Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 28 november 2023, 09:30 uur
Jammer dat Slint en Burial niet rechtstreeks doorgaan.
Wel een let down van LEEEEET DOOOOOOWN AND HAAAAANGING AAAAROUUUUUUND
CRUUUSHED LIKE A BUUUUUUUUUUUUG IN THE GROOOOOOOOOOUUUUUUUUUND!!!!!!!!! *hysterisch meeblèren*
https://i.pinimg.com/originals/77/0b/bd/770bbd0a67675a3dc920c3906281f57b.jpg
Wel een let down van LEEEEET DOOOOOOWN AND HAAAAANGING AAAAROUUUUUUND
CRUUUSHED LIKE A BUUUUUUUUUUUUG IN THE GROOOOOOOOOOUUUUUUUUUND!!!!!!!!! *hysterisch meeblèren*https://i.pinimg.com/originals/77/0b/bd/770bbd0a67675a3dc920c3906281f57b.jpg
0
geplaatst: 28 november 2023, 09:49 uur
Poeha schreef:
(quote)
Dat kun je toch niet menen? We hebben het hier over The Chain met z'n geweldige overgangen. Vooral die overgang naar bas en die gitaarsolo. Meesterlijk. Eén van hun beste tracks. We zijn het niet vaak met elkaar eens, hè!?

1
geplaatst: 28 november 2023, 09:55 uur
Poeha schreef:
(quote)
Dat kun je toch niet menen? We hebben het hier over The Chain met z'n geweldige overgangen. Vooral die overgang naar bas en die gitaarsolo. Meesterlijk. Eén van hun beste tracks. Ik ben het helemaal met je eens maar deze comment is de grootste boomers gonna boom ever. Ik zie je al helemaal losgaan met de rest van de zatte nonkels, en ik doe lekker met je mee.
https://i.redd.it/wgquppefpeha1.jpg
1
geplaatst: 28 november 2023, 10:01 uur
El Ninjo schreef:
Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
Heb ik gedaan. Heet nu even 'Ladder 6', dat scheelde formules aanpassen.Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 november 2023, 10:11 uur
Content met het finaledebuut van The Chain (ja, Fleetwood Mac heeft betere, maar ook dit wordt royaal linkerrijtje), content met de prolongatie van Find the River en, hoewel niet meer zo de band I love to hate als vroeger, zal ik Debaser ook niet missen. Deze uitgekauwde suffe nummers van U2 en The Smiths neem ik dan wel op de koop toe. Behoorlijk prima uitslag.
1
geplaatst: 28 november 2023, 10:22 uur
Overigens: geen enkele van de oud-winnaars heeft de betreffende ladder gewonnen.
A Forest en Heroes: 2e, resp. 6e achter Black
There is a Light, Street Spirit en Paranoid Android: 2e, 3e, resp. 8e achter U2
How Soon is Now: 4e achter Kate Bush, Sufjan Stevens én Exit Music
Rebellion: 9e achter de halve ladder (en The End 15e maar die gaat toch nooit meer winnen)
Rebellion: 9e achter de halve ladder (en The End 15e maar die gaat toch nooit meer winnen)
0
geplaatst: 28 november 2023, 10:33 uur
chevy93 schreef:
Overigens: geen enkele van de oud-winnaars heeft de betreffende ladder gewonnen.
Denk dat veel stemmers ze ietsje lager zetten om meer punten te kunnen geven aan de nummers die het naar verwachting meer nodig hebben.
0
geplaatst: 28 november 2023, 10:55 uur
Mausie schreef:
Denk dat veel stemmers ze ietsje lager zetten om meer punten te kunnen geven aan de nummers die het naar verwachting meer nodig hebben.
Ja, in de finale gaan die daar normaal gezien gewoon weer boven staan he.(quote)
0
geplaatst: 28 november 2023, 10:56 uur
Mausie schreef:
(quote)
110% tegen strategisch stemmen
0
geplaatst: 28 november 2023, 10:57 uur
Mausie schreef:
Mogelijk, maar in verleden jaren verging het ze toch wat beter.(quote)
1
geplaatst: 28 november 2023, 11:40 uur
120% voor strategisch stemmen 
Maar te lui om alles uit te rekenen

Maar te lui om alles uit te rekenen

0
geplaatst: 28 november 2023, 12:24 uur
Mausie schreef:
Ik stem in de voorrondes nooit op nrs die toch al hoog eindigen omdat ze t minder nodig hebben en ik t niet erg zou vinden als ze een jaartje missen ten faveure van andere leuke nrs(quote)
1
geplaatst: 28 november 2023, 12:57 uur
luigifort schreef:
Doe mij maar Echo, JD, Mazzy en Pulp...
Nou idd, daar zou de finale wel van opknappen.
7
geplaatst: 28 november 2023, 13:02 uur
Leuk dat jullie het eindelijk ook eens een keertje eens zijn met elkaar!
2
geplaatst: 28 november 2023, 13:10 uur
luigifort schreef:
Ik ben al blij als 1 van die 4 het haalt, dat wordt al lastig genoeg vrees ik.
1
geplaatst: 28 november 2023, 13:11 uur
JD zal het sws niet halen, die andere drie stonden recent nog in de finale dacht ik.
1
geplaatst: 28 november 2023, 13:40 uur
Pulp heeft z'n kansen wel gehad imo, nu tijd voor wat anderen id finale
2
geplaatst: 28 november 2023, 13:40 uur
2x finale voor U2 en zeer waarschijnlijk Fleetwood Mac is teveel eer voor deze bands. Op het Radio Veronica-forum zou dat een normale uitslag zijn, maar op MuMe verwacht je wat progressievere resultaten.
Eeuwig zonde dat we het dit jaar moeten doen zonder electronicaklepper zoals De Wesp of DJ Shadow.
Eeuwig zonde dat we het dit jaar moeten doen zonder electronicaklepper zoals De Wesp of DJ Shadow.
2
geplaatst: 28 november 2023, 13:47 uur
Gretz schreef:
2x finale voor U2 en zeer waarschijnlijk Fleetwood Mac is teveel eer voor deze bands. Op het Radio Veronica-forum zou dat een normale uitslag zijn, maar op MuMe verwacht je wat progressievere resultaten.
Dan wel 10x liever Fleetwood Mac dan U2.
0
geplaatst: 28 november 2023, 13:57 uur
Mee eens. Het Vuurtje of NYD mogen van mij overigens prima in de top 400 staan, maar qua finalemateriaal zijn het vooral grijze muizen imo.
Maar goed, Eefje finale maakt voor mij vrijwel alle matige uitslagen al goed

2
geplaatst: 28 november 2023, 14:09 uur
Gretz schreef:
2x finale voor Radiohead en zeer waarschijnlijk Arcade Fire is ook teveel eer voor deze bands.
1
geplaatst: 28 november 2023, 14:15 uur
Gretz schreef:
Waarom zou het perse Progressief moeten zijn?
Kijk ik hoef echt geen Eefje in de finale.... liefst er
zover mogelijk vandaan maar diegene die haar wel tof vinden prima toch
1
geplaatst: 28 november 2023, 14:22 uur
Gretz schreef:
Die eerste maakt toch nog kans via de herkansingsladder of ben ik nou helemaal mis?Eeuwig zonde dat we het dit jaar moeten doen zonder electronicaklepper zoals De Wesp of DJ Shadow.
0
geplaatst: 28 november 2023, 14:28 uur
Arno schreef:
(quote)
Die eerste maakt toch nog kans via de herkansingsladder of ben ik nou helemaal mis? Nee klopt, al acht de kans niet heel groot.
Ik verwacht overigens geen Go Your Own Way in de finale. Tis niet echt een regular en verwacht dat de finaleplek van The Chain FM wat broodnodige sympathiepuntjes kost. Ik verwacht AF, Radiohead, Prince en dEUS (al zouden Television, Echo of Sufjan ook in plaats van die laatste 2 kunnen).
0
geplaatst: 28 november 2023, 15:11 uur
Gretz schreef:
Mee eens. Het Vuurtje of NYD mogen van mij overigens prima in de top 400 staan, maar qua finalemateriaal zijn het vooral grijze muizen imo.
(quote)
Nee joh! Die klassiekers waar je het altijd over hebt, kijk niet verder: The Unforgettable Fire en New Year's Day zijn nu typisch van die tijdloze pareltjes die in de finale thuishoren. Niet opgenomen na 2000, dus zeker niet de moderne klassiekers waar jij altijd de mond vol van hebt, maar zonder meer klassiekers tot diep in hun porieën!
0
geplaatst: 28 november 2023, 15:31 uur
Arrie schreef:
Enerzijds mee eens, anderzijds ga ik gewoon op m'n favoriete nummers stammen. Daar hoort Kendrick dan toevallig bij die wel al in de finale staat. Het zij zo, ik ga er niet anders door stemmen.
(quote)
Enerzijds mee eens, anderzijds ga ik gewoon op m'n favoriete nummers stammen. Daar hoort Kendrick dan toevallig bij die wel al in de finale staat. Het zij zo, ik ga er niet anders door stemmen.
Ik zeg niet dat iemand het moet doen uiteraard. Wel dat het leuker zou zijn. Chicago is voor mij een must dus ik zou me er ook niet aan houden. Waarschijnlijk niemand dus ik verwacht nog aardig wat dubbelaars als toevoeging, wat minder leuk is. Maar of ik mijn grootste favorieten wil opofferen in de wetenschap dat anderen dat (ook) niet doen. Denk het niet nee. Blijft jammer natuurlijk maar deze lijst is al jaren zo saai als wat en dat doen we met z’n allen

* denotes required fields.