MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023

zoeken in:
niels94 schreef:
En wie gaat aankomende maandronde dat drie kwartier durende nummer van Swams nomineren?
Ik overweeg wel het prachtige Wish You Were Here van Zimmerman, 47 minuten droog aan de haak.

Arno schreef:
(quote)
Ik overweeg wel het prachtige Wish You Were Here van Zimmerman, 47 minuten droog aan de haak.

Pas maar op of ik nomineer V1 en V2.

Song van het jaar 2023 editie mei

De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:

De 4 hoogst genoteerde singles uit 2023 op RateYourMusic.com t/m mei:

George Clanton - Justify Your Life
Foo Fighters - The Teacher
Beyoncé - America Has a Problem
Poppy - Spit

De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand mei uit het topic Maak kennis met... 2023

Sababa 5 - Eilat 22
Huw Marc Bennett - Y Gwydd
Tommy Gold - Zion
ORAI - Veidai Ilgi

Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '23 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2023

En Attendant Ana - Wonder
ANOHNI and the Johnsons - It Must Change
Nothing But Thieves - Overcome
Queens of the Stone Age - Emotion Sickness

En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van mei 2023. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.

Sparks - Nothing Is as Good as They Say It Is
The Ocean - Unconformities
Mystery - Behind the Mirror
Eilen Jewell - Outsiders

Alfabetische lijst:

ANOHNI and the Johnsons - It Must Change
Beyoncé - America Has a Problem
Eilen Jewell - Outsiders
En Attendant Ana - Wonder
Foo Fighters - The Teacher
George Clanton - Justify Your Life
Huw Marc Bennett - Y Gwydd
Mystery - Behind the Mirror
Nothing But Thieves - Overcome
ORAI - Veidai Ilgi
Poppy - Spit
Queens of the Stone Age - Emotion Sickness
Sababa 5 - Eilat 22
Sparks - Nothing Is as Good as They Say It Is
The Ocean - Unconformities
Tommy Gold - Zion

De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2023 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic. Check even d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en die van 2022 of een nummer al genomineerd is.
Single uit ’22 kan ook, als hij op een 2023 album release verschenen is of als het duidelijk is dat hij op een ’23 album release zal verschijnen (dus in een officieel aangekondigde tracklist)

Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri.

NOMINATIERONDE TWEE START ZONDAGOCHTEND 9:00.

17. The Smile - Bending Hectic spotify:track:2tA4gq8tO9TPPPpbgK5n4w

Foo Fighters bovenaan bij RYM? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

18. Peggy Gou - (It Goes Like) Nanana

Bandcamp-link in afwachting van volledige versie op Spotify (nu alleen edit beschikbaar).

19. Slowdive - Kisses spotify:track:2qUNrUbCYoUE6MsOR3tTD1

20. Colin Stetson - When We Were What Wept for the Sea

Zou iemand me kunnen helpen met het linkje?

hoi123 schreef:
20. Colin Stetson - When We Were What Wept for the Sea

Zou iemand me kunnen helpen met het linkje?

20. Colin Stetson - When We Were That What Wept for the Sea spotify:track:2g0xeGy8uYTlkHW5t3dCln

21. IzangoMa - Out Of The World spotify:track:39pXIkM6EM1i6AQn9YonJ8

Paul, nog bedankt voor het oppakken van de finale! Erg fijne winnaar, kan voor mij wedijveren met het beste werk van Fontaines D.C.

dumb_helicopter schreef:
Foo Fighters bovenaan bij RYM? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dan hadden wij ook nog eens dezelfde nummer 1 in de finale, het kan verkeren

Ik ga mijn streak aan waardeloos presterende nominaties hiermee wrs doorzetten, gezien de impopulariteit van Isakov hier, maar soit, wellicht win ik er een zieltje mee.

22. Gregory Alan Isakov - The Fall spotify:track:67ZPraK8Fpf4aDskXXs

Ben ik weer, nog wat gemist hier?

23. Aphex Twin - Blackbox Life Recorder 21f spotify:track:55q5FJy2MagUgplPVB0tjD

24. Fuensanta - Noche spotify:track:0Tnq2OrBNLgwHVeGq6yob6

25. DJ BORING - Beautiful Strangers spotify:track:0oFxiUavWZzBFwKoXHFGUr

Oh ja, natuurlijk ook nog een dikke dankjewel om de finale en de nieuwe maandopzet in goede banen te leiden, pauljojo!

26. McKinley Dixon feat. Ms. Jaylin Brown - Beloved! Paradise! Jazz!? spotify:track:03DGNSHw4WBjdmHns4Ol2N

Weinig tijd voor nieuwe muziek, maar deze viel me positief op afgelopen week.

ArthurDZ schreef:
Oh ja, natuurlijk ook nog een dikke dankjewel om de finale en de nieuwe maandopzet in goede banen te leiden, pauljojo!

Daar kan ik me natuurlijk alleen maar bij aansluiten!

27. Jeromes Dream - Stretched Invisible from London spotify:track:54l7Dyz0DZgBz8IhfTvxtU

28. Hudson Mohawke & Nikki Nair - Set The Roof (ft. Tayla Parx) spotify:track:3FiPLOhNiB2Ox4ut1jJxE2

29. Peter McPoland - Turn Off The Noise spotify:track:2882UEd8DX6ojWlUtUkH2D

Ik zal pas vele vele uren later dan de start voor de tweede nominatieronde aanwezig kunnen zijn, dus vermoedelijk blijft het bij één nominatie. Nuja, ik zie dat ORAI, mijn inzending voor Maak Kennis met 2023, goed genoeg scoorde om automatisch genomineerd te worden. Laat ik dat dan maar een beetje als tweede inzending beschouwen.

Titmeister schreef:
Ik ga mijn streak aan waardeloos presterende nominaties hiermee wrs doorzetten, gezien de impopulariteit van Isakov hier, maar soit, wellicht win ik er een zieltje mee.

22. Gregory Alan Isakov - The Fall spotify:track:67ZPraK8Fpf4aDskXXs

'k Had The Fall eveneens in gedachten voor deze thread, maar qua succes zitten we in hetzelfde schuitje wat nominaties betreft. Dus hier is al één zieltje, nu de rest nog ...

30. Queens of the Stone Age - Paper Machete spotify:track:5vdEuDGGG5PuyHwN6xtc6W

31. Lisa O'Neill - Old Note spotify:track:7qK4lwgerNrajklBJPXlJI

32. Le Cri Du Caire - Splendid Tales spotify:track:5cxKPMtritvOKEx0DAu1b9

33. Marathon - Tired
Kan ik dit moment niet bij de juiste Spotify-code. Iemand die m voor mij kan opzoeken?

sj0n88 schreef:
33. Marathon - Tired
Kan ik dit moment niet bij de juiste Spotify-code. Iemand die m voor mij kan opzoeken?

33. Marathon - Tired spotify:track:0ZUGdzpb15FaL83GyGjIi1

34. Daniel Blumberg - CHEERUP spotify:track:1MvmLZa7nxZso2Hl3uIRj6

35. Bastarda - Ata spotify:track:0JquLjAmH0tesPEsLLHunD

36. Creep Show - Bungalow spotify:track:1MeZVsuCHlYH6GknvwdT4T

37. NappyHigh feat. Blu & Your Old Droog - WhatItFeelsLike spotify:track:3wicoTnQRcEsglA2rVmsh8

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.