Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.
zoeken in:
1
geplaatst: 22 juli 2022, 16:50 uur
0-5
13. Prologue / April Ethereal vs. River
1-0, over ondergewaardeerde nummers gesproken; April Ethereal is ook weer zo'n topper. Waar het album MAYH vaak niet tot de 'echte' klassiekers wordt gerekend, vind ik het stiekem wel een top vijfje of misschien zelfs top drietje waard.
13. Prologue / April Ethereal vs. River
1-0, over ondergewaardeerde nummers gesproken; April Ethereal is ook weer zo'n topper. Waar het album MAYH vaak niet tot de 'echte' klassiekers wordt gerekend, vind ik het stiekem wel een top vijfje of misschien zelfs top drietje waard.
0
geplaatst: 22 juli 2022, 23:55 uur
Toch wel een beetje lastig af en toe om de drie gedaantes van Opeth - deathmetalgods, acoustic kings, progrockheroes - tegenover elkaar te zetten en dan te moeten kiezen.
En hoe wonderschoon ik Mikaels clean vocals ook vind, zijn grunt in 'Bleak' is zo ontzagwekkend, zo oppermachtig intimiderend: I fall down in awe.
Dan mag de rest van het nummer niet dezelfde hoogtes (en vooral dieptes) reiken, het is meer dan toereikend.
1-2
En hoe wonderschoon ik Mikaels clean vocals ook vind, zijn grunt in 'Bleak' is zo ontzagwekkend, zo oppermachtig intimiderend: I fall down in awe.
Dan mag de rest van het nummer niet dezelfde hoogtes (en vooral dieptes) reiken, het is meer dan toereikend.
1-2
1
geplaatst: 23 juli 2022, 06:18 uur
1-5
16. Häxprocess vs. Blackwater Park
Ik denk dat Häxprocess dit met twee vingers in de neus gaat winnen. Daarom gun ik mijn punt aan Blackwater Park; 0-1.
16. Häxprocess vs. Blackwater Park
Ik denk dat Häxprocess dit met twee vingers in de neus gaat winnen. Daarom gun ik mijn punt aan Blackwater Park; 0-1.

0
geplaatst: 23 juli 2022, 09:57 uur
De eerste vijf minuten van Häxprocess zijn werkelijk fenomenaal mooi, maar de laatste twee minuten dooft het toch een beetje als een nachtkaars. NIet dat het anders een écht serieuze kans had gehad tegenover een geheide (halve)finalist.
0-4
0-4
0
geplaatst: 23 juli 2022, 13:26 uur
'T is tot de 5. 
17. Nectar vs. When
1-0. Uitermate lastige keuze, waarbij eigenlijk beide nummers het verdienen om door te gaan naar de volgende ronde.

17. Nectar vs. When
1-0. Uitermate lastige keuze, waarbij eigenlijk beide nummers het verdienen om door te gaan naar de volgende ronde.
* denotes required fields.