Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2023, 20:43 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
8 Opeth - Deliverance
7 IQ - Sacred Sound +4
4 Anathema - Regret
4 Airbag - Machines and Men +2
3 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
3 Carptree - The Weight of the Knowledge +3
1 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
Jethro Tull - Budapest
Nieuwe ladder vanaf: zaterdag 3 juni 19:00 uur.
30
8 Opeth - Deliverance
7 IQ - Sacred Sound +4
4 Anathema - Regret
4 Airbag - Machines and Men +2
3 Carptree - The Weight of the Knowledge +3
1 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
Jethro Tull - Budapest
30
1
geplaatst: 2 juni 2023, 20:49 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
9 IQ - Sacred Sound +2
8 Airbag - Machines and Men +4
8 Opeth - Deliverance
4 Anathema - Regret
3 Jethro Tull - Budapest +3
3 Carptree - The Weight of the Knowledge
2 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
40
Airbag - Machines and Men 4 uitstekend
Jethro Tull - Budapest 3 dit klinkt best lekker, heeft een beetje een Dire Straits-vibe, eigenlijk een hele boel niet een beetje, maar ik vind hem steeds beter worden
IQ - Sacred Sound 2 heel erg mooi
The Moody Blues - Legend of a Mind 1 hoog Beatles-gehalte, niet bijzonder imho
Anathema - Regret 0 ik kon deze keer geen enkele reden horen om het vaker te beluisteren
Carptree - The Weight of the Knowledge -1 Door gebrek aan beter kreeg hij in de voorronde een punt, maar het blijft heel matig, dus niet weer
Opeth - Deliverance -2 kutzang, echt vreselijk, niet meer luisteren
All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar -3 geen enkele behoefte om dit ooit nog eens te horen, dat taaltje trek ik sowieso niet
9 IQ - Sacred Sound +2
8 Airbag - Machines and Men +4
8 Opeth - Deliverance
4 Anathema - Regret
3 Jethro Tull - Budapest +3
2 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
40
Airbag - Machines and Men 4 uitstekend
Jethro Tull - Budapest 3 dit klinkt best lekker, heeft een beetje een Dire Straits-vibe, eigenlijk een hele boel niet een beetje, maar ik vind hem steeds beter worden
IQ - Sacred Sound 2 heel erg mooi
The Moody Blues - Legend of a Mind 1 hoog Beatles-gehalte, niet bijzonder imho
Anathema - Regret 0 ik kon deze keer geen enkele reden horen om het vaker te beluisteren
Carptree - The Weight of the Knowledge -1 Door gebrek aan beter kreeg hij in de voorronde een punt, maar het blijft heel matig, dus niet weer
All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar -3 geen enkele behoefte om dit ooit nog eens te horen, dat taaltje trek ik sowieso niet
8
geplaatst: 2 juni 2023, 21:05 uur
Er moet me toch iets van het hart...
Ik waardeer het ten zeerste wanneer mede websitegebruikers die meedoen aan dit spelletje hun bevindingen met de rest willen delen. Ik vind het namelijk interessant en zinvol om te lezen hoe andere mensen muziek beleven die ik een warm hart toedraag. Zelf leer ik daar ook weer van: het helpt om eens met een andere blik naar een reeds bekend nummer te luisteren of om een nummer waar je vroeger niet zo'n fan van was eens opnieuw van een kritische luisterbeurt te voorzien.
Ik vind echter wel dat dit met respect moet gebeuren, en dat dergelijke mening van een onderbouwing moeten worden voorzien. Alle nummers die hier de revue passeren kunnen rekenen op sympathie van bepaalde gebruikers, maar van anderen totaal niet. Aanstootgevend is misschien een te 'zware' term, maar ik vind het erg vervelend om denigrerende bewoordingen te lezen over een nummer waar ik helemaal weg van ben, zonder een gefundeerde argumentatie en/of fatsoenlijk taalgebruik.
Wanneer ik dan, voor de zoveelste keer, een dergelijke zin lees, voel ik me toch geneigd hier even wat over te zeggen. Het is prima als je grunts niet mooi vind en vervelend vind om naar te luisteren, maar let wel dat er hier mensen zijn die dat juist wel fijn vinden om in hun muziek te horen. Om dan zoiets uit te maken als 'kutzang' en 'echt vreselijk' vind ik gewoonweg vervelend, niet netjes, kinderachtig en heel denigrerend overkomen. Normaal ben ik geen zeurkous, zielepiet of mierenneuker, maar het begint me nu toch wel te irriteren dat steeds dezelfde mensen zo denigrerend over bepaalde nummers schrijven die hier toch zeker op genoeg steun en stemmen kunnen rekenen. Houd gewoon een beetje rekening met elkaar. Ik stamp hier toch ook geen Marillion-nummers met dergelijke bewoordingen keihard in de grond omdat ik toevallig weinig met die band heb? Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken en het hebben van respect en fatsoen jegens een ander.
Doe ermee wat je wilt, SBube, maar mijn verzoek is om je commentaar voor je te houden als je je niet op een normale manier kunt uitdrukken, of om anders je taalgebruik te nuanceren en van een steekhoudende fundering te voorzien. Of nog korter samengevat: doe gewoon even normaal.
Fijne avond nog.
Ik waardeer het ten zeerste wanneer mede websitegebruikers die meedoen aan dit spelletje hun bevindingen met de rest willen delen. Ik vind het namelijk interessant en zinvol om te lezen hoe andere mensen muziek beleven die ik een warm hart toedraag. Zelf leer ik daar ook weer van: het helpt om eens met een andere blik naar een reeds bekend nummer te luisteren of om een nummer waar je vroeger niet zo'n fan van was eens opnieuw van een kritische luisterbeurt te voorzien.
Ik vind echter wel dat dit met respect moet gebeuren, en dat dergelijke mening van een onderbouwing moeten worden voorzien. Alle nummers die hier de revue passeren kunnen rekenen op sympathie van bepaalde gebruikers, maar van anderen totaal niet. Aanstootgevend is misschien een te 'zware' term, maar ik vind het erg vervelend om denigrerende bewoordingen te lezen over een nummer waar ik helemaal weg van ben, zonder een gefundeerde argumentatie en/of fatsoenlijk taalgebruik.
SBube schreef:
Wanneer ik dan, voor de zoveelste keer, een dergelijke zin lees, voel ik me toch geneigd hier even wat over te zeggen. Het is prima als je grunts niet mooi vind en vervelend vind om naar te luisteren, maar let wel dat er hier mensen zijn die dat juist wel fijn vinden om in hun muziek te horen. Om dan zoiets uit te maken als 'kutzang' en 'echt vreselijk' vind ik gewoonweg vervelend, niet netjes, kinderachtig en heel denigrerend overkomen. Normaal ben ik geen zeurkous, zielepiet of mierenneuker, maar het begint me nu toch wel te irriteren dat steeds dezelfde mensen zo denigrerend over bepaalde nummers schrijven die hier toch zeker op genoeg steun en stemmen kunnen rekenen. Houd gewoon een beetje rekening met elkaar. Ik stamp hier toch ook geen Marillion-nummers met dergelijke bewoordingen keihard in de grond omdat ik toevallig weinig met die band heb? Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken en het hebben van respect en fatsoen jegens een ander.
Doe ermee wat je wilt, SBube, maar mijn verzoek is om je commentaar voor je te houden als je je niet op een normale manier kunt uitdrukken, of om anders je taalgebruik te nuanceren en van een steekhoudende fundering te voorzien. Of nog korter samengevat: doe gewoon even normaal.
Fijne avond nog.

1
geplaatst: 2 juni 2023, 21:16 uur
Poeh poeh, is dit nou een voorbeeld van een maatschappij, waar je niet meer mag 'kwetsen', ik vind een liedje vreselijk of kut, maar dat mag ik dus blijkbaar niet hardop zeggen.
Ik erger me dood, dat al dat soort nummers überhaupt langskomen en ik deel mijn persoonlijke luisterervaring, dat die geheel anders is, dan de jouwe prima, maar over een liedje mag je toch wel zeggen, dat je het een kwelling voor de oren vindt.
Ik erger me dood, dat al dat soort nummers überhaupt langskomen en ik deel mijn persoonlijke luisterervaring, dat die geheel anders is, dan de jouwe prima, maar over een liedje mag je toch wel zeggen, dat je het een kwelling voor de oren vindt.
6
geplaatst: 2 juni 2023, 21:22 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
10 IQ - Sacred Sound 1
8 Airbag - Machines and Men
8 Opeth - Deliverance
7 Anathema - Regret 3
5 Jethro Tull - Budapest 2
6 The Moody Blues - Legend of a Mind 4
IQ: kutzanger
Airbag: kut naapers
Opeth: kutgrunt
Anathema: kut doomers die kut dreamers werden
Tull: kut dwarsfluit
All Traps on Earth: kut titel
Carptree: kut vlieg
Moody Blues: kut ouwe meuk
10 IQ - Sacred Sound 1
8 Airbag - Machines and Men
8 Opeth - Deliverance
7 Anathema - Regret 3
5 Jethro Tull - Budapest 2
6 The Moody Blues - Legend of a Mind 4
IQ: kutzanger
Airbag: kut naapers
Opeth: kutgrunt
Anathema: kut doomers die kut dreamers werden
Tull: kut dwarsfluit
All Traps on Earth: kut titel
Carptree: kut vlieg
Moody Blues: kut ouwe meuk
2
geplaatst: 2 juni 2023, 21:29 uur
Ik zie stukjes zoals die van SBube ook meer als zijn mening over de nummers dan als een aanval op een ander. Ik lees die stukjes en die van de anderen over het algemeen graag.
Ronde 1 - Ladder 7:
13 IQ - Sacred Sound +3
12 Airbag - Machines and Men +4
8 Opeth - Deliverance
7 Anathema - Regret
7 Jethro Tull - Budapest +2
7 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
60
Airbag heeft hier een sterk nummer, ook het album vind ik erg sterk. Geldt ook voor het nummer van IQ, deze band kan ik voor wat betreft hun muziek in deze eeuw goed waarderen. Die van daarvoor ken ik niet even goed, maar wat ik ken vind ik niet altijd geweldig.
Jethro Tull en Moody Blues hadden hun punten ook snel verdiend, al vond ik All Traps On Earth ook interessant. Regret van Anathema vond ik eigenlijk wat saai. Ik vind de band erg sterk rond de albums We're Here Because We're Here en Weather Systems. Maar Alternative 4 ken ik nauwelijks. Misschien moet ik nog aan het nummer wennen. Voor nu even geen punten. Ga het album toch nog maar even de revue laten passeren.
Carptree deed me weinig en Opeth en ik zullen nooit vrienden worden. Door de zang is er voor mij geen bal aan.
Ronde 1 - Ladder 7:
13 IQ - Sacred Sound +3
12 Airbag - Machines and Men +4
8 Opeth - Deliverance
7 Anathema - Regret
7 Jethro Tull - Budapest +2
7 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
60
Airbag heeft hier een sterk nummer, ook het album vind ik erg sterk. Geldt ook voor het nummer van IQ, deze band kan ik voor wat betreft hun muziek in deze eeuw goed waarderen. Die van daarvoor ken ik niet even goed, maar wat ik ken vind ik niet altijd geweldig.
Jethro Tull en Moody Blues hadden hun punten ook snel verdiend, al vond ik All Traps On Earth ook interessant. Regret van Anathema vond ik eigenlijk wat saai. Ik vind de band erg sterk rond de albums We're Here Because We're Here en Weather Systems. Maar Alternative 4 ken ik nauwelijks. Misschien moet ik nog aan het nummer wennen. Voor nu even geen punten. Ga het album toch nog maar even de revue laten passeren.
Carptree deed me weinig en Opeth en ik zullen nooit vrienden worden. Door de zang is er voor mij geen bal aan.
2
geplaatst: 2 juni 2023, 21:44 uur
Och SBube, ook mijn steun heb je om lekker kut-maar-krachtig door de bocht te vliegen met allerhande verwensingen en affakkelbewoordingen. Zou ook raar zijn als ik iets anders zou schrijven.
Ik vind het dan ook wel amusant om te lezen dat dit jaar/deze editie iemand anders in de hoek wordt gezet aan wie er klappen wordt uitgedeeld. Moet ineens denken aan een gaaf Iron Maidennummer, die ze helaas niét spelen op hun huidige Senjutsu/Somewhere In Time-tournee.
Kortom, welkom bij de tere zieltjesclub. Zolang je het maar bij vrouwelijke geslachtsorganen houdt en geen vormen van mannelijke geslachtsziektes aanwendt, anders worden de klappen harder.
Het is trouwens Opeths magnum opus: wat een godallejezusfabelachtigprachtig weergaloos wereldepos!
Om het op zijn New Kids te zeggen: "Dat hedde ze goed gedan kut!"
Dat geldt trouwens ook voor Airbags beste song. Een ladder met wat mij betreft twee finalisten die op het erepodium mogen staan.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over All Traps on Earth: in ronde 0 gemist, maar wat een gave ontdekking! Heel erg in het vaarwater van de huidige Opethsound (wellicht iets symfonischer van toonzetting), maar doet er zeker niet voor onder. Vette hoes ook. Jammer dat de lp nu al onbetaalbaar is op Discogs, zie ik nu.
Laatste puntje was een verbeten strijd tussen Anathema en The Moody Blues.
Alleen Carptree vond ik met name vanwege de zang wat tegenvallen, maar om het nu een kutzanger te noemen?
Ronde 1 - Ladder 7:
15 Airbag - Machines and Men +3
13 IQ - Sacred Sound
12 Opeth - Deliverance +4
8 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
7 Anathema - Regret
7 Jethro Tull - Budapest
5 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +2
70
Ik vind het dan ook wel amusant om te lezen dat dit jaar/deze editie iemand anders in de hoek wordt gezet aan wie er klappen wordt uitgedeeld. Moet ineens denken aan een gaaf Iron Maidennummer, die ze helaas niét spelen op hun huidige Senjutsu/Somewhere In Time-tournee.Kortom, welkom bij de tere zieltjesclub. Zolang je het maar bij vrouwelijke geslachtsorganen houdt en geen vormen van mannelijke geslachtsziektes aanwendt, anders worden de klappen harder.
Het is trouwens Opeths magnum opus: wat een godallejezusfabelachtigprachtig weergaloos wereldepos!
Om het op zijn New Kids te zeggen: "Dat hedde ze goed gedan kut!"
Dat geldt trouwens ook voor Airbags beste song. Een ladder met wat mij betreft twee finalisten die op het erepodium mogen staan.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over All Traps on Earth: in ronde 0 gemist, maar wat een gave ontdekking! Heel erg in het vaarwater van de huidige Opethsound (wellicht iets symfonischer van toonzetting), maar doet er zeker niet voor onder. Vette hoes ook. Jammer dat de lp nu al onbetaalbaar is op Discogs, zie ik nu.
Laatste puntje was een verbeten strijd tussen Anathema en The Moody Blues.
Alleen Carptree vond ik met name vanwege de zang wat tegenvallen, maar om het nu een kutzanger te noemen?
Ronde 1 - Ladder 7:
15 Airbag - Machines and Men +3
13 IQ - Sacred Sound
12 Opeth - Deliverance +4
8 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
7 Anathema - Regret
7 Jethro Tull - Budapest
5 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +2
70
0
geplaatst: 2 juni 2023, 22:07 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
16 Airbag - Machines and Men +1
15 IQ - Sacred Sound +2
12 Opeth - Deliverance
11 Anathema - Regret +4
8 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
8 The Moody Blues - Legend of a Mind
7 Jethro Tull - Budapest
16 Airbag - Machines and Men +1
15 IQ - Sacred Sound +2
12 Opeth - Deliverance
11 Anathema - Regret +4
8 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
7 Jethro Tull - Budapest
0
geplaatst: 2 juni 2023, 22:24 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
16 Airbag - Machines and Men
15 IQ - Sacred Sound
16 Opeth - Deliverance +4
13 Anathema - Regret +2
11 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
8 Jethro Tull - Budapest +1
16 Airbag - Machines and Men
15 IQ - Sacred Sound
16 Opeth - Deliverance +4
13 Anathema - Regret +2
11 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
8 Jethro Tull - Budapest +1
0
geplaatst: 2 juni 2023, 22:26 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
17 Airbag - Machines and Men 1
18 IQ - Sacred Sound 3
18 Opeth - Deliverance 2
17 Anathema - Regret 4
11 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
8 Jethro Tull - Budapest
17 Airbag - Machines and Men 1
18 IQ - Sacred Sound 3
18 Opeth - Deliverance 2
17 Anathema - Regret 4
11 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
8 Jethro Tull - Budapest
0
geplaatst: 3 juni 2023, 00:19 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
21 Opeth - Deliverance +3
18 IQ - Sacred Sound
18 Anathema - Regret +1
17 Airbag - Machines and Men
15 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +4
10 Jethro Tull - Budapest +2
Nieuwe ladder vanaf: zaterdag 3 juni 19:00 uur
110
21 Opeth - Deliverance +3
18 IQ - Sacred Sound
18 Anathema - Regret +1
17 Airbag - Machines and Men
15 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +4
10 Jethro Tull - Budapest +2
110
0
geplaatst: 3 juni 2023, 08:30 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
22 IQ - Sacred Sound +4
21 Opeth - Deliverance
21 Anathema - Regret +3
18 Airbag - Machines and Men +1
15 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
10 Jethro Tull - Budapest
10 The Moody Blues - Legend of a Mind +2
22 IQ - Sacred Sound +4
21 Opeth - Deliverance
21 Anathema - Regret +3
18 Airbag - Machines and Men +1
10 Jethro Tull - Budapest
10 The Moody Blues - Legend of a Mind +2
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:02 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
25 Opeth - Deliverance +4
25 IQ - Sacred Sound +3
23 Anathema - Regret +2
18 Airbag - Machines and Men
11 Jethro Tull - Budapest +1
10 The Moody Blues - Legend of a Mind
130
25 Opeth - Deliverance +4
25 IQ - Sacred Sound +3
23 Anathema - Regret +2
18 Airbag - Machines and Men
11 Jethro Tull - Budapest +1
130
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:35 uur
Opeth gaat er met de hoofdpunten vandoor, wat een weergaloos nummer blijft het toch. Maar goed daar hebben ze er wel meer van. Ben blij dat er toch iets van in deze lijst te vinden is, anders krijgen we alleen maar van die ouwe meuk (en daar staat al genoeg van in de lijst). Airbag volgt daarna met een heerlijk meeslepend nummer. IQ pakt de derde stek en dat laatste puntje gaat dan maar naar All Traps on Earth, die klinkt nog redelijk progressief in vergelijking met de rest.
Ronde 1 - Ladder 7:
29 Opeth - Deliverance +4
27 IQ - Sacred Sound +2
23 Anathema - Regret
21 Airbag - Machines and Men +3
16 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +1
11 Jethro Tull - Budapest
140
Ronde 1 - Ladder 7:
29 Opeth - Deliverance +4
27 IQ - Sacred Sound +2
23 Anathema - Regret
21 Airbag - Machines and Men +3
16 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +1
140
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:43 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
33 Opeth - Deliverance +4
27 IQ - Sacred Sound
25 Anathema - Regret +2
24 Airbag - Machines and Men +3
16 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
11 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
150
33 Opeth - Deliverance +4
27 IQ - Sacred Sound
25 Anathema - Regret +2
24 Airbag - Machines and Men +3
16 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
11 The Moody Blues - Legend of a Mind +1
150
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:52 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
33 Opeth - Deliverance
31 IQ - Sacred Sound 4
27 Airbag - Machines and Men +3
25 Anathema - Regret
17 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar 1
13 Jethro Tull - Budapest 2
11 The Moody Blues - Legend of a Mind
150
33 Opeth - Deliverance
31 IQ - Sacred Sound 4
27 Airbag - Machines and Men +3
25 Anathema - Regret
17 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar 1
13 Jethro Tull - Budapest 2
11 The Moody Blues - Legend of a Mind
150
0
geplaatst: 3 juni 2023, 09:53 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
37 Opeth - Deliverance +4
31 IQ - Sacred Sound
28 Airbag - Machines and Men +1
27 Anathema - Regret +2
17 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar
14 The Moody Blues - Legend of a Mind +3
13 Jethro Tull - Budapest
170
Nog over de discussie hierboven:
Ieder moet uiteraard kunnen schrijven wat hij wil, maar laten we het met elkaar een beetje betamelijk houden.
37 Opeth - Deliverance +4
31 IQ - Sacred Sound
28 Airbag - Machines and Men +1
27 Anathema - Regret +2
14 The Moody Blues - Legend of a Mind +3
170
Nog over de discussie hierboven:
Ieder moet uiteraard kunnen schrijven wat hij wil, maar laten we het met elkaar een beetje betamelijk houden.
0
geplaatst: 3 juni 2023, 10:20 uur
Ronde 1 - Ladder 7:
37 Opeth - Deliverance
33 IQ - Sacred Sound +2
29 Airbag - Machines and Men +1
27 Anathema - Regret
17 The Moody Blues - Legend of a Mind +3
7 Carptree - The Weight of the Knowledge +4
180
37 Opeth - Deliverance
33 IQ - Sacred Sound +2
29 Airbag - Machines and Men +1
27 Anathema - Regret
17 The Moody Blues - Legend of a Mind +3
7 Carptree - The Weight of the Knowledge +4
180
2
geplaatst: 3 juni 2023, 10:37 uur
Ik voel me toch een beetje aangesproken door je bericht ABDrums, een reactie kan ik dan toch ook niet laten. Maar de #doeslief opmerking had ik eigenlijk niet van jou verwacht om eerlijk te zijn.
Ik ga niet je hele bericht uitspitten (ondanks dat er enkele dingen in staan die mij toch wel triggeren om dat wel te doen), maar de crux zeg je volgens mij hier:
Het betreft namelijk een nummer waar je zelf erg fan van bent. En dan blijft het natuurlijk jammer om te zien dat andere dat niet op eenzelfde wijze kunnen waarderen. Dat is vervelend maar verder veranderd er niets. En het is niet zo dat er nu een half epistel wordt geschreven waarbij er allerlei verwensingen, termen en groepen bij worden gehaald die worden afgefakkeld om aan te geven hoe ongelofelijk kut het nummer ervaren wordt.
Het doet me denken aan dit
En dan zijn dit geen eens persoonlijke aanvallen op jou he, puur iemands ervaring van de muziek
En je zegt het zelf al, het is interessant en leuk om berichten te lezen die de ervaring van hoe mensen de muziek beleven aangeeft. Daar horen ook negatieve ervaringen bij. Het alternatief is dat iedereen alleen maar een punten lijstje neerzet, dan wordt dit wel een heel saai topic om te volgen. En juist de interacties hier houden het spelletje leuk wat mij betreft.
SBube blijf je stukjes vooral zo schrijven hoor. Ik lees ze graag, ook al ben ik het er vaak niet mee eens. Het houd dit topic een beetje smeuïg en levendig.
Ik ga niet je hele bericht uitspitten (ondanks dat er enkele dingen in staan die mij toch wel triggeren om dat wel te doen), maar de crux zeg je volgens mij hier:
ABDrums schreef:
maar ik vind het erg vervelend om denigrerende bewoordingen te lezen over een nummer waar ik helemaal weg van ben, zonder een gefundeerde argumentatie en/of fatsoenlijk taalgebruik.
maar ik vind het erg vervelend om denigrerende bewoordingen te lezen over een nummer waar ik helemaal weg van ben, zonder een gefundeerde argumentatie en/of fatsoenlijk taalgebruik.
Het betreft namelijk een nummer waar je zelf erg fan van bent. En dan blijft het natuurlijk jammer om te zien dat andere dat niet op eenzelfde wijze kunnen waarderen. Dat is vervelend maar verder veranderd er niets. En het is niet zo dat er nu een half epistel wordt geschreven waarbij er allerlei verwensingen, termen en groepen bij worden gehaald die worden afgefakkeld om aan te geven hoe ongelofelijk kut het nummer ervaren wordt.
Het doet me denken aan dit
En dan zijn dit geen eens persoonlijke aanvallen op jou he, puur iemands ervaring van de muziek

En je zegt het zelf al, het is interessant en leuk om berichten te lezen die de ervaring van hoe mensen de muziek beleven aangeeft. Daar horen ook negatieve ervaringen bij. Het alternatief is dat iedereen alleen maar een punten lijstje neerzet, dan wordt dit wel een heel saai topic om te volgen. En juist de interacties hier houden het spelletje leuk wat mij betreft.
SBube blijf je stukjes vooral zo schrijven hoor. Ik lees ze graag, ook al ben ik het er vaak niet mee eens. Het houd dit topic een beetje smeuïg en levendig.
2
geplaatst: 3 juni 2023, 11:07 uur
Nee hoor... het gaat niet om negatieve ervaringen of smaak of al dan niet plezierige verhaaltjes. Iedereen mag van mij Carptree of Opeth 'klote' vinden! 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2023, 12:04 uur
Kan de volgende mijn punten meenemen? Alvast dank!
Jethro Tull - Budapest 4
The Moody Blues - Legend of a Mind 3
Anathema - Regret 2
Opeth - Deliverance 1
Jethro Tull - Budapest 4
The Moody Blues - Legend of a Mind 3
Anathema - Regret 2
Opeth - Deliverance 1
2
geplaatst: 3 juni 2023, 16:10 uur
Wat mij betreft mag SBube schrijven wat hij wil, maar als je dat op een dergelijke kort-door-de-bocht manier doet, mag men daar natuurlijk ook een reactie op geven wat men daar van vindt.
Ik moet er geregeld om gniffelen (en vooruit, af en toe mijn wenkbrauwen over optrekken) dat het regelmatig lijkt dat alles wat afwijkt niet gepruimd wordt. Afwijkende zang, afwijkende lengte, afwijkende opbouw, afwijkende taal, verschillende genres in een nummer. Ik vind dat het dan ook nog wel weer dapper dat je toch steeds weer naar die Progladder luistert.
Deliverance lijk ik nog steeds beter te gaan vinden, als dat al kan. Wat een geweldig nummer. Anathema heeft juist toch wel wat liefde verloren bij mij in de afgelopen jaren. Budapest viel net buiten de punten. Behalve de fluit dan, riep het veel Dire Straits-associaties bij me op, maar dat kan heel goed aan mij liggen.
(Edit: zie nu dit een beetje een 'spuit elf'- opmerking is en meerdere dit al in ronde 0 geconstateerd hadden, maar die ladder had ik toevallig net overgeslagen
)
Ronde 1 - Ladder 7:
42 Opeth - Deliverance +4 (+1)
34 IQ - Sacred Sound +1
29 Airbag - Machines and Men
29 Anathema - Regret (+2)
20 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
20 The Moody Blues - Legend of a Mind (+3)
17 Jethro Tull - Budapest (+4)
9 Carptree - The Weight of the Knowledge +2
200
Ik moet er geregeld om gniffelen (en vooruit, af en toe mijn wenkbrauwen over optrekken) dat het regelmatig lijkt dat alles wat afwijkt niet gepruimd wordt. Afwijkende zang, afwijkende lengte, afwijkende opbouw, afwijkende taal, verschillende genres in een nummer. Ik vind dat het dan ook nog wel weer dapper dat je toch steeds weer naar die Progladder luistert.
Deliverance lijk ik nog steeds beter te gaan vinden, als dat al kan. Wat een geweldig nummer. Anathema heeft juist toch wel wat liefde verloren bij mij in de afgelopen jaren. Budapest viel net buiten de punten. Behalve de fluit dan, riep het veel Dire Straits-associaties bij me op, maar dat kan heel goed aan mij liggen.
(Edit: zie nu dit een beetje een 'spuit elf'- opmerking is en meerdere dit al in ronde 0 geconstateerd hadden, maar die ladder had ik toevallig net overgeslagen
)Ronde 1 - Ladder 7:
42 Opeth - Deliverance +4 (+1)
34 IQ - Sacred Sound +1
29 Airbag - Machines and Men
29 Anathema - Regret (+2)
20 All Traps on Earth - Bortglömda Gårdar +3
20 The Moody Blues - Legend of a Mind (+3)
17 Jethro Tull - Budapest (+4)
9 Carptree - The Weight of the Knowledge +2
200
0
geplaatst: 3 juni 2023, 19:00 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
Marillion - The Great Escape
Marillion - Afraid of Sunlight
Steven Wilson - Harmony Korine
Katatonia - Sanction
Leprous - At the Bottom
Lunatic Soul - Summerland
Haken - Pareidolia
Lifesigns - Different
Nieuwe ladder vanaf: zondag 4 juni 19:00 uur.
Marillion - Afraid of Sunlight
Katatonia - Sanction
Leprous - At the Bottom
Haken - Pareidolia
Lifesigns - Different
4
geplaatst: 3 juni 2023, 19:06 uur
Kleine opmerking overigens nog over de hele discussie naar aanleiding van mijn bericht van gisteren. Mooi in ieder geval dat ik de boel hier eens heb kunnen opschudden...
Op geen enkele manier zie ik mezelf als een 'teer zieltje' of één of andere azijnzeiker die binnen de kortste keren op zijn teentjes is getrapt omwille van bepaalde bewoordingen. Sterker nog, ik kan er zelf ook wat van...
Wat ik echter bedoelde aan te stippen gisteren was dat we het hier wel hebben over persoonlijke (muzikale) voorkeuren van anderen. Ik vind het in dat kader niet netjes om dergelijke bewoordingen te gebruiken bij nummers die andere mensen wel super tof en gaaf vinden. Als je een nummer kut vindt is helemaal prima, maar ik vind het wat onfatsoenlijk jegens de anderen om dat hier nou zo expliciet te benadrukken. Is dat nodig, vraag ik me af...
Verder overigens mooi doorgaan hoor met tieren, zaniken, zeiken, afkraken, vloeken en schelden hoor. In wat voor bewoordingen dan ook. Ik heb er zelf ook een handje van en slaap er zeker niet minder om vannacht (en morgen...).
Twee Marillions in één ladder trouwens? Wat een kutzooi.
Op geen enkele manier zie ik mezelf als een 'teer zieltje' of één of andere azijnzeiker die binnen de kortste keren op zijn teentjes is getrapt omwille van bepaalde bewoordingen. Sterker nog, ik kan er zelf ook wat van...Wat ik echter bedoelde aan te stippen gisteren was dat we het hier wel hebben over persoonlijke (muzikale) voorkeuren van anderen. Ik vind het in dat kader niet netjes om dergelijke bewoordingen te gebruiken bij nummers die andere mensen wel super tof en gaaf vinden. Als je een nummer kut vindt is helemaal prima, maar ik vind het wat onfatsoenlijk jegens de anderen om dat hier nou zo expliciet te benadrukken. Is dat nodig, vraag ik me af...
Verder overigens mooi doorgaan hoor met tieren, zaniken, zeiken, afkraken, vloeken en schelden hoor. In wat voor bewoordingen dan ook. Ik heb er zelf ook een handje van en slaap er zeker niet minder om vannacht (en morgen...).

Twee Marillions in één ladder trouwens? Wat een kutzooi.
2
geplaatst: 3 juni 2023, 19:34 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
4 Marillion - Afraid of Sunlight +4
3 Katatonia - Sanction +3
2 Leprous - At the Bottom +2
1 Haken - Pareidolia +1
Lifesigns - Different
10
Wat een K.. ladder: 2x Marillion, geen gegrunt
en allemaal wel puntwaardig.
Brave blijft een indrukwekkend concept album van Marillion, maar wel als geheel...
4 Marillion - Afraid of Sunlight +4

3 Katatonia - Sanction +3
2 Leprous - At the Bottom +2
1 Haken - Pareidolia +1
Lifesigns - Different
10
Wat een K.. ladder: 2x Marillion, geen gegrunt
en allemaal wel puntwaardig.Brave blijft een indrukwekkend concept album van Marillion, maar wel als geheel...
0
geplaatst: 3 juni 2023, 19:44 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
5 Haken - Pareidolia +4
4 Marillion - Afraid of Sunlight
4 Leprous - At the Bottom +2
3 Lifesigns - Different +3
3 Katatonia - Sanction
1 Marillion - The Great Escape +1
20
4 maal 4 punten had het wat mij betreft moeten zijn
5 Haken - Pareidolia +4
4 Leprous - At the Bottom +2
3 Lifesigns - Different +3
3 Katatonia - Sanction
1 Marillion - The Great Escape +1
20
4 maal 4 punten had het wat mij betreft moeten zijn
0
geplaatst: 3 juni 2023, 20:09 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
8 Leprous - At the Bottom +4
8 Haken - Pareidolia +3
5 Katatonia - Sanction +2
3 Lifesigns - Different
1 Marillion - The Great Escape
1 Steven Wilson - Harmony Korine +1
30
8 Leprous - At the Bottom +4
8 Haken - Pareidolia +3
5 Katatonia - Sanction +2
3 Lifesigns - Different
1 Marillion - The Great Escape
1 Steven Wilson - Harmony Korine +1
30
0
geplaatst: 3 juni 2023, 20:13 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
12 Leprous - At the Bottom +4
8 Haken - Pareidolia
6 Marillion - Afraid of Sunlight +2
5 Katatonia - Sanction
4 Steven Wilson - Harmony Korine +3
3 Lifesigns - Different
2 Marillion - The Great Escape +1
40
12 Leprous - At the Bottom +4
8 Haken - Pareidolia
6 Marillion - Afraid of Sunlight +2
5 Katatonia - Sanction
4 Steven Wilson - Harmony Korine +3
3 Lifesigns - Different
2 Marillion - The Great Escape +1
40
2
geplaatst: 3 juni 2023, 20:53 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
14 Leprous - At the Bottom +2
9 Marillion - Afraid of Sunlight +3
6 Marillion - The Great Escape +4
8 Haken - Pareidolia
5 Katatonia - Sanction
4 Steven Wilson - Harmony Korine
3 Lifesigns - Different
1 Lunatic Soul - Summerland +1
50
Stomtoevallig geen enkel nummer wat ik echt superslecht vind in deze ladder, trouwens ook geen absolute toppers naar mijn bescheiden mening, maar hier zijn weer, wat ik eigenlijk voor mezelf opschrijf, terwijl ik luister en rangschik, let op, als je één van de nummers geweldig vindt, soms kan ik wel wat heel hard uit de hoek komen met mijn mening, ik raad aan om het dan niet te lezen
ik hoop dat we hiermee de discussie kunnen beëindigen.
Marillion - The Great Escape 4 8,1 in de Marillion-ladder heb ik beide songs van die band in deze ladder exact hetzelfde punt gegeven, hier krijgt The Great Escape net de voorkeur
Marillion - Afraid of Sunlight 3 lekker om weer te horen, gewoon goed 8,1
Leprous - At the Bottom 2 Fijne stem heeft die man, in mate goed te doen, maar deze heeft meer dan alleen de zang, goed
Lunatic Soul - Summerland 1 Whoa, dit doet me meteen aan iets van R.E.M. denken en veel beter vind ik Lunatic Soul zelden
Katatonia - Sanction 0 Ook zeker niet slecht
Steven Wilson - Harmony Korine -1 ik had deze niet hoog genoteerd vorig jaar, maar klinkt prima, al vind ik het einde wat wild
Lifesigns - Different -2 ik plaatste hem als 2de in de vorige ronde, nu luister ik een live-versie die kan me veel minder overtuigen
Haken - Pareidolia -3 Haken is bij mij altijd een twijfelband, deze slaat door naar het negatieve imho
14 Leprous - At the Bottom +2
9 Marillion - Afraid of Sunlight +3
6 Marillion - The Great Escape +4
8 Haken - Pareidolia
5 Katatonia - Sanction
4 Steven Wilson - Harmony Korine
3 Lifesigns - Different
1 Lunatic Soul - Summerland +1
50
Stomtoevallig geen enkel nummer wat ik echt superslecht vind in deze ladder, trouwens ook geen absolute toppers naar mijn bescheiden mening, maar hier zijn weer, wat ik eigenlijk voor mezelf opschrijf, terwijl ik luister en rangschik, let op, als je één van de nummers geweldig vindt, soms kan ik wel wat heel hard uit de hoek komen met mijn mening, ik raad aan om het dan niet te lezen
ik hoop dat we hiermee de discussie kunnen beëindigen.Marillion - The Great Escape 4 8,1 in de Marillion-ladder heb ik beide songs van die band in deze ladder exact hetzelfde punt gegeven, hier krijgt The Great Escape net de voorkeur
Marillion - Afraid of Sunlight 3 lekker om weer te horen, gewoon goed 8,1
Leprous - At the Bottom 2 Fijne stem heeft die man, in mate goed te doen, maar deze heeft meer dan alleen de zang, goed
Lunatic Soul - Summerland 1 Whoa, dit doet me meteen aan iets van R.E.M. denken en veel beter vind ik Lunatic Soul zelden
Katatonia - Sanction 0 Ook zeker niet slecht
Steven Wilson - Harmony Korine -1 ik had deze niet hoog genoteerd vorig jaar, maar klinkt prima, al vind ik het einde wat wild
Lifesigns - Different -2 ik plaatste hem als 2de in de vorige ronde, nu luister ik een live-versie die kan me veel minder overtuigen
Haken - Pareidolia -3 Haken is bij mij altijd een twijfelband, deze slaat door naar het negatieve imho
0
geplaatst: 3 juni 2023, 21:01 uur
Ronde 1 - Ladder 8:
14 Leprous - At the Bottom
11 Haken - Pareidolia +3
9 Marillion - Afraid of Sunlight
8 Marillion - The Great Escape +2
8 Steven Wilson - Harmony Korine +4
5 Katatonia - Sanction
3 Lifesigns - Different
2 Lunatic Soul - Summerland +1
Nieuwe ladder vanaf: zondag 4 juni 19:00 uur