Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2022
zoeken in:
1
geplaatst: 31 maart 2022, 17:35 uur
17. Arooj Aftab feat. Anoushka Shankar - Udhero Na spotify:track:2yjJsfgodykCBLRGskqb5m
Ik twijfel nog even wat we met Arcade Fire moeten. De single heet The Lightning I, II en is als één videoclip uitgebracht, maar op het album, de single (RYM) en op Spotify zijn het twee afzonderlijke tracks. Ik neig naar een deelname van enkel deel I. aerobag, wat jij?
Ik twijfel nog even wat we met Arcade Fire moeten. De single heet The Lightning I, II en is als één videoclip uitgebracht, maar op het album, de single (RYM) en op Spotify zijn het twee afzonderlijke tracks. Ik neig naar een deelname van enkel deel I. aerobag, wat jij?
0
geplaatst: 31 maart 2022, 17:41 uur
19. Nyokabi KariƩki - Galu spotify:track:7HUt2MNvn3kwPe0A6FHg1W
0
geplaatst: 31 maart 2022, 17:47 uur
Edgar18 schreef:
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van februari 2022. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
The Delines - Little Earl
The Slow Show - Mountbatten
Spoon - The Hardest Cut
Amorphis - Northwards
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van februari 2022. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
The Delines - Little Earl
The Slow Show - Mountbatten
Spoon - The Hardest Cut
Amorphis - Northwards
Ik weet niet precies of er, nu er veel minder albumtracks automatisch genomineerd worden, nieuwe afspraken zijn gemaakt, maar hier is wel een probleempje: albums met meer dan 30 stemmen zouden sowieso mee moeten doen. Maar met maar vier plekjes, is er dan nogal snel plek te kort. Dat is nu ook het geval. Ik tel acht albums met meer dan 30 stemmen én een gemiddelde boven de 3,0, waarvan de meest populaire track nog niet mee heeft gedaan. Hoe is dit in het verleden opgelost?
Mij lijkt het meest logisch om de albums met meer dan 30 stemmen te sorteren op IMDb-score en dan de hoogste vier te pakken. Maar je kunt ook gewoon de vier albums met de meeste stemmen kiezen. Of, gewoon alleen op IMDb-score sorteren en albums met meer dan 30 stemmen niet per se voorrang te geven (die hebben dankzij het hoge aantal stemmen wel sneller een hogere score).
0
geplaatst: 31 maart 2022, 17:51 uur
Teunnis schreef:
Mij lijkt het meest logisch om de albums met meer dan 30 stemmen te sorteren op IMDb-score en dan de hoogste vier te pakken.
Mij lijkt het meest logisch om de albums met meer dan 30 stemmen te sorteren op IMDb-score en dan de hoogste vier te pakken.
Zo doe ik het wel altijd
0
geplaatst: 31 maart 2022, 17:53 uur
Edgar18 schreef:
In het verleden hielden we steeds aan; Apart op de tracklist dan aparte nummers.
check ook de eerdere discussie hier, precies zelfde verhaal: Song van het Jaar 2019
1
geplaatst: 31 maart 2022, 17:58 uur
20. Eefje de Visser - Startschot spotify:track:5TYnWTit6kBSCJ3AfFZtJv
1
geplaatst: 31 maart 2022, 18:00 uur
en taggie niet vergeten dat we nieuwe maand ingegaan zijn, anders gaan we straks weer terug naar de 'dark ages', dat moeten we niet willen
123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ,AstroStart, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman. hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, marsupilami, Mausie, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, reejman, shimahero, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
(+ een ieder die mee wilt spelen uiteraard)
123poetertjes, aerobag, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ,AstroStart, Cervantes, Choconas, Coma Cat, curufin, Dance Lover, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Gyzzz, herman. hoi123, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, marsupilami, Mausie, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, reejman, shimahero, Snoeperd, stardust_be, stoepkrijt, Teunnis, The Eraser, Titmeister, VladTheImpaler, wibro, yeahyeahyeah
(+ een ieder die mee wilt spelen uiteraard)
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:01 uur
Edgar18 schreef:
Het is één single en het voelt ook als één nummer, maar de band heeft er doelbewust voor gekozen om ze afzonderlijk te uploaden naar de streamingdiensten (zou het echt zijn om 2x zoveel inkomsten te kunnen genereren?
). Pech voor Arcade Fire, maar het lijkt me niet dat ze mogen worden samengevoegd om meer kans te maken op nieuwe SvhJ-successen. Volgens mij zijn er in het verleden wel vergelijkbare voorbeelden geweest dat het niet op deze manier mocht.
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:02 uur
Yes, dan wordt het deel I. Deel II kan uiteraard wel genomineerd worden door iemand.
Teunnis, wat betreft de albumnominaties sluit ik me aan bij aerobag, ik doe het ook zo.
Teunnis, wat betreft de albumnominaties sluit ik me aan bij aerobag, ik doe het ook zo.
2
geplaatst: 31 maart 2022, 18:02 uur
21. Yeule - Bites on my Neck spotify:track:3c8QXE2NQBVrtMSTXAofor
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:03 uur
Gretz schreef:
Het is één single en het voelt ook als één nummer, maar de band heeft er doelbewust voor gekozen om ze afzonderlijk te uploaden naar de streamingdiensten (zou het echt zijn om 2x zoveel inkomsten te kunnen genereren?
). Pech voor Arcade Fire, maar het lijkt me niet dat ze mogen worden samengevoegd om meer kans te maken op nieuwe SvhJ-successen
(quote)
). Pech voor Arcade Fire, maar het lijkt me niet dat ze mogen worden samengevoegd om meer kans te maken op nieuwe SvhJ-successen
Nu kunnen ze beide meedoen en samen in de finale staan. Dat zou irritant zijn.
2
geplaatst: 31 maart 2022, 18:03 uur
Lang geleden dat er zo'n slecht viertal uit 'Maak kennis met' komt, teleurstellende startlijst daardoor.
Los van de regels is The Lightning I zonder II of andersom gewoon maar een half nummer qua beleving, zou wel zonde zijn. Dan kan je hem net zo goed uit de startlijst halen zou ik zeggen. En dan mocht een 'nummer' als Microphones in 2020 wel meedoen... soms moet je van regels afstappen als de uitkomst nergens op slaat imho.
Los van de regels is The Lightning I zonder II of andersom gewoon maar een half nummer qua beleving, zou wel zonde zijn. Dan kan je hem net zo goed uit de startlijst halen zou ik zeggen. En dan mocht een 'nummer' als Microphones in 2020 wel meedoen... soms moet je van regels afstappen als de uitkomst nergens op slaat imho.
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:06 uur
Eigenlijk wel mee eens. Je kan ook gewoon de YouTube-link bijvoegen. Daar is het één nummer.
2
geplaatst: 31 maart 2022, 18:08 uur
22. Black Country, New Road - Basketball Shoes spotify:track:4ShVovnLIlObG43vwaCRkJ
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:09 uur
Maar goed dat MuMe niet al in 1996 bestond, hadden we anders dezelfde discussie ook bij Fishmans gehad 

0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:12 uur
Arrie schreef:
(quote)
Op de setlist staan ze ook gewoon los vermeld
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:13 uur
Met Kae nog eens de finale gehaald, dat was lang geleden! Top 10 zelfs, nog langer geleden. Joepie!
Zo, nu kan ik terug over naar liedjes die in ronde 1 al naar huis moeten
23. Tenderhost – The Descent spotify:track:4K8zo5AbnHWE9yDiOBgfLd

0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:15 uur
ArthurDZ schreef:
Met Kae nog eens de finale gehaald, dat was lang geleden! Top 10 zelfs, nog langer geleden. Joepie!

Dat denk je, maar Tenderhost is gewoon een reïncarnatie van een oud finalist, dus ze hebben de ervaring aan boord.

2
geplaatst: 31 maart 2022, 18:15 uur
24. Benny The Butcher ft. J. Cole - Johnny P's Caddy spotify:track:6AshXllQhobwSXsdpgp41w
1
geplaatst: 31 maart 2022, 18:18 uur
aerobag schreef:
Dat denk je, maar Tenderhost is gewoon een reïncarnatie van een oud finalist, dus ze hebben de ervaring aan boord.
(quote)
Je linkje stuurt me naar Billy Woods en Kenny Segal vreemd genoeg, maar dat zou me pas een transformatie zijn!
En The Lightning I en II horen toch overduidelijk bij elkaar, laat die gewoon meedoen als 1 nummer. Year Of The Horse maakte het in 2021 nog veel bonter
Gekkerds!
2
geplaatst: 31 maart 2022, 18:23 uur
25. Open Mike Eagle feat. R.A.P. Ferreira & Video Dave - Multi-Game Arcade Cabinet spotify:track:1PUsAj8qzPMRQi2m0GVVQR
3
geplaatst: 31 maart 2022, 18:25 uur
26. King Gizzard & the Lizard Wizard - The Dripping Tap
spotify:track:3RJxtF4WDoxofuATWOI89r
spotify:track:3RJxtF4WDoxofuATWOI89r
1
geplaatst: 31 maart 2022, 18:26 uur
Over Arcade Fire: we hebben afgesproken dat een muziekvideo ook een uitgave is. En de muziekvideo is I en II bij elkaar, en zo heeft ie ook z’n nominatie binnengesleept via Maak kennis met… 2022.
We hadden precies hetzelfde met Rose Quartz / Fulton Street I van La Dispute, geloof ik.
We hadden precies hetzelfde met Rose Quartz / Fulton Street I van La Dispute, geloof ik.
3
geplaatst: 31 maart 2022, 18:26 uur
27. Belle and Sebastian - Unnecessary Drama spotify:track:6Qn9jSYaISHshe0aEZjQIz
Dit topic is misschien ook wel iets voor chartsmaster?
Dit topic is misschien ook wel iets voor chartsmaster?
1
geplaatst: 31 maart 2022, 18:33 uur
28. De Toegift - Nollestrand spotify:track:6x1jw6rYupKFGCMMsC2rxL
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 31 maart 2022, 18:36 uur
29. bdrmm - Port (Daniel Avery Remix) spotify:track:1Htmk9ZSc0Ay5OWZgVIdH7
0
geplaatst: 31 maart 2022, 18:36 uur
Teunnis schreef:
Ja, alleen toen hebben beide nummers los meegedaan omdat FULTON STREET I zonder Rose Quartz op RYM staat?
Het besluit maakt me niet zoveel uit, als we maar geen nieuwe uitzonderingen/precedenten generen.
* denotes required fields.