MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
Ik stem morgen.

Prima ladder zonder hoogvliegers

1. Little Simz - Silhouette
2. Skullcrusher - Pass Through Me
3. Birds in Row - Water Wings
4. KEG - Elephant

Stem morgen

1. Altin Gün - Leylim Ley
3. Little Simz - Silhouette
4. Camille - In De Regen

Coma Cat schreef:
Had KEN mode op 2 moeten zetten, dat was echt om het even met Toumba

Pfff, 1 puntje weer. Balen.

3. KEG - Elephant
4. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile

Stem morgen

4. KEG - Elephant

Het truukje van Altin Gun ken in nu inmiddels ook wel weer...

1. Low Island - Forever Is Too Long
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile
4. KEG - Elephant

1. Birds in Row - Water Wings
3. Altin Gün - Leylim Ley
4. Little Simz - Silhouette

1. Birds in Row - Water Wings
2. Camille - In De Regen
3. Low Island - Forever Is Too Long
4. Skullcrusher - Pass Through Me

Degelijke ladder, maar wat een makke meuk zijn die recentste nummers van Little Simz, zeker als je het bij momenten vrij spannend debuutalbum vergelijkt.

Daarnaast erg jammere uitslag van de vorige ladder.

Is Arno trouwens fan van Camille? Tweede keer dat ze hier passeert en twee keer dezelfde nominator. Blijft wederom in je hoofd rondhangen.

dumb_helicopter schreef:

Is Arno trouwens fan van Camille? Tweede keer dat ze hier passeert en twee keer dezelfde nominator. Blijft wederom in je hoofd rondhangen.
Geen nominatie van mij deze keer hoor, alle credits aan JoaMuse. Vind deze In de Regen niet zo geniaal als Vuurwerk destijds, maar nog altijd zeer verfrissend + Little Simz zal zonder mijn 4 punten ook wel doorgaan. ^^

aerobag schreef:

Dat denk ik elke keer en vervolgens is ie weer niet uit je kop te krijgen

aerobag schreef:

Kom op man, één van hun lekkerste nummers...

aerobag schreef:

Inderdaad: zeurplaatje.
Gelukkig zijn ze op hun nieuwe single meer de psych-rock richting ingeslagen

dumb_helicopter schreef:
wat een makke meuk zijn die recentste nummers van Little Simz, zeker als je het bij momenten vrij spannend debuutalbum vergelijkt.

Bedoel je Grey Area, haar derde album, of daadwerkelijk haar debuutalbum A Curious Tale of Trials + Persons? Hoe dan ook, zeer oneens met je observatie, Simbi heeft op No Thank You wederom de smaak te pakken!

2. Camille - In De Regen
4. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile

Choconas schreef:
(quote)

Bedoel je Grey Area, haar derde album, of daadwerkelijk haar debuutalbum A Curious Tale of Trials + Persons? Hoe dan ook, zeer oneens met je observatie, Simbi heeft op No Thank You wederom de smaak te pakken!

Grey Area weldegelijk. Daar was ze toch een stuk scherper en snediger (luister bv Venom nog eens), waar ik het nu weinig prikkelend maar vind. Ook het vorige album vond ik trouwens net geen stap in de goede richting, terwijl ze net heel populair daarmee geworden is.

1. Skullcrusher - Pass Through Me
2. Low Island - Forever Is Too Long
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile
4. Little Simz - Silhouette

3. KEG - Elephant
4. Low Island - Forever Is Too Long
5. Birds in Row - Water Wing

Arno schreef:
(quote)
Geen nominatie van mij deze keer hoor, alle credits aan JoaMuse. Vind deze In de Regen niet zo geniaal als Vuurwerk destijds, maar nog altijd zeer verfrissend + Little Simz zal zonder mijn 4 punten ook wel doorgaan. ^^
Dank je. Zelf vind ik In De Regen nog een stuk beter dan Vuurwerk. Camille heeft al wel paar singles gehad die redelijk tof waren, maar In De Regen is de eerste die ik helemaal top vind.

He Arno kijk daar, een groepje kunstschoolstudenten vangt onze conversatie over Camille op en schudt meewarig het hoofd.

1. Camille - In De Regen
2. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile

aerobag schreef:

Maar what about het trucje van Little Simz dan? Overigens vind ik het ook een minder nummer van Altın Gün, gelukkig is de nieuwe single stukken beter.

1. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile
2. KEG - Elephant
4. Low Island - Forever Is Too Long

https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/d93890a/2147483647/strip/true/crop/640x360+0+60/resize/1280x720!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsharing.wkbw.com%2Fsharekshb%2Fphoto%2F2016%2F02%2F15%2FYouTube_redcarpet_1455555686702_31934282_ver1.0_640_480.jpg

Voor zij die het nog niet weten, ook dit jaar organiseren we in dit eigenste theater een poepchique awardshow over afgelopen muziekjaar, waar voor en achter de schermen vast ook weer van alles mis zal lopen op de meest doldwaze wijze. Bepalen jullie mee de nominaties, en straks in ronde 2 de winnaars? Of anders gezegd, wiens trucje er dit jaar het beste was, die van Altin Gun, Little Simz of Camille

De MusicMeter Jordy’s: Musicmeters eigen award show

Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal, ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité evenwel schrikbarend weinig te weten.

Dat moeten wij van Musicmeter wel beter kunnen, toch? Om het muziekjaar 2022 in stijl af te sluiten, presenteer ik jullie nu ons eigen award show-equivalent: de Jordy’s! En de jury? Dat zijn jullie!

Zijn er mensen bij wie het kriebelt om mee te doen? Het topic, inclusief de spelregels, vind je hier:

De Jordy's 2022 - Musicmeter's eigen Grammy Awards - MusicMeter.nl

Kort samengevat: in ronde 1 stellen we de shortlists van genomineerde albums/nummers/artiesten/hoezen op, waar in ronde 2 op kan worden gestemd. Deadline voor ronde 1 is nu zaterdag 28 januari om 23u59.

Wie de meeste nominatielijstjes instuurt, wordt trouwens 'opperrechter' van deze editie en beslist in ronde 2 de tie-breaks. Maar wil je slechts bij 1 of een paar categorieën je steentje bijdragen, dan is dat uiteraard ook helemaal goed.

Het is trouwens echt ongemeen spannend in de meeste categorieën, iedere stem kan nog het verschil maken. Aarzel dus niet om je stem te laten gelden!

luisterende

Heel erg te spreken over deze top-4, het feit dat ik KEG op 4 moet zetten terwijl dat een superleuke ontdekking is die ik zeker vaker zal opzetten zegt genoeg. Skullcrusher is oh zo simpel maar oh zo fucking prachtig (vandaar de nominatie), BiR is heerlijk intens en Silhoutte is vertrouwd sterke Simz. Genieten!!

1. Skullcrusher - Pass Through Me
2. Birds in Row - Water Wings
4. KEG - Elephant

Plaats rond 22:00 de uitslag overigens, dus Gretz heeft nog vier uur om door te luisteren.

2. Little Simz - Silhouette
3. KEG - Elephant
4. Birds in Row - Water Wings

5. Skullcrusher - Pass Through Me

1. KEG - Elephant
2. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile
5. Little Simz - Silhouette
6. Altin Gün - Leylim Ley

Titmeister schreef:
(quote)

Maar what about het trucje van Little Simz dan?

Nee, dan Röyksopp featuring één of andere zanger(es) (uit Scandinavië) (genaamd Susanne Sundfør)*!

* Doorhalen wat niet van toepassing is.

Ik stem deze avond nog

1. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Stay Awhile
2. KEG - Elephant
4. Altin Gün - Leylim Ley

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.