MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:

Bijna onmogelijk
3-1

Wat een giganten tegen elkaar. Buddy met een rauwere versie, Elvis toont aan zijn tijd ver, ver vooruit te zijn. Helemaal super van Buddy, maar nipt voor de song met meer eeuwigheidswaarde:

4-1

Battle 2B
Elvis Presley vs Buddy Holly

Elvis Presley – One Sided Love Affair

Vs

Buddy Holly – Rave On

Een van mijn favo.

0-1

Een hele leuke van Elvis, maar dit is Buddy Holly op de top van zijn kunnen:

2-2

En daarmee is ook onze tweede finalist bekend!

1. Stray Cats vs The Rock’n’Roll Trio 0-0 (3-3), 1-0 (4-0), 2-0 (5-0)
2. Elvis Presley vs Buddy Holly 1-0 (5-1), 2-0 (3-2)

Finale

Het moment is aangebroken. We zijn bij de finale van de Rockabilly Hall of Fame KO aanbeland. Op 25 februari startten we nog met 128 artiesten om een kleine zeven maanden later met 2 over te blijven. De opzet gaat niet veranderen; de winnaar van deze KO zal ook in de finale 2 battles moeten winnen. Laten we eerst terugblikken op hoe deze twee Rockabilly iconen de finale hebben weten te bereiken.

Stray Cats

https://ocmusicnews.com/wp-content/uploads/2020/09/sc-live-2-1.jpg

Road to the final

Ronde 1: vs Ronnie Haig 1-0 (8-0), 2-0 (7-0)
Ronde 2: vs Bobby Curtola 1-0 (5-0), 2-0 (5-2)
Ronde 3: vs Janis Martin 1-0 (5-1), 2-0 (6-0)
Ronde 4: vs Buddy Knox 1-0 (4-0), 2-0 (6-0)
Kwartfinale: vs Warren Smith 1-0 (4,2), 2-0 (6-0)
Halve finale: vs The Rock’n’Roll Trio 0-0 (3-3), 1-0 (4-0), 2-0 (5-0)

Elvis Presley

https://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/50s/55/1955-december-1-elvis-by-popsie-5.jpg

Ronde 1: vs Burl Boykin 1-0 (6-0), 2-0 (5-1)
Ronde 2: vs vs Patsy Cline 1-0 (5-0), 2-0 (4-0)
Ronde 3: vs vs Billy Lee Riley 1-0 (6-0), 1-1 (3-5), 2-1 (5-4)
Ronde 4: vs Roy Orbison 1-0 (4-1), 2-0 (4-1)
Kwartfinale: vs vs Carl Perkins 1-0 (5-1), 2-0 (5-0)
Halve finale: vs vs Buddy Holly 1-0 (5-1), 2-0 (3-2)

Finale Battle A
Stray Cats vs Elvis Presley

Ze zeggen dat echte rockers ook keien zijn in het maken van ballads. Laten we die stelling eens testen in deze finale. Voor beide mannen gaan we luisteren naar een ballad uit de tijd dat ze nog volop Rockabilly maakten.

Stray Cats – I Won’t Stand in Your Way

Vs

Elvis Presley – I Love You Because

2-2 Elvis heeft uiteraard véééééééél betere ballads gemaakt!

Finale Battle B
Stray Cats vs Elvis Presley

We gooien er twee uptempo klappers tegenaan. Rockabilly to the max!

Stray Cats – Rock This Town

Vs

Elvis Presley – That’s All Right

Met pijn in mijn hart bijna maar 2-0

Hoewel ik Elvis als rockabilly artiest boven Stray Cats plaats, kan That's All Right niet op tegen de absolute topper van Stray Cats.

3-0

Hartelijk dank voor het meespelen allemaal. Fijn dat we met zijn allen het genre een warm hart toedragen. Zoals aangegeven was dit voor mij het laatste op deze site, voorlopig dan toch op zijn minst. Wellicht tot in de toekomst en keep on rockin’!

Bedankt Shaky, fijn om deze muziek weer eens te horen.
Jammer dat mijn oom niet mee kon doen, was een groot liefhebber van deze muziek.

Dank je wel, Shaky. Niet alleen voor dit hele fijne spelletje, maar voor alle muziekgames die je georganiseerd hebt en waar ik altijd met veel plezier aan heb meegedaan. Hopelijk zien we je in de (verre?) toekomst weer hier op MM.

Vond het erg leuk, alhoewel ik het soms onbegrijpelijk vond dat sommige door gingen. Andere kant was dat ik weer andere hebben leren kennen.

Stray Cats zijn in mijn oren wel de terechte winnaar "Rockabilly" technisch gezien. Zij houden deze muziek (met name Setzer) springlevend.
Verder is er voor mij maar èèn king of Rock & Roll en dat is en blijft Elvis ♥️

Thanks Shaky

Nééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé

Dank Shaky voor de organisatie van een muziekstijl die mij bijzonder lief is, met een mooie winnaar.
Doe voorlopig maar even rustig aan op deze site.
Tot weerzien!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:13 uur

geplaatst: vandaag om 00:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.