Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2023, 15:18 uur
niels94 schreef:
En wie gaat aankomende maandronde dat drie kwartier durende nummer van Swams nomineren?
Ik overweeg wel het prachtige Wish You Were Here van Zimmerman, 47 minuten droog aan de haak.En wie gaat aankomende maandronde dat drie kwartier durende nummer van Swams nomineren?
2
geplaatst: 23 juni 2023, 16:34 uur
Arno schreef:
(quote)
Ik overweeg wel het prachtige Wish You Were Here van Zimmerman, 47 minuten droog aan de haak. Pas maar op of ik nomineer V1 en V2.
2
geplaatst: 23 juni 2023, 17:45 uur
Song van het jaar 2023 editie mei
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2023 op RateYourMusic.com t/m mei:
George Clanton - Justify Your Life
Foo Fighters - The Teacher
Beyoncé - America Has a Problem
Poppy - Spit
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand mei uit het topic Maak kennis met... 2023
Sababa 5 - Eilat 22
Huw Marc Bennett - Y Gwydd
Tommy Gold - Zion
ORAI - Veidai Ilgi
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '23 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2023
En Attendant Ana - Wonder
ANOHNI and the Johnsons - It Must Change
Nothing But Thieves - Overcome
Queens of the Stone Age - Emotion Sickness
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van mei 2023. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
Sparks - Nothing Is as Good as They Say It Is
The Ocean - Unconformities
Mystery - Behind the Mirror
Eilen Jewell - Outsiders
Alfabetische lijst:
Eilen Jewell - Outsiders
ORAI - Veidai Ilgi
Poppy - Spit
Sababa 5 - Eilat 22
Tommy Gold - Zion
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2023 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic. Check even d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en die van 2022 of een nummer al genomineerd is.
Single uit ’22 kan ook, als hij op een 2023 album release verschenen is of als het duidelijk is dat hij op een ’23 album release zal verschijnen (dus in een officieel aangekondigde tracklist)
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.
NOMINATIERONDE TWEE START ZONDAGOCHTEND 9:00.
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2023 op RateYourMusic.com t/m mei:
Poppy - Spit
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand mei uit het topic Maak kennis met... 2023
Sababa 5 - Eilat 22
Tommy Gold - Zion
ORAI - Veidai Ilgi
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '23 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2023
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van mei 2023. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.
Eilen Jewell - Outsiders
Alfabetische lijst:
Eilen Jewell - Outsiders
ORAI - Veidai Ilgi
Poppy - Spit
Sababa 5 - Eilat 22
Tommy Gold - Zion
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2023 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic. Check even d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en die van 2022 of een nummer al genomineerd is.
Single uit ’22 kan ook, als hij op een 2023 album release verschenen is of als het duidelijk is dat hij op een ’23 album release zal verschijnen (dus in een officieel aangekondigde tracklist)
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.
NOMINATIERONDE TWEE START ZONDAGOCHTEND 9:00.
0
geplaatst: 23 juni 2023, 17:53 uur
17. The Smile - Bending Hectic spotify:track:2tA4gq8tO9TPPPpbgK5n4w
3
geplaatst: 23 juni 2023, 17:59 uur
Foo Fighters bovenaan bij RYM? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
4
geplaatst: 23 juni 2023, 18:01 uur
18. Peggy Gou - (It Goes Like) Nanana
Bandcamp-link in afwachting van volledige versie op Spotify (nu alleen edit beschikbaar).
Bandcamp-link in afwachting van volledige versie op Spotify (nu alleen edit beschikbaar).
2
geplaatst: 23 juni 2023, 18:32 uur
20. Colin Stetson - When We Were What Wept for the Sea
Zou iemand me kunnen helpen met het linkje?
1
geplaatst: 23 juni 2023, 18:54 uur
hoi123 schreef:
20. Colin Stetson - When We Were That What Wept for the Sea spotify:track:2g0xeGy8uYTlkHW5t3dCln
0
geplaatst: 23 juni 2023, 19:37 uur
21. IzangoMa - Out Of The World spotify:track:39pXIkM6EM1i6AQn9YonJ8
4
geplaatst: 23 juni 2023, 20:25 uur
Paul, nog bedankt voor het oppakken van de finale! Erg fijne winnaar, kan voor mij wedijveren met het beste werk van Fontaines D.C.
Dan hadden wij ook nog eens dezelfde nummer 1 in de finale, het kan verkeren
Ik ga mijn streak aan waardeloos presterende nominaties hiermee wrs doorzetten, gezien de impopulariteit van Isakov hier, maar soit, wellicht win ik er een zieltje mee.
22. Gregory Alan Isakov - The Fall spotify:track:67ZPraK8Fpf4aDskXXs
dumb_helicopter schreef:
Dan hadden wij ook nog eens dezelfde nummer 1 in de finale, het kan verkeren

Ik ga mijn streak aan waardeloos presterende nominaties hiermee wrs doorzetten, gezien de impopulariteit van Isakov hier, maar soit, wellicht win ik er een zieltje mee.
4
geplaatst: 23 juni 2023, 21:01 uur
Ben ik weer, nog wat gemist hier? 
23. Aphex Twin - Blackbox Life Recorder 21f spotify:track:55q5FJy2MagUgplPVB0tjD

23. Aphex Twin - Blackbox Life Recorder 21f spotify:track:55q5FJy2MagUgplPVB0tjD
1
geplaatst: 23 juni 2023, 21:53 uur
25. DJ BORING - Beautiful Strangers spotify:track:0oFxiUavWZzBFwKoXHFGUr
1
geplaatst: 23 juni 2023, 22:10 uur
Oh ja, natuurlijk ook nog een dikke dankjewel om de finale en de nieuwe maandopzet in goede banen te leiden, pauljojo!
1
geplaatst: 23 juni 2023, 22:12 uur
26. McKinley Dixon feat. Ms. Jaylin Brown - Beloved! Paradise! Jazz!? spotify:track:03DGNSHw4WBjdmHns4Ol2N
Weinig tijd voor nieuwe muziek, maar deze viel me positief op afgelopen week.
Weinig tijd voor nieuwe muziek, maar deze viel me positief op afgelopen week.
1
geplaatst: 23 juni 2023, 22:34 uur
ArthurDZ schreef:
Oh ja, natuurlijk ook nog een dikke dankjewel om de finale en de nieuwe maandopzet in goede banen te leiden, pauljojo!
Daar kan ik me natuurlijk alleen maar bij aansluiten!
1
geplaatst: 23 juni 2023, 23:09 uur
27. Jeromes Dream - Stretched Invisible from London spotify:track:54l7Dyz0DZgBz8IhfTvxtU
0
geplaatst: 23 juni 2023, 23:21 uur
28. Hudson Mohawke & Nikki Nair - Set The Roof (ft. Tayla Parx) spotify:track:3FiPLOhNiB2Ox4ut1jJxE2
2
geplaatst: 24 juni 2023, 00:39 uur
29. Peter McPoland - Turn Off The Noise spotify:track:2882UEd8DX6ojWlUtUkH2D
Ik zal pas vele vele uren later dan de start voor de tweede nominatieronde aanwezig kunnen zijn, dus vermoedelijk blijft het bij één nominatie. Nuja, ik zie dat ORAI, mijn inzending voor Maak Kennis met 2023, goed genoeg scoorde om automatisch genomineerd te worden. Laat ik dat dan maar een beetje als tweede inzending beschouwen.
Ik zal pas vele vele uren later dan de start voor de tweede nominatieronde aanwezig kunnen zijn, dus vermoedelijk blijft het bij één nominatie. Nuja, ik zie dat ORAI, mijn inzending voor Maak Kennis met 2023, goed genoeg scoorde om automatisch genomineerd te worden. Laat ik dat dan maar een beetje als tweede inzending beschouwen.

1
geplaatst: 24 juni 2023, 00:43 uur
Titmeister schreef:
'k Had The Fall eveneens in gedachten voor deze thread, maar qua succes zitten we in hetzelfde schuitje wat nominaties betreft. Dus hier is al één zieltje, nu de rest nog ...
1
geplaatst: 24 juni 2023, 05:52 uur
30. Queens of the Stone Age - Paper Machete spotify:track:5vdEuDGGG5PuyHwN6xtc6W
0
geplaatst: 24 juni 2023, 11:50 uur
31. Lisa O'Neill - Old Note spotify:track:7qK4lwgerNrajklBJPXlJI
1
geplaatst: 24 juni 2023, 17:57 uur
32. Le Cri Du Caire - Splendid Tales spotify:track:5cxKPMtritvOKEx0DAu1b9
0
geplaatst: 24 juni 2023, 19:13 uur
33. Marathon - Tired
Kan ik dit moment niet bij de juiste Spotify-code. Iemand die m voor mij kan opzoeken?
Kan ik dit moment niet bij de juiste Spotify-code. Iemand die m voor mij kan opzoeken?
1
geplaatst: 24 juni 2023, 19:38 uur
sj0n88 schreef:
33. Marathon - Tired
33. Marathon - Tired
33. Marathon - Tired spotify:track:0ZUGdzpb15FaL83GyGjIi1
2
geplaatst: 24 juni 2023, 20:02 uur
34. Daniel Blumberg - CHEERUP spotify:track:1MvmLZa7nxZso2Hl3uIRj6
1
geplaatst: 25 juni 2023, 09:04 uur
37. NappyHigh feat. Blu & Your Old Droog - WhatItFeelsLike spotify:track:3wicoTnQRcEsglA2rVmsh8
* denotes required fields.