Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2023 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
2
geplaatst: 27 november 2023, 20:10 uur
Zo blij met Scheef in de finale!!! Wat een frisse wind is dat zeg, goedendag. Mooie eindlijst is het aan het worden.
1
geplaatst: 27 november 2023, 20:42 uur
dynamo d schreef:
Ik vind het ook een erg mooi nummer (scoort ook altijd hoog in de lijst van Rolling Stone's 500 Greatest Songs of All Time) en voor 2024 denk ik erover om Surf's Up te nomineren.
(quote)
Ik vind het ook een erg mooi nummer (scoort ook altijd hoog in de lijst van Rolling Stone's 500 Greatest Songs of All Time) en voor 2024 denk ik erover om Surf's Up te nomineren.
Surf’s Up is van een hele andere orde. Werelds nummer

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 november 2023, 20:57 uur
thelion schreef:
Wat een ongelooflijke K** uitslag.
Natuurlijk die zingende zaag weer door (nummer laatst is bekend), de rest van de nummers zullen niet ver daar vandaan terecht komen, alleen pratende hoofden zal linker rijtje zijn.
Alle nummers waarop ik heb gestemd verwezen naar de herkansing of rechtstreeks exit...... zucht
Wat een ongelooflijke K** uitslag.
Natuurlijk die zingende zaag weer door (nummer laatst is bekend), de rest van de nummers zullen niet ver daar vandaan terecht komen, alleen pratende hoofden zal linker rijtje zijn.
Alle nummers waarop ik heb gestemd verwezen naar de herkansing of rechtstreeks exit...... zucht
Hier ook weer ltste.
0
geplaatst: 27 november 2023, 20:57 uur
Surf's Up is ook aanzienlijk beter dan God Only Knows, wat betreft die laatste sluit ik aan bij El Ninjo en aERodynamIC.
Je hebt gelijk, ik haal de jaren door elkaar. Desalniettemin geef ik Prince een goede kans.
Dance Lover schreef:
Kleine correctie: Prince stond vorig jaar niet in de finale. Het waren de Talking Heads met ''Once in a Lifetime'' die twaalfde werden.
(quote)
Kleine correctie: Prince stond vorig jaar niet in de finale. Het waren de Talking Heads met ''Once in a Lifetime'' die twaalfde werden.
Je hebt gelijk, ik haal de jaren door elkaar. Desalniettemin geef ik Prince een goede kans.
2
geplaatst: 27 november 2023, 21:09 uur
God Only Knows is een werelds mooi nummer! Surfs Up ook erg mooi en kan zeker op mn stem rekenen
1
geplaatst: 27 november 2023, 21:21 uur
Ronde 6 - Ladder 4
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. U2 - The Unforgettable Fire [82] 598
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 549
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 522
4. Fleetwood Mac - The Chain [56] 475
5. R.E.M. - Find The River [23] 470
6. The Beatles - A Day In The Life [17] 467
7. Sigur Rós - Untitled #8 [25] 462
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich voor de herkansingsladder waaruit nog 4 nummers doorgaan.
8. Radiohead - Paranoid Android [9] 457
9. Burial - Ashtray Wasp [243] 454
10. The National - Fake Empire [18] 444
11. Mazzy Star - Fade Into You [20] 428
12. Slint - Good Morning, Captain [95] 427
13. Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [41] 425
14. Pixies - Debaser [22] 416
15. The Velvet Underground - Venus In Furs [24] 405
16. Radiohead - Let Down [173] 369
17. Alice in Chains - Would? [65] 365
18. Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) [1420] 342
19. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [47] 315
20. Björk - Jóga [493] 310
87 stemmers deze ronde.
Het meest verrassend aan de uitslag van Ladder 4 is nog wel dat U2 de nummer 1 van de afgelopen 2 edities ruim klopt. Daarnaast komt Fleetwood Mac met The Chain als nieuweling de finale binnen, vallen Pixies en Velvet Underground definitief uit de finale en zijn The National en Mazzy Star tot een herkansing gedwongen. Radiohead is voorlopig met 1 nummer door...dat leken er 2 te worden trouwens maar Hedser loodst met de voorlaatste post Sigur Rós de finale in ten koste van Paranoid Android.
Dit zijn de 20 herkansers waarvan er uiteindelijk nog 4 doorgaan.
Television - Marquee Moon
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Radiohead - Paranoid Android
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Burial - Ashtray Wasp
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Pulp - Common People
Joy Division - New Dawn Fades
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Sufjan Stevens - Chicago
The National - Fake Empire
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Bobby Womack - Across 110th Street
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
dEUS - Instant Street
Mazzy Star - Fade Into You
Slint - Good Morning, Captain
Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
En deze nummers zijn nu definitief afgevallen:
Marvin Gaye - What's Going On
Tori Amos - Winter
The National - Bloodbuzz Ohio
The Sound - Winning
The Doors - The End
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
Pixies - Debaser
The Velvet Underground - Venus In Furs
Radiohead - Let Down
Alice in Chains - Would?
Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Björk - Jóga
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. U2 - The Unforgettable Fire [82] 598
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out [1] 549
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [4] 522
4. Fleetwood Mac - The Chain [56] 475
5. R.E.M. - Find The River [23] 470
6. The Beatles - A Day In The Life [17] 467
7. Sigur Rós - Untitled #8 [25] 462
Uitgeschakeld, echter - de beste 20 afvallers plaatsen zich voor de herkansingsladder waaruit nog 4 nummers doorgaan.
8. Radiohead - Paranoid Android [9] 457
9. Burial - Ashtray Wasp [243] 454
10. The National - Fake Empire [18] 444
11. Mazzy Star - Fade Into You [20] 428
12. Slint - Good Morning, Captain [95] 427
13. Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy [41] 425
14. Pixies - Debaser [22] 416
15. The Velvet Underground - Venus In Furs [24] 405
16. Radiohead - Let Down [173] 369
17. Alice in Chains - Would? [65] 365
18. Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) [1420] 342
19. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [47] 315
20. Björk - Jóga [493] 310
87 stemmers deze ronde.
Het meest verrassend aan de uitslag van Ladder 4 is nog wel dat U2 de nummer 1 van de afgelopen 2 edities ruim klopt. Daarnaast komt Fleetwood Mac met The Chain als nieuweling de finale binnen, vallen Pixies en Velvet Underground definitief uit de finale en zijn The National en Mazzy Star tot een herkansing gedwongen. Radiohead is voorlopig met 1 nummer door...dat leken er 2 te worden trouwens maar Hedser loodst met de voorlaatste post Sigur Rós de finale in ten koste van Paranoid Android.
Dit zijn de 20 herkansers waarvan er uiteindelijk nog 4 doorgaan.
Burial - Ashtray Wasp
Pulp - Common People
Sufjan Stevens - Chicago
dEUS - Instant Street
En deze nummers zijn nu definitief afgevallen:
Marvin Gaye - What's Going On
Tori Amos - Winter
The National - Bloodbuzz Ohio
The Sound - Winning
The Doors - The End
Massive Attack Feat. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
Pixies - Debaser
The Velvet Underground - Venus In Furs
Radiohead - Let Down
Alice in Chains - Would?
Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
Björk - Jóga
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:23 uur
@ chevy93
Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
Burial - Ashtray Wasp
dEUS - Instant Street
Pulp - Common People
Sufjan Stevens - Chicago
Kun jij deze 20 nummers in de rankingstool zetten zodat we morgenavond om 19.00u de herkansingsladder kunnen aftrappen?
Burial - Ashtray Wasp
dEUS - Instant Street
Pulp - Common People
Sufjan Stevens - Chicago
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:24 uur
Mindere wissel als Pixies en TVU eruit vallen voor U2 en FM.
1
geplaatst: 27 november 2023, 21:25 uur
Met Valse Violen Venus is mijn standaard nummer 32 geloosd, dus die zal ik absoluut niet missen! Verder heel erg blij met Find The River en vooral The Chain!! 

1
geplaatst: 27 november 2023, 21:28 uur
Tsja....you win some and you lose some....de uitslag van deze laatste ladder is duidelijk de minste van alle 4.
1
geplaatst: 27 november 2023, 21:28 uur
De nr 32 is niet langer een strijd tussen Venus in furs en sigur ros maar wordt gewoon met stip gewonnen door jonsi's gejeremieer
Denk dat we paranoïd en rebellion wel kunnen opschrijven maar dan blijven er sowieso nog 2 plekken over voor andere nrs
Denk dat we paranoïd en rebellion wel kunnen opschrijven maar dan blijven er sowieso nog 2 plekken over voor andere nrs
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:38 uur
Dju wéér 1 uit 7, hoe zonde. Herkansingsladder is gelijk de sterkste ladder van het hele jaar gok ik zo
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:41 uur
Allejezus, wat een boutuitslag. U2 wint gewoon, weer R.E.M. erbij en Burial so close... Dit is hard op weg de allerslechtste finale ooit te worden. Voorlopig zijn pas 6 nummers van mijn top 20 van vorig jaar door en 11/12 van de onderste 12... Bij de nieuwkomers zitten ook nog eens 3 voormalig nummers 32 

1
geplaatst: 27 november 2023, 21:51 uur
Verfrissende nummers van de leuke nieuwe bandjes U2 en Fleetwood Mac in de finale, veelbelovende namen voor de toekomst! Hebben zij al een album uit eigenlijk?
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:53 uur
Er staan teveel uitstekende nummers buiten de top 7. Zonde! Wat The Chain in de finale doet is me een raadsel. Tamelijk irritant nummer.
0
geplaatst: 27 november 2023, 21:57 uur
Hele goede uitslag! U2 en FM terecht in de finale! Dat maakt het irritante geneuzel van Eefje zeker goed
1
geplaatst: 27 november 2023, 21:58 uur
Ah, The Chain erbij als goedmakertje voor de te hippe nieuwkomer Scheef gisteren zie ik
Jammer dat Venus In Furs en Debaser wegvallen, hopelijk volgend jaar weer terug waar ze horen, zoals ze nu al een aantal jaar de finale in- en uitjojo'en.
Herkansingsladder lijkt inderdaad de sterkste van de hele hoop te worden. Dat Radiohead en Arcade Fire doorgaan is voor mij helemaal ok, nu hopen dat de laatste twee plekken naar nummers gaan die de finale wat extra kleur kunnen geven.
Jammer dat Venus In Furs en Debaser wegvallen, hopelijk volgend jaar weer terug waar ze horen, zoals ze nu al een aantal jaar de finale in- en uitjojo'en. Herkansingsladder lijkt inderdaad de sterkste van de hele hoop te worden. Dat Radiohead en Arcade Fire doorgaan is voor mij helemaal ok, nu hopen dat de laatste twee plekken naar nummers gaan die de finale wat extra kleur kunnen geven.
0
geplaatst: 27 november 2023, 22:12 uur
Er staan maar liefst 9 nummers in de herkansing die bij plaatsing voor de finale direct meedoen voor de top 5 bij mij; 6 degelijke middenmoters (waaronder Arcade Fire en Radiohead) en 5 nummers die ik liever niet in de finale zie. In de lijn met de eerdere uitslagen zullen er nog wel 2 uit dat laatste rijtje doorgaan...
0
geplaatst: 27 november 2023, 22:13 uur
Ik verwacht uit de herkansingsladder sowieso Paranoid Android en Go Your Own Way (enige echte classic rock nummer in deze ladder, geen concurrentie dus gaat hoog scoren), normaal gesproken ook Rebellion (Lies) wel door denk ik....maar de 4e weet ik zo net niet...Burial - Kendrick - Fela en de soul nummers gaan elkaar teveel dwars zitten denk ik om top 4 te scoren...Echo en Joy Division hebben ook weinig concurrentie in hun genre, 1 van die 2 zou ook zomaar kunnen.
0
geplaatst: 27 november 2023, 23:08 uur
Ik ben zeer groot liefhebber van de nummers van Radiohead en Arcade Fire, mega liefhebber van Sufjan's Chicago (mijn favoriete Sufjan) en iets minder heb ik met Fleetwood Mac. Kendrick... ach...
Maar het zou toch wel leuk zijn als we deze nummers dan maar even niet terug gaan zien. Anders wel erg veel dubbelaars (met een beetje pech krijgen we er gewoon vier bij). Er zit nog genoeg leuks bij om de finale aan te vullen.
Het lijkt er nu op dat ik mijn top 3 van 2019 ga herhalen
Maar het zou toch wel leuk zijn als we deze nummers dan maar even niet terug gaan zien. Anders wel erg veel dubbelaars (met een beetje pech krijgen we er gewoon vier bij). Er zit nog genoeg leuks bij om de finale aan te vullen.
Het lijkt er nu op dat ik mijn top 3 van 2019 ga herhalen

0
geplaatst: 28 november 2023, 00:04 uur
aERodynamIC schreef:
Enerzijds mee eens, anderzijds ga ik gewoon op m'n favoriete nummers stammen. Daar hoort Kendrick dan toevallig bij die wel al in de finale staat. Het zij zo, ik ga er niet anders door stemmen.
0
geplaatst: 28 november 2023, 01:25 uur
Mooie stunt van Fleetwood Mac, jammer dat het uitgerekend één van hun sufste nummers is (en ze hebben zoveel goede)! Dan ben ik toch meer in mijn nopjes met de stunt van Scheefje, dat had ik toch echt niet verwacht.
Verder wel een redelijke uitslag, al had ik graag de IJslandse huilers ingeruild voor de IJskoningin. Hopelijk gaan er straks nog vier toppers door naar de finale!
Verder wel een redelijke uitslag, al had ik graag de IJslandse huilers ingeruild voor de IJskoningin. Hopelijk gaan er straks nog vier toppers door naar de finale!
0
geplaatst: 28 november 2023, 02:22 uur
Choconas schreef:
Mooie stunt van Fleetwood Mac, jammer dat het uitgerekend één van hun sufste nummers is (en ze hebben zoveel goede)!
Dat kun je toch niet menen? We hebben het hier over The Chain met z'n geweldige overgangen. Vooral die overgang naar bas en die gitaarsolo. Meesterlijk. Eén van hun beste tracks.Mooie stunt van Fleetwood Mac, jammer dat het uitgerekend één van hun sufste nummers is (en ze hebben zoveel goede)!
1
geplaatst: 28 november 2023, 07:34 uur
Nondeju, wat een rukuitslag die laatste! Het zijn precies de verkeerden die uit de finale kukelen en daar krijgen we dan een tweede U2 en Fleetwood Mac voor terug 
Hopen op een goede uitslag in de herkansingsladder dan maar.

Hopen op een goede uitslag in de herkansingsladder dan maar.
0
geplaatst: 28 november 2023, 09:04 uur
Radiohead had drie nummers in deze ladder en dat is niet bepaald een voordeel. Want de stemmen worden verdeeld onder de Radiohead-nummers waardoor er maar één de finale bereikt. Idem met Arcade Fire in de eerste ladder.
Ik verwacht (en hoop) dat Paranoid Android alsnog de finale bereikt alsook Rebellion (Lies).
Ik verwacht (en hoop) dat Paranoid Android alsnog de finale bereikt alsook Rebellion (Lies).
1
geplaatst: 28 november 2023, 09:08 uur
luigifort schreef:
Dat saaie straatgeestje krijgen we ook maar niet weg...
Die ben ik ook al een jaar of 10 volledige beu gehoord eigenlijk.Dat saaie straatgeestje krijgen we ook maar niet weg...
Wel fijn dat U2 de concurrentie achter zich laat. Blijft toch hun allerbeste.
0
geplaatst: 28 november 2023, 09:10 uur
Ja, dit wordt 'gewoon' Rebellion, Go Your Own Way, Paranoid Android en een vierde nummer in een stijl die niet al te veel aanwezig is. Waarbij ik 2 van mijn overige favorieten een kansje toedicht en de andere drie kansloos acht.
* denotes required fields.