Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 11 februari 2023, 12:52 uur
Wacht niet te lang met je lijstje, moet luigifort gedacht hebben...
GREATEST HITS OF GORKI - DE FINALE
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Gorki_%2814535294805%29.jpg
20. BEREJAGER | 16 punten (10 punten van het Belgische publiek, 6 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Berejager kon iets meer potten breken bij de Belgen dan bij hun Noorderburen. Ik vind het fijn dat deze de finale heeft mogen halen, toch altijd een faffie geweest van me. Mooie opener van het bal!
https://www.flashlyrics.com/image/tw/gorki/berejager-99
19. BOZE WOLVEN | 28 punten (14 punten van het Belgische publiek, 14 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Een nummer van het debuut dat exact even veel punten kreeg van zowel de Nederlanders als de Belgen, hoe mooi is dat!? Ook een nog niet eerder gekend nummer voor mij, een mooie ontdekking!
18. WACHT NIET TE LANG | 29 punten (8 punten van het Belgische publiek, 21 punten van het Nederlandse publiek | Nummer 1 van: niemand
Rockertje van het debuut, haalde nipt mijn startlijst ten faveure van Punk Is Dood, maar dan ook heel nipt. Achteraf gezien zwaar onterecht want die laatstgenoemde is toch echt veel beter. Maar ook deze keer weer een debuut-BIAS want dit nummer kende ik al en PID nog niet. Weer een wijsheid rijker!
17. BIJ NACHT EN ONTIJ | 31 punten (8 punten van het Belgische publiek, 23 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Eindelijk Vakantie! komt nu al langs, verrassend! Duidelijk meer geliefd bij de Nederlanders dan bij de Belgen, of niet dan ArthurDZ?
16. VERONICA KOMT NAAR JE TOE | 34 punten (20 punten van het Belgische publiek, 14 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Iets meer geliefd bij de Belgjes dan bij de Hollandertjes dit nummertje. Mooi nummer, maar mij raakt het denk ik wel het minst van de hele finale. Mooie score/notering derhalve.
15. IK BEN AANWEZIG | 35 punten (10 punten van het Belgische publiek, 25 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Johnny Marr
Tja, wat een klap dit. M'n allergrootste favoriet, die ik nota bene nog niet kende voor deze editie, al op 15. Daarvoor deed ik het wel, nieuwe nummers ontdekken van Gorki dus daarvoor alleen al was het het meer dan waard
Savage wel voor Vos dat ome Tom toch weer z'n thunder stealt en met alle spotlights gaat lopen want hij maakt het nummer wel voor mij. Jullie deed het dan weer veel minder, onbegrijpelijk maar het zij zo. Al lang blij dat het nummer nipt de finale heeft gehaald! En het nummer stond eerst voorlaatste, want ome herman had m'n #1 positie niet gezien, de schelm. Oef, wat een opluchting!
GREATEST HITS OF GORKI - DE FINALE
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Gorki_%2814535294805%29.jpg
20. BEREJAGER | 16 punten (10 punten van het Belgische publiek, 6 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Berejager kon iets meer potten breken bij de Belgen dan bij hun Noorderburen. Ik vind het fijn dat deze de finale heeft mogen halen, toch altijd een faffie geweest van me. Mooie opener van het bal!
https://www.flashlyrics.com/image/tw/gorki/berejager-99
19. BOZE WOLVEN | 28 punten (14 punten van het Belgische publiek, 14 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Een nummer van het debuut dat exact even veel punten kreeg van zowel de Nederlanders als de Belgen, hoe mooi is dat!? Ook een nog niet eerder gekend nummer voor mij, een mooie ontdekking!
18. WACHT NIET TE LANG | 29 punten (8 punten van het Belgische publiek, 21 punten van het Nederlandse publiek | Nummer 1 van: niemand
Rockertje van het debuut, haalde nipt mijn startlijst ten faveure van Punk Is Dood, maar dan ook heel nipt. Achteraf gezien zwaar onterecht want die laatstgenoemde is toch echt veel beter. Maar ook deze keer weer een debuut-BIAS want dit nummer kende ik al en PID nog niet. Weer een wijsheid rijker!
17. BIJ NACHT EN ONTIJ | 31 punten (8 punten van het Belgische publiek, 23 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Eindelijk Vakantie! komt nu al langs, verrassend! Duidelijk meer geliefd bij de Nederlanders dan bij de Belgen, of niet dan ArthurDZ?
16. VERONICA KOMT NAAR JE TOE | 34 punten (20 punten van het Belgische publiek, 14 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Iets meer geliefd bij de Belgjes dan bij de Hollandertjes dit nummertje. Mooi nummer, maar mij raakt het denk ik wel het minst van de hele finale. Mooie score/notering derhalve.
15. IK BEN AANWEZIG | 35 punten (10 punten van het Belgische publiek, 25 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Johnny Marr

Tja, wat een klap dit. M'n allergrootste favoriet, die ik nota bene nog niet kende voor deze editie, al op 15. Daarvoor deed ik het wel, nieuwe nummers ontdekken van Gorki dus daarvoor alleen al was het het meer dan waard
Savage wel voor Vos dat ome Tom toch weer z'n thunder stealt en met alle spotlights gaat lopen want hij maakt het nummer wel voor mij. Jullie deed het dan weer veel minder, onbegrijpelijk maar het zij zo. Al lang blij dat het nummer nipt de finale heeft gehaald! En het nummer stond eerst voorlaatste, want ome herman had m'n #1 positie niet gezien, de schelm. Oef, wat een opluchting!
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:06 uur
Nou, Veronica en Bij Nacht en Ontij had ik op voorhand wel hoger verwacht. Weet trouwens iemand waar Joerie is? 

0
geplaatst: 11 februari 2023, 13:09 uur
Ik snap niet goed hoe Ik Ben Aanwezig maar 6 punten van de Belgen heeft kunnen krijgen als JM 'm op 1 had?
0
geplaatst: 11 februari 2023, 13:10 uur
ArthurDZ schreef:
Ik snap niet goed hoe Ik Ben Aanwezig maar 6 punten van de Belgen heeft kunnen krijgen als JM 'm op 1 had?
Aangepast, nou goed? De telling van herman klopt niet, maar ik ga 'm gewoon posten anders ben ik in 2027 nog bezig. Het is uiteindelijk maar een spelletje.
Keep jullie posted!!
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:12 uur
4
geplaatst: 11 februari 2023, 13:15 uur
Ja nog langer wachten en er zou te veel schuim uit mn bek komen...
https://vtk.ugent.be/media/thumbs/activity_description/Willys_en_Marjetten_Cantus_x24e7WH.png.1920x1005_q85_crop-scale_upscale.png
14. DE OLIFANT IS GRIJS | 42 punten ( 4 punten van het Belgische publiek, 38 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Weer een NL-faffie. Maar ja, hoe kan het ook anders? Jullie zijn met veel meer hier...
13. PUNK IS DOOD | 47 punten (10 punten van het Belgische publiek, 37 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Ooooh, heb ik als enige Belg punten bijgedragen aan dit meesterwerkje? Wat een juweeltje! Mad onderschat door onze Belgen dus, deze moest toch wel keihard top 10 hebben gehaald.
12. GEEF AL JE GELD AAN DE ARME KINDEREN | 58 punten (18 punten van het Belgische publiek, 40 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: wendyvortex
En daar hebben we onze tweede publieksfavoriet, van ons aller wendy! Pure trane, dit nummer. Maar niet bij mij, want mij raakt deze minder. Ik heb meer met die andere kinderen... Nipt geen top 10, en de volgende ook niet:
12. ANJA | 59 punten (30 punten van het Belgische publiek, 29 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
Een echte Belgenclassic, waar zatte nonkels op dansen op trouwfeesten enzo. HOEMPAPA!
http://www.gorki.be/gorki/wp-content/uploads/2015/02/WIB_DeVos_3011PN.jpg
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:40 uur
Johnny Marr schreef:
Aangepast, nou goed? De telling van herman klopt niet, maar ik ga 'm gewoon posten anders ben ik in 2027 nog bezig. Het is uiteindelijk maar een spelletje.
(quote)
Ik was vanochtend nog niet helemaal aanwezig blijkbaar.

10
geplaatst: 11 februari 2023, 13:45 uur
DE TOP 10:
Ik plemp 'm gewoon in één keer neer, fok it, te spannend! Maar eerst nog een leuke pic van ons aller Vos in zijnen bloten:
https://mise.damusic.be/multiped/big/1af31b43f49dcd82eff21c752831e75f0bece606.jpg
10. WE ZIJN ZO JONG | 60 punten (8 punten van het Belgische publiek, 52 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: motel matches
9. WIE ZAL ER VOOR DE KINDEREN ZORGEN | 65 punten (12 punten van het Belgische publiek, 53 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
8. GELD EN OLIE | 69 punten (20 punten van het Belgische publiek, 49 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
7. XTC | 76 punten (6 punten van het Belgische publiek, 70 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Teunnis, andré en herman
6. BESTE BILL | 98 punten (28 punten van het Belgische publiek, 70 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Arno
5. RED MIJN ZIEL VOORAL | 98 punten (8 punten van het Belgische publiek, 90(!) punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Outlaw104, likeahurricane en Bonk
En dan nu de top 4, die alledrie de magische honderpuntengrens aan flarden beuken:
4. OOIT WAS IK EEN SOLDAAT | 114 punten (33 punten van het Belgische publiek, 81 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: ArthurDZ, Titmeister, Bucquoy en ons aller Gretz
3. LIEVE KLEINE PIRANHA | 117 punten (49 punten van het Belgische publiek, 68 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Poek en El Ninjo
2. SOMS VRAAGT EEN MENS ZICH AF | 135 punten (70 (!) punten van het Belgische publiek dus de nipte Belgjesfaffie, 65 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: dumb_helicopter en johan de witt dus johan is een klein beetje een Belg vandaag!
En uiteraard...
1. MIA | 164(!) punten (41 punten van het Belgische publiek, 123(!!) punten van het Nederlandse publiek dus de toch wel heel duidelijke kaaskoppenfaffie is en blijft Mia) | Nummer 1 van: tja, van wie niet hé?? van dix, esteban, dazzler, Jizze, Simon7 en ook nog van ons aller Ries_72
https://ondergewaardeerdeliedjes.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/2021/06/5659558586_0e1ec1faa0_b.jpg
Ik dank jullie om zo talrijk mee te spelen, voor jullie enthousiaste stukjes en om mij nog beter in het oeuvre van Gorki te laten duiken. Het was een waar muziekfestijn, een heerlijk luisterweekje. Ik dank ook bol.com om de CD-box van Gorki aan zo'n crimineel lekkere dumpingprijs aan te bieden! Half MusicMeter dankt u...
Ik geef het stokje door aan mezelf met Tears For Fears haha grapje, nee het podium is aan cosmic kid maar ik zorg even voor de logistiek:
https://s2.dmcdn.net/v/B2uB91LrLhmFaNb4d/x480
Ik plemp 'm gewoon in één keer neer, fok it, te spannend! Maar eerst nog een leuke pic van ons aller Vos in zijnen bloten:
https://mise.damusic.be/multiped/big/1af31b43f49dcd82eff21c752831e75f0bece606.jpg
10. WE ZIJN ZO JONG | 60 punten (8 punten van het Belgische publiek, 52 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: motel matches
9. WIE ZAL ER VOOR DE KINDEREN ZORGEN | 65 punten (12 punten van het Belgische publiek, 53 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
8. GELD EN OLIE | 69 punten (20 punten van het Belgische publiek, 49 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: niemand
7. XTC | 76 punten (6 punten van het Belgische publiek, 70 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Teunnis, andré en herman
6. BESTE BILL | 98 punten (28 punten van het Belgische publiek, 70 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Arno

5. RED MIJN ZIEL VOORAL | 98 punten (8 punten van het Belgische publiek, 90(!) punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Outlaw104, likeahurricane en Bonk
En dan nu de top 4, die alledrie de magische honderpuntengrens aan flarden beuken:
4. OOIT WAS IK EEN SOLDAAT | 114 punten (33 punten van het Belgische publiek, 81 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: ArthurDZ, Titmeister, Bucquoy en ons aller Gretz

3. LIEVE KLEINE PIRANHA | 117 punten (49 punten van het Belgische publiek, 68 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: Poek en El Ninjo
2. SOMS VRAAGT EEN MENS ZICH AF | 135 punten (70 (!) punten van het Belgische publiek dus de nipte Belgjesfaffie, 65 punten van het Nederlandse publiek) | Nummer 1 van: dumb_helicopter en johan de witt dus johan is een klein beetje een Belg vandaag!

En uiteraard...
1. MIA | 164(!) punten (41 punten van het Belgische publiek, 123(!!) punten van het Nederlandse publiek dus de toch wel heel duidelijke kaaskoppenfaffie is en blijft Mia) | Nummer 1 van: tja, van wie niet hé?? van dix, esteban, dazzler, Jizze, Simon7 en ook nog van ons aller Ries_72
https://ondergewaardeerdeliedjes.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/2021/06/5659558586_0e1ec1faa0_b.jpg
Ik dank jullie om zo talrijk mee te spelen, voor jullie enthousiaste stukjes en om mij nog beter in het oeuvre van Gorki te laten duiken. Het was een waar muziekfestijn, een heerlijk luisterweekje. Ik dank ook bol.com om de CD-box van Gorki aan zo'n crimineel lekkere dumpingprijs aan te bieden! Half MusicMeter dankt u...
Ik geef het stokje door aan mezelf met Tears For Fears haha grapje, nee het podium is aan cosmic kid maar ik zorg even voor de logistiek:
https://s2.dmcdn.net/v/B2uB91LrLhmFaNb4d/x480
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:56 uur
Merci voor de Gorki-week, JM!
Het verschil tussen de BE en NL punten was soms opvallend. Enfin, ALL HAIL LUC DE VOS!
Het verschil tussen de BE en NL punten was soms opvallend. Enfin, ALL HAIL LUC DE VOS!
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:56 uur
Dank je wel JM voor dit eresaluut aan de bastaardzoon van God, ofwel de Jesus Christ Superstar van Wimpelgem en zijn bende.
Zo'n goede band die ik ooit gewoon op loopafstand van mijn ouderlijk huis live heb kunnen zien in het vroegere LVC in Leiden. En een keer in een Amsterdamse radiostudio. Maar het bijzonderste blijft toch wel dit legendarische concert op Rock Werchter, een thuiswedstrijd, dat ik af en toe nog terugkijk op YouTube:
Zo'n goede band die ik ooit gewoon op loopafstand van mijn ouderlijk huis live heb kunnen zien in het vroegere LVC in Leiden. En een keer in een Amsterdamse radiostudio. Maar het bijzonderste blijft toch wel dit legendarische concert op Rock Werchter, een thuiswedstrijd, dat ik af en toe nog terugkijk op YouTube:
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:59 uur
Dank Sjon voor dit heerlijke weekje Vossieboy en de zijnen, al is de uitslag wel raar; Punk Is Dood en Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen niet in de top 10 en Lieve Kleine Piranha op 3, Red Mijn Ziel Vooral als hoogste van Eindelijk Vakantie 

4
geplaatst: 11 februari 2023, 14:00 uur
Titmeister schreef:
Dank Sjon voor dit heerlijke weekje Vossieboy en de zijnen, al is de uitslag wel raar; Punk Is Dood en Geef Al Je Geld aan de Arme Kinderen niet in de top 10 en Lieve Kleine Piranha op 3, Red Mijn Ziel Vooral als hoogste van Eindelijk Vakantie
https://y.yarn.co/98b5dfc7-0e03-49fd-97b1-5f38fee05d0d_text.gif
GREATEST HITS OF TEARS FOR FEARS!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/TearsFearsRAH271017-28_%2837982003406%29.jpg
Op MusicMeter is een ware 80es revival aan de gang. dazzler was hiet al nooit vies van en sinds kort heeft aERodynamIC zijn eigen 80 x 80 topic. Hoog tijd voor een band die nooit eerder in Greatest Hits voorbij kwam. Raar maar waar.
Roland Orzabal en Curtis Smith vormden begin jaren 80 het gat tussen de synthgroepen en de new romantici. Hun naam is vernoemd naar de primaltherapie van Arthur Janov. Hun grote doorbraak 'Shout' is hier ook van afgeleid. Het was ook mijn kennismaking met ze en, god, wat vond/vind ik dat nummer goed destijds. Frits Spits' Avondspits en de daarop volgende singles deden de rest.
De startlijst bestaat uit al hun Top 40 hits, Top 2000 en MuMe Top 2000 noteringen aangevuld met wat albumfavorieten.
Advice For The Young At Heart
Bad Man's Song
Break It Down Again
Change
Closest Thing To Heaven
Everybody Wants To Rule The World
Head Over Heels
Laid So Low (Tears Roll Down)
Mad World
Memories Fade
Pale Shelter
Raoul And The King Of Spain
Rivers Of Mercy
Shout
Sowing The Seeds Of Love
The Hurting
The Tipping Point
The Working Hour
Watch Me Bleed
Woman In Chains
Jullie hebben tot maandagavond 20.00 uur om maximaal 10 ontbrekende nummers te noemen.
Ik zal best wat mensen vergeten maar uit mijn hoofd lijkt deze editie me geschikt voor vigil, luigifort, herman, wendyvortex, johan de witt, jordidj1, ArthurDZ en iedereen die verder de 80es in het algemeen en Tears For Fears in het bijzonder een warm hart toedraagt!
0
geplaatst: 11 februari 2023, 14:07 uur
Titmeister schreef:
My brothers don't die they just Vossieboy
I tell 'em meet me at de koffieshop
2
geplaatst: 11 februari 2023, 14:47 uur
2
geplaatst: 11 februari 2023, 14:49 uur
Break the Man
End of Night
Famous Last Words
Goodnight Song
Ideas As Opiates
Long, Long, Long Time
Master Plan
Start Of The Breakdown
Stay
Suffer the Children
End of Night
Famous Last Words
Goodnight Song
Ideas As Opiates
Long, Long, Long Time
Master Plan
Start Of The Breakdown
Stay
Suffer the Children
2
geplaatst: 11 februari 2023, 14:50 uur
Cold
Master Plan
Mothers Talk
Mr. Pessimist
My Demons
Secrets
Suffer the Children
Swords and Knives
Who Killed Tangerine
Year of the Knife
Master Plan
Mothers Talk
Mr. Pessimist
My Demons
Secrets
Suffer the Children
Swords and Knives
Who Killed Tangerine
Year of the Knife
0
geplaatst: 11 februari 2023, 14:54 uur
Van Wie Zal Er Voor De Kinderen Zorgen
naar Suffer The Children 
naar Suffer The Children 
1
geplaatst: 11 februari 2023, 15:22 uur
Suffer the children
I believe
Start of the Breakdown
Listen
Mothers Talk
The way you are
Tears for fears is al wel eens langs geweest in
2016
I believe
Start of the Breakdown
Listen
Mothers Talk
The way you are
Tears for fears is al wel eens langs geweest in
2016
2
geplaatst: 11 februari 2023, 15:25 uur
luigifort schreef:
Vreemd dat TFF nog nooit geweest is...
Vreemd dat TFF nog nooit geweest is...
Je had hem zelf georganiseerd
. In 2013 trouwens ook al een keer
1
geplaatst: 11 februari 2023, 15:44 uur
Elemental
Falling Down
Famous Last Words
Goodnight Song
I Believe
Listen
Me And My Big Ideas
Mothers Talk
Suffer The Children
Year Of The Knife
Falling Down
Famous Last Words
Goodnight Song
I Believe
Listen
Me And My Big Ideas
Mothers Talk
Suffer The Children
Year Of The Knife
1
geplaatst: 11 februari 2023, 15:46 uur
Ik kom tot 5:
Listen
Mothers Talk
Start of the Breakdown
Suffer the Children
The Way You Are
Listen
Mothers Talk
Start of the Breakdown
Suffer the Children
The Way You Are
1
geplaatst: 11 februari 2023, 16:24 uur
Ik had trouwens heel eventjes het idee dat we deze week Killing Joke gingen doen. Weet iemand waarom?
1
geplaatst: 11 februari 2023, 16:28 uur
I Believe
Ideas As Opiates
Famous Last Words
Listen
Long, Long, Long Time
Mothers Talk
My Demons
Suffer the Children
Swords and Knives
Year Of The Knife
Ideas As Opiates
Famous Last Words
Listen
Long, Long, Long Time
Mothers Talk
My Demons
Suffer the Children
Swords and Knives
Year Of The Knife
1
geplaatst: 11 februari 2023, 17:21 uur
Falling Down
Me And My Big Ideas
Cold
Mr. Pessimist
Secrets
Who Killed Tangerine
Year of the Knife
Sorry
Call Me Mellow
Long, Long, Long Time
Me And My Big Ideas
Cold
Mr. Pessimist
Secrets
Who Killed Tangerine
Year of the Knife
Sorry
Call Me Mellow
Long, Long, Long Time
1
geplaatst: 11 februari 2023, 17:43 uur
ik nomineer niet mee maar als jullie in de 2e helft van de week uitgevochten zijn maak ik wel een top 10
1
geplaatst: 11 februari 2023, 18:00 uur
Famous Last Words
I Believe
Ideas as Opiates
Listen
Long, Long, Long Time
Mothers Talk
Standing on the Corner of the Third World
Swords and Knives
Watch Me Bleed
Year of the Knife
I Believe
Ideas as Opiates
Listen
Long, Long, Long Time
Mothers Talk
Standing on the Corner of the Third World
Swords and Knives
Watch Me Bleed
Year of the Knife
1
geplaatst: 11 februari 2023, 18:03 uur
Bedankt voor de Gorkyiweek mr Johnny Marr. Echt 'n fijne band eigenlijk, kanniewachten om heel hun oeuvre verder te ontdekken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.