MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
panjoe (moderator)
28. La Femme - Sacatela spotify:track:7AQSnI0NylqRyXJTvN1Aku

Ik neem aan dat de nieuwe Gorillaz nog wel genomineerd wordt - handmatig deze maand of anders vast automatisch volgende maand.

Het stond al weken vast dat ik Broken van The Haunted Youth zou aanbrengen, maar kijk, automatisch genomineerd. Tweede keuze was Sacatela van La Femme, die Panjoe zonet selecteerde. Daar ga ik alvast voor supporteren. Maar wat nu? Will of the People van Muse maakt in deze thread volgens mij geen schijn van kans ... Het goedgeluimde Good Times van Jungle óf de eerder dramatisch klinkende samenwerking tussen Yeah Yeah Yeahs & Perfume Genius misschien? *twijfel, twijfel*

29. Yeah Yeah Yeahs, Perfume Genius - Spitting Off the Edge of the World spotify:track:3kBBjItT7JnKi28k68dGkr

Die mooie nieuwe Warhaus-single leek me nog wat voor jou om te nomineren, esteban.

30. Beth Orton - Weather Alive spotify:track:3AJJhAU07tGpQkju5f0WBf

Arno schreef:
Die mooie nieuwe Warhaus-single leek me nog wat voor jou om te nomineren, esteban.

Open Window? 'k Denk te begrijpen waarom. Voorlopig heeft die mij nog niet echt beet, ondanks het mooie instrumentale einde. Wie weet groeit dat nog komende maand.

31. Daniel Avery ft. Kelly Lee Owens & HAAi - Chaos Energy spotify:track:1ADoaoyKY78CnBvsq6DqFG

32. Perel - Spuistraat spotify:track:5xej8SRNSkbEvLvQTovrmz

33. The Hellacopters - Reap a Hurricane spotify:track:7GDgvIX4mSQW1v9BLRLVwU

34. Warhaus - Open Window

Teunnis schreef:
(quote)

Heel fijn dat je hier alsnog even de tijd voor nam

En oh my god, mijn top-5 is bijna identiek! En de top-3 is identiek! Ik kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst zo overeenkwam.

Idd bedankt voor de presentatie, Edgar18

De top 3 was ook mijn top 3, zelden vertoond, deze eensgezind

Een kleine correctie wel:
Edgar18 schreef:
9. Fatoumata Diawara - Yakandi (23 punten, 8 keer genoemd)

We blijven nog even op het Afrikaans continent, al vliegen we wel van Mali naar Ivoorkust.

Fatou is natuurlijk ook Malinees.

Eens bomen over een nominatie.

Ook van mijn kant nog heel erg bedankt voor de finalevoorstelling, Edgar18! En wat een geweldige uitslag ook. Die Lalalar-plaat ga ik de komende weken nog een paar keer draaien, wordt iedere keer beter.

Toch maar voor deze gegaan, ondanks dat ie volgende maand wrs automatisch mee mag doen:

35. Faizal Mostrixx - Transitions spotify:track:3hm8BMfADmxea1AMbmN0NC

36. The Luka State - Bring Us Down spotify:track:2Vlcv2ABEQ21nTcYJWLktM

37. Bright Dog Red - Under the Porch spotify:track:1mUDY5D5IGFK87fEUprCYP

38. Stella Donnelly - Flood

Kan iemand het linkje hiervan toevoegen?

VladTheImpaler schreef:
Kan iemand het linkje hiervan toevoegen?

38. Stella Donnelly - Flood spotify:track:5I9ZDKKGg6TTNHTeS6bJJc

39. Bríi - Corpos Transparentes spotify:track:1TSb7P9JtpSh4yw0j8oZsk

panjoe (moderator)
Is er trouwens enig inzicht in de prestaties van de automatische nominaties? Ik heb het idee dat die van de Afrekening structureel slecht presteren (en ook weinig inhoudelijk toevoegen) in de SvhJ competitie. Maar misschien is dat mijn bias t.o.v. de muziek in de algemene lijst van de Afrekening, die meestal (letterlijk en figuurlijk) bleekjes afsteekt ten opzichte van onze eigen nominaties...

Edit: Een blik op de eindlijst van 2021 bevestigt dit ook wel. Iedere maand worden 4 van de 64 nummers automatisch genomineerd via de Afrekening (1 op 16), maar slechts 4 nummers hebben de uiteindelijke top 240 gehaald (1 op 60). Ook de auto-nominaties van de populaire releases scoren maar 4 posities in die lijst - wel wat anders dan RYM (17 stuks) en Maak kennis met... (25 stuks). Misschien iets om over na te denken voor de organisatoren in de toekomst - users als aero (15), Niels (12), Edgar (14), en Koen (12) hebben eigenhandig meer aan de top 240 bijgedragen dan releases en de Afrekening samen, met minder dan een kwart van het aantal nominaties...

Volgens mij klopt je wiskunde niet helemaal, maar ik volg je argumentatie wel. Aangezien met de huidige populariteit niet alle users 2 nummers per maand kunnen nomineren (lukt mij iig al maanden niet), kun je je afvragen of het niet waardevoller is om meer usernominaties te doen ipv automatische nominaties die niet aanslaan.

panjoe (moderator)
Titmeister schreef:
Volgens mij klopt je wiskunde niet helemaal

Hoe bedoel je?

Maar idd, dat laatste was mijn punt.

Dan duw je SvhJ wel nog verder de obscuriteit in voor de diversiteit vind ik het juist wel leuk. Maar doen de albumnominaties het serieus beter dan de Afrekening nominaties? Dat verbaast mij wel.

panjoe (moderator)
Mausie schreef:
Maar doen de albumnominaties het serieus beter dan de Afrekening nominaties? Dat verbaast mij wel.

Ongeveer even slecht, albumnominaties en de MuMeAfrekening hadden beide 4 noteringen in de top 240 van 2021. En dat terwijl ze gezamenlijk dus 96 nummers per jaar nomineren.

Het klopt zeker dat de meer middle of the road MuMe smaak zo wel meer representatie krijgt.

40. Under the Surface - Miin Triuwa spotify:track:58NfjDMSv5gSuxgdDCRMeU

Tijd voor wat intellectuele muziek

41. IShowSpeed - F.U.C. spotify:track:72bhBINL1vcfHAv6vEjOo4

hoi123 schreef:
41. IShowSpeed - F.U.C. spotify:track:72bhBINL1vcfHAv6vEjOo4
Leuk dat je hem ook ontdekt hebt! Wij hebben hem in maart al de revue laten passeren in dit topic .

panjoe schreef:
Maar misschien is dat mijn bias t.o.v. de muziek in de algemene lijst van de Afrekening, die meestal (letterlijk en figuurlijk) bleekjes afsteekt ten opzichte van onze eigen nominaties...
Een jaarlijks terugkerend thema, dus goed dat je hem weer eens aansnijdt!

We hebben een jaar of twee geleden de automatische nominaties al eens onder handen genomen, het waren er eerst vierentwintig en we zijn toen naar zestien toe gegaan. Het klopt dat van die zestien de Afrekening en de album releases (veruit) het slechts presteren. De belangrijkste overweging destijds om ze er toch bij te houden ligt in het verlengde van wat Mausie zegt. Voor de diversiteit is het leuk. En zo nu en dan popt er toch eens een pareltje op dat anders misschien niet snel in dit spel terecht zou zijn gekomen. Halen we die (automatische) nominaties weg, dan wordt dit topic nog iets obscuurder dan het al is.

Dat neemt niet weg dat het goed is e.e.a. weer eens tegen het licht te houden. Zowel aerobag als ik zitten in een drukke periode, maar we zullen er binnenkort eens over van gedachten wisselen.

Titmeister schreef:
Aangezien met de huidige populariteit niet alle users 2 nummers per maand kunnen nomineren (lukt mij iig al maanden niet).

Maar wat is de regelgeving hieromtrent?

panjoe (moderator)
TornadoEF5 schreef:
(quote)

Maar wat is de regelgeving hieromtrent?

Als de nominaties open gaan krijgt iedereen tot de tweede nominatieronde (meestal ongeveer een dag) de tijd om één nominatie te doen. Het tijdstip van die tweede ronde staat meestal in de openingspost of een post daarna (deze keer is het 1 juni, 8:00). Vanaf dat tijdstip mag iedereen een tweede nummer nomineren tot de 64 behaald is. En als je op dat moment nog geen nominatie gedaan hebt, mag je er gelijk twee aandragen.

Dank je voor de uitleg.

Edgar18 schreef:
(quote)
Leuk dat je hem ook ontdekt hebt! Wij hebben hem in maart al de revue laten passeren in dit topic .
Hahaha, heb ik in ieder geval bevestiging dat 'ie kansloos zou zijn hier.

In dat geval weer de nieuwste muzikale knuffel van Ichiko

41. Ichiko Aoba - hello spotify:track:3xo7rVvaKRvrRLj9N79ObC

Gast
geplaatst: vandaag om 07:40 uur

geplaatst: vandaag om 07:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.