MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete samengestelde album

zoeken in:
SM 16

Waterfront
Someone Somewhere in Summertime
Let There Be Love
New Gold Dream (81, 82, 83, 84) 
Up on the Catwalk
Glittering Prize
Theme for Great Cities
This Is Your Land

I Travel
Factory
Let It All Come Down
The American
East at Easter
Hunter and the Hunted
Alive and Kicking
Seeing Out the Angel

Kant A:
1. Someone Somewhere (In Summertime)
2. Don't You (Forget About Me)
3. Theme for Great Cities
4. I Travel
5. Big Sleep
6. The American

Kant B:
1. Alive and Kicking
2. Love Song
3. Hunter and the Hunted
4. Glittering Prize
5. New Gold Dream (81-82-83-84)
6. Seeing Out the Angel

Kant A

In Trance as Mission
Sweat in Bullet
This Earth that You Walk Upon
Sons and Fascination
Seeing Out the Angel
Theme for Great Cities
Someone Somewhere (in Summertime)
Big Sleep

Kant B

New Gold Dream (81-82-83-84)
Hunter and the Hunted
Up on the Catwalk
Book of Brilliant Things
Don't You (Forget About Me)
This Is Your Land
Real Life
Stay Visible

Enige uitleg: In navolging van vigil doe ik er ook lekker 16 En dan nog moest ik flink schrappen En verder, tja ik ga weer chronologisch. Ik hoop dat het geen gewoonte wordt We beginnen met een opener dus ook, Trance doet me aan Joy Divison denken en dan het zalige Sweat dat me aan Never Stop van de konijnemannen doet denken Vervolgens een aantal zalige mysterieuze album tracks van SaF en de mooiste instrumental Theme van ze van SFC voor we verder gaan met NGD in de vorm van Someone. Hoewel een opener, maar helaas geen plek op Kant B dat opent met het magistrale titelnummer, dat op het album zelf ook Kant B opent Vervolgens mijn überfave Hunter. Daarna het briljante punchy openingsduo van SitR en überhit Don't You, ms wel hun meest zalige song nog steeds. This Is Your Land is mijn fave van SFY, heel fijn album btw. Let It All Come Down was de laatste afvaller. De opener van Real Life blijft toch ook wel een uplifting monstertrack evenals Stay Visible dat naar mijn mening hun beste track van de afgelopen 25 jaar is (al ken ik de recentere albums niet).

Kant A
Waterfront
Sanctify yourself
Kick it in
Up on the catwalk
All the things she said
Promised you a miracle
Someone somewhere in summertime

Kant B
I travel
Theme for great cities
New gold dream 81-82-83-84
Seeing out the angel
Book of brilliant things
Speed your love to me
Let there be love

Ik had me voorgenomen tenminste 1 track uit de nineties op te nemen in deze comp. Had zelfs nog jonger spul op de longlist maar zag nog net dat ik Speed was vergeten.

Die 2 Veronica klassiekers uit 1985 en dat Ierse kind zijn al voldoende platgeknuffeld en daarom gepasseerd. Heb verder relatief weinig album tracks. Komt wellicht door de royale productie van de heren in de eerste jaren - dan blijven uiteindelijk de singletjes het beste bij …

Mag ik eigenlijk doorgaan met mijn 18 track verzamelaars? Het is niet volgens de regels van het topic maar ik doe niets liever dan thuis compilaties maken. Behalve in het 14 track format. Dat ben ik echt niet gewoon.

Ja, gewoon doen. Regels zijn er om...

THE SMITHS / MORRISSEY singles

Er bestaat al een singles verzamelaar van The Smiths die 18 tracks telt en luistert naar de titel Singles.
Ik maakte hem wat compacter zodat er ruimte vrijkwam voor de eerste singles van Morrissey.

A
This Charming Man
What Difference Does It Make
Heaven Knows I'm Miserable Now
William It Was Really Nothing
How Soon Is Now

B
The Headmaster Ritual
The Boy With The Thorn In His Side
Bigmouth Strikes Again
There Is A Light That Never Goes Out

C
Panic
Ask
Girlfriend In A Coma
Suedehead
Everyday is Like Sunday

D
The Last Of The Famous International Playboys
Interesting Drug
Ouija Board Ouija Board
November Spawned A Monster

Morrissey verdient zijn eigen comp

Oja, alsof Moz een afterthought is ofzo en alsof The Smiths niet een hele comp kunnen vullen ofzo...

Hierna doen we Morrissey

Fuck yeah!

Ik heb al een paar keer uitgelegd hoe ik te werk ga bij het compileren.
Maar ik heb geen zin om dat telkens te moeten herhalen. Ik laat het hierbij.

Nergens iets gelezen over het combineren van 2 artiesten volgens mij, maar kan aan mij liggen...

Simple Minds

Kant A

Waterfront
Love Song
Theme for Great Cities
The American
Promised You a Miracle
Speed Your Love to Me
Don't You

Kant B

Ghost Dancing
All the Things She Said
Sanctify Yourself
Take a Step Back
Soul Crying Out
Let There Be Love
Stay Visible
Stars Will Lead the Way

Lekker bandje dat Simple Minds. Toch wel wat diamantjes ontdekt de laatste 10 jaar uit hun vroege(re) periode. Voornamelijk Theme for Great Cities en Speed Your Love to Me.
Waterfront blijft een geweldige opener.

Maar het zwaartepunt in hun oeuvre ligt toch echt bij Kant B. Ja, ik ben veel meer een liefhebber van hun Once Upon a Time album en verder. Ghost Dancing met het U2-intro blijft voor mij geweldig evenals twee van hun drie andere grote hits van dat album, samen met Aretha Franklin (dacht ik toen altijd ).
Take a Step Back vind ik nog steeds een van hun beste tracks. Die knalt er ook weer erg fijn in. Soul Crying Out is weer zo'n groeidiamantje gebleken.
Het afsluitende duo heeft toch wel een speciaal plekje verworven, namelijk de enige twee echt sterke songs van de SM van de laatste 30 jaar, voor zover ik die albums ken.

Vanaf morgen Morrissey.

Dan hebben we gelukkig nog een hele dag voor het zo ver is.

Come Poehageddon come...

Net vandaag zijn nieuwe album aangekondigd, goeie timing

Jee, brengt elk jaar zowat nu een album uit hè
12 tracks zeker op jouw comp

Laatste was 2020, volgende is 2023
11 tracks deze keer.

Bonfire of Teenagers

1. I Am Veronica
2. Rebels Without Applause
3. Kerouac’s Crack
4. Ha Ha Harlem
5. I Live in Oblivion
6. Bonfire of Teenagers
7. My Funeral
8. Diana Dors
9. I Ex-love You
10. Sure Enough The Telephone Rings
11. Saint In a Stained Glass Window.

Zet je hem even op MuMe

Teveel werk voor een zondag

Zondag is net als elke dag, gewoon doen.

Moz is the Bozz 14

The Teachers Are Afraid of the Pupils
Everyday Is Like Sunday
Now My Heart Is Full
I Bury the Living
Dear God, Please Help Me
Dagenham Dave
Tomorrow

America Is Not the World
Alma Matters
World Peace Is None of Your Business
Suedehead
The More You Ignore Me, the Closer I Get
I Have Forgiven Jesus
Southpaw

Ergens ben ik blij dat ik nog niet zijn hele oeuvre ken, want ik kwam nu al tot 16 onmisbare parels en dan nog veel geskipped.

Kant A

Alsatian Cousin
Everyday Is Like Sunday
Suedehead
Angel Angel Down We Go Together
Sing Your Life
Seasick, Yet Still Docked
Spring-Heeled Jim
Southpaw

Kant B

Now My Heart Is Full
I'm Throwing My Arms Around Paris
Why Don't You Find Out for Yourself
The Never-Played Symphonies
Lost
Life Is a Pigsty
In Your Lap
(I'm) the End of the Family Line

Enige uitleg: Kant A duidelijk meer rockerig en Kant B meer contemplatief. De eerste 4 plekken zijn gereserveerd voor het debuut. Hoe beter dan openen met knaller Alsatian. Om de een of andere reden zetten bands vaak hun grootste hit of bekendste song op plek 2 op hun album of comp (zal wel iets met het LMR syndroom van doen hebben ) en dat doe ik dus ook. Het jangly Suedehead er achteraan en vervolgens de wat duistere deep cut Angel Angel. Sing Your Life brengt weer wat licht en het magnifieke Seasick juist weer dat droevige. Jee, wat een moodswings We sluiten Kant A af met 2 tracks die qua sound en sfeer bij elkaar horen wat mij betreft

Kant B opent met een glorieuze opener if I may say so. Met Paris hebben we vervolgens een van zijn leukste en beste singles. En vervolgens de mooiste track van Vauxhall imho. Het blijft maar mooi met een b side van Quarry en het hemelse Lost erachteraan en met Pigsty alweer een (This Is Hardcore-y) epic, het houdt niet op! In Your Lap vind ik een van zijn mooiste recente ballads, ontroert me zeer. En Family Line is zo'n beetje de ultieme closer wat mij betreft en doet qua sound en sfeer aan Last Night I Dreamt that Somebody Loved Me van dat andere bandje denken, voor zover niemand dat nog was opgevallen

Weinig concensus onder de liefhebbers tot nog toe, op de verplichte nummertjes na.

Poeha schreef:
Weinig concensus onder de liefhebbers tot nog toe, op de verplichte nummertjes na.

Dan kan de diegene die onbekender is met zijn werk alle drie de compilaties kopen

Mwoah, juist nu mooi de tijd om het oeuvre van Duran Duran nog eens tegen het licht te houden. Want die gaan ook vast nog wel volgen.

Kant A
1. Now My Heart is Full
2. Lost
3. Suedehead
4. Such a Little Thing Makes Such a Big Difference
5. Everyday Is Like Sunday
6. Life Is a Pigsty

Kant B
1. Speedway
2. The Last of the Famous International Playboys
3. Istanbul
4. Let Me Kiss You
5. The Never-Played Symphonies
6. Southpaw

De eerste van 10 gelijkwaardige comps die ik zou kunnen maken Combinatie van de grootste hits en de grootste ballads. Daar beginnen we mee, eerste twee. Dan drie early classics en zijn meest epic song van deze eeuw.
Kant B knalt erin met de kettingzaag van Speedway. Als tweede weer een grote en fijne hit. Istanbul mijn fave van de jaren 10, daarna ook nog twee Quarry-classics, en we eindigen met één van z’n meest emotionele songs, 10 minuten genieten van Southpaw. Linkse directe.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:18 uur

geplaatst: vandaag om 08:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.