

Ronde 0 - Ladder 17:

24 PTS - Island
23 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
18 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +1
10 Psychotic Waltz - Spiral Tower +2

75

Nou, nou. Op zich verwacht ik ook dat de progheads hier in meerderheid zijn ten opzichte van de metalheads. Ik kan je vertellen dat er al veel meer (prog)metalliefhebbers zijn dan enkele jaren terug. Ik beschouw mezelf ook wel als één.
Maar na een onrustige werkdag verdroeg ik die twee onrustige nummers maar slecht. Ik ben wel liefhebber van de laatste van Psychotic Waltz, maar vond dit maar onrustig gedoe. En The Mars Volta en ik worden nooit echt vriendjes vrees ik.
Dus gaan ook bij mij de punten naar het onbekende maar best aardige PTS en krijgt Tiger Moth Tales het overgebleven puntje, terwijl ik in vooral de laatste toch ook wel enige spanning en dynamiek miste.
Tja, het is ook nooit goed

Ronde 0 - Ladder 17:

26 PTS - Island +2
24 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +1
18 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
10 Psychotic Waltz - Spiral Tower

78

Bonk schreef:
Na de kwaadaardige dokter

En ik doe mijn naam even eer aan.

EvilDrSmith schreef:
Tha fuck? Dat vlakke Post-Traumatisch Stresssyndroompje met die wiebelige, zwakke zanger en valse gitaar pikt alle punten in en de daadwerkelijke pioniers op proggebied bungelen troosteloos onderaan? Nou nou, het is wel duidelijk dat de metalheads hier in de minderheid zijn.
En ja, inmiddels weet ik dat Pete Jones goed kan zingen, maar bewaar dit nummer voor een game 'beste wiegeliedjes/lullaby-songs': dan maakt het nog goede kans tussen Vader Jacob, Slaap Kindje Slaap en een best of van Toots Thielemans.

Hupsakee, iedereen voor straf in de hoek en een ezelsmuts op. Kan deze ladder niet even overnieuw en dat iedereen nog maar eens even goed achter de oren krabt en een herkansing krijgt?
Tsjongejongejongejonge-nogantoezeg!

Ronde 0 - Ladder 17:

24 PTS - Island
23 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick
18 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of) +1
10 Psychotic Waltz - Spiral Tower +2

75

The Mars Volta klinkt als Mexican drug cartel members on steriods.... Not my cup of tea .
Psychotic Waltz heeft veel betere nummers gemaakt; inclusief hun laatste album.
En de zanger vind ik veel beter in Deadsoul Tribe waar ik 5 cd´s heb.

En ja, op sommige momenten is het geheel van Tiger Moth Tales een beetje te dichtbij de Smurfen maar Blauw is nog altijd wel mijn 2e favoriete kleur na rood

EvilDrSmith schreef:
Tha fuck? Hupsakee, iedereen voor straf in de hoek en een ezelsmuts op. Kan deze ladder niet even overnieuw en dat iedereen nog maar eens even goed achter de oren krabt en een herkansing krijgt?
Tsjongejongejongejonge-nogantoezeg.

jij gaat het nog zwaar krijgen hier (alhoewel je wel van zwaar metaal houdt).

Maar goed. Ik ben bezig.

Bravejester schreef:

The Mars Volta klinkt als Mexican drug cartel members on steriods.... Not my cup of tea .
Psychotic Waltz heeft veel betere nummers gemaakt; inclusief hun laatste album.
En de zanger vind ik veel beter in Deadsoul Tribe waar ik 5 cd´s heb.
En ja, op sommige momenten is het geheel van Tiger Moth Tales een beetje te dichtbij de Smurfen maar Blauw is nog altijd wel mijn 2e favoriete kleur na rood

Nou je het zegt: die gave serie 'NARCOS: Mexico' had best een paar liedjes van The Mars Volta in hun soundtrack kunnen opnemen: zeker tijdens een zoveelste ripdeal die in een bloedbad eindigt en er dan lekker die hysterische klanken van The Mars Volta eroverheen. Zou best goed kunnen werken!

Ik had zelf 'I Remember' van Psychotic Waltz willen nomineren (of mogelijk 'Butterfly'), maar toen was dit nummer van Ps. Waltz al door iemand anders genomineerd. En één nummer per artiest leek me wel genoeg. Achteraf denk ik dat 'I Remember', een ballad met dwarsfluit, meer kans had als ik het stemgedrag zo bekijk. 'Spiral Tower' is evenzogoed wel een van de classics van Waltz.
Deadsoul Tribe is goed tot briljant, maar Psychotic Waltz was werkelijk volstrekt uniek: zeker in die tijd. Devon/Buddy heeft zijn Amerikaanse maatjes nodig voor die dwarse, obstinate sound. Deadsoul Tribe is wat liever, gestroomlijnder.

TMT: blauw of rood, geef mij maar zwart, pikzwart.

Ronde 0 - Ladder 17:

27 PTS - Island +1
26 Tiger Moth Tales - A Visit to Chigwick +2
18 The Mars Volta - Roulette Dares (The Haunt Of)
10 Psychotic Waltz - Spiral Tower

81

Soms hou ik wel van impotente muziek.

Bonk schreef:
metalheads. Ik beschouw mezelf ook wel als één.
Ik ben wel liefhebber van de laatste van Psychotic Waltz, maar vond dit maar onrustig gedoe. En The Mars Volta en ik worden nooit echt vriendjes vrees ik.
Tja, het is ook nooit goed
Inderdaad. Niet goed.
Foei! In de hoek!

meneer schreef:
Soms hou ik wel van impotente muziek.

Je eerlijkheid siert je.

Bravejester schreef:

TMT: blauw of rood, geef mij maar zwart, pikzwart.

Black is beatiful .. en ook al is dit meer waar dan niet waar is het toch een politiek correct commentaar dat ik hier niet zo snel had verwacht

Bravejester schreef:
Black is beatiful .. en ook al is dit meer waar dan niet waar is het toch een politiek correct commentaar dat ik hier niet zo snel had verwacht
Ik kan gemakkelijk hier een héél politiek incorrecte draai van maken.

Ronde 0 - Ladder 18:

2 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer
1 Transatlantic - The World We Used To Know
Rivers of Nihil - Terrestria IV: Work
Laurent Thibault - Mais on Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps

Deadline: dinsdag 8 februari om 19:00

Ronde 0 - Ladder 18:

3 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer +1
1 Transatlantic - The World We Used To Know
2 Rivers of Nihil - Terrestria IV: Work +2
Laurent Thibault - Mais on Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps

Deadline: dinsdag 8 februari om 19:00.

6

Mijn recente ontdekking die hoog in m'n progmetal jaarlijst is geëindigd, Rivers of Nihil verdient hier de hoofdprijs: heerlijke moderne, avontuurlijke progressieve metal (iets voor EvilDrSmith ? )

Laurent Thibault valt voor mij af, daar wordt ik met name richting het einde een beetje kriegel van.

De nummer 2 was lastiger: waar ik op zich meer heb met Transatlantic / Neal Morse, maar ze eerder nog wel 's "over the top" vond, vind ik dit voor hun doen juist een niet heel spannend nummer, helaas.
Lazuli luister ik niet vaak, maar dit klinkt toch wel erg mooi met name richting het einde, dus die krijgt de punt.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.