Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2023, 08:14 uur
Let's Get Wild is met afstand het meest beluisterde Grayzell-nummer op Spotify (120.260), maar legt het wat mij betreft vrij gemakkelijk af tegen deze pompende Jerry Lee song.
5-1
5-1
0
geplaatst: 28 februari 2023, 08:16 uur
Daarmee is battle 1 beslist:
Rudy Grayzell heeft zich kranig verweerd, maar Jerry Lee Lewis zien we terug in ronde 2.
Tijd voor de volgende battle.
Jerry Lee Lewis vs Ruzy Grayzell 1-0 (6-1), 1-1 (4-4), 2-1 (5-1)
Rudy Grayzell heeft zich kranig verweerd, maar Jerry Lee Lewis zien we terug in ronde 2.
Tijd voor de volgende battle.
0
geplaatst: 28 februari 2023, 08:18 uur
2. Blackwood Brothers vs Narvel Felts
Battle 2A
Blackwood Brothers
https://www.vintagemusic.fm/wp-content/uploads/2015/06/theblackwoodbrothers.jpg
We beginnen deze battle met een Gospel groep die 8 Grammy Awards wist te winnen. In Nederland zijn ze wellicht het bekendst vanwege een aantal albums die ze samen met Porter Wagoner hebben opgenomen. Het is tevens de groep waar J.D. Sumner deel van uitmaakte tussen 1956 en 1966.
Blackwood Brothers – Joyfully I’ll Travel on
vs
Narvel Felts
https://3.bp.blogspot.com/-CxCM7NmA0Eo/WCZE1HRELfI/AAAAAAAAWlM/wdVSfEzqY80em6J3SXOltgSKbJJlyzX-wCLcB/s1600/1960-cAge21-lg.jpg
In de 70s kende deze country en rockabilly zanger een enorme populariteit en dat kwam met name door zijn versies van Reconsider Baby en Funny How Time Slips Away waarin zijn kenmerkende falsetto goed uit de verf kwam. Wij gaan in deze eerste onderlinge strijd luisteren naar een song uit zijn beginperiode als zanger.
Narvel Felts – Mountain of Love
Battle 2A
Blackwood Brothers
https://www.vintagemusic.fm/wp-content/uploads/2015/06/theblackwoodbrothers.jpg
We beginnen deze battle met een Gospel groep die 8 Grammy Awards wist te winnen. In Nederland zijn ze wellicht het bekendst vanwege een aantal albums die ze samen met Porter Wagoner hebben opgenomen. Het is tevens de groep waar J.D. Sumner deel van uitmaakte tussen 1956 en 1966.
Blackwood Brothers – Joyfully I’ll Travel on
vs
Narvel Felts
https://3.bp.blogspot.com/-CxCM7NmA0Eo/WCZE1HRELfI/AAAAAAAAWlM/wdVSfEzqY80em6J3SXOltgSKbJJlyzX-wCLcB/s1600/1960-cAge21-lg.jpg
In de 70s kende deze country en rockabilly zanger een enorme populariteit en dat kwam met name door zijn versies van Reconsider Baby en Funny How Time Slips Away waarin zijn kenmerkende falsetto goed uit de verf kwam. Wij gaan in deze eerste onderlinge strijd luisteren naar een song uit zijn beginperiode als zanger.
Narvel Felts – Mountain of Love
2
geplaatst: 28 februari 2023, 17:06 uur
Het nummer van de Blackwood Brothers associeer ik niet direct met rockabilly, maar vind ik wel een heerlijke song.
Mountain of Love is natuurlijk een klassieker en een pareltje, maar er zijn vele betere versies dan deze van Narvel Felts (mijn favorieten blijven toch de live versies van the Boss).
Het is dus weer een lastige keuze.
1-3
Mountain of Love is natuurlijk een klassieker en een pareltje, maar er zijn vele betere versies dan deze van Narvel Felts (mijn favorieten blijven toch de live versies van the Boss).
Het is dus weer een lastige keuze.
1-3
2
geplaatst: 28 februari 2023, 17:23 uur
Zeker geen rockabilly song die eerste, maar dat hoeft ook niet. Het gaat hier om artiesten die in de Rockabilly Hall of Fame staan. En inderdaad een heerlijk nummer Kees-Jan 
Wat betreft de Narvel Felts / Bruce Springsteen opmerking.... laat ik het erop houden dat ik het nogal anders beleef
Ik ga deze battle vanavond nog een paar keer luisteren, kan vooralsnog niet direct kiezen. En dat terwijl ik Narvel Felts echt top vind. Blackwood Brothers doen dus iets goed hier.

Wat betreft de Narvel Felts / Bruce Springsteen opmerking.... laat ik het erop houden dat ik het nogal anders beleef

Ik ga deze battle vanavond nog een paar keer luisteren, kan vooralsnog niet direct kiezen. En dat terwijl ik Narvel Felts echt top vind. Blackwood Brothers doen dus iets goed hier.
0
jeb777
geplaatst: 28 februari 2023, 18:37 uur
Kees-Jan schreef:
Mountain of Love is natuurlijk een klassieker en een pareltje, maar er zijn vele betere versies dan deze van Narvel Felts
Mountain of Love is natuurlijk een klassieker en een pareltje, maar er zijn vele betere versies dan deze van Narvel Felts
Ik kon het nummer eerder nog niet. Heb nu ook de enkele andere versies beluisterd. En inderdaad er zijn veel mooiere uitvoeringen van.
Die van Bruce is leuk, maar mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar die van Johnny Rivers en het origineel van Harold Dorman.

0
geplaatst: 28 februari 2023, 18:43 uur
Meh, ik vind de andere versies niet zo geweldig. Kende voordat ik deze KO startte de versies van Felts, Dorman, Shakin' Stevens en de hitversie van Rivers. Maar Felts heeft toch wel als enige een rockende versie. De rest is of een clap-along kampvuur song, of zelfs ballad-achtig. Geef mij maar de swingendere versie van Felts.
0
geplaatst: 28 februari 2023, 18:52 uur
Heb net nog even wat versies geluisterd die ik nog niet eerder gehoord had. Waarom klikte ik op de Charley Pride versie.... waarom doe ik me zoiets toch aan....

0
geplaatst: 28 februari 2023, 19:03 uur
Shaky schreef:
Meh, ik vind de andere versies niet zo geweldig. Kende voordat ik deze KO startte de versies van Felts, Dorman, Shakin' Stevens en de hitversie van Rivers. Maar Felts heeft toch wel als enige een rockende versie. De rest is of een clap-along kampvuur song, of zelfs ballad-achtig. Geef mij maar de swingendere versie van Felts.
Vind jij de versie van Felts echt zo rockend? Ik vind het vooral een vrolijke feestversie. Dan rockt de versie van Bruce toch veel meer? Maar Mountain of Love is ook geen echt rock nummer.
Naast mijn favoriete Bruce-versie, vind ik vooral de versie van Johnny Rivers geweldig. Ook de versie van Shakin' kan ik waarderen. Het origineel van Dorman is mij iets te langzaam. De versie van Charley Pride is ook niet helemaal top, maar vind ik minder verschrikkelijk dan Shaky (denk ik
). Ik kende verder nog een versie van the Beach Boys, maar die vind ik niet geweldig.
0
geplaatst: 28 februari 2023, 19:08 uur
De Felts versie geen rock-versie, maar wel de meeste Rockabilly-versie. Het is inderdaad in de basis al geen rocknummer.
De Johnny Rivers versie vind ik ook leuk, is ook wel veruit de bekendste. Maar als je het dan over feestversies hebt....
De Beach Boys en 'niet geweldig' is een pleonasme
De Johnny Rivers versie vind ik ook leuk, is ook wel veruit de bekendste. Maar als je het dan over feestversies hebt....
De Beach Boys en 'niet geweldig' is een pleonasme

3
geplaatst: 28 februari 2023, 19:13 uur
Haha nee hoor, niet mijn band om het zo maar even te omschrijven. Maar that's it, in een topic over Rockabilly gaan we het verder toch zeker niet over dat bandje hebben?? 
Ik heb wel nu al de grootste lol met deze KO. Thanks guys! Waar op MusicMeter kun je nu Mountain of Love, Rudy Grayzell of Narvel Felts bespreken?

Ik heb wel nu al de grootste lol met deze KO. Thanks guys! Waar op MusicMeter kun je nu Mountain of Love, Rudy Grayzell of Narvel Felts bespreken?

0
geplaatst: 1 maart 2023, 08:26 uur
Blackwood Brothers met een hele fijne gospelsong, maar Narvel's versie van Mountain of Love wint 'm voor mij.
1-6
1-6
0
geplaatst: 1 maart 2023, 08:27 uur
2B
Blackwood Brothers vs Narvel Felts
Blackwood Brothers vs Narvel Felts
Narvel heeft de eerste onderlinge strijd gewonnen. Wordt het een clean sheet voor hem of gaan de Blackwood Brothers het nog spannend maken?
In deze tweede battle tussen Blackwood Brothers en Narvel Felts gaan we eerst luisteren naar de gospelgroep. Het wordt de openingstrack van hun Grammy Award winnende album uit 1972. Het was hun eerste Grammy die ze zonder Porter Wagoner wonnen.
Blackwood Brothers – L-O-V-E (Everything Living Needs Love)
vs
Daartegenover staat deze rocker van Narvel Felts. Het was zijn 5e uitgebrachte single en in zijn beginperiode richtte hij zich ook vooral op singles ipv albums. Sterker nog; alle singles die hij uitbracht tussen 1957 en 1968 (en dat waren er 22), waren singles-only. Deze stamt uit 1958.
Narvel Felts – Vada Lou
3
geplaatst: 1 maart 2023, 13:10 uur
Bij het refrein van het nummer van Blackwood Borthers moest ik denken aan de song Rag Mop. Vooral bekend van the Ames Brothers, maar een erg leuk versie is van the Treniers .
Dat nummer zou nog partij kunnen geven aan Vada Lou. L-O-V-E komt niet in de buurt.
0-3
Dat nummer zou nog partij kunnen geven aan Vada Lou. L-O-V-E komt niet in de buurt.
0-3
0
geplaatst: 1 maart 2023, 13:19 uur
Kees-Jan schreef:
Bij het refrein van het nummer van Blackwood Borthers moest ik denken aan de song Rag Mop. Vooral bekend van the Ames Brothers, maar een erg leuk versie is van the Treniers .
0-3
0-3
Het kwam mij inderdaad ook heel bekend voor en nu je het zegt: je hebt gelijk!
0
geplaatst: 1 maart 2023, 13:26 uur
Wat mij betreft gaat Narvel Felts door, heb altijd al een zwak voor hem gehad. Dat gezegd hebbende vind ik deze niet zo best; hij is nog echt zoekende naar een eigen geluid. Dit is me teveel een Buddy Holly-imitatie.
Ik ga voor het über-brave, truttige L-O-V-E waar ik toch wel goede zin van krijg.
1-3
*Edit. Even in perspectief plaatsen: deze Vada Lou krijgt uiteraard ook gewoon nog een dikke, dikke voldoende.
Ik ga voor het über-brave, truttige L-O-V-E waar ik toch wel goede zin van krijg.
1-3
*Edit. Even in perspectief plaatsen: deze Vada Lou krijgt uiteraard ook gewoon nog een dikke, dikke voldoende.
1
geplaatst: 1 maart 2023, 13:28 uur
+ qua Rag Mop versies komt niemand in de buurt van The Jaye Brothers, die ownen dat nummer. Of niet dan Les de Groot?
1
geplaatst: 1 maart 2023, 13:33 uur
Shaky schreef:
+ qua Rag Mop versies komt niemand in de buurt van The Jaye Brothers, die ownen dat nummer. Of niet dan Les de Groot?
Ik moest hem even opzoeken (ik schaam me diep) maar die versie is veeeel vetter dan die andere 2!
1
geplaatst: 1 maart 2023, 13:49 uur
Shaky schreef:
Die versie kende ik niet, maar is inderdaad heerlijk. Ik weet nog niet of ik 'm beter vind dan de versie van the Treniers, maar dat komt misschien ook wel door het grappige youtube-filmpje bij the Treniers.
* denotes required fields.