MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favorite Metalalbum Opener (K.O.)

zoeken in:
Mijn favoriete hardrockzanger tegenover de opener van de beste metal A-side ever.
Neon Knights heeft evenzogoed natuurlijk geen schijn van kans. Ondanks deze verkeerde tussenstand.
4-2

4-2 dus

Damnit EvilDrSmith met je ninja edit.

5-2

Zack
6-2

7-2

Nadat Mercyful Fate er onterecht uitgeknikkerd werd vroeg ik me af of dit spelletje nog wel zin had. Maar dat Morbid Angel het wint van Deafheaven, zij het veel te nipt, stemt ietwat hoopvol dat het toch nog allemaal goed kan komen met deze planeet. Die miniscule knikker in de onbegrensde kosmos.

Zack
12. Pantera - Cowboys from Hell    vs.  
Slayer - War Ensemble 

1-0

1-1

Kronos schreef:
Metametalfilosofische overpeinzingen
Na het verlies van Mercyful Fate en vooral Metal Church denk ik er juist heel anders over: laat mij maar emigreren naar daar waar de plaatjes van James Webb zijn geschoten.

Dit vind ik een verdomd lastige. Allebei geen finalisten, maar wel erg gaaf en aan elkaar gewaagd.
Slayer vind ik iets tijdlozer. En Phil Anselmo een enorme dickhead.
1-3

EvilDrSmith schreef:
... en vooral Metal Church

Tja, pijnlijk. Maar David Wayne stond in al zijn eeuwigheid tegenover God zelve en tegen het begin der beginnen valt niks tegen te beginnen.

1-6

Twee knallers, scheelt weinig van elkaar.

DjFrankie (moderator)
1-7

1-8

Toch wel m'n favoriete Slayer-plaat, denk ik, dat Seasons in the Abyss.

13. Opeth - Ghost of Perdition vs. Deftones - My Own Summer (Shove It)

1-0

Uit de tijd dat ik Deftones nog verschrikkelijk gaaf vond. Maar niet gaaf genoeg.
2-0

3-0

Behoren allebei tot mijn favoriete tracks aller tijden, erg moeilijke keuze.

4-0

Bijna elk nummer dat het tegen Ghost of Perdition opneemt is gedoemt te falen, hoe goed ze ook zijn.

Ben ik even een half uurtje weg, is CfH er ineens uit. Een van mijn persoonlijk favorieten

5-0

Zack
6-0

legian schreef:
Bijna elk nummer dat het tegen Ghost of Perdition opneemt is gedoemt te falen, hoe goed ze ook zijn.
Tegenover deuntjes als 'The Drapery Falls', 'Deliverance', 'Black Rose Immortal', 'Blackwater Park' en 'The Moor' zou-ie het anders nog knap lastig krijgen. Maar je doelt vast op deze openingstrackbattle.

Zack
Deliverance...is dat niet get album zonder dat gegrunt ? Is mijn favoriete Opeth album dan

Zack schreef:
Deliverance...is dat niet get album zonder dat gegrunt ? Is mijn favoriete Opeth album dan
Nee, dat is 'Damnation', precies die andere plaat uit die tijd. Tikje verwarrend, want met zo'n titel zou je juist denken dat 'Damnation' de hardste van de twee is.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Tegenover deuntjes als 'The Drapery Falls', 'Deliverance', 'Black Rose Immortal', 'Blackwater Park' en 'The Moor' zou-ie het anders nog knap lastig krijgen. Maar je doelt vast op deze openingstrackbattle.

Aanvullend daarop zijn songs als Demon Of The Fall, Serenity Painted Death, White Cluster, Bleak, Beneath The Mire, Heir Apparent en Hessian Peel ook nog welkome aanvullingen.

7-0 trouwens, zoals je misschien wel had vermoed...

14. Megadeth - Holy Wars....The Punishment Due vs. Venom - Black Metal

1-0

Dat Venom al zo ver is gekomen, is natuurlijk heel grappig.
Maar nu is het wel klaar met deze grappenmakerij.
3-0

4-0

5-0

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.