MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

Beide dikke prima

1-0

odi
1-1

5-4

Machtig nummer.

DjFrankie (moderator)
6-4

Ik vind Deens zo'n beetje de lelijkst klinkende taal denkbaar (tenzij je het dialect Utregs ook mee zou rekenen) en wat doet deze band? Die verzint een allejezuslange titel dat volkomen sexyloos, non-metal en volstrekt onaantrekkelijk klinkt.
Wat een contrast met de kwaliteit van het nummer zelf. Zo'n nummer verdient een betere songtitel.
Alhoewel, als je google translate er op loslaat, dan heeft de titel misschien toch wel wat:
Gewichtloos - Niets kan het trillen van kleine keeltjes op een lentenacht tegenhouden.
Het klinkt bijna als de titel van een kinderliedje.

De tegenstander is trouwens ook een fraaie kennismaking.
7-4

Misschien tot de 7 gaan? Gaat nu regelmatig door tot 24 uur.

Leuke nominatie van The Foreshadowing. Die was ik al een tijd uit het oog verloren.

1-0

Goed idee, tot de zeven lijkt me beter. Acht was wellicht iets te ambitieus.

Ik stem op m'n eigen nominatie hier. Jammer dat grindcore zo'n niche genre is, zelfs voor metalbegrippen, maar ergens is dat ook wel weer logisch natuurlijk. Beaten to Death is wel de absolute crème de la crème als het gaat om wat grindcore te bieden heeft: hoe de tomeloze agressiviteit en energie wordt afgewisseld en gecombineerd met kleurrijk en expressief gitaarwerk is volstrekt uniek en briljant.

Op sociale media zag ik dat ze al aan de gang zijn met een opvolger van het vorig jaar verschenen 'Sunrise Over Rigor Mortis'. Daar heb ik erg veel zin in, eens kijken of ze het weer tot mijn eindejaarslijst weten te schoppen.

Dit nummer van The Foreshadowing vind ik trouwens behoorlijk zouteloos, futloos en smakeloos en weet me geen moment te boeien. Mijn verwachting is dat Beaten to Death, hoe onbegrijpelijk en zonde ik dat ook zou vinden, het onderspit gaat delven. We gaan het meemaken.

1-1

Om het even wat mij betreft 1-2

Tot de 7 vind ik ook prima

Vanwege ABDrums zijn betoog gaat het puntje naar Beaten to Death....heb met beide weinig.

1-4

Tot (en met) de 7 vind ik ook goed.

1-5 natuurlijk. Supergave band. Ik moet daar echt eens wat vinyl van gaan aanschaffen.
De gemiddelden van de albums van Katatonia-epigoon The Foreshadowing op deze site zijn echt schrikbarend hoog. Volstrekt misplaatst.
Zitten de fanclub en hun groupies soms op MusicMeter?

EvilDrSmith schreef:
Ik moet daar echt eens wat vinyl van gaan aanschaffen.

Moet je doen hoor. Het zijn echt supersympathieke gasten, dus de enorme impact die het aanschaffen van bandmerch kan hebben op een zeer kleine band als Beaten to Death komt hen zeker meer dan toe. Ik heb ze laatst eens gepolst of er een show in Nederland in zit: niet in de nabije toekomst, maar zit wel ergens in de Noorse achterhoofden!

2-5

Ik vond het allebei best goed, maar trok Foreshadowing net wat beter op de brakke zondag.

?? Jij als rechtgeaarde grindliefhebber? Opvallende keuze.

4-5

Keurig plaatje van The Foreshadowing, misschien te braaf voor dit topic?

EvilDrSmith schreef:
(quote)
?? Jij als rechtgeaarde grindliefhebber? Opvallende keuze.

Heel simpel: ik vind er niks aan. 3x gehoord maar ik kan hier niets mee. Een alternatief geluid met wat grindcore-invloeden zou ik zeggen maar Metal Archives zegt progressive/avant-garde grindcore. Ik zal het bijzondere ook niet aan een Chepang horen. Van beide bands heb ik wel albums, van de Noren dat album uit 2018. The Foreshadowing valt onder gothic/doom en doom heeft ook mijn interesse en een binnen de lijntjes kleurend plaatje ben ik ook niet afkerig van.

DjFrankie (moderator)
5-6

22. Slower - The Antichrist vs. Saidan - Visual Kill

Slower met hun stoner versie van Slayer nummers kan ik niets mee. Doet geen recht aan het origineel, maar ook voor stoner metal aan de saaie kant.

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 12:20 uur

geplaatst: vandaag om 12:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.