MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete samengestelde album

zoeken in:
Prachtige comp
En Speedway kan id ook prima een opener zijn

Poeha schreef:
Mwoah, juist nu mooi de tijd om het oeuvre van Duran Duran nog eens tegen het licht te houden. Want die gaan ook vast nog wel volgen.

Zeker...hierna

Poeha is in charge of finding treasure in the dark

DD 14

Come Undone
Hungry Like the Wolf 
Do You Believe in Shame? 
Planet Earth
All She Wants Is
Skin Trade
Save a Prayer

All You Need Is Now
Ordinary World
Girls on Film
Shadows on Your Side
New Moon on Monday
Rio
The Chauffeur

Ja, werd id tijd voor DD (heerlijke band toch). Weinig Moz fans op de site...

Duran Duran - Their Best (2022)

Side A
The Wild Boys
Notorious
Hungry Like the Wolf
The Reflex
Runway Runaway
All She Wants Is
Violence of Summer

Side B

Girl Panic!
"Meet el Presidente"
Girls on Film
I Don't Want Your Love
Lake Shore Driving
(Reach Up for the) Sunrise
Serious
A View to a Kill

Hun twee beste nummers zijn de openers en verder doe je hun oeuvre tekort met slechts een 14-tal tracks. Daarom ook gekozen voor wat minder obligate nummers, maar meer nummers die een fijne flow hebben, wat meer "soul" hebben

Toch drie dezelfde Freek

Klopt
Ik had eerst jouw lijst gekopieerd en daarna vervangers gezocht die ik (nog) beter vond. M.a.w. ik had beter from scratch kunnen beginnen

Kant A
Planet Earth
Hungry Like the Wolf
Rio
The Reflex
Is There Something I Should Know
Girls On Film

Kant B
A View to a Kill
Union of the Snake
My Own Way
Skin Trade
Save a Prayer
The Chauffeur

Wat een prachtplaat, wat een einde

Och ja, helemaal Grace Jones vergeten. Doe ik die er nog als hidden track bij.

Edit: ik weet dat Rio, Save a Prayer en The Chauffeur fan favorieten zijn, maar die vallen voor mij altijd direct af, daar ik niet zoveel heb met die nummers. Slecht vind ik ze zeker niet, maar behoren voor mij niet tot hun beste, zeg, 20 tracks.

johan de witt schreef:

Wat een prachtplaat, wat een einde

Dat is t zeker, ik wilde zelf Save a Prayer ook een kant laten eindigen vandaar mijn keuze.

Ja, ik doe er gewoon toch weer 16 hoor, tis toch een comp Enne...alweer zoveel moeten schrappen

Kant A

Girls on Film
Hungry Like the Wolf
Save a Prayer
The Chauffeur
The Reflex
A Matter of Feeling
Skin Trade
Do You Believe in Shame?

Kant B

Too Late Marlene
Serious
Too Much Information
Ordinary World
Come Undone
Electric Barbarella
Someone Else Not Me
The Man Who Stole a Leopard

Enige uitleg: Alhoewel enige DD behoort toch echt wel tot mijn fave bands, al draai ik ze niet veel meer de laatste jaren valt me op Ik ga hier ook weer chronologisch, voelt het beste en komt qua songs ook prima uit verder. Mijn DD reis begon met Girls on Film met het flikkeren van die camera's, prachtig effect. De eerste song van ze die ik leerde kennen via een cassettebandje. Kan zijn dat ik 'm als kind zelf opnam. Prima opener van een album, iconisch! Eervolle vermelding voor het eveneens prachtige Planet Earth uiteraard waar ik geen plek meer voor had. Rio is zo'n beetje hun cultalbum, ook al staan er zat mainstream hits op. Hier ga ik voor het altijd mooie en prachtig zwoele Save a Prayer, Hungry Like the Wolf is de leukste single met een zalige kickstart wat mij betreft en uiteraard de epic closer The Chauffeur dat nog altijd even magisch is met dat hoge fluitje. Later nog eens geherinterpreteerd door de band zelf op hun coveralbum Thank You middels de song Drive By, ook mooi btw. Sing Blue Silverrrr
Past zo in een David Lynch film, de regisseur waar ze later nog mee werkten voor een live registratie. Eervolle vermelding voor het briljante Rio, maar weer geen plek over. Seven and the Ragged Tiger is een beetje een verguisd album. Ergens snap ik het wel, ergens ook niet. Minder goed dan Rio natuurlijk, iets teveel albumtracks ipv klassesingles. Hier ga ik alleen voor The Reflex, misschien wel hun leukste nummer, misschien wel hun irritantste, wie zal het zeggen, maar hij hoort erin Eervolle vermeldingen voor Union of the Snake dat ik als tiener helemaal kapot draaide zo geweldig, New Moon on Monday en Is There Something I Should Know? Ik weet dat ie op Arena staat, maar ik associeer 'm met dit album altijd. 3 klassesongs, kun je nagaan Ook Wild Boys redt het niet, maar blijft toch altijd een leuk nummer. Op A View to a Kill was ik vroeger ook helemaal verzot, tegenwoordig ietsje minder, daarom dus ook geen plek voor. Van hun sexy en zwoele album Notorious ga ik voor de zalige ballad A Matter of Feeling, man wat mooi en wat mij betreft een van hun mooiste en quirky singles Skin Trade, waarvan ik blij ben dat ik de maxi single op vinyl heb. Uiteraard een eervolle vermelding voor de briljante titeltrack Notorious zelf en American Science. Dan door naar Big Thing dat een speciaal plekje in mijn hart heeft. Ik associeer dat album met Hawaii om een of andere reden. Uiteraard zijn de 2 dancy singles ook heerlijk, maar ik ga hier voor de ontroerende ballad Do You Believe in Shame? en het evenzo prachtige Too Late Marlene, zucht. Eervolle vermeldingen voor Palomino en Land, ook mooie ballads. Liberty wordt beschouwd als hun prullenbakalbum, zover wil ik dan niet gaan. Tis gewoon wel een aardig popalbum. Ik ga voor Serious, omdat dat ms serieus wel een van hun leukste en beste singles is. Eervolle vermelding voor de ballad My Antarctica. Dan hun Wedding album, mijn fave album van de band. Opener Too Much Information blijft een zalige rush, wat een klasbak. Ordinary World is mijn überfave van de band en Come Undone is eigenlijk van dezelfde prachtige schoonheid. Eervolle vermeldingen voor Love Voodoo en None of the Above. Hierna ging de band meer experimenteel en dat leverde een aantal heel fijne albums op. Medazzaland is een van mijn fave albums van de band, een cultalbum ook wel. Electric Barbarella gaat op de comp, heerlijk snel en bubblegummy. Eervolle vermelding voor de mysterieuze titeltrack Medazzaland en Big Bang Generation. Poptrash is net zo'n heerlijk album, ook een beetje onterecht verguisd eigenlijk. Ook hier 1 track van, de ballad Someone Else Not Me, vanwege de prachtige melodielijn. Eervolle vermelding voor Lady Xanax, maar er staan meer zeer fijne tracks op. Hierna werd Warren Cuccurullo eruit gekicked en kwam oudgediende Andy Taylor (voor even) terug. Van Astronaut geen tracks op mijn comp, wel eervolle vermeldingen voor prachttracks What Happens Tomorrow en vooral Finest Hour. Ook van Red Carpet Massacre, hun R&B album een beetje, geen tracks op mijn comp. Wel een erg fijn album om te beluisteren, fijne zwoele flow. Eervolle vermelding voor Falling Down. All You Need Is Now was weer een beetje een return to form. Daarvan de briljante voortslepende epic The Man Who Stole a Leopard, easily hun mooiste track van de laatste 20 jaar, doet wat aan The Chauffeur denken ergens. Eervolle vermelding voor Mediterranea. Hun laatste 2 albums Paper Gods en Future Past ken ik niet zo goed, maar van wat ik ervan gehoord heb zou toch niks mijn comp halen
DD heeft altijd dat jeugdige flamboyante in zich, tegelijk kunnen ze ook serieus en experimenteel zijn, een veelzijdige band dus. In ieder geval een band waar ik nooit op uitgekeken ben, of in dit geval uitgeluisterd

Poeha schreef:

Edit: ik weet dat Rio, Save a Prayer en The Chauffeur fan favorieten zijn, maar die vallen voor mij altijd direct af, daar ik niet zoveel heb met die nummers. Slecht vind ik ze zeker niet, maar behoren voor mij niet tot hun beste, zeg, 20 tracks.

Some people call it a one night stand
But we can call it paradise

dan moet ik er even induiken luigifort

dat wordt een Big thing

Kant A:
New moon on Monday
Skin trade
A view to a kill
All you need is now
Pressure Off
Anniversary
The wild boys
Bonus track: Election Day

Kant B:
Ordinary world
Save a prayer
Serious
Do you believe in shame?
Leave a light on
The chauffeur
Come undone

Gezellige mix van jong en oud. Nauwelijks album tracks. Blijkbaar brengen de heren hun beste nummers op single uit. En natuurlijk hadden ze in de jaren 80 nog veel meer leuks - maar dan had ik net zo goed de tracklist van Decade kunnen overtikken ..

duran duran

kant A:
Notorious
Girls on film
Planet Earth
A view to a kill
I don't want your love
Is there something I should know?
Skin trade

kant B:
Invisible
Too late Marlene
Do you believe in shame
Sin of the city
Save a prayer
Land
Come undone

Deluxe:
Come undone -MTV Unplugged feat.Lamya
Anniversary
Palomino
Drug (It's just a state of mind)
All she wants is

Hier zou ik wel zo op uitkomen. Van de 80's zijn een hoop nummers inwisselbaar voor mij die degenen die er nu opstaan eventueel zouden kunnen vervangen (begin 80's dan).
Big thing mag van mij zeker een stempel drukken op de compilatie met sterke albumtracks.
Dan skip ik Liberty (ondanks veel gehoord afgelopen week, maar geen blijvertje) en dan mag The Wedding album het verplichte Come undone aanleveren met Sin of the city, wat mij vanaf het begin gepakt heeft. Ik kan zonder Ordinary world. Dan was het even miereneuken over de reeks albums daarna, maar ik ga toch voor de openingstrack van Future Past, omdat ik die catchy, typisch DD vind en omdat Invisible een beetje een cirkel rond is, klinkt weer 80's, maar toch hoor je dat er een stempel "nu" op zit.

Ok, next up: New Order

Kant A:
1. Regret
2. Love Vigilantes
3. True Faith
4. Run 2
5. Bizarre Love Triangle
6. Leave Me Alone

Kant B:
1. Age of Consent
2. The Village
3. Ceremony
4. Your Silent Face
5. Temptation
6. Vanishing Point

Wat een superalbums maken we hier

Mag dat dan met bonustracks van Monaco, Joy Division, Other Two en Electronic?

Heet ik dazzler?
Maar van mij mag je hoor

Hierna Electronic graag

Kant A

Age of Consent
The Village
Your Silent Face
Leave Me Alone
Blue Monday
Sub-culture
Bizarre Love Triangle
Temptation

Kant B

True Faith
Run 2
Vanishing Point
Mr Disco
World
Ruined in a Day
Young Offender
Academic

NO 14

Regret
Round&Round
True Faith
Shellshock
Bizarre Love Triangle
Your Silent Face
Blue Monday

Crystal
Fine Time
Spooky
Run2
The Perfect Kiss
Age of Consent
1963

johan de witt schreef:
Hierna Electronic graag

Jij geen Monday?

Niet echt een albumtrack
Wel een geweldig nummer, maar net niet bij mijn favoriete 12. Maar zo ontbreken er wel meer, The Perfect Kiss, Round & Round, 1963, Dreams Never End, Thieves Like Us…
Allemaal Vol. 2

Treurnis alom op MuMe. Overal dezelfde soort topics. Jammer

Hierna komen Huey Lewis & the News

Lekker veel mondharmonica

Kant A
Blue Monday
Everything's gone Green
Temptation
Sub-culture
Bizarre Love Triangle
The Perfect Kiss
True faith

Kant B
Love viligantes
Age of Consent
Your Silent Face
Run 2
1963
Regret
Plastic

14 track is inderdaad niet heel veel - 1 nummer per 3 jaar historie. En ja, inderdaad niet heel eerlijk verdeeld.. kant B is een soort van Substance part 2.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.