MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
Mausie schreef:
Lang geleden dat er zo'n slecht viertal uit 'Maak kennis met' komt, teleurstellende startlijst daardoor.

Los van de regels is The Lightning I zonder II of andersom gewoon maar een half nummer qua beleving, zou wel zonde zijn. Dan kan je hem net zo goed uit de startlijst halen zou ik zeggen. En dan mocht een 'nummer' als Microphones in 2020 wel meedoen... soms moet je van regels afstappen als de uitkomst nergens op slaat imho.

Haha, jij slaat wel spijkers met koppen hier.

Bedankt nog Teunnis!

Teunnis schreef:
(quote)

Dan moet Amorphosis vervangen worden door alt-J.

Joepie!

Poek schreef:
Unnecessary Drama

Jij nomineert de themasong van dit topic?

Wanneer nieuwe nominatieronde daddy aerobag? Heb complexen gekregen over het missen van tweede nomineerrondes sinds Edgar18's spinoff-topics

Johnny Marr schreef:
(quote)

Jij nomineert de themasong van dit topic?

30. Nilüfer Yanya - the dealer spotify:track:5fw6jm1vm3YgewS0WsxJ1D

31. Alex Cameron - K Hole spotify:track:5eZbL5sMzlGm6uzUG4y5Zb

jordidj1 schreef:
(quote)

Wie?

Ja.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, alleen toen hebben beide nummers los meegedaan omdat FULTON STREET I zonder Rose Quartz op RYM staat?

Dan was dit niet het juiste voorbeeld. Die kwam binnenstromen via RYM en dan houd je aan wat de single is, niet de muziekvideo. De single-uitgave waren de twee nummers los.

Dan weet ik niet meer wat het precedent was, maar ik weet zeker dat ik dit dilemma al eens eerder ben tegengekomen.

Choconas schreef:
18. Big Thief - Change spotify:track:3HFBqhotJeEKHJzMEW31jZ

Ah, daar hebben we het nummer van het jaar. Dank!
Kan ik rustig passen deze nomironde. Voorlopig...

Overigens nog veel dank voor de vermakelijke presentatie van de finale, Teunnis. Het was een mooie eerste maand met een verdiende winnaar! ❤️

32. Overmono - Gunk spotify:track:74FzXhhyWp4rx7bTEA3qaK

Poek schreef:
Dit topic is misschien ook wel iets voor chartsmaster?

Dat kan zomaar kloppen!
Nieuwe muziek: hoe meer, hoe beter.
En dat ik uitzonderlijk goed ben in het nomineren van muziek die verder niemand leuk vindt, dat bewijs ik telkens weer in de MuMe Afrekening en Maak Kennis Met. Dus dat moet hier ook gaan lukken!
Hoeveel nieuw spul mag ik hier dumpen?

Eerst eentje. Als je iemand "de laatste ronde" hoort gillen nog eentje. Tot we op 64 zitten nummers zitten.

Maar elke maand opnieuw kans! Muziek die verder niemand leuk vindt scoort over het algemeen goed in dit topic. En bands die met een b beginnen (ik hoop dat mijn nominatie met de hype meedoet).

Don Cappuccino schreef:
26. King Gizzard & the Lizard Wizard - The Dripping Tap

spotify:track:3RJxtF4WDoxofuATWOI89r

Je was me voor, maar we kunnen deze maand editie toch nu al afsluiten en de winnaar uitroepen

33. Kevin Morby - This Is A Photograph

Linkje volgt later

Komt ie dan:

34. Timothy B. Schmit - Simple Man spotify:track:6vhX0tT5NICICGYWkNnx7b

Deze wilde ik al een tijdje dumpen in Maak Kennis Met, maar ik kan 'm nu ook hier kwijt dus. Eagles-lid, en dat kun je horen ook.

Teunnis schreef:
Die kwam binnenstromen via RYM en dan houd je aan wat de single is, niet de muziekvideo. De single-uitgave waren de twee nummers los.
Deze komt binnen via De Afrekening. Ik ken dat topic niet zo goed, maar daar hou je toch ook de single aan?

Het gevoelsmatige (h)erken ik, maar door hier nu beide mee te laten doen schep je een precedent voor de toekomst, en dat voorkom ik liever. Daarnaast hebben we in het verleden - in vergelijkbare gevallen - er steeds voor gekozen slechts één (deel van de) song mee te laten doen.

pauljojo schreef:
Voorlopig...

Hehe...

35. Binker & Moses feat. Max Luthert - Accelerometer Overdose spotify:track:16e827r8U3IMcb16EbhMyj

Doe AF maar lekker samengevoegd, deel 1 op zichzelf is simpelweg ruk maar met 2 erbij wordt het ergens in de verte nog wel wat. In welke vorm dan ook ben ik benieuwd hoe ver ie het in dit spelleke gaat schoppen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Deze komt binnen via De Afrekening. Ik ken dat topic niet zo goed, maar daar hou je toch ook de single aan?

Ik heb hem iig in mijn Afrekening met beide delen als één staan. Zoals Niek zegt, slaat deel I los op weinig.

Ik zou voor AF toch ook de Mumeafrekening volgen, daar werden beide delen ook samengevoegd.
Nog bedankt voor de presentatie Teunnis, sinds lang nog eens een mooi podium.

36. Still Corners - Far Rider spotify:track:06EjLcUHwuIYxAHKSeeQSo

37. Froukje ft. S10 - Zonder Gezicht spotify:track:0KAqcZyd6eiKjyneZRmePT

38. Florence + The Machine - My Love spotify:track:3leQLTAf9btWYR0bbIiHeZ

39. Floating Points - Vocoder spotify:track:4nT9x3zgwomLhyuc6ZXPeD

40. Bun - Words Fall Short spotify:track:3kNjrCaUzzo7nSZaKJzl4C

Blood Incantation deed vorige maand ook nog mee met een vijf(?)delig nummer trouwens. Sorry JM dat ik je trauma weer omhoog haal!

41. Gaaba Jensen - Unnuaannarsuaq spotify:track:69LtnmW0FS6VpVqjnur45E

42. Residente ft. Ibeyi - This Is Not America spotify:track:7d8LusdMBU3yWUSWBpETjG

43. Earl Sweatshirt - Old Friend

spotify:track:6I38dm7ckNQnLHX4EUXKOb

44. Dominik Eulberg - Purpurreiher

spotify:track:0aNEWht4v7T61S8uREhERE

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.