MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022

zoeken in:
17. Arooj Aftab feat. Anoushka Shankar - Udhero Na spotify:track:2yjJsfgodykCBLRGskqb5m

Ik twijfel nog even wat we met Arcade Fire moeten. De single heet The Lightning I, II en is als één videoclip uitgebracht, maar op het album, de single (RYM) en op Spotify zijn het twee afzonderlijke tracks. Ik neig naar een deelname van enkel deel I. aerobag, wat jij?

18. Big Thief - Change spotify:track:3HFBqhotJeEKHJzMEW31jZ

19. Nyokabi KariƩki - Galu spotify:track:7HUt2MNvn3kwPe0A6FHg1W

Edgar18 schreef:
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van februari 2022. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.

The Delines - Little Earl
The Slow Show - Mountbatten
Spoon - The Hardest Cut
Amorphis - Northwards

Ik weet niet precies of er, nu er veel minder albumtracks automatisch genomineerd worden, nieuwe afspraken zijn gemaakt, maar hier is wel een probleempje: albums met meer dan 30 stemmen zouden sowieso mee moeten doen. Maar met maar vier plekjes, is er dan nogal snel plek te kort. Dat is nu ook het geval. Ik tel acht albums met meer dan 30 stemmen én een gemiddelde boven de 3,0, waarvan de meest populaire track nog niet mee heeft gedaan. Hoe is dit in het verleden opgelost?

Mij lijkt het meest logisch om de albums met meer dan 30 stemmen te sorteren op IMDb-score en dan de hoogste vier te pakken. Maar je kunt ook gewoon de vier albums met de meeste stemmen kiezen. Of, gewoon alleen op IMDb-score sorteren en albums met meer dan 30 stemmen niet per se voorrang te geven (die hebben dankzij het hoge aantal stemmen wel sneller een hogere score).

Teunnis schreef:

Mij lijkt het meest logisch om de albums met meer dan 30 stemmen te sorteren op IMDb-score en dan de hoogste vier te pakken.

Zo doe ik het wel altijd

Edgar18 schreef:

Ik twijfel nog even wat we met Arcade Fire moeten. De single heet The Lightning I, II en is als één videoclip uitgebracht, maar op het album, de single (RYM) en op Spotify zijn het twee afzonderlijke tracks. Ik neig naar een deelname van enkel deel I. aerobag, wat jij?

In het verleden hielden we steeds aan; Apart op de tracklist dan aparte nummers.

check ook de eerdere discussie hier, precies zelfde verhaal: Song van het Jaar 2019

20. Eefje de Visser - Startschot spotify:track:5TYnWTit6kBSCJ3AfFZtJv

en taggie niet vergeten dat we nieuwe maand ingegaan zijn, anders gaan we straks weer terug naar de 'dark ages', dat moeten we niet willen

123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ,AstroStart, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman. hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, marsupilami, Mausie, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, reejman, shimahero, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
(+ een ieder die mee wilt spelen uiteraard)

Edgar18 schreef:

Het is één single en het voelt ook als één nummer, maar de band heeft er doelbewust voor gekozen om ze afzonderlijk te uploaden naar de streamingdiensten (zou het echt zijn om 2x zoveel inkomsten te kunnen genereren? ). Pech voor Arcade Fire, maar het lijkt me niet dat ze mogen worden samengevoegd om meer kans te maken op nieuwe SvhJ-successen. Volgens mij zijn er in het verleden wel vergelijkbare voorbeelden geweest dat het niet op deze manier mocht.

aerobag schreef:
check ook de eerdere discussie hier, precies zelfde verhaal: Song van het Jaar 2019
Yes, dan wordt het deel I. Deel II kan uiteraard wel genomineerd worden door iemand.

Teunnis, wat betreft de albumnominaties sluit ik me aan bij aerobag, ik doe het ook zo.

21. Yeule - Bites on my Neck spotify:track:3c8QXE2NQBVrtMSTXAofor

Gretz schreef:
(quote)

Het is één single en het voelt ook als één nummer, maar de band heeft er doelbewust voor gekozen om ze afzonderlijk te uploaden naar de streamingdiensten (zou het echt zijn om 2x zoveel inkomsten te kunnen genereren? ). Pech voor Arcade Fire, maar het lijkt me niet dat ze mogen worden samengevoegd om meer kans te maken op nieuwe SvhJ-successen

Nu kunnen ze beide meedoen en samen in de finale staan. Dat zou irritant zijn.

Lang geleden dat er zo'n slecht viertal uit 'Maak kennis met' komt, teleurstellende startlijst daardoor.

Los van de regels is The Lightning I zonder II of andersom gewoon maar een half nummer qua beleving, zou wel zonde zijn. Dan kan je hem net zo goed uit de startlijst halen zou ik zeggen. En dan mocht een 'nummer' als Microphones in 2020 wel meedoen... soms moet je van regels afstappen als de uitkomst nergens op slaat imho.

Eigenlijk wel mee eens. Je kan ook gewoon de YouTube-link bijvoegen. Daar is het één nummer.

aerobag schreef:
(quote)

Zo doe ik het wel altijd

Dan moet Amorphosis vervangen worden door alt-J.

22. Black Country, New Road - Basketball Shoes spotify:track:4ShVovnLIlObG43vwaCRkJ

Maar goed dat MuMe niet al in 1996 bestond, hadden we anders dezelfde discussie ook bij Fishmans gehad

Arrie schreef:
(quote)

Nu kunnen ze beide meedoen en samen in de finale staan. Dat zou irritant zijn.

Op de setlist staan ze ook gewoon los vermeld

Met Kae nog eens de finale gehaald, dat was lang geleden! Top 10 zelfs, nog langer geleden. Joepie!

Zo, nu kan ik terug over naar liedjes die in ronde 1 al naar huis moeten

23. Tenderhost – The Descent spotify:track:4K8zo5AbnHWE9yDiOBgfLd

ArthurDZ schreef:
Met Kae nog eens de finale gehaald, dat was lang geleden! Top 10 zelfs, nog langer geleden. Joepie!

Zo, nu kan ik terug over naar liedjes die in ronde 1 al naar huis moeten

23. Tenderhost – The Descent spotify:track:4K8zo5AbnHWE9yDiOBgfLd

Dat denk je, maar Tenderhost is gewoon een reïncarnatie van een oud finalist, dus ze hebben de ervaring aan boord.

24. Benny The Butcher ft. J. Cole - Johnny P's Caddy spotify:track:6AshXllQhobwSXsdpgp41w

aerobag schreef:
(quote)

Dat denk je, maar Tenderhost is gewoon een reïncarnatie van een oud finalist, dus ze hebben de ervaring aan boord.

Je linkje stuurt me naar Billy Woods en Kenny Segal vreemd genoeg, maar dat zou me pas een transformatie zijn!

En The Lightning I en II horen toch overduidelijk bij elkaar, laat die gewoon meedoen als 1 nummer. Year Of The Horse maakte het in 2021 nog veel bonter Gekkerds!

25. Open Mike Eagle feat. R.A.P. Ferreira & Video Dave - Multi-Game Arcade Cabinet spotify:track:1PUsAj8qzPMRQi2m0GVVQR

26. King Gizzard & the Lizard Wizard - The Dripping Tap

spotify:track:3RJxtF4WDoxofuATWOI89r

Over Arcade Fire: we hebben afgesproken dat een muziekvideo ook een uitgave is. En de muziekvideo is I en II bij elkaar, en zo heeft ie ook z’n nominatie binnengesleept via Maak kennis met… 2022.

We hadden precies hetzelfde met Rose Quartz / Fulton Street I van La Dispute, geloof ik.

27. Belle and Sebastian - Unnecessary Drama spotify:track:6Qn9jSYaISHshe0aEZjQIz

Dit topic is misschien ook wel iets voor chartsmaster?

28. De Toegift - Nollestrand spotify:track:6x1jw6rYupKFGCMMsC2rxL

panjoe (moderator)
29. bdrmm - Port (Daniel Avery Remix) spotify:track:1Htmk9ZSc0Ay5OWZgVIdH7

Teunnis schreef:

We hadden precies hetzelfde met Rose Quartz / Fulton Street I van La Dispute, geloof ik.

Ja, alleen toen hebben beide nummers los meegedaan omdat FULTON STREET I zonder Rose Quartz op RYM staat?

Het besluit maakt me niet zoveel uit, als we maar geen nieuwe uitzonderingen/precedenten generen.

Teunnis schreef:
(quote)

Amorphosis

Wie?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.