MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023

zoeken in:
08. Hannah Diamond - No FX (27 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door voskat)

Met 2 puntjes meer vinden we op #8 bubblegum-koningin Hannah. De 32-jarige Britse bracht dit jaar haar 2e album uit en staat hier voor het eerst in onze finale te shinen – in 4 lagen roze, maar zonder make-up ditmaal. No FX gaat, zoals zo veel nummers, over het contrast tussen digitale en offline ervaringen, over echt vs. nep, maar ze weet het weer even net vanuit een andere invalshoek te benaderen.

Hannah is voor mij eigenlijk de meest verrassende finaliste deze maand, want ze wist niet eerder onze snob-code te kraken. In 2014 probeerde ze het al eens, aan A. G. Cook's zijde, met Keri Baby. De eerste ronde werd destijds nipt overleefd, maar in de 2e ronde was het nummer kansloos. Daarna was het enkele jaren stil – haar singles Hi en Fade Away werden door ons rustig genegeerd – voor Hannah het schoorvoetend weer aandurfde in 2019. Love Goes On (wat mij betreft een onvervalste banger) eindigde echter roemloos op 7 in haar eerste-ronde-ladder in 2019, en hetzelfde geldt voor haar gast-optreden op de 100 gecs-gekte van xXXi_wud_nvrstøp_ÜXXx (Remix) een jaar later. Ook haar poging in samenwerking met Teunnis, A. G. Cook (andermaal) en Sarah Bonito in 2021 strandde roemloos op een 8ste plek in de eerste ronde.

In 2022 wist ze met Staring at the Ceiling eindelijk weer door de eerste ronde te stoten, maar ook daar bleek een finaleplek (of een plekje bij de eerste 20) helaas te hoog gegrepen – het was wel haar beste prestatie tot dan toe. En zie, hoewel ze net als in de voorgaande jaren bescheiden is en ook dit jaar met slechts één nummer een poging doet, blijkt ze met No FX dan eindelijk raak te schieten. De finale werd relatief soepel gehaald en daarin worden de verwachtingen – wat mij betreft – toch wel overtroffen. Tegen alle verwachtingen in is de smaak van Hannah's kauwgom ons de afgelopen 10 jaar enkel beter gaan smaken?

Ik zag haar in 2022 overigens samen met Gretz live in Brussel, geheel in suiker-roze gekleed kwam ze het podium op en terwijl een boel fanboys op de eerste rang al haar nummers woord voor woord meezongen, was het alsof we even in een alternatieve werkelijkheid terecht waren gekomen waar Hannah de grootste pop-prinses van de planeet was. Het eerdergenoemde Fade Away was het absolute hoogtepunt van de avond, maar NO FX lijkt me ook een heerlijke toevoeging aan die setlist.

07. Blockhead feat. Aesop Rock - Mississippi (28 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door yeahyeahyeah)

Op #7 vinden we Mississippi, de meest recente samenwerking tussen veteranen Blockhead en Aesop Rock. Een keertje minder genoemd dan Hannah, maar wel met een puntje meer.

Gerenommeerd beat-bakker Blockhead weet op zijn nieuwste album een absoluut absurde sterren-cast aan namen bij elkaar te brengen, maar deze samenwerking met Aesop valt op als een van de duidelijke hoogtepunten daartussen. Voor iedereen die meer wil weten over zijn nieuwe plaat, zijn werkwijze, en over zijn samenwerking met Aesop Rock, is dit een leuk interview om een keertje op te zetten.

Over een van de tofste beat van het jaar – heerlijk hoe Blockhead hier onder meer Cambodiaanse pop en Black Moon door de mangel gooit - komt Aesop hier een soort kwaadaardig spelletje hide-and-seek spelen, waarin hij vol gevatte word-play zijn slachtoffers 10 secondes geeft om veilige plek te zoeken – anders zijn ze er geweest. Hoe precies, dat is niet helemaal duidelijk, maar ontsnappen lijkt in ieder geval onmogelijk. Het is voor hun doen allemaal behoorlijk poppy & bouncy, maar daar schuilt wellicht ook de kracht. Mississippi blijkt bovendien een onverwacht ritmisch woord in deze context.

Nou is het sowieso al heerlijk dat Blockhead en Aesop ruim 20 jaar na hun klassieker Labor Days weer opnieuw met elkaar samenwerken. 2 jaar geleden was het ook al raak met Abandoned Walls, dat destijds zelfs een bronzen plak in de maandfinale van november opeiste, maar deze Mississippi is wat mij betreft een nóg grotere voltreffer.

06. Sofia Kourtesis - El Carmen (33 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas, nummer 1 van Choconas, Mausie)

Met mevrouw Kourtesis komen we op #06 de volgende artiest tegen die ik niet echt meer aan jullie hoef voor te stellen, want wat een geweldig jaar was het voor Sofia, ik denk dat de release van haar debuut-plaat niet succesvoller had kunnen verlopen.

Wij hadden haar natuurlijk allang gespot, met haar toffe EPtjes in 2019 en 2020, waarvan het titelnummer destijds een 6e plek in de finale wist te noteren - het is overigens nog steeds mijn favoriete nummer van haar. "Wat mij betreft is ze 'here to stay'." typte Titmeister destijds tijdens zijn finalepresentatie, en we kunnen enkele jaren later rustig concluderen dat hij gelijk had. In 2021 moest ze met La Perla nog voortijdig het toneel verlaten, maar wist ze met By Your Side wel een prima 10e plek neer te zetten.

Maar dit jaar kunnen de prijzen echt niet op. Naast talloze goede reviews in de internationale pers, was er bij ons in maart een 2e plek gereserveerd voor Madres (enkel Billy Woods moest ze toen voor zich duiden, en kijk, dat blijkt deze finale weer het geval), en zowel Si Te Portas Bonito als How Music Makes You Feel Better mochten enkele maanden later een prima 6e plek noteren. "Deze zesde plek in de finale is vast niet de laatste die we gaan zien van Sofia dit jaar" schreef Arno destijds - Sofia maakt blijkbaar helderzienden van ons.

Vajkoczy strandde een maand later echter wel in de eerste ronde, maar met El Carmen is het dus weer gewoon raak, en opnieuw is plek 6 het eindresultaat. 4 uit 5 dus, qua finaleplekken dit jaar, en 6 uit 8 in totaal over de jaren. Dat lijkt me een prima rapport om mee thuis te komen – of het nou in Berlijn of in Lima is. Ik ben benieuwd hoe de nummers het straks in de grote jaarfinale gaan doen.

05. UNIVERSITY - Egypt Tune (34 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door VladTheImpaler, nummer 1 van dumb_helicopter, Teunnis, AOVV, VladTheImpaler)

Het Britse UNIVERSITY is een jonge band en de grote onbekende deze maand, maar ze weten hier toch maar mooi 34 punten te verzamelen en stranden daarmee op een fraaie 5e plek. De single Can't Breathe was in 2022 het eerste wapenfeit dat ze op de wereld loslieten en in november 2023 kwam hun debuut EP Title Track uit, waarop ook deze Egypt Tune te vinden is. Het nummer wordt wat mij betreft gekenmerkt door een toch wel erg lekkere drumpartij.

De band komt uit Crewe, waar in geen velden of wegen een muziek-scene te vinden is, en ze laten alles voorlopig een beetje mysterieus in het midden, want erg veel valt er verder niet over ze te vinden online. In de press release van Egypt Tune zetten ze wel alvast de juiste toon voor het nummer: "The year is 3099 BCE, while searching for "the answer", University stumbled across something that closely resembled it. This song is not it." - dat u het even weet.

Verder is het blijkbaar onderdeel van hun live shows dat 1 bandlid permanent XBOX 360 speelt op het podium en ze omschrijven hun sound zelf als "like getting punched in the face by a gorilla but then being cuddled afterwards." Ik laat jullie zelf verder vrij om daar een oordeel over te vormen.

Veelbelovende en eigenzinnige jonge punk-band dus. Ik vermoed dat we in 2024 zomaar een debuut plaat van dit gezelschap kunnen verwachten, en ik sluit meerdere finale plekken in het komende jaar niet uit.

04. Julia Holter - Sun Girl (40 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door 123poetertjes, nummer 1 van JoaMuse, Gretz, 123poetertjes)

Met een klein gaatje op de rest van het veld duiken we de top 4 in, waar we een dame vinden die al lang en breed haar plekje in onze annalen heeft opgeëist, want Julia Holter heeft bij ons een erelijst opgebouwd waar je u tegen zegt.

Nou wist ze lang niet altijd de finale te halen met haar eerdere deelnames, maar als die bereikt werd, leverde het ook direct een goed resultaat op. Sterker nog, tot nu toe wist ze met al haar solo-deelnames podium te scoren. Viermaal scoorde ze een 2e plek, en tweemaal een 3e plek. In 2018 wist ze ook de grote finale te halen met I Shall Love 2, waarin ze uiteindelijk een 7e plek noteerde, en in 2022 noteerde ze daarnaast nog eenmaal als gastartiest een 12e plek.

Met deze prestatie tekent ze dus voor haar 7e finale-deelname als solo artiest, maar met deze 4e plek komt er wel een eind aan haar prachtige streak aan podium-plaatsen. Laten we hopen dat er in 2024 een nieuw album volgt en dat ze dan ook eindelijk eens met de eer van een maandwinst mag gaan strijken, want dat is het enige dat er nu nog ontbreek op haar palmares.. Het is inmiddels ruim 5 jaar geleden dat ze haar laatste album Aviary op ons losliet, dus het lijkt me geen hele vreemde aanname dat dit het begin is van een nieuwe albumcyclus.

Sun Girl is alvast een veelbelovend begin, mocht er inderdaad een nieuw album uitkomen dit jaar. Het nummer bevat meerdere typische Holter-elementen: haar kenmerkende speelsheid, gelaagdheid, eigenzinnige opbouw danwel wendingen, en een schoonheid die zich pas bij meerdere luisterbeurten volledig openbaart. Bovendien wordt het nummer vergezelt door een intrigerende animatie-clip - het oog wil ook wat. Laat dat album maar komen, lieve Julia.

03. SANAM - Bell بل (45 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Koenr, nummer 1 van Koenr, pauljojo, Edgar18, Arrie)

We openen de top 3 met de laatste debutant van deze editie, een vooralsnog relatief onderbelicht zestal uit Beirut. De 6 muzikanten die SANAM vormen, hebben echter allemaal allang hun sporen verdient in de Arabische muziek-scene, maar hadden niet eerder met elkaar samen gewerkt. Op het Irtijal Festival in Beirut vroeg 1 v/d 2 oprichters van het festival aan Anthony Sahyoun om een band bij elkaar te brengen om tijdens een residency van 3 dagen met Hans Joachim Irmler (ja, die van FAUST) te jammen & experimenteren.

Uit zijn eigen netwerk bracht Sahyoun de 6 artiesten die uiteindelijk SANAM zouden vormen bij elkaar, en de 3 dagen verliepen zo succesvol dat de band zich later 10 dagen lang terugtrok om hun geluid verder te ontwikkelen. Tijdens die sessies vormde hun sound zich langzaam tot een bezwerende mix van regionale folklore, Egyptische muziek en Arabische poëzie, met flinke scheuten kraut en post-rock in de mix.

Zangeres Sandy Chamoun, die met haar dragende stem een groot onderdeel is van het geluid van de band, was geen onbekende in de underground scene van Beirut, ze zat eerder in de band The Great Departed en ze begon haar carrière in het theater, waar ze satirische, politieke nummers voordroeg, tot ze door kreeg dat ze steeds meer van het zingen begon te houden en in 2020 voor het eerst eigen werk begon te schrijven.

Tijdens het concert op LGW? (1 van de hoogtepunten van deze festival-editie) speelde de band naast hun eigen materiaal ook nog een traditioneel Palestijns bruiloft-nummer, maar in een uitvoering die eerder voor een begrafenis geschikt leek. Het was een kippenvel momentje.

Het debuutalbum Aykathani Malakon, vrij vertaald 'Awoken by an Angel', was 1 van mijn favoriete platen van het afgelopen jaar, en het doet me deugd dat de band nu ook hier vertegenwoordigd wordt in een maandfinale.

En tot slot:

02. Björk feat. Rosalía - Oral (48 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door hoi123, nummer 1 van hoi123, Cervantes, yeahyeahyeah, Johnny Marr, ArthurDZ)

"

Bovenaan de lijst vinden we deze maand twee onverwachte samenwerkingen - in dit eerste geval alleen al door het generatie-verschil. Het moet gezegd: de stemmen van Rosalía en Björk, of in ieder geval hun gebruik daarvan, het past hier verrassend goed bij elkaar.

Nou hebben we op Oral te maken met een 25 jaar oude opname van Björk, een outtake uit de sessies van Homogenic & Vespertine, destijds aan de kant geschoven omdat het nummer 'te poppy' zou zijn, en vervolgens in een la verdwenen tot vorig jaar. Qua lyrics is er ook een duidelijke connectie naar de Björk van destijds te vinden – your mouth floats above my bed at night – croont Björk aan het begin van het nummer, en Vespertine is niet ver weg.

De Björk die we hier horen was dus zo'n 30-33 jaar oud - ongeveer net zo oud als Rosalía nu is. Nou heeft Rosalía in oude interviews Björk regelmatig als 1 van haar idolen/voorbeelden benoemd, dus vanaf haar kant zal er geen lange twijfel zijn geweest om de uitnodiging te accepteren – gok ik zo. Het nummer wordt tenslotte afgemaakt door de productie van de vandaag al eerder voorbij gekomen Sega Bodega, die ook dit nummer in een fraai, modern jasje weet te gieten.

Zoals aan het begin van de gelinkte video te lezen valt, is de single uitgebracht als benefiet-nummer waarvan de opbrengst naar de kosten van de legale strijd tegen de commerciële zalm-visserij en de schade daarvan op het eco-systeem in IJsland. Het hele verhaal valt hier te lezen, mocht u geïnteresseerd zijn.

Tot slot wordt het nummer nog vergezeld door een wat knullige Martial Arts clip waarin Björk en Rosalía een en ander uitstoeien alsof ze in een Soul Calibur universum zijn beland. Het heeft zo z'n charme, al weet ik zelf nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Waarom ook niet, zullen we maar zeggen.

Is that the right thing to doo-hoo? zingt in ieder geval al maanden in mijn hoofd rond, en gezien de fraaie 2e plek die het nummer hier weet te noteren, sta ik daar niet alleen in.

///////

01. Aesop Rock feat. billy woods - Living Curfew (50 punten, 16 keer genoemd)
(genomineerd door Mausie, nummer 1 van aerobag, Arno, Coma Cat)

Het was close dit keer, maar met 2 puntjes verschil pakken Aesop & Billy deze maand de winst.

Nou heeft billy de afgelopen jaren een ongekende succesreeks aan elkaar geregen in dit topic, dit is alweer zijn 2e winst dit jaar, terwijl hij tussen neus en lippen door ook nog een 2e en een 3e plek noteerde, maar voor Aesop komt dit succes wat onverwachter, want in het verleden waren er weinig goede resultaten voor hem weggelegd in dit topic. Met het eerder genoemde Abandoned Malls bereikte hij twee jaar geleden pas zijn eerste maandfinale, er gingen 5 minder succesvolle pogingen aan vooraf. Zero Dark Thirty wist in 2012 niet eens de eerste ronde te overleven, en ook voor andere nummers was de top 20 in de jaren daarna het maximale resultaat.

Maar toen was er eerder dit jaar ineens succes voor Mindful Solutionism, de eerste single van zijn nieuwe album scoorde een 9e plek in augustus, en nu is het zelfs driemaal raak deze maand! Net als bij Björk en Rosalía, had ik de samenwerking tussen Aesop Rock en billy woods zelf niet zo snel bedacht, maar het blijkt eigenlijk een gedroomde combinatie. Hun vrij zware, donkere stemmen, met veel nadruk op een aandacht voor intonatie, vallen perfect samen, en de geweldige productie met enkele fraaie details en die heerlijke, terugkerende slepende vocal-sample, maakt het helemaal af.

Tekstueel navigeren zowel woods als Rock hun mentale staat terwijl ze 's nachts door de stad dwalen, hun gedachtes allerlei kanten op kronkelend, de stad afzettend tegen de natuur, de verwachtingen van de maatschappij tegenover hun eigen levenskeuzes, en eindeloos op zoek lijken naar rust & balans. Geweldige focus en word-play van deze twee grootheden, die 4 minuten aan meeslepende lines leveren. Uit de #1 spot hier blijkt dat jullie het daar over eens waren deze maand - wat mij betreft een meer dan verdiende gouden plak.

Dat was een toppresentatie, thanks Koen!
Mooie podiumplek voor Sanam ook.

Dank, Koenr, voor je fantastische presentatie weer! Ik heb het eind nog niet gelezen, maar het kan niet anders dan legendarisch zijn.

Song van het jaar 2023 editie november

De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:

De 4 hoogst genoteerde singles uit 2023 op RateYourMusic.com t/m november:

Tainy, J Balvin & Young Miko - Colmillo
RXKNephew - Slitherman vs Nephew
Slauson Malone 1 - New Joy
Mitski - Heaven

De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand november uit het topic Maak kennis met... 2023

Eartheater - Crushing
Witch feat. Sampa the Great - Avalanche of Love
Porcelain Id - Adam Coming Home
Johan - So It Goes

Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '23 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2023

Floating Points - Birth4000
There Will Be Fireworks - Something Borrowed
GusGus - Unfinished Symphony
Heartworms - May I Comply

En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van november 2023. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.

Christian Kjellvander - Notes from the Drive Between Simat and Alcoi
Chris Stapleton - White Horse
The Clockworks - Lost in the Moment
Tin Fingers - Hideout

Alfabetische lijst:

Chris Stapleton - White Horse
Christian Kjellvander - Notes from the Drive Between Simat and Alcoi
Eartheater - Crushing
Floating Points - Birth4000
GusGus - Unfinished Symphony
Heartworms - May I Comply
Johan - So It Goes
Mitski - Heaven
Porcelain Id - Adam Coming Home
RXKNephew - Slitherman vs Nephew
Slauson Malone 1 - New Joy
Tainy, J Balvin & Young Miko - Colmillo
The Clockworks - Lost in the Moment
There Will Be Fireworks - Something Borrowed
Tin Fingers - Hideout
Witch feat. Sampa the Great - Avalanche of Love

De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie deze post voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2023 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic.

Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en vorig jaars topic of een nummer al genomineerd is.

Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri

Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2023 afkomstig is. Nog geen 2024! Single uit ’22 kan ook, als hij op een 2023 album release verschenen is.

Er werd hier een suggestie gedaan om vanaf het begin 2 nummers te mogen nomineren. Ik heb nauwelijks tegengeluiden gelezen. We kunnen het deze maand even proberen en kijken hoe het gaat. Dus: je mag vanaf het begin 2 nummers nomineren.

DE VOLGENDE NOMINATIERONDE DINSDAG 10:00.

Met dank aan exsxesven voor de verwijzing in zijn top 100.

17. Loma Prieta - Glare spotify:track:2bLK7HMXFHKxoECStc1617

Genoten van je leuke presentatie, dank Koenr!

18. billy woods & Kenny Segal feat. ShrapKnel - Babylon By Bus spotify:track:6AwXhbNQHGW5Tn2dixtkmp
19. Róisín Murphy & DJ Koze - Can't Replicate spotify:track:4n1r2JcNdqnrko0hJ4hRxs

pauljojo, Immer heb ik al een keer genomineerd

Mausie schreef:
pauljojo, Immer heb ik al een keer genomineerd
Scherp! Dank je. Ik heb het aangepast; Heartworms - May I Comply komt erbij.

pauljojo schreef:
(quote)
Scherp! Dank je. Ik heb het aangepast; Heartworms - May I Comply komt erbij.

Had ik nou maar niks gezegd..

Koen, bedankt voor de erg prettige en informatieve presentatie!

20. Ife Ogunjobi - Still Riding spotify:track:7ATacGTMLNbr5jnK5hqJiS
21. Young Marco - What You Say? spotify:track:22quZFeltYbo325rn3ktTe

22. OSSX - DONT LINGER DONT LINGER | OSSX - ossx.bandcamp.com
23. dj poolboi - won't let it ruin my mood spotify:track:0pTAbukAFzK9ADWcVLvvzI

24. 2 Chainz & Lil Wayne ft. Benny the Butcher - Oprah & Gayle spotify:track:0CFqRIdR0LbMGGHSjTaQYt
25. Atmosphere - Talk Talk spotify:track:1qgQ2waKpxIgIoXhSJ7mo0

Bedankt nog Koenr voor de fijne presentatie!

26. a.s.o. - Rain Down spotify:track:2k5ptpoWD0L0jrdGjJs6wp
27. Honour - Giz'aard ($Uckets) spotify:track:131rLcwMbWJqyh7PAtaBDO

Bedankt nog Koenr voor de fijne presentatie!

De overige stukjes van Koenr lijken zeker de moeite om later nog eens in te halen, wat ik dan ook zal doen.

28. ATARASHII GAKKO! - Tokyo Calling spotify:track:2WNjQidYVQO0oFFlTuF8fo
29. Red Rum Club - Godless spotify:track:2i5hj65DeRRQFaI2Rv5rrw

Thanks Koenr voor wederom een mooie presentatie! Prima top twee, daaronder hadden best wel wat posities verwisseld mogen worden van mij.

30. Moreish Idols - Chum spotify:track:5NdPS3yAClcmbsj9UwH5Hf
31. La Belle Époque (ft. Spike) - Out of Bad Luck spotify:track:5nobbx4QpaaGx7VTZ4GoBa

Bedankt Koenr voor de toppresentatie! Lekker veel achtergrondinformatie en het leest heel prettig. Topper!

32. Irène Drésel - Glam spotify:track:6wk9kw0uJtQJRNKoAq2aXl
33. Future Islands - The Tower spotify:track:09eApSzdPkFadMVJ8LlA3D

34. Genesis Owusu - Survivor spotify:track:4BtPIqaCFRSiPRbj4be1eb
35. True Blue - Youth Spotify:track:791OFjs2ojsoNpYPIGRftS

Toffe finalepresentatie, thanks Koenr!
Koenr schreef:
"Deze zesde plek in de finale is vast niet de laatste die we gaan zien van Sofia dit jaar" schreef Arno destijds - Sofia maakt blijkbaar helderzienden van ons.
Dit kan ik me niet herinneren, maar ik geloof het graag.

36. Jellyskin - Bringer of Brine spotify:track:5PoeRwzQWOC5qauA2QdN53
37. Octo Octa - Late Night Love spotify:track:0qFtIHwXKO5orVkasAHDlh

38. Club 8 - Sunny spotify:track:0IyJM7sF8ARYeAwOakrUyB
39. Dean Blunt Feat. TYSON - Rinsed spotify:track:7HXkG71tnUPgjeMEP9688d

Bij elkaar 3 minuut 31 seconden. Mag ik dan een derde?

Arno schreef:
Toffe finalepresentatie, thanks Koenr!
(quote)
Dit kan ik me niet herinneren, maar ik geloof het graag.

Haha, ik zie nu dat niet jij, maar Coma Cat die presentatie voor z'n rekening nam. Ik was nog in de war met een andere presentatie, gok ik. Excuses!

Kan het helaas niet meer corrigeren in mijn post van gisteren, maar bij deze is het rechtgezet.

Toppresentatie Koen, en superinformatief, wat nou minder feitjes!! Bedankt.

40. maya ongaku - Pillow Song spotify:track:7dDEtuOtnFtKQockTND8JG
41. Daniela Lalita - Tenía Razón spotify:track:13byK69wHdWtPt0QdgDPfw

Dank voor de boeiende presentatie Koen!

Ik zie dat een van mijn meestbeluisterde nummers van het jaar helemaal nooit heeft meegedaan, dussss:

40. Lana Del Rey ft. SYML - Paris, Texas spotify:track:0Oqxt6JixieLHbwMfnJGWO
41. Gard Nilssen's Supersonic Orchestra - The Space Dance Experiment spotify:track:6cGai8a9gjBMGmWUbOJtuk

Thanks Koen voor de fijne, onderhoudende presentatie Veel leuke fun facts as always

42. Taylor Swift - You're Losing Me (From the Vault) spotify:track:3CWq0pAKKTWb0K4yiglDc4
43. Wende - Het Is Genoeg spotify:track:6HH4DQEj3Mr319xxeiVCZb

Koenr

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.