MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favorite Metalalbum Opener (K.O.)

zoeken in:

4-2

odi
4-4

4-5

4-6 ben meer een Ozzy als een Dio liefhebber.

Eddie schreef:
ben meer een Ozzy als een Dio liefhebber.

Ik ook wat Black Sabbath betreft. Maar op het debuut klinkt hij nog te amateuristisch vind ik en het nummer Black Sabbath is nogal saai met die ene riff. Het eerste doom metal nummer wel, maar met dat subgenre heb ik heel weinig.

Kronos schreef:
(quote)

Ik ook wat Black Sabbath betreft. Maar op het debuut klinkt hij nog te amateuristisch vind ik en het nummer Black Sabbath is nogal saai met die ene riff. Het eerste doom metal nummer wel, maar met dat subgenre heb ik heel weinig.

Eens, maar de stem van Ozzy geeft bij mij echt de doorslag. Die gaat door merg en been.

5-7

Eddie schreef:
Eens, maar de stem van Ozzy geeft bij mij echt de doorslag. Die gaat door merg en been.

De bandleden vertellen altijd hoe ze door horrorfilms op het idee kwamen voor hun muziek. Bij dit nummer ligt die insteek er veel te dik op vind ik.

Dio is een eindeloos veel betere zanger dan Ozzy. Ozzy mag nog niet eens Dio's schoenen strikken, hem tutoyeren en zijn haren kammen. Evenzogoed, Neon Knights is maar een derderangs inwisselbaar deuntje vergeleken met de massief-lugubere dreun van 'Black Sabbath' waarmee metal definitief op de kaart werd gezet. Al een halve eeuw oud en nog steeds creepier, spookier en onheilspellender dan alle Hammer movie soundtracks bij elkaar.

5-8

8. Morbid Angel - Immortal Rites vs. Opeth - Ghost of Perdition
Alle battles in deze achtste finale waren behoorlijk pittig on te kiezen. Behalve de vorige en deze.
0-1

0-2

Ook deze is gewoon pittig hoor, maar Ghost of Perdition is nog net wat machtiger.

Nou, ik ben zowel een liefhebber van Morbid Angel als van Opeth. Het is onvergelijkbaar. Pffff wat lastig.

2-2

odi
3-2

4-2

Jongens dit gaat verkeerd...

4-3

DjFrankie (moderator)
5-4

5-6

Dat jullie het nog spannend durven maken ..

5-7

ABDrums schreef:
Jongens dit gaat verkeerd...
legian schreef:
Dat jullie het nog spannend durven maken ..

Ik zou normaal zo voor Opeth kiezen maar het spannend maken is leuker. En eigenlijk is Immortal Rites met minder middelen minstens even effectief.

Zack
Kwartfinales : tot de 8 weer, 2 verschil !!

1. Metallica - Battery   vs.   Metallica - Fight Fire with Fire 
2. Opeth - Ghost of Perdition   vs.   Death -
Flattening of Emotions
3. Megadeth - Holy Wars....The Punishment Due    vs. Black Sabbath - Black Sabbath
4. Iron Maiden - Caught Somewhere in Time    vs.   Slayer - Angel of Death

Zack
1. Metallica - Battery vs. Metallica - Fight Fire with Fire

1-0

2-0

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.