MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.

zoeken in:
0-3

Atonement is een onderbelicht Opeth-nummer. Wat een sfeer.

0-4

0-5

13. Prologue / April Ethereal vs. River

1-0, over ondergewaardeerde nummers gesproken; April Ethereal is ook weer zo'n topper. Waar het album MAYH vaak niet tot de 'echte' klassiekers wordt gerekend, vind ik het stiekem wel een top vijfje of misschien zelfs top drietje waard.

4-1

5-1

14. Weakness vs. Hjärtat Vet Vad Handen Gör
1-0

3-0

4-0

5-0

15. Will O The Wisp vs. Bleak

0-1

1/1

Toch wel een beetje lastig af en toe om de drie gedaantes van Opeth - deathmetalgods, acoustic kings, progrockheroes - tegenover elkaar te zetten en dan te moeten kiezen.
En hoe wonderschoon ik Mikaels clean vocals ook vind, zijn grunt in 'Bleak' is zo ontzagwekkend, zo oppermachtig intimiderend: I fall down in awe.
Dan mag de rest van het nummer niet dezelfde hoogtes (en vooral dieptes) reiken, het is meer dan toereikend.
1-2

1-4

1-5

16. Häxprocess vs. Blackwater Park

Ik denk dat Häxprocess dit met twee vingers in de neus gaat winnen. Daarom gun ik mijn punt aan Blackwater Park; 0-1.

0-2

0-3

De eerste vijf minuten van Häxprocess zijn werkelijk fenomenaal mooi, maar de laatste twee minuten dooft het toch een beetje als een nachtkaars. NIet dat het anders een écht serieuze kans had gehad tegenover een geheide (halve)finalist.
0-4

0-6

'T is tot de 5.

17. Nectar vs. When

1-0. Uitermate lastige keuze, waarbij eigenlijk beide nummers het verdienen om door te gaan naar de volgende ronde.

2-1

Inderdaad een lastige keuze.

3-1

Zeker, erg lastig deze!

4-1

5-1

18. Allting Tar Slut vs. Famine

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.