Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2023, 10:49 uur
31 Bij Nacht En Ontij 3
28 Geld En Olie 1
27 Berejager 4
26 Veronica Komt Naar Je Toe 5
22 Duitsland Wint Altijd 2
Geef respectievelijk 5, 4, 3, 2 en 1 punt aan je favoriete nummers. Het nummer met het minste punten op het einde van de rit (lees: morgenmiddag 12u) valt alsnog onherroepelijk en onverbiddelijk af!
28 Geld En Olie 1
27 Berejager 4
26 Veronica Komt Naar Je Toe 5
22 Duitsland Wint Altijd 2
Geef respectievelijk 5, 4, 3, 2 en 1 punt aan je favoriete nummers. Het nummer met het minste punten op het einde van de rit (lees: morgenmiddag 12u) valt alsnog onherroepelijk en onverbiddelijk af!
0
geplaatst: 9 februari 2023, 11:19 uur
35 Bij Nacht En Ontij* +4
34 Geld En Olie* +5 (+1 corr. ArthurDZ)
29 Berejager +2
29 Veronica Komt Naar Je Toe +3
23 Duitsland Wint Altijd* +1
34 Geld En Olie* +5 (+1 corr. ArthurDZ)
29 Berejager +2
29 Veronica Komt Naar Je Toe +3
23 Duitsland Wint Altijd* +1
0
geplaatst: 9 februari 2023, 11:42 uur
39 Bij Nacht En Ontij* +4
39 Geld En Olie* +5
31 Veronica Komt Naar Je Toe +2
30 Berejager +1
26 Duitsland Wint Altijd* +3
39 Geld En Olie* +5
31 Veronica Komt Naar Je Toe +2
30 Berejager +1
26 Duitsland Wint Altijd* +3
0
geplaatst: 9 februari 2023, 11:45 uur
dumb_helicopter schreef:
Ongelooflijk dat Joerie afvalt met 9 (!) tegenstemmen. Ik kan me niet voorstellen wat mensen hier niet goed aan vinden.
Ongelooflijk dat Joerie afvalt met 9 (!) tegenstemmen. Ik kan me niet voorstellen wat mensen hier niet goed aan vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat jij het één van de beste nummers uit de lijst kan vinden.
1
geplaatst: 9 februari 2023, 12:06 uur
Johnny Marr schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat jij het één van de beste nummers uit de lijst kan vinden.
(quote)
Stond op 5 in de rangschikking die ik al gemaakt. Mooi, melodieus, tragisch en ook al vrij vroeg leren kennen (op een Afrekening-cd als ik me niet vergis). Passeert ook nog wel eens regelmatig op de radio, dus des te verrassender dat het er met groot overwicht uitgebonjourd wordt.
0
geplaatst: 9 februari 2023, 12:17 uur
dumb_helicopter schreef:
Stond op 5 in de rangschikking die ik al gemaakt. Mooi, melodieus, tragisch en ook al vrij vroeg leren kennen (op een Afrekening-cd als ik me niet vergis). Passeert ook nog wel eens regelmatig op de radio, dus des te verrassender dat het er met groot overwicht uitgebonjourd wordt.
(quote)
Airplay heeft weinig invloed op de meeste stemmers denk ik. Staat me niet bij dat ik Gorki überhaupt ooit op de Nederlandse radio heb gehoord. Al staat Mia wel op 1464 in de Top 2000 hier zie ik.
0
geplaatst: 9 februari 2023, 12:20 uur
dix schreef:
Duitsland Wint Niet Altijd?
D'r is nog blessuretijd...Duitsland Wint Niet Altijd?
1
geplaatst: 9 februari 2023, 13:15 uur
Ok, zal 'm toch meteen worden. Duitsland Verliest Inderdaad Altijd en valt af:
GREATEST HITS OF GORKI - RONDE 3: DE FINALE
https://i.discogs.com/RmWljCIqXDEX0pb778J20g8n2XuqHBNHV8ImmeYYEfw/rs:fit/g:sm/q:90/h:408/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTMyMjQ1/My0xMTY4MDE4NTE5/LmpwZWc.jpeg
Anja
Berejager
Beste Bill
Bij Nacht En Ontij*
Boze Wolven*
De Olifant Is Grijs
Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen*
Geld En Olie*
Ik Ben Aanwezig
Lieve Kleine Piranha
Mia
Ooit Was Ik Een Soldaat
Punk Is Dood*
Red Mijn Ziel Vooral
Soms Vraagt een Mens Zich Af
Veronica Komt Naar Je Toe
Wacht Niet Te Lang
We Zijn Zo Jong
Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
XTC
De opdracht is gekend en blijft oersimpel maar o zo moeilijk: maak een top 10 van jullie favoriete nummers en plaats ze in dit topic. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot zaterdagochtend 11u. Veel luisterdinges!
GREATEST HITS OF GORKI - RONDE 3: DE FINALE
https://i.discogs.com/RmWljCIqXDEX0pb778J20g8n2XuqHBNHV8ImmeYYEfw/rs:fit/g:sm/q:90/h:408/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTMyMjQ1/My0xMTY4MDE4NTE5/LmpwZWc.jpeg
Anja
Berejager
Beste Bill
Bij Nacht En Ontij*
Boze Wolven*
De Olifant Is Grijs
Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen*
Geld En Olie*
Ik Ben Aanwezig
Lieve Kleine Piranha
Mia
Ooit Was Ik Een Soldaat
Punk Is Dood*
Red Mijn Ziel Vooral
Soms Vraagt een Mens Zich Af
Veronica Komt Naar Je Toe
Wacht Niet Te Lang
We Zijn Zo Jong
Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
XTC
De opdracht is gekend en blijft oersimpel maar o zo moeilijk: maak een top 10 van jullie favoriete nummers en plaats ze in dit topic. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot zaterdagochtend 11u. Veel luisterdinges!
1
geplaatst: 9 februari 2023, 14:15 uur
Briljante top 10, mijn hele top 5 had wel op 1 gekund, eigenlijk.
1. Ooit Was Ik Een Soldaat
2. Beste Bill
3. Wacht Niet Te Lang
4. Red Mijn Ziel Vooral
5. Soms Vraagt een Mens Zich Af
6. Veronica Komt Naar Je Toe
7. Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen*
8. Bij Nacht En Ontij*
9. Lieve Kleine Piranha
10. Mia
2. Beste Bill
3. Wacht Niet Te Lang
4. Red Mijn Ziel Vooral
8. Bij Nacht En Ontij*
9. Lieve Kleine Piranha
10. Mia
0
geplaatst: 9 februari 2023, 14:45 uur
ArthurDZ schreef:
Briljante top 10, mijn hele top 5 had wel op 1 gekunnen, eigenlijk.
2. Beste Bill
3. Wacht Niet Te Lang
4. Red Mijn Ziel Vooral
8. Bij Nacht En Ontij*
9. Lieve Kleine Piranha
10. Mia
Briljante top 10, mijn hele top 5 had wel op 1 gekunnen, eigenlijk.
2. Beste Bill
3. Wacht Niet Te Lang
4. Red Mijn Ziel Vooral
8. Bij Nacht En Ontij*
9. Lieve Kleine Piranha
10. Mia
Niets van Ik Ben Aanwezig in je top 10, vreemd.
1
geplaatst: 9 februari 2023, 14:48 uur
Zoals veel kaaskoppen heb ik Gorki ook pas ontdekt vanaf Ik Ben Aanwezig, wat in deze top 10 wel af te lezen valt.
1. Red Mijn Ziel Vooral
2. Punk Is Dood*
3. XTC
4. Mia
5. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
6. Soms Vraagt een Mens Zich Af
7. Beste Bill
8. Ooit Was Ik Een Soldaat
9. Ik Ben Aanwezig
10. We Zijn Zo Jong
1. Red Mijn Ziel Vooral
2. Punk Is Dood*
3. XTC
4. Mia
5. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
6. Soms Vraagt een Mens Zich Af
7. Beste Bill
8. Ooit Was Ik Een Soldaat
9. Ik Ben Aanwezig
10. We Zijn Zo Jong
1
geplaatst: 9 februari 2023, 15:36 uur
1. XTC
2. Lieve Kleine Piranha
3. Beste Bill
4. Wacht Niet Te Lang
5. Ik Ben Aanwezig
6. Geld En Olie*
7. Soms Vraagt een Mens Zich Af
8. Red Mijn Ziel Vooral
9. Berejager
10. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
2. Lieve Kleine Piranha
3. Beste Bill
4. Wacht Niet Te Lang
5. Ik Ben Aanwezig
6. Geld En Olie*
8. Red Mijn Ziel Vooral
9. Berejager
10. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
2
geplaatst: 9 februari 2023, 16:00 uur
dix schreef:
Duitsland Wint Altijd Wint Niet Altijd
1
geplaatst: 9 februari 2023, 16:47 uur
Oeh, hier moet ik als Stubru-weeskindje eens nader naar kijken.
1
geplaatst: 9 februari 2023, 20:38 uur
1. Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen*
2. Mia
3. We Zijn Zo Jong
4. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
5. Geld En Olie*
6. Wacht Niet Te Lang
7. Ik Ben Aanwezig
8. Boze Wolven*
9. Soms Vraagt een Mens Zich Af
10. XTC
2. Mia
3. We Zijn Zo Jong
4. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
5. Geld En Olie*
6. Wacht Niet Te Lang
7. Ik Ben Aanwezig
8. Boze Wolven*
9. Soms Vraagt een Mens Zich Af
10. XTC
2
geplaatst: 9 februari 2023, 20:41 uur
Sorry herman, sorry Titmeister, het lag niet aan jullie, het lag aan mij. Misschien wel Gorki's mooiste lied van zeker wel Gorki's mooiste plaat kwam een nominatie tekort. Dat is wat er gebeurt als je pas later meedoet.
Van de weeromstuit zet ik daarom die ene op één en de rest van Eindelijk Vakantie daar als zwijgend peleton achter. Geen probleem om de lijst van 10 vol te krijgen.
1. Mia
2. XTC
3. Red Mijn Ziel Vooral
4. Geld en Olie
5. Bij Nacht En Ontij
6. We Zijn Zo Jong
8. Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen
9. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
10. Ik Ben Aanwezig
Van de weeromstuit zet ik daarom die ene op één en de rest van Eindelijk Vakantie daar als zwijgend peleton achter. Geen probleem om de lijst van 10 vol te krijgen.
1. Mia
2. XTC
3. Red Mijn Ziel Vooral
4. Geld en Olie
5. Bij Nacht En Ontij
6. We Zijn Zo Jong
8. Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen
9. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
10. Ik Ben Aanwezig
1
geplaatst: 9 februari 2023, 23:40 uur
Maar wat kopen wij hiervoor?
Eindelijk Vakantie! is zeker hun beste album en Duitsland Wint Altijd is zeker een omissie (Later Zeker Misschien in mindere mate ook). Het andere prijsalbum (Hij Leeft) komt er nog bekaaider van af; het titelnummer en Samen in Dat Donkere Huis waren gegarandeerd top 5 geweest hier...
Ik heb overigens net de gehele finale voor mijn jongste zoon gezongen om hem in slaap te sussen. Bij We Zijn Zo Jong ging ie eindelijk. Ik kom dus morgen met zijn mijn finalelijstje.
1
geplaatst: 9 februari 2023, 23:42 uur
Veel Gorki geluisterd vandaag, mn. de nummers van Eindelijk Vakantie zijn toch wel van de buitencategorie. De tekst van XTC had gisteren geschreven kunnen zijn, in deze tijden waarin de overheid aanraadt een noodpakket aan te leggen voor rampsituaties.
1. XTC
2. Red Mijn Ziel Vooral
3. Geld En Olie*
4. We Zijn Zo Jong
5. Ik Ben Aanwezig
6. Bij Nacht en Ontij
7. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
8. Anja
9. Punk Is Dood*
10. Lieve Kleine Piranha
Als je alle nummers van oud naar nieuw luistert is trouwens het verschil in stemgeluid tussen pak 'm beet Mia en De Olifant Is Grijs wel erg groot. Je zou bijna denken dat dat nummer door iemand anders is ingezongen.
Verder had ik grofweg Boze Wolven*, Ooit Was Ik Een Soldaat en Berejager graag ingeruild voor Monstertje, In Mijn Betere Wereld en Mijn Dierbare Vijand.
1. XTC
2. Red Mijn Ziel Vooral
3. Geld En Olie*
4. We Zijn Zo Jong
5. Ik Ben Aanwezig
6. Bij Nacht en Ontij
7. Wie Zal Er voor de Kinderen Zorgen
8. Anja
9. Punk Is Dood*
10. Lieve Kleine Piranha
Als je alle nummers van oud naar nieuw luistert is trouwens het verschil in stemgeluid tussen pak 'm beet Mia en De Olifant Is Grijs wel erg groot. Je zou bijna denken dat dat nummer door iemand anders is ingezongen.
Verder had ik grofweg Boze Wolven*, Ooit Was Ik Een Soldaat en Berejager graag ingeruild voor Monstertje, In Mijn Betere Wereld en Mijn Dierbare Vijand.
1
geplaatst: 9 februari 2023, 23:48 uur
Titmeister schreef:
Eindelijk Vakantie! is zeker hun beste album en Duitsland Wint Altijd is zeker een omissie (Later Zeker Misschien in mindere mate ook). Het andere prijsalbum (Hij Leeft) komt er nog bekaaider van af; het titelnummer en Samen in Dat Donkere Huis waren gegarandeerd top 5 geweest hier...
Hij Leeft heeft iig nog 2 songs in de finale, Monstertje helemaal geen.
Het titelnummer daarvan was jarenlang mijn favoriete pre-Ik ben aanwezig-favoriet. Moet zeggen dat ik Hij Leeft ook niet zo goed ken, maar deze finale was ik wel gecharmeerd van Beste Bill. Die viel net buiten de top 10. Voor mij is 'Ik ben aanwezig' het andere prijsalbum (wel op geruime afstand van Eindelijk vakantie!). Maar dat komt ook omdat ik Gorki met dat album heb ontdekt. Volgens mij heb ik dat album blind gekocht op basis van de OOR-recensie, waar werd gesproken van een 'OK Computer-achtig klankpalet' oid. En daar zit ook wel iets in, als je het vergelijkt met het wat meer traditionele rockgeluid van het oudere werk.
Ik heb overigens net de gehele finale voor mijn jongste zoon gezongen om hem in slaap te sussen. Bij We Zijn Zo Jong ging ie eindelijk. Ik kom dus morgen met zijn mijn finalelijstje.
Nice.
Volgende editie is hij ook van de partij? 
1
geplaatst: 9 februari 2023, 23:49 uur
1. Red Mijn Ziel Vooral
2. Mia
3. Boze Wolven*
4. Bij Nacht En Ontij*
5. Ooit Was Ik Een Soldaat
6. We Zijn Zo Jong
7. Geld En Olie*
8. Berejager
9. Lieve Kleine Piranha
10. Soms Vraagt een Mens Zich Af
2. Mia
3. Boze Wolven*
4. Bij Nacht En Ontij*
5. Ooit Was Ik Een Soldaat
6. We Zijn Zo Jong
7. Geld En Olie*
8. Berejager
9. Lieve Kleine Piranha
10. Soms Vraagt een Mens Zich Af
1
geplaatst: 9 februari 2023, 23:50 uur
Wel grappig dat bij de Nederlanders Eindelijk Vakantie vaak als beste Gorki-plaat uit de bus komt. Hier in Vlaanderen is het debuut by far het populairst, de gemiddelde Jan Modaal kan volgens mij amper een Gorki-song opnoemen die niet op die plaat staat denk ik.
(Al zal dumb_helicopter vast zeggen dat Joerie ook een heel bekende song is, maar die heb ik dus nog nooit op de radio gehoord, laat staan dat ik die ooit opgenoemd heb horen worden in het rijtje Mia-Lieve Kleine Piranha- Soms Vraagt Een Mens Zich Af
)
(Al zal dumb_helicopter vast zeggen dat Joerie ook een heel bekende song is, maar die heb ik dus nog nooit op de radio gehoord, laat staan dat ik die ooit opgenoemd heb horen worden in het rijtje Mia-Lieve Kleine Piranha- Soms Vraagt Een Mens Zich Af
)
1
geplaatst: 10 februari 2023, 02:10 uur
1. Mia
2. Lieve Kleine Piranha
3. Anja
4. Soms vraagt een mens zich af
5. Boze wolven
6. Punk is Dood
7. Ooit was ik een soldaat
8. Berejager
9. Geef al je geld aan de arme kinderen
10. Beste Bill
2. Lieve Kleine Piranha
3. Anja
4. Soms vraagt een mens zich af
5. Boze wolven
6. Punk is Dood
7. Ooit was ik een soldaat
8. Berejager
9. Geef al je geld aan de arme kinderen
10. Beste Bill
1
geplaatst: 10 februari 2023, 09:02 uur
1 Soms Vraagt een Mens Zich Af
2 Ooit Was ik een Soldaat
3 Mia
4 Lieve Kleine Piranha
5 Joerie
5 Anja
6 Veronica Komt Naar Je Toe
7 Beste Bill
8 Bij Nacht en Ontij
9 Berejager
10 De Olifant is Grijs
De eerste 8 zijn grandioos, daarna blijft het redelijk, maar wordt het geleidelijk aan minder memorabel.
2 Ooit Was ik een Soldaat
3 Mia
4 Lieve Kleine Piranha
5 Joerie
5 Anja
6 Veronica Komt Naar Je Toe
7 Beste Bill
8 Bij Nacht en Ontij
9 Berejager
10 De Olifant is Grijs
De eerste 8 zijn grandioos, daarna blijft het redelijk, maar wordt het geleidelijk aan minder memorabel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.