MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favorite Metalalbum Opener (K.O.)

zoeken in:
Toch verrassend dat deze typische albumtrack en niet specifiek legendarisch nummer van Maiden het zo lang volhoudt. Wel terecht.
2-4

Onbegrijpelijk dat Maiden zo weinig van Somewhere in Time live speelt. Caught Somewhere in Time is een meesterwerkje, het intro, de opbouw, het refrein, de drums, de riffs, de tekst, fantastisch nummer.

Painkiller is een sterke tegenspeler maar ik vind de band niet op z'n best in zo'n keihard nummer. Bij een duel tussen Caught Somewhere in Time en The Sentinel zou ik moeilijker kunnen kiezen.

2-5

Zack
2-6

3-7 openers van twee van mijn all time favoriete platen.

4-7

5-7

Zij het zeer, zeer nipt.

6-7

6-8

6. Slayer - War Ensemble vs. Metallica - Battery

0-1

1-1

Inmiddels is het niveau zo hoog dat het mij bijna niks meer uitmaakt wie er doorgaat. Zeker als de twee tegenstanders ook nog eens in hetzelfde genre opereren en ze allebei al een nummer hebben naar de volgende ronde, dus tactisch kiezen maakt ook niks uit.
Kop: Metallica.
Munt: Slayer
3-1

3 - 2

BATTERY!!

odi
4-3

4-4

War Ensemble is een heerlijke beuker, maar de manier waarop Battery enorm soepel van het prachtige melancholische intro naar een messcherpe snelle thrashriff gaat, vertraagt en weer versnelt is gewoon fenomenaal. Meesterlijke songwriting.

5-4

6-4

War ensemble vind ik het ultieme Slayer nummer. Zoveel power als er in dat nummer zit. Het was wel een moeilijke keuze, tegenover veruit de meeste andere Slayer nummers had ik voor Battery gekozen.

Zack
6-5

6-6

6-7

7. Black Sabbath - Neon Knights vs. Black Sabbath - Black Sabbath

1-0

(Zou me verbazen als Neon Knights wint maar ik ben geen grote fan van Black Sabbath, het nummer.)

2-0

Zack
3'1

Jammer trouwens dat hun beste album opener (Sabbath Bloody Sabbath) er niet meer in zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.