Muziek / Muziekgames / Bandnamen die in een andere taal iets anders betekenen
zoeken in:
1
geplaatst: 28 mei 2024, 18:25 uur
Mssr Renard schreef:
Argent - MusicMeter.nl
Genoemd naar de britse toetsenist, componist bandleider Rod Argent (oa The Zombies en zijn band Argent).
In het frans betekent het geld. Ik ben dan ook benieuwd hoe de Fransen deze bandnaam uitspreken,
Argent - MusicMeter.nl
Genoemd naar de britse toetsenist, componist bandleider Rod Argent (oa The Zombies en zijn band Argent).
In het frans betekent het geld. Ik ben dan ook benieuwd hoe de Fransen deze bandnaam uitspreken,
Sommige oldtimers zullen het misschien tandenknarsend toegeven, maar de Britten hebben best veel woorden geleend van de Fransen. Dus ik vermoed dat de voorouders van de beste man mogelijk in bankzaken actief waren.

1
geplaatst: 25 juni 2024, 13:18 uur
Ik vraag me een naam als deze dan wel af of het niet toch gerelateerd is aan het Nederlandse woord. Anders is het wel een erg vreemde bandnaam.
0
Mssr Renard
geplaatst: 25 juni 2024, 14:04 uur
Arrie schreef:
Ik vraag me een naam als deze dan wel af of het niet toch gerelateerd is aan het Nederlandse woord. Anders is het wel een erg vreemde bandnaam.
(quote)
Het schijnt ook heel zware muziek te zijn, dus ik denk dat je een punt hebt. Want wat zou het in hemelsnaam anders moeten betekenen?
1
geplaatst: 25 juni 2024, 16:12 uur
De band Pijn stond in combinatie met de band Conjurer in mijn top 100 van 1976-2024 op 62 met High spirits. De moeite waard dus!
1
geplaatst: 10 juli 2024, 17:40 uur
Arrie schreef:
(quote)
Ik *gok* dat ze het Nederlandse woord geschreven zagen... "pigeon"? En dat daar een uitgebreide in-joke uit is komen rollen, die tot de bandnaam heeft geleid.

2
geplaatst: 12 juli 2024, 08:53 uur
Een voornaam (niet iemand van het mannenkoor) gok ik: Urker - MusicMeter.nl
2
geplaatst: 16 juli 2024, 20:56 uur
0
geplaatst: 16 juli 2024, 21:08 uur
Op de boerderij is Kat - Worship Me or Die! (1987) - MusicMeter.nl vast ook wel welkom.
2
geplaatst: 18 oktober 2024, 17:55 uur
Deze is wel heel bizar:
Langkamer - Langzamer (2024) - MusicMeter.nl
De band heet Langkamer, uit GB, country/rock als genres.
Het album heet Langzamer.
Geen idee waarom, maar toeval kan het toch niet zijn, zou je zeggen...
Langkamer - Langzamer (2024) - MusicMeter.nl
De band heet Langkamer, uit GB, country/rock als genres.
Het album heet Langzamer.
Geen idee waarom, maar toeval kan het toch niet zijn, zou je zeggen...
3
geplaatst: 18 oktober 2024, 18:56 uur
Uit dit interviewtje:
Ik zou me voorstellen dat als je vervolgens je eigen bandnaam opzoekt, Google je zelfs in het Engels onmiddellijk corrigeert: "did you mean langzamer?" Zo zouden ze aan de albumtitel kunnen zijn gekomen, maar dat laatste heb ik zelf verzonnen.
'Langkamer' is an unusual name – can you please elaborate on that?
Josh: It’s an Old English word for ‘courage’ and also an anagram of ‘Mr Anal Keg’ which was Dan’s nickname at secondary school.
Ed: My dad calls the dining room ‘the long room’ because it's a few feet longer than the others in their house. His great aunt was a quarter Dutch. The rest is history.
Josh: It’s an Old English word for ‘courage’ and also an anagram of ‘Mr Anal Keg’ which was Dan’s nickname at secondary school.
Ed: My dad calls the dining room ‘the long room’ because it's a few feet longer than the others in their house. His great aunt was a quarter Dutch. The rest is history.
Ik zou me voorstellen dat als je vervolgens je eigen bandnaam opzoekt, Google je zelfs in het Engels onmiddellijk corrigeert: "did you mean langzamer?" Zo zouden ze aan de albumtitel kunnen zijn gekomen, maar dat laatste heb ik zelf verzonnen.
0
geplaatst: 20 januari 2025, 08:42 uur
0
geplaatst: 28 januari 2025, 22:48 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2025, 00:21 uur
Maat.
Nu kan maat van alles betekenen, meest logisch zou een maatsoort zijn, of in de maat lopen/spelen, maar nee, deze Duitse vrienden hebben hun naam van de oude Egyptische godin van de waarheid, rechtvaardigheid en harmonie (Ma'at).
Nu kan maat van alles betekenen, meest logisch zou een maatsoort zijn, of in de maat lopen/spelen, maar nee, deze Duitse vrienden hebben hun naam van de oude Egyptische godin van de waarheid, rechtvaardigheid en harmonie (Ma'at).
2
geplaatst: 6 september 2025, 10:35 uur
0
geplaatst: 18 november 2025, 13:56 uur
1
geplaatst: 3 december 2025, 19:30 uur
Die band heeft toch gewoon doelbewust een Duits woord gekozen als bandnaam?
Betekent overigens iets als 'watje'.

* denotes required fields.