MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2023

zoeken in:
Choconas schreef:
of dat ultiem saaie wachtmuziekje van Sébastien Léger.
Gelukkig weten we sinds de recentste finalepresentatie van Titmeister dat wachtmuziekjes alle lof en liefde verdienen.

1. Kara Jackson - No Fun / Party
2. Maruja - Kakistocracy
3. Fuensanta - Noche
4. Tim Hecker - Monotony

1. The National - Space Invader
2. Slowdive - Chained to a Cloud
3. Fuensanta – Noche
4. Kara Jackson - No Fun / Party

Ik stem morgenvoormiddag.

1. Fuensanta - Noche
2. Maruja - Kakistocracy
3. MEULE - No couchette Part 1

Ik stem nog

3. Maruja - Kakistocracy

1. George Riley & Hudson Mohawke - S e x
2. MEULE - No couchette Part 1
3. The National - Space Invader
4. Slowdive - Chained to a Cloud

1. Kara Jackson - No Fun / Party
2. Maruja - Kakistocracy
3. Slowdive - Chained to a Cloud
4. George Riley & Hudson Mohawke - S e x

3. Tim Hecker - Monotony

Briljante top 4. Space Invader mag het hele boeltje winnen van mij

1. Fuensanta - Noche
2. Kara Jackson - No Fun / Party
3. George Riley & Hudson Mohawke - S e x
4. MEULE - No couchette Part 1

5. Maruja - Kakistocracy
6. Tim Hecker - Monotony

AOVV schreef:
Benieuwd of Blumberg het redt, zijn aanwezigheid hier beschouw ik reeds als een halve overwinning. Ontluisterend mooi.

Wat mij betreft 1 van de beste nummers van het jaar, bizar dat het hier alweer sneuvelt in de eerste ronde. Zag hem vorig jaar ook live in Den Haag - ontluisterend en ontwapenend optreden.

Koenr schreef:
(quote)

Wat mij betreft 1 van de beste nummers van het jaar, bizar dat het hier alweer sneuvelt in de eerste ronde.

Bizar ja. Bizar mooi nummer ook. Mocht zeker doorgegaan zijn ten koste van Romy, Meg Baird of Sébastien Léger ofzo.

Maar serieus, Koenr, Space Invader. Dat nummer is toch niet te bevatten zo kapotje geniaal? Om helemaal van in elkaar te stuiken die intro. Kan echt niet. Viesch goed.

Mwah, het is zeker niet zo zaaddodend als veel ander recent National-werk, maar meer dan National-by-the-numbers kan ik er toch echt niet van maken. Voor mij is The National echt een band gebleken waar ik na 1 à 2 albums al helemaal verzadigd was van de sound, en hoe meer ik er naar luister hoe meer het me tegen gaat staan.

Koenr schreef:
Mwah, het is zeker niet zo zaaddodend als veel ander recent National-werk, maar meer dan National-by-the-numbers kan ik er toch echt niet van maken. Voor mij is The National echt een band gebleken waar ik na 1 à 2 albums al helemaal verzadigd was van de sound, en hoe meer ik er naar luister hoe meer het me tegen gaat staan.

Dus je vind Space Invader wel minder kut dan BACK TO ME?

Ja, maar ik vind veel werk van Kanye behoorlijk kut. Meest overschatte rapper van de afgelopen 20 jaar, hij had het puur bij produceren moeten houden, en vooral zijn lyrics zijn vaak tenenkrommend.

Gibbs z'n verse is het enige positieve aan dat nummer.

Koenr schreef:
Ja, maar ik vind veel werk van Kanye behoorlijk kut. Meest overschatte rapper van de afgelopen 20 jaar, hij had het puur bij produceren moeten houden, en vooral zijn lyrics zijn vaak tenenkrommend.

Oneensch.

Dat weet ik.

Koenr schreef:

Gibbs z'n verse is het enige positieve aan dat nummer.
Hij heeft echt wel een paar bangers op zijn naam staan (tot en met The Life of Pablo althans), maar ik snap achteraf eigenlijk nog steeds niet hoe we een nummer dat begint met "She find pictures in my email/I sent this bitch a picture of my dick/I don't know what it is with females/But I'm not too good at that shit" collectief hebben gebombardeerd tot een soort modern achtste wereldwonder.

hoi123 schreef:
(quote)
Hij heeft echt wel een paar bangers op zijn naam staan (tot en met The Life of Pablo althans), maar ik snap achteraf eigenlijk nog steeds niet hoe we een nummer dat begint met "She find pictures in my email/I sent this bitch a picture of my dick/I don't know what it is with females/But I'm not too good at that shit" collectief hebben gebombardeerd tot een soort modern achtste wereldwonder.

Ja uiteraard heeft hij ook prima nummers, z'n debuut & Yeezus hebben voor mij het meest te bieden (al heb ik Life of Pablo nooit een echte kans gegeven), maar daar houdt het voor mij ook wel een beetje op. En met het eindeloze aanbod aan goede hiphop zie ik vrijwel nooit een reden om naar Kanye's werk (terug) te grijpen.

En helemaal eens wat betreft deze specifieke lyrics, ik vond het destijds al tenenkrommend en ik vind het nog steeds een verschrikkelijk irritant nummer. Achteraf gezien was dat eigenlijk het moment dat Kanye in mijn irritatie-zone kwam te zitten.

Nee jullie hebben toch ongelijk ben ik bang, Kanye rules! Voor goede, inzichtelijke teksten moet je inderdaad bij andere artiesten zijn, maar daar draait het toch duidelijk niet (meer) om bij hem? Terwijl hij er wel nog constant op wordt afgerekend, heel vreemd. Is vermoed ik een shorthand om te kunnen zeggen, ik hou niet van zijn muziek omdat hij me als persoon niet (meer) aanstaat. Fair enough hoor, daar niet van, maar kan hij daarom plots ook niet meer produceren? Stierenpoep me dunkt.

On topic, vechtjassen.

1. Maruja - Kakistocracy
3. MEULE - No couchette Part 1

Vermakelijke discussie hierboven. Van hiphop ken ik niets, maar wat Blumberg betreft heeft Koenr volledig gelijk.

1. George Riley & Hudson Mohawke - S e x
2. Maruja - Kakistocracy
3. Kara Jackson - No Fun / Party
4. Tim Hecker - Monotony

5. Fuensanta - Noche

Uitslag voorrondeladder 2 (18 stemmers):

1. Slowdive - Chained to a Cloud (38)
2. The National - Space Invader (30)
3. Kara Jackson - No Fun / Party (23)
4. Maruja - Kakistocracy (22)
5. George Riley & Hudson Mohawke - S e x (21)
6. Fuensanta - Noche (17)
7. Tim Hecker - Monotony (15)
8. MEULE - No couchette Part 1 (14)

Voorrondeladder 3:

Barry Can't Swim - Sunsleeper
Bonnie Prince Billy - Behold! Be Held!
Dynasonic - EPDM
Film School - Tape Rewind
Heejin Jang - Taste of Metal
Oneohtrix Point Never - A Barely Lit Path
Tiga and Hudson Mohawke - Love Minus Zero
underscores - Johnny johnny johnny

https://open.spotify.com/playlist/12HkJw7J1HTnGpmCq4Gt8n?si=181b0fbc458a4804

1. Film School - Tape Rewind
2. Heejin Jang - Taste of Metal
3. Oneohtrix Point Never - A Barely Lit Path
4. Barry Can't Swim - Sunsleeper

1. underscores - Johnny johnny johnny
2. Dynasonic - EPDM
3. Oneohtrix Point Never - A Barely Lit Path
4. Heejin Jang - Taste of Metal

ArthurDZ schreef:
Nee jullie hebben toch ongelijk ben ik bang, Kanye rules! Voor goede, inzichtelijke teksten moet je inderdaad bij andere artiesten zijn, maar daar draait het toch duidelijk niet (meer) om bij hem? Terwijl hij er wel nog constant op wordt afgerekend, heel vreemd. Is vermoed ik een shorthand om te kunnen zeggen, ik hou niet van zijn muziek omdat hij me als persoon niet (meer) aanstaat. Fair enough hoor, daar niet van, maar kan hij daarom plots ook niet meer produceren? Stierenpoep me dunkt.

Waarde Arthur, je haalt enkele dingen door elkaar of je maakt enkele ongegronde aannames. Ik vond Kanye in 2007 al een middelmatige lyricist, en vanaf Runaway was er geen weg meer terug en rekende ik hem definitief op zijn teksten af, ver voor ik er ook maar enig erg in had hoe hij als persoon was.

Verder vind ik hem als MC ook ondermaats, zowel qua flow als delivery - dat vond ik destijds al en dat is nooit beter geworden.

Dan blijft er enkel het produceren over. Dat kon hij al en dat kan hij tegenwoordig inderdaad nog steeds, maar dat kan hij wat mij betreft dus beter voor anderen doen dan voor zichzelf.

En deze ladder stem ik morgen op.

Koenr schreef:

Dan blijft er enkel het produceren over. Dat kon hij al en dat kan hij tegenwoordig inderdaad nog steeds, maar dat kan hij wat mij betreft dus beter voor anderen doen dan voor zichzelf.

Helder relaas hoor Koen! Ik had vanmiddag gewoon zin om er even met gestrekt been in te gaan, als het over Kanye gaat heb ik dat soms wel eens Was ook niet eens per se op jou (of hoi) gericht, meer op het algemene discours rond de beste man.

Ik hoop morgenochtend op de nieuwe ladder te kunnen stemmen.

1. Oneohtrix Point Never - A Barely Lit Path
2. Dynasonic - EPDM
3. underscores - Johnny Johnny johnny
4. Heejin Jang - Taste of Metal

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.