Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Thom Yorke buiten Radiohead
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2022, 09:53 uur
123poetertjes schreef:
Deadline: Donderdag 10:00 (ish)
Deadline: Donderdag 10:00 (ish)
Ben momenteel aan het luisteren. Is 10.15 ook goed?
0
geplaatst: 29 september 2022, 10:16 uur
17 You Could Feel The Sky 3
14 Dawn Chorus 4
13 Sixtyniner
11 In A Beautiful Place Out In The Country
11 Telephasic Workshop
11 Kid for Today 2
9 Chromakey Dreamcoat 1
8 Cold Earth
6 An Eagle In Your Mind
14 Dawn Chorus 4
13 Sixtyniner
11 In A Beautiful Place Out In The Country
11 Telephasic Workshop
11 Kid for Today 2
9 Chromakey Dreamcoat 1
8 Cold Earth
6 An Eagle In Your Mind
0
geplaatst: 29 september 2022, 12:02 uur
Whoops dat liep eventjes wat uit maar ik ga m nu toch op slot gooien. Chromakey Dreamcoat, Cold Earth en An Eagle In Your Mind hebben de minste liefde ontvangen en worden nog geofferd. So it goes.
Ga zsm de finale opstellen nu x
Ga zsm de finale opstellen nu x
4
geplaatst: 29 september 2022, 12:23 uur
Ronde 3 - IN A BEAUTIFUL FINALE OUT IN THE MUMEFORUM
[img]Moeilijk kijkende mutsdragende dude op de voorgrond en moeilijk kijkende mutsdragende dude op de achtergrond met laagstaande zon tussen hen in[/img]
De volgende twintig fabeltastische oorzalvertjes hebben het tot de finale geschopt.
1969
Alpha And Omega
Amo Bishop Roden
Aquarius
Dawn Chorus
Dayvan Cowboy
Everything You Do Is A Balloon
Hi Scores
In A Beautiful Place Out In The Country
Julie & Candy
Kid for Today
Music Is Math
Reach For The Dead
Roygbiv
Rue The Whirl
Sixtyniner
Sunshine Recorder
Telephasic Workshop
The Beach At Redpoint
You Could Feel The Sky
Kijk toch eens wat een wondermoois, het broekje mag 109 minuten lang op de knietjes hoor. Ik blijk trouwens niet de enige hier met een twisted voorliefde voor Geogaddi; de creepy tweede langspeler heeft nog maar liefst acht ijzers in het hellevuur. Music Has The Right to Children volgt met vier, In a Beautiful Place heeft er nog drie, Hi Scores twee en dan resteert ons nog eenzaten van Twoism, The Campfire's Headphase en Tomorrow's Harvest. Precies twintig dus, yeah that's right.
Na die vervelende eliminatieronde resteert nu een veel leukere taak, namelijk het kiezen van jullie absolute favorietjes! Is dat niet eens fijn? Tis niet zo moeilijk: maak een toptien (of toptwintig, toptwaalf whatever, beste tien tellen mee), doe er een strikje om en bind m aan een digitale postduif. Oh, en schrijf er gerust een leuk stukkie bij, Musicmeter has the right to kjoele BOC-verhaaltjes.
Ik geloof in jullie
spotify:playlist:4OcjDawOtlihrjp3YIMjRm
Deadline: Vrijdagavond, nog nader te bepalen
-SprayIt- aerobag aERodynamIC andré Arrie Bardt1980 Barney Rubble Brunniepoo Coma Cat curufin Dance Lover GrafGantz Gretz Gyzzz Hedser herman Johnny Marr jordidj1 Mausie Miss Anthropocene Pepino Teunnis Titmeister Weirdo Wizzy wendyvortex zaaf
dumb_helicopter vind je het erg als ik in de loop van zaterdagochtend de boel presenteer? Vrijdag ga ik daar weinig tijd voor hebben vrees ik, sorry!
[img]Moeilijk kijkende mutsdragende dude op de voorgrond en moeilijk kijkende mutsdragende dude op de achtergrond met laagstaande zon tussen hen in[/img]
De volgende twintig fabeltastische oorzalvertjes hebben het tot de finale geschopt.
1969
Alpha And Omega
Amo Bishop Roden
Aquarius
Dawn Chorus
Dayvan Cowboy
Everything You Do Is A Balloon
Hi Scores
In A Beautiful Place Out In The Country
Julie & Candy
Kid for Today
Music Is Math
Reach For The Dead
Roygbiv
Rue The Whirl
Sixtyniner
Sunshine Recorder
Telephasic Workshop
The Beach At Redpoint
You Could Feel The Sky
Kijk toch eens wat een wondermoois, het broekje mag 109 minuten lang op de knietjes hoor. Ik blijk trouwens niet de enige hier met een twisted voorliefde voor Geogaddi; de creepy tweede langspeler heeft nog maar liefst acht ijzers in het hellevuur. Music Has The Right to Children volgt met vier, In a Beautiful Place heeft er nog drie, Hi Scores twee en dan resteert ons nog eenzaten van Twoism, The Campfire's Headphase en Tomorrow's Harvest. Precies twintig dus, yeah that's right.
Na die vervelende eliminatieronde resteert nu een veel leukere taak, namelijk het kiezen van jullie absolute favorietjes! Is dat niet eens fijn? Tis niet zo moeilijk: maak een toptien (of toptwintig, toptwaalf whatever, beste tien tellen mee), doe er een strikje om en bind m aan een digitale postduif. Oh, en schrijf er gerust een leuk stukkie bij, Musicmeter has the right to kjoele BOC-verhaaltjes.
Ik geloof in jullie
spotify:playlist:4OcjDawOtlihrjp3YIMjRm
Deadline: Vrijdagavond, nog nader te bepalen
-SprayIt- aerobag aERodynamIC andré Arrie Bardt1980 Barney Rubble Brunniepoo Coma Cat curufin Dance Lover GrafGantz Gretz Gyzzz Hedser herman Johnny Marr jordidj1 Mausie Miss Anthropocene Pepino Teunnis Titmeister Weirdo Wizzy wendyvortex zaaf
dumb_helicopter vind je het erg als ik in de loop van zaterdagochtend de boel presenteer? Vrijdag ga ik daar weinig tijd voor hebben vrees ik, sorry!
1
geplaatst: 29 september 2022, 12:58 uur
123poetertjes schreef:
Ik blijk trouwens niet de enige hier met een twisted voorliefde voor Geogaddi..
zeker niet! ik ga weer ff genieten!Ik blijk trouwens niet de enige hier met een twisted voorliefde voor Geogaddi..
1
geplaatst: 29 september 2022, 13:04 uur
Absurde opdracht natuurlijk. Gewoon niet te doen dit. Onmogelijke opgave.
Toch maar gedaan:
1. Aquarius
2. Amo Bishop Roden
3. Reach For The Dead
4. Telephasic Workshop
5. The Beach At Redpoint
6. Alpha And Omega
7. Roygbiv
8. Everything You Do Is A Balloon
9. Rue The Whirl
10. 1969
Toch maar gedaan:
1. Aquarius
2. Amo Bishop Roden
3. Reach For The Dead
4. Telephasic Workshop
5. The Beach At Redpoint
6. Alpha And Omega
7. Roygbiv
8. Everything You Do Is A Balloon
9. Rue The Whirl
10. 1969
1
geplaatst: 29 september 2022, 18:35 uur
Dayvan Cowboy staat bij mij fier bovenaan, één van de mooiste nummers ooit. De nummers die ik nog niet kende scoren logischerwijs niet zo hoog, maar ik ga wel heel snel In A Beautiful Place Out In The Country eens luisteren, de nummers daarvan waren erg mooi. Grootste afwezige wat mij betreft was Slow This Bird Down. Prachtig nummer, helaas was ik de enige die hem nomineerde. Ook Tomorrow's Harvest kwam er wat bekaaid vanaf.
1. Dayvan Cowboy
2. Reach For The Dead
3. Sunshine Recorder
4. Music Is Math
5. Dawn Chorus
6. Julie & Candy
7. Amo Bishop Roden
8. In A Beautiful Place Out In The Country
9. You Could Feel The Sky
10. 1969
1. Dayvan Cowboy
2. Reach For The Dead
3. Sunshine Recorder
4. Music Is Math
5. Dawn Chorus
6. Julie & Candy
7. Amo Bishop Roden
8. In A Beautiful Place Out In The Country
9. You Could Feel The Sky
10. 1969
1
geplaatst: 29 september 2022, 18:47 uur
1. Dayvan Cowboy
2. Reach For The Dead
3. Roygbiv
4. Aquarius
5. 1969
6. Music Is Math
7. Alpha And Omega
8. Telephasic Workshop
9. Amo Bishop Roden
10. Julie & Candy
2. Reach For The Dead
3. Roygbiv
4. Aquarius
5. 1969
6. Music Is Math
7. Alpha And Omega
8. Telephasic Workshop
9. Amo Bishop Roden
10. Julie & Candy
1
BrotherJohn
geplaatst: 29 september 2022, 18:47 uur
1. Roygbiv
2. Dayvan Cowboy
3. Aquarius
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Everything You Do Is A Balloon
6. Amo Bishop Roden
7. Kid for Today
8. Julie & Candy
9. Dawn Chorus
10. Rue The Whirl
Met de kanttekening dat ik het album Tomorrow's Harvest nog niet goed genoeg ken... en er wel erg weinig Campfire Headphase is overgebleven. Geogaddi in de breedte sterk maar minder uitschieters dan de overige albums.
2. Dayvan Cowboy
3. Aquarius
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Everything You Do Is A Balloon
6. Amo Bishop Roden
7. Kid for Today
8. Julie & Candy
9. Dawn Chorus
10. Rue The Whirl
Met de kanttekening dat ik het album Tomorrow's Harvest nog niet goed genoeg ken... en er wel erg weinig Campfire Headphase is overgebleven. Geogaddi in de breedte sterk maar minder uitschieters dan de overige albums.
1
geplaatst: 29 september 2022, 18:57 uur
01 1969
02 Everything You Do Is Balloon
03 Roygbiv
04 Aquarius
05 Hi Scores
06 Reach For The Dead
07 In A Beautiful Place Out In The Country
08 Telephasic Workshop
09 Kid For Today
10 Rue The Whirl
02 Everything You Do Is Balloon
03 Roygbiv
04 Aquarius
05 Hi Scores
06 Reach For The Dead
07 In A Beautiful Place Out In The Country
08 Telephasic Workshop
09 Kid For Today
10 Rue The Whirl
1
geplaatst: 29 september 2022, 20:19 uur
1. Aquarius
2. Roygbiv
3. 1969
4. The Beach At Redpoint
5. Music Is Math
6. Amo Bishop Roden
7. Everything You Do Is A Balloon
8. Kid for Today
9. Reach For The Dead
10. You Could Feel The Sky
2. Roygbiv
3. 1969
4. The Beach At Redpoint
5. Music Is Math
6. Amo Bishop Roden
7. Everything You Do Is A Balloon
8. Kid for Today
9. Reach For The Dead
10. You Could Feel The Sky
1
geplaatst: 29 september 2022, 20:37 uur
Onmogelijke opgave! Alle 20 sterk, maar waar Geogaddi mijn favo BoC-album is, merk ik dat de EP's het erg goed bij mij doen op losse tracks. En dan ontbreken nog Jacquard Causeway, Bocuma en Happy Cycling die hier alledrie makkelijk top-10 gescoord hadden. Rue the Whirl is een waanzinnig onderschatte parel, al ben ik al lang blij dat hij de finale haalt.
1. Rue The Whirl
2. Everything You Do Is A Balloon
3. Amo Bishop Roden
4. Music Is Math
5. Sixtyniner
6. Hi Scores
7. Aquarius
8. The Beach At Redpoint
9. Dawn Chorus
10. In A Beautiful Place Out In The Country
11. Julie & Candy
12. Kid for Today
13. Roygbiv
14. Alpha And Omega
15. Sunshine Recorder
16. Reach For The Dead
17. 1969
18. You Could Feel The Sky
19. Telephasic Workshop
20. Dayvan Cowboy
1. Rue The Whirl
2. Everything You Do Is A Balloon
3. Amo Bishop Roden
4. Music Is Math
5. Sixtyniner
6. Hi Scores
7. Aquarius
8. The Beach At Redpoint
9. Dawn Chorus
10. In A Beautiful Place Out In The Country
11. Julie & Candy
12. Kid for Today
13. Roygbiv
14. Alpha And Omega
15. Sunshine Recorder
16. Reach For The Dead
17. 1969
18. You Could Feel The Sky
19. Telephasic Workshop
20. Dayvan Cowboy
1
geplaatst: 29 september 2022, 20:47 uur
123poetertjes schreef:
dumb_helicopter vind je het erg als ik in de loop van zaterdagochtend de boel presenteer? Vrijdag ga ik daar weinig tijd voor hebben vrees ik, sorry!
dumb_helicopter vind je het erg als ik in de loop van zaterdagochtend de boel presenteer? Vrijdag ga ik daar weinig tijd voor hebben vrees ik, sorry!
Ik ben heel zaterdag niet bepaald in de mogelijkheid om het op te zetten, dus goed dat ik jou dan de openingspost nog bezorg op voorhand en jij deze dan plaatst als je GH achter de rug is?
1
geplaatst: 29 september 2022, 21:52 uur
Geen tijd voor een lijstje Poet, maar ik zal dit wel als naslagwerk gaan gebruiken in de toekomst
1
geplaatst: 29 september 2022, 23:13 uur
Pokkemoeilijk!! Maar een lust om die 20 prachtwerken nog eens te beluisteren
1. In A Beautiful Place Out In The Country
2. Amo Bishop Roden
3. Everything You Do Is A Balloon
4. Dayvan Cowboy
5. Reach For The Dead
6. 1969
7. Aquarius
8. Roygbiv
9. Music Is Math
10. Rue The Whirl
1. In A Beautiful Place Out In The Country
2. Amo Bishop Roden
3. Everything You Do Is A Balloon
4. Dayvan Cowboy
5. Reach For The Dead
6. 1969
7. Aquarius
8. Roygbiv
9. Music Is Math
10. Rue The Whirl
1
geplaatst: 29 september 2022, 23:48 uur
Vandaag al wat geluisterd, hoop morgen met een lijstje te komen N x
1
geplaatst: 30 september 2022, 11:31 uur
1. Roygbiv
2. Everything You Do Is A Balloon
3. 1969
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Reach For The Dead
6. Kid for Today
7. Dayvan Cowboy
8. Amo Bishop Roden
9. Telephasic Workshop
10. Sixtyniner
2. Everything You Do Is A Balloon
3. 1969
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Reach For The Dead
6. Kid for Today
7. Dayvan Cowboy
8. Amo Bishop Roden
9. Telephasic Workshop
10. Sixtyniner
4
geplaatst: 30 september 2022, 14:49 uur
En, allemaal nog een beetje aan het genieten van de playlist? En voelen jullie je nerdlevel inmiddels ook al tot ongeziene hoogtes stijgen? Helemaal goed, ik blijf voorlopig ook nog efkes driftig aan de speur voor kjoele weetjes. Wat helemaal leuk is is dat er afgelopen week speciaal een filmcrew in m'n BoC-cave is langsgekomen voor een minidocu! Echt waar, kijk maar hieronder:
Ik zet de deadline trouwens op 23:00!
Ik zet de deadline trouwens op 23:00!
3
geplaatst: 30 september 2022, 15:02 uur
Wat een klus was dat! Zoveel pareltjes om uit te kiezen maar hij is af. Op nummer één het nummer met de meest minimalistische én meest effectieve bassdrop ooit. Tweede nummer komt van dezelfde EP - ooit een verjaardagscadeau aan mezelf dat ik sindsdien traditiegetrouw ieder jaar op mijn verjaardag even luister. Bleken de EP en ik per ongeluk óók nog dezelfde verjaardag te hebben. Bijzondere plaat voor me.
Verder een hoop Geogaddi, de plaat die voor mij nieuw leven ingeblazen kreeg nadat hij door een goede vriend is aangemerkt als verdrietigste plaat ooit gemaakt. Kan hem dromen inmiddels.
Enfin, allemaal wel moeilijke keuzes waar we even van gaan bijkomen. Wie weet tot snel, In a Beautiful Place Out in the Country!
1. Amo Bishop Roden
2. In a Beautiful Place Out in The Country
3. 1969
4. Roygbiv
5. Music is Math
6. Aquarius
7. Dayvan Cowboy
8. Everything You Do is a Balloon
9. Julie and Candy
10. Reach for the Dead
Verder een hoop Geogaddi, de plaat die voor mij nieuw leven ingeblazen kreeg nadat hij door een goede vriend is aangemerkt als verdrietigste plaat ooit gemaakt. Kan hem dromen inmiddels.
Enfin, allemaal wel moeilijke keuzes waar we even van gaan bijkomen. Wie weet tot snel, In a Beautiful Place Out in the Country!
1. Amo Bishop Roden
2. In a Beautiful Place Out in The Country
3. 1969
4. Roygbiv
5. Music is Math
6. Aquarius
7. Dayvan Cowboy
8. Everything You Do is a Balloon
9. Julie and Candy
10. Reach for the Dead
0
geplaatst: 30 september 2022, 15:22 uur
Heb net Geogaddi gedraaid tijdens het werk. Later vandaag het album daarna en als ik dan nog tijd heb het album daarna. Lijstjes komt iig.
0
geplaatst: 30 september 2022, 15:46 uur
1. Dayvan Cowboy
2. Roygbiv
3. 1969
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Hi Scores
6. Sixtyniner
7. Everything You Do Is A Balloon
8. Aquarius
9. Amo Bishop Roden
10. Julie & Candy
2. Roygbiv
3. 1969
4. In A Beautiful Place Out In The Country
5. Hi Scores
6. Sixtyniner
7. Everything You Do Is A Balloon
8. Aquarius
9. Amo Bishop Roden
10. Julie & Candy
0
geplaatst: 30 september 2022, 16:01 uur
1. You Could Feel The Sky
2. Dawn Chorus
3. Reach For The Dead
4. 1969
5. Dayvan Cowboy
6. Sixtyniner
7. Julie & Candy
8. The Beach At Redpoint
9. In A Beautiful Place Out In The Country
10. Amo Bishop Roden
2. Dawn Chorus
3. Reach For The Dead
4. 1969
5. Dayvan Cowboy
6. Sixtyniner
7. Julie & Candy
8. The Beach At Redpoint
9. In A Beautiful Place Out In The Country
10. Amo Bishop Roden
0
geplaatst: 30 september 2022, 17:22 uur
Geogaddi een beetje overschat, Tomorrow's Harvest onderschat in deze finale. Verder mis ik vooral Turquoise Hexagon Sun en An Eagle in Your Mind, maar goed, dan had ik eerder mee moeten doen.
1. Reach For The Dead
2. Roygbiv
3. Music Is Math
4. Hi Scores
5. Rue The Whirl
6. Dawn Chorus
7. Amo Bishop Roden
8. Dayvan Cowboy
9. Everything You Do Is A Balloon
10. Kid for Today
1. Reach For The Dead
2. Roygbiv
3. Music Is Math
4. Hi Scores
5. Rue The Whirl
6. Dawn Chorus
7. Amo Bishop Roden
8. Dayvan Cowboy
9. Everything You Do Is A Balloon
10. Kid for Today
1
geplaatst: 30 september 2022, 18:22 uur
Wat is het toch een bijzondere muziek, met een heel eigen geluid. Dit schreef ik ooit ten behoeve van de MuMeLadder over 1969:
1969 vind ik nog steeds een heel tof nummer, maar uiteindelijk kwamen twee andere nummers enigszins onverwacht bovendrijven. Hier zijn de tien die het voor mij moeten doen:
01. Rue The Whirl
02. Everything You Do Is A Balloon
03. 1969
04. Roygbiv
05. Reach For The Dead
06. Sixtyniner
07. Music Is Math
08. Amo Bishop Roden
09. Dayvan Cowboy
10. Aquarius
Review voor Boards Of Canada - 1969
Voor Boards Of Canada heb ik al lange tijd een zwak. Op het album Geogaddi springt het nummer 1969 er voor mij uit, vanwege de aanstekelijke (repetitieve) melodie en de sfeer. Die laatste zou ik willen omschrijven als mysterieus, niet in de laatste plaats vanwege de merkwaardige tekst. Although not a follower of [hseroK divaD] / she's a devoted Branch Davidian / 1969 in the sunshine. Verwijzingen naar David Koresh, de zelfbenoemde leider van de religieuze sekte Branch Davidians, en naar 1969, het jaar van Woodstock. Geen idee wat dat verder allemaal te betekenen heeft, maar de muziek staat in elk geval als een huis.
Voor Boards Of Canada heb ik al lange tijd een zwak. Op het album Geogaddi springt het nummer 1969 er voor mij uit, vanwege de aanstekelijke (repetitieve) melodie en de sfeer. Die laatste zou ik willen omschrijven als mysterieus, niet in de laatste plaats vanwege de merkwaardige tekst. Although not a follower of [hseroK divaD] / she's a devoted Branch Davidian / 1969 in the sunshine. Verwijzingen naar David Koresh, de zelfbenoemde leider van de religieuze sekte Branch Davidians, en naar 1969, het jaar van Woodstock. Geen idee wat dat verder allemaal te betekenen heeft, maar de muziek staat in elk geval als een huis.
1969 vind ik nog steeds een heel tof nummer, maar uiteindelijk kwamen twee andere nummers enigszins onverwacht bovendrijven. Hier zijn de tien die het voor mij moeten doen:
01. Rue The Whirl
02. Everything You Do Is A Balloon
03. 1969
04. Roygbiv
05. Reach For The Dead
06. Sixtyniner
07. Music Is Math
08. Amo Bishop Roden
09. Dayvan Cowboy
10. Aquarius
1
geplaatst: 30 september 2022, 18:35 uur
Heel Geogaddi is doorspekt met verwijzingen naar Waco, Koresh en andere occulte zaken.
The Devil is in the Details.
The Devil is in the Details.
1
geplaatst: 30 september 2022, 18:45 uur
Aan het luisteren. Kapot van genot zeg. Amo Bishop Gevloerd.
1
geplaatst: 30 september 2022, 19:01 uur
IN A BEAUTIFUL FINALE OUT IN THE MUMEFORUM
LUISTERENDE TOT NA DE POPRONDE IN EINDJE X
1969
Alpha And Omega
Amo Bishop Roden
Aquarius
Dawn Chorus
Dayvan Cowboy
Everything You Do Is A Balloon
Hi Scores
In A Beautiful Place Out In The Country
Julie & Candy
Kid for Today
Music Is Math
Reach For The Dead
Roygbiv
Rue The Whirl
Sixtyniner
Sunshine Recorder
Telephasic Workshop
The Beach At Redpoint
You Could Feel The Sky
LUISTERENDE TOT NA DE POPRONDE IN EINDJE X
1969
Alpha And Omega
Amo Bishop Roden
Aquarius
Dawn Chorus
Dayvan Cowboy
Everything You Do Is A Balloon
Hi Scores
In A Beautiful Place Out In The Country
Julie & Candy
Kid for Today
Music Is Math
Reach For The Dead
Roygbiv
Rue The Whirl
Sixtyniner
Sunshine Recorder
Telephasic Workshop
The Beach At Redpoint
You Could Feel The Sky
3
geplaatst: 30 september 2022, 19:15 uur
1. In A Beautiful Place Out In The Country
2. Amo Bishop Roden
3. Music Is Math
4. 1969
5. Reach For The Dead
6. Everything You Do Is A Balloon
7. Dayvan Cowboy
8. Kid for Today
9. Aquarius
10. Dawn Chorus
11. Sixtyniner
12. Telephasic Workshop
13. Roygbiv
14. Hi Scores
15. You Could Feel The Sky
De meest angstaanjagende maar tegelijk ook meest geruststellende muziek ooit gemaakt Amo Bishop Gevloerd hoor... Music Is Tantoe Pokkegeniaal.
2. Amo Bishop Roden
3. Music Is Math
4. 1969
5. Reach For The Dead
6. Everything You Do Is A Balloon
7. Dayvan Cowboy
8. Kid for Today
9. Aquarius
10. Dawn Chorus
11. Sixtyniner
12. Telephasic Workshop
13. Roygbiv
14. Hi Scores
15. You Could Feel The Sky
De meest angstaanjagende maar tegelijk ook meest geruststellende muziek ooit gemaakt Amo Bishop Gevloerd hoor... Music Is Tantoe Pokkegeniaal.
* denotes required fields.