MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Heb je wel gelijk in Lex. Eigenlijk is de finale altijd wel een beetje saai. Ms omdat het de meest bekende belegen nummers zijn. Of omdat het elk jaar bijna hetzelfde is...

luigifort schreef:
Heb je wel gelijk in Lex. Eigenlijk is de finale altijd wel een beetje saai. Ms omdat het de meest bekende belegen nummers zijn. Of omdat het elk jaar bijna hetzelfde is...

En dan staat er een keer een gloednieuw nummer in en dan ga je lopen miauwen.

Dance Lover schreef:
(quote)

dan ga je lopen miauwen.

Krolse kater is t die Luigi!

Dance Lover schreef:
(quote)

En dan staat er een keer een gloednieuw nummer in en dan ga je lopen miauwen.

Nou, tis Eefje die miauwt, niet ik

Ze gaat dan ook kopje onder, in de Noordzee

Hey hey hey....tot ziens, Eefje de Visser

luigifort schreef:
NEW YEAR'S DAY!!!

Waar staat die in de U2 top 50?

Ik heb bijna t idee dat de uitslag niet klopt, zijn er naast mij nog wel meer liefhebbers van Lioness of zijn die gewoon niet vocaal?

Scorpion_21 schreef:
Ik heb bijna t idee dat de uitslag niet klopt, zijn er naast mij nog wel meer liefhebbers van Lioness of zijn die gewoon niet vocaal?

Ja hoor, hierzo.

De klagers zijn vaak een stuk luider.

Die Molina is gewoon weinig vocaal...

Ik vind het vooral qua melodie nogal nietsig.

Titmeister schreef:
De huidige ladder gaat sowieso interessant worden; met 10 finalisten van vorig jaar gaan er sowieso minimaal 3 voorlopig afvallen, maar ik verwacht dat het er wel meer kunnen worden. Sowieso moeten R.E.M. en Mazzy Star nog tonen geen een-/tweedagsvliegen te zijn. Verder zijn Pixies en The National allesbehalve zekerheden, doet Sigur Rós het dit jaar over het algemeen minder, hadden The Beatles vorige ronde een herkansing nodig en is het de vraag in hoeverre de 3 Radioheads elkaar in de weg gaan zitten.

Daartegenover staat dat The Unforgettable Fire toch een regular is en U2 het dit jaar goed doet. The Chain en Would? zijn nummers die het elk jaar ietsjes beter doen. Tot slot ben ik benieuwd of één van de nummers uit de wat alternatievere hoek (Björk/Burial/Low/Slint) kan gaan verrassen...

Ik verwacht geen hele spectaculaire verrassingen...denk gewoon 2 Radiohoofden, het Lichtje, U2 en Sigur Ros op zeker door...daarachter wordt het denk ik spannend tussen de verschillende ex-finalisten (van vorig jaar of eerdere edities) waarbij ik Massive Attack wel een goede kans geef...misschien dat Fleetwood Mac zich nog in die strijd mengt maar Low, Alice in Chains en Bjork acht ik vrij kansloos. En mocht er in deze ladder trouwens maar 1 Radiohead doorgaan dan volgt er zonder enige twijfel nog 1 in de herkansing.

El Ninjo schreef:
(quote)

Ik verwacht geen hele spectaculaire verrassingen...denk gewoon 2 Radiohoofden, het Lichtje, U2 en Sigur Ros op zeker door...daarachter wordt het denk ik spannend tussen de verschillende ex-finalisten (van vorig jaar of eerdere edities) waarbij ik Massive Attack wel een goede kans geef...misschien dat Fleetwood Mac zich nog in die strijd mengt maar Low, Alice in Chains en Bjork acht ik vrij kansloos. En mocht er in deze ladder trouwens maar 1 Radiohead doorgaan dan volgt er zonder enige twijfel nog 1 in de herkansing.

Hoop vooral dat t niksige Let Down niet doorgaat. Dat zou de meest overbodige finalist zijn in lange tijd

You know where you are with

Beste van de 3,4 Radioheads die er nog in zitten.

Molina is niksiger dan Let Down hoor...

Bwahaha Scheef mag wel ieder jaar de finale halen, als het elke keer met dit soort hilarisch giftige reacties gepaard gaat al belandt ie bij mij waarschijnlijk ook wel bottom 5 Dramaqueens

Ah gelukkig, vergeten te stemmen, maar mijn nummer 1 is weer terug

Lioness er ook bij, dus helemaal prima. Dan nemen we die Sufjan er maar weer bij.

thelion schreef:

Alle nummers waarop ik heb gestemd verwezen naar de herkansing of rechtstreeks exit...... zucht

Exit Music (For A Lion)

Wat een tranendal hier trouwens...waarmee ik bedoel dat er lekker veel traantjes zijn bij iedereen, mooi om te zien.

https://media1.giphy.com/media/3oz8xBwn8AU6Bp1hKM/giphy.gif

Scorpion_21 schreef:

Lioness is gewoon een fijn nummer.

Scheef, oh Scheef. Prima uitslag, jammer dat Bowie redelijk pijnlijk ten onder ging.

El Ninjo schreef:
(quote)

Als er niks van Radiohead door gaat dan verwacht ik dat die 4 herkansingplekjes ook heel duur gaan zijn.

Maar er zal wel 'gewoon' wat doorgaan in ladder 4 lijkt me.

Mexicanobakker schreef:
(quote)

Als er niks van Radiohead door gaat dan verwacht ik dat die 4 herkansingplekjes ook heel duur gaan zijn.

Maar er zal wel 'gewoon' wat doorgaan in ladder 4 lijkt me.

Dat denk ik ook. Rebellion gaat het gewoon halen en ik schrijf When Doves Cry - vorig jaar 12e - ook alvast met potlood op. Als Paranoid Android of Street Spirit (of A Day in the Life) ook nog in de herkansing komen, wordt het wel heel lastig voor de overige nummers.

Niemand:

Letterlijk iedereen hier, nagelbijtend en in spanning afwachtend tot vanavond 19u:

https://i.ytimg.com/vi/qA1xIKhXdW8/mqdefault.jpg

luigifort schreef:
(quote)

God only knows wat er mis is met dat nummer...

Ik vind het ook een erg mooi nummer (scoort ook altijd hoog in de lijst van Rolling Stone's 500 Greatest Songs of All Time) en voor 2024 denk ik erover om Surf's Up te nomineren.

dynamo d schreef:
(quote)

Ik vind het ook een erg mooi nummer (scoort ook altijd hoog in de lijst van Rolling Stone's 500 Greatest Songs of All Time) en voor 2024 denk ik erover om Surf's Up te nomineren.

Zeker doen, over meesterwerken gesproken!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Zeker doen, over meesterwerken gesproken!

Surf's Up had ik vroeger ook genomineerd maar is uit de lijst gevallen paar jaar geleden. Mag er zeker terug in!

Scorpion_21 schreef:
Hoop vooral dat t niksige Let Down niet doorgaat. Dat zou de meest overbodige finalist zijn in lange tijd

By far het beste Radiohead nummer wat mij betreft

aERodynamIC schreef:

By far het beste Radiohead nummer wat mij betreft

r
Eens. Ik heb de stille hoop dat het deze ladder de enige Radiohead is die door is. Maar de kans dat Eefje de Visser de top 3 van de finale haalt is nog groter.

Titmeister schreef:
(quote)

Dat denk ik ook. Rebellion gaat het gewoon halen en ik schrijf When Doves Cry - vorig jaar 12e - ook alvast met potlood op. Als Paranoid Android of Street Spirit (of A Day in the Life) ook nog in de herkansing komen, wordt het wel heel lastig voor de overige nummers.

Kleine correctie: Prince stond vorig jaar niet in de finale. Het waren de Talking Heads met ''Once in a Lifetime'' die twaalfde werden.

Belooft spannend te worden voor de laatste 4 plekken. Rebellion ( Lies ) maakt een grote kans, daarna een behoorlijk gelijk speelveld mits The Beatles & Radiohead de herkansingen ontlopen. Mocht Venus in Furs de herkansingen halen schrijf die ook maar op.

Dance Lover schreef:
Kleine correctie: Prince stond vorig jaar niet in de finale.

Die zie ik het dit jaar ook niet halen als je kijkt naar de andere nummers van hem die het steeds minder goed doen. De concurrentie is ook te groot. Jammer dat ie er echt net op het randje uit is gewipt.

Veel favorieten waar ik blij mee zou zijn liggen er uit. The Smiths zijn een zekerheid dus altijd goed. Wat dat betreft hoop ik op Let Down van Radiohead en Nick Drake in de finale is helemaal top.

luigifort schreef:
God only knows wat er mis is met dat nummer...

Van alles..... daarvan lopen de rillingen me over de rug.....
Ben het eens met El Ninjo (zoals wel vaker op muzikaal vlak)

Voor Eefjes beste alleen maar liefde van mijn kant.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.