Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 7 april 2023, 22:30 uur
3. domela!
Volgens jullie het mooiste van Domela. Volledig eens dat Domela in de top 3 hoort. Een van de allerbeste concept-albums uit Nederland als ik de Smurfenplaten van De Vader niet meetel
Volgens jullie het mooiste van Domela. Volledig eens dat Domela in de top 3 hoort. Een van de allerbeste concept-albums uit Nederland als ik de Smurfenplaten van De Vader niet meetel
0
geplaatst: 7 april 2023, 22:46 uur
2. Ballade van Jannes van der Wal
Laat ik nu maar eerlijk zijn: ik draai thuis bijna nooit albums van Meindert. Ja, ik koop ze wel. Bijna altijd bij een concert van Meindert. Tel ik het gewoon bij het biergeld en shoarma op om de avond af te ronden.
Zo heb ik de ballade al een keer of vijf live gehoord (waaronder in een zeecontainer op Noorderzon) en thuis nog nooit beluisterd. Wel een gesigneerde versie natuurlijk.
In de jaren 80 en 90 zal ik Jannes en Meindert ongetwijfeld in Groningen tegen zijn gekomen, zonder dat we het door hadden. Nu herken ik Meindert wel. Spijtig dat Jannes er niet meer is
Laat ik nu maar eerlijk zijn: ik draai thuis bijna nooit albums van Meindert. Ja, ik koop ze wel. Bijna altijd bij een concert van Meindert. Tel ik het gewoon bij het biergeld en shoarma op om de avond af te ronden.
Zo heb ik de ballade al een keer of vijf live gehoord (waaronder in een zeecontainer op Noorderzon) en thuis nog nooit beluisterd. Wel een gesigneerde versie natuurlijk.
In de jaren 80 en 90 zal ik Jannes en Meindert ongetwijfeld in Groningen tegen zijn gekomen, zonder dat we het door hadden. Nu herken ik Meindert wel. Spijtig dat Jannes er niet meer is
3
geplaatst: 7 april 2023, 23:03 uur
1. Rummenigge
Zijn voetballiedje dat geen voetballiedje is. Zeer herkenbaar beschrijft Meindert het gevoelsleven van een puber. Zo snap ik volledig zijn hunkering naar Duits voetbal op zaterdagmiddag. Ook ik had in Hoogezand vriendjes waarmee ik op zaterdag met borrelnootjes en sinas naar SportSchau keek.
Alleen die seksboekjes - verstopt in je bureau voor je moeder - waarin je stiekem las, nee daar heb ik geen actieve herinnering aan….
Meindert is een held
Zijn voetballiedje dat geen voetballiedje is. Zeer herkenbaar beschrijft Meindert het gevoelsleven van een puber. Zo snap ik volledig zijn hunkering naar Duits voetbal op zaterdagmiddag. Ook ik had in Hoogezand vriendjes waarmee ik op zaterdag met borrelnootjes en sinas naar SportSchau keek.
Alleen die seksboekjes - verstopt in je bureau voor je moeder - waarin je stiekem las, nee daar heb ik geen actieve herinnering aan….
Meindert is een held
0
geplaatst: 7 april 2023, 23:10 uur
Hoorde vanmiddag Meindert's vader e.e.a. zeggen in Het Kunstenaarschap (Maakt Niet Alle Ouders Even Enthousiast). Vraag me af wat hij van Rummenige vond...
Mooi om hem hier op het podium te zetten, toch wel een heel unieke artiest.
0
geplaatst: 7 april 2023, 23:14 uur
herman schreef:
Hoorde vanmiddag Meindert's vader e.e.a. zeggen in Het Kunstenaarschap (Maakt Niet Alle Ouders Even Enthousiast). Vraag me af wat hij van Rummenige vond...
Het mooie was wel dat veel familie er vorig jaar bij was in VERA. Ik ken ze niet persoonlijk dus ik weet niet of het ouders, ooms, tantes of buren waren.
0
geplaatst: 7 april 2023, 23:34 uur
Rummenigge, toch wel Meindert's claim to fame. Zou Karl-Heinz ervan weten? Iedere voetballiefhebber die dit nummer niet kent, pak de tekst er eens bij. Dan neem je ze nooit meer al te serieus : Wim, Pierre, Rafael...
0
geplaatst: 8 april 2023, 00:15 uur
EttaJamesBrown schreef:
Kwam je wel eens in Cafe de Evenaar? In de hoerenbuurt? Jannes zat vlak bij het raam.
0
geplaatst: 8 april 2023, 00:24 uur
Ja, ik liep daar vaak langs. Evenaar was niet mijn kroeg. En ik was bang voor hoeren destijds
Ik was meer van De Zolder, Havenzicht (woonde ik tegenover), Wolthoorn en van De Vestibule (destijds bluescafe)
Ik was meer van De Zolder, Havenzicht (woonde ik tegenover), Wolthoorn en van De Vestibule (destijds bluescafe)
1
geplaatst: 8 april 2023, 01:04 uur
Was vanavond bij een andere unieke artiest (Eels), maar met veel plezier de presentatie terug gelezen. Sowieso was de hele week met de legendarische Vera-posters dik in orde en terecht dat deze one-of-a-kind-artiest eens in het zonnetje gezet werd. Dus EttaJamesBrown 

0
geplaatst: 8 april 2023, 09:16 uur
dix schreef:
Rummenigge, toch wel Meindert's claim to fame. Zou Karl-Heinz ervan weten? Iedere voetballiefhebber die dit nummer niet kent, pak de tekst er eens bij. Dan neem je ze nooit meer al te serieus : Wim, Pierre, Rafael...
Omdat het zo goed is:
Ich denke das Geheimnis des Fußballs ist der Ball. Und der Ball ist rund. Wäre er eckig, wäre er ja ein Würfel. Wenn der Gegner den Ball hat, stellt sich die Frage, warum hat er den Ball? Im Fußball ist es wie bei der Liebe. Was vorher ist, kann auch sehr schön sein, aber es ist nur Händchenhalten. Der Ball muß hinein. Wir sind hierher gefahren und haben gesagt: Okay, wenn wir verlieren, fahren wir wieder nach Hause. Und ich hatte vom Feeling her ein gutes Gefühl. Der trainer hat auch gesagt: Wenn jeder Spieler 10 Prozent von seinem Ego an das Team abgibt, haben wir einen Spieler mehr auf dem Feld. Aber heutemittag hatten wir kein Glück und dann kam auch noch Pech dazu. Wir wollten in Hamburg kein Gegentor einkassieren. Das hat auch bis zum Gegentor ganz gut geklappt. Ich denke wir spielen am Besten, wenn der Gegner nicht da ist. Wenn kein Gegner mehr da ist, ist Fussball richtig schön.
5
geplaatst: 8 april 2023, 10:36 uur
https://images.fanart.tv/fanart/big-thief-62078cf2d3604.jpg
De komende week bedienen we in dit theater de liefhebbers van indierock, folk, country en domeweg mooie liedjes, het is namelijk de beurt aan Big Thief!
Over precies een week ga ik (en vast nog meer mensen hier) ze live zien in de Rotterdamse Schouwburg op het Motel Mozaique festival. Ik heb contact gehad met Adrianne Lenker en het leek haar een goed idee als MusicMeter de setlist aandraagt! En die setlist bepalen, dat is dus onze opdracht de komende week.
De volgende 20 nummers dienen als uitgangspunt:
Adrianne Lenker - Anything
Adrianne Lenker - Zombie Girl
Cattails
Certainty
Change
Contact
Forgotten Eyes
Little Things
Mary
Masterpiece
Mythological Beauty
No Reason
Not
Orange
Paul
Shark Smile
Simulation Swarm
Time Escaping
Two Hands
UFOF
Aan jullie de schone taak er 10 favorieten bij te zoeken. De deadline hiervoor is maandagavond 20 uur.
Aangezien Big Thief een heel democratische band is, zijn solonummers van de bandleden ook toegestaan. Adrianne heeft er zelf al 2 tussengefietst, zoals je ziet.
De komende week bedienen we in dit theater de liefhebbers van indierock, folk, country en domeweg mooie liedjes, het is namelijk de beurt aan Big Thief!
Over precies een week ga ik (en vast nog meer mensen hier) ze live zien in de Rotterdamse Schouwburg op het Motel Mozaique festival. Ik heb contact gehad met Adrianne Lenker en het leek haar een goed idee als MusicMeter de setlist aandraagt! En die setlist bepalen, dat is dus onze opdracht de komende week.
De volgende 20 nummers dienen als uitgangspunt:
Adrianne Lenker - Anything
Adrianne Lenker - Zombie Girl
Cattails
Certainty
Change
Contact
Forgotten Eyes
Little Things
Mary
Masterpiece
Mythological Beauty
No Reason
Not
Orange
Paul
Shark Smile
Simulation Swarm
Time Escaping
Two Hands
UFOF
Aan jullie de schone taak er 10 favorieten bij te zoeken. De deadline hiervoor is maandagavond 20 uur.
Aangezien Big Thief een heel democratische band is, zijn solonummers van de bandleden ook toegestaan. Adrianne heeft er zelf al 2 tussengefietst, zoals je ziet.
1
geplaatst: 8 april 2023, 10:54 uur
Doen jullie mee?
likeahurricane, Cor, mr.oizo, LittleBox, Geert V., Chronos85, Cortex, dilluhn, Jochempie, juvefc_robin, LittleBox, pim556, teleac gertie, Choconas, Coma Cat, Doc, Dustbowl, evol, gherdt, Joram, LucM, Marco dB, pauljojo, Snoeperd, Sunderland, ThirdEyedCitizen, erwinz, bommel, Minneapolis, vinejo, philtuper, popstranger, arcade monkeys, Hega, mauricez, stardust_be, TONYLUNA, artvark71, Molemen25!, niels94, Johnny Marr, Mausie, Liefhebber, VladTheImpaler, dafit, aERodynamIC, Rode Zomerzon, Gretz, jordidj1, 123poetertjes, west, SirChenque, SilverGun, Venceremos, mattman, wexxel99, Morinfen, overmars89, nico1616, Abram Olsen, ToobZ, decade, MrBrightside79, Remmetje, WimvanNugteren, Beertjespyama, Mastroianni, STaRS, kaasschaaf, Dustbowl, corn1holio1, cosmic kid, brandos, Cadee, didi, Romy92, Edgar18, timwessels, staralfur, sean leonard, hoi123, swoon, aerobag, Zidaan.
likeahurricane, Cor, mr.oizo, LittleBox, Geert V., Chronos85, Cortex, dilluhn, Jochempie, juvefc_robin, LittleBox, pim556, teleac gertie, Choconas, Coma Cat, Doc, Dustbowl, evol, gherdt, Joram, LucM, Marco dB, pauljojo, Snoeperd, Sunderland, ThirdEyedCitizen, erwinz, bommel, Minneapolis, vinejo, philtuper, popstranger, arcade monkeys, Hega, mauricez, stardust_be, TONYLUNA, artvark71, Molemen25!, niels94, Johnny Marr, Mausie, Liefhebber, VladTheImpaler, dafit, aERodynamIC, Rode Zomerzon, Gretz, jordidj1, 123poetertjes, west, SirChenque, SilverGun, Venceremos, mattman, wexxel99, Morinfen, overmars89, nico1616, Abram Olsen, ToobZ, decade, MrBrightside79, Remmetje, WimvanNugteren, Beertjespyama, Mastroianni, STaRS, kaasschaaf, Dustbowl, corn1holio1, cosmic kid, brandos, Cadee, didi, Romy92, Edgar18, timwessels, staralfur, sean leonard, hoi123, swoon, aerobag, Zidaan.
1
geplaatst: 8 april 2023, 11:24 uur
Vegas
Velvet Ring
Real Love
Wolf
Jonathan
not a lot, just forever
Indiana
Haley
Great White Shark
Two Reverse
Velvet Ring
Real Love
Wolf
Jonathan
not a lot, just forever
Indiana
Haley
Great White Shark
Two Reverse
0
geplaatst: 8 april 2023, 12:20 uur
Komt goed uit, ik zie ze 18 april nog eens live! Heb ze vorig jaar ook gezien en dat was één van de hoogtepunten van het jaar. Wat een liveband! Ik doe zeker mee, mss ArthurDZ ook wel?
0
geplaatst: 8 april 2023, 14:25 uur
herman schreef:
Over precies een week ga ik (en vast nog meer mensen hier) ze live zien in de Rotterdamse Schouwburg op het Motel Mozaique festival.
Over precies een week ga ik (en vast nog meer mensen hier) ze live zien in de Rotterdamse Schouwburg op het Motel Mozaique festival.
Ja, ik zal er (normaal gesproken) ook bij zijn volgende week zaterdag. Deze Greatest Hits is dan een mooie opmaat daarnaartoe, waarin we heerlijk kunnen struinen in het inmiddels rijke oeuvre van de band.
0
geplaatst: 8 april 2023, 14:36 uur
21 april ga ik bij nader inzien niet redden, dus ik verschuif Jimi naar 14 juli en er is een plekje vrijgekomen eind april
7 april - herman (Big Thief cs.)
14 april - motel matches (coverhits)
21 april - ...
28 april - AstroStart (Darkchild)
5 mei - Casartelli (a-ha)
12 mei - Poek (100 grootste hits)
19 mei - Outlaw104 (Uriah Heep t/m 1980 - Ken Hensley years)
26 mei - Superbitch (France Gall vs. Françoise Hardy)
2 juni - cosmic kid (The Cure)
9 juni - luigifort tesamen met johan de witt (Siouxsie and the Banshees)
16 juni - Arno (Noordkaap/Monza/Meuris)
23 juni - Shaky (Rory Gallagher)
30 juni - EvilDrSmith (NWOBHM = New Wave Of British Heavy Metal)
7 juli - Bonk (De La Soul)
14 juli - Choconas (Jimi Hendrix)
21 juli - jordidj1 (Apollo Brown)
7 april - herman (Big Thief cs.)
21 april - ...
0
geplaatst: 8 april 2023, 14:43 uur
weet je er nog eentje? Je kunt ook inspiratie opdoen uit de andere lijstjes.
0
geplaatst: 8 april 2023, 15:41 uur
Laat ik maar weer aansluiten. Ditmaal met een bescheiden platenlabel met fijne soulliedjes. Eind jaren 50 tot halverwege jaren 60
21 april - ...
28 juli - EttaJamesBrown (Sue Records Story)
21 april - ...
28 juli - EttaJamesBrown (Sue Records Story)
1
geplaatst: 8 april 2023, 16:11 uur
Blue Lightning
Century
Dragon New Warm Mountain I Believe in You
Mary
Off You
Red Moon
Sparrow
Spud Infinity
The Only Place
Velvet Ring
Century
Mary
Off You
Red Moon
Sparrow
Spud Infinity
The Only Place
Velvet Ring
1
geplaatst: 8 april 2023, 23:18 uur
Adrianne Lenker - My Angel
Adrianne Lenker - Two Reverse
Blurred View
Century
Jenni
Promise Is a Pendulum
Spud Infinity
The Only Place
Wolf
Adrianne Lenker - Two Reverse
Blurred View
Century
Jenni
Promise Is a Pendulum
Spud Infinity
The Only Place
Wolf
1
geplaatst: 9 april 2023, 08:46 uur
Cradle ( Lenker) 
Dried Roses
From
Gone ( Lenker)
Ingydar ( Lenker)
Parallels
Pretty Things
Promise Is a Pendulum
Spud Infinity
Terminal Paradise

Dried Roses
From
Gone ( Lenker)
Ingydar ( Lenker)

Parallels
Pretty Things
Promise Is a Pendulum

Spud Infinity

Terminal Paradise
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.