MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:
Jezus, waar heb ik naar geluisterd. Das niet mijn ding zeg maar. Alcest gewoon altijd prima, dus...

0-2

DjFrankie (moderator)
0-3

1-3

Het is wat een gorenoise jamsessie komt het op me over. Slam Death Metal, Cybergrind, Goregrind zegt RateYourMusic. Tevens avantgardistisch maar zoals iemand opmerkt bij de YouTube-comments niemand luistert hier voor zijn lol naar. Ik dus wel, het complete album zelfs twee keer maar tevens een bewuste poging de slechtste nominatie ooit te leveren omdat het een XXL-editie van dit spel is.

1-6 wtf was dat?

Wiens idee was dit?

1 - 7

ABDrums schreef:
6-3

Wat een kutuitslag.

Was het maar kut jonge, dan hej der nog wat an!

B.Robertson schreef:
tevens een bewuste poging de slechtste nominatie ooit te leveren omdat het een XXL-editie van dit spel is.

Ik denk dat het gelukt is.

39. Gigan - Emerging Sects of Dagonic Acolytes vs. Yersin - Mouths Like Open Graves

1-0

B.Robertson schreef:
Ik dus wel, het complete album zelfs twee keer maar tevens een bewuste poging de slechtste nominatie ooit te leveren omdat het een XXL-editie van dit spel is.
Bedankt! Ik heb me kotselijk vermaakt!

Wat betreft gorenoise: het is wel grappig om de RYM Top 5 van dat subgenre (niet) te zien: allemaal "image blocked due to account settings".

Enfin, over naar de orde van de nacht. Yersin is me volstrekt onbekend. Het doet de vroege Amebix crustsound herleven, gecombineerd met een extra smerige, vunzig-gruizige t(h)rashy sludgelaag. Cool! Jammer dat het zo kort was en dat het tegen een eigen nominatie strijdt. Tegen menig andere tegenstander zou Yersin winnen, hier verliest de band, zij het nipt. Wel dank voor de introductie, laboomzaa.
3-0

EvilDrSmith schreef:

Wat betreft gorenoise: het is wel grappig om de RYM Top 5 van dat subgenre (niet) te zien: allemaal "image blocked due to account settings".

Phyllomedusa heb ik me wel eens bezig mee gehouden, Cystgurgle is vanzelf 'the real shit', evenals Meatal Ulcer. Ons aller Last Days of Humanity zal een ieder wel bekend zijn, en Urine Festival een project van een LDoH-bandlid, Tantric Bile is met die gast van Effluence en maar net hoe de wind waait, kan ook freestyle jazz/gorenoise zijn. Vomitoma mag ook niet onvermeld blijven of Inopexia.

B.Robertson schreef:
Phyllomedusa heb ik me wel eens bezig mee gehouden, Cystgurgle is vanzelf 'the real shit', evenals Meatal Ulcer. Ons aller Last Days of Humanity zal een ieder wel bekend zijn, en Urine Festival een project van een LDoH-bandlid, Tantric Bile is met die gast van Effluence en maar net hoe de wind waait, kan ook freestyle jazz/gorenoise zijn. Vomitoma mag ook niet onvermeld blijven of Inopexia.
Oja, Phyllomedusa! Nu pas herinner ik het me weer: daar hadden we een jaar geleden al eens met elkaar over gebakkeleid. Een jaar verder en inmiddels zijn er alweer acht nieuwe releases aan zijn oeuvre toegevoegd (wat de teller op Discogs op 208 (!) brengt). Op RYM staat er onder zijn naam trouwens nog veel idiotere aantallen. Albums: 359. EPs: 83 Singles: 23. En een totale discografie van 504 titels.
En dan speelt hij ook nog in zo'n slordige 30 andere "bands" (of pseudoniemen) waarvan de ene naam nog smaakvoller bij elkaar is gefantaseerd dan de ander.

Ik ben blij dat bands als Opeth, Blood Incantation en Tool niet zo hysterisch hyperproductief zijn.

Phyllomedusa zal zijn eigen aanhang op RYM hebben die dat allemaal bijhoudt. Metal Archives doet dat ook wel maar zonder opgave van aantallen. Een compilatie van dit jaar die goed 100 minuten duurt is misschien nog wel interessant om aan de selectieve discografie toe te voegen. Maar ik zie ook vaak genoeg dat sites die hyperactieve artiesten niet meer compleet houden. Ikzelf ook niet. Neem bijvoorbeeld Nyctophagia dat ik zelf opgestart heb dat ik gegeven moment denk "heb je nou alweer een album uitgepoept?", alsof mijn tijd en aandacht onbeperkt is. Het Belgische Agathocles is nog het meest volhardend wat dat betreft.

4-3

Nipt.

4-4 beide niet gemakkelijk

Was bij battle 39 aanbeland, die moet ik dus nog luisteren..
Wat de vorige betreft: logische (ruime) overwinning van Alcest die ik wel had ingecalculeerd, ik geef de Indonesiërs een sympathy vote:

2-7

Dankzij wat genrebrowsen op RYM kwam ik uit bij Fijian Fantasies van Phyllomedusa, zag ik een lap tekst van ons aller EvilDrSmith, en herinnerde ik me bij het stukgaan tijdens de passage "Een over the top hyperactieve jongen die luistert naar de naam Big Frog en een amphibian-obsessed noise artist." dat ik op die albumpagina al een keer of twee eerder was aanbeland.

Kostelijk!

...En ondertussen geluisterd. Lastig! Volgens Last.FM tweemaal een vuurdoop (de bands zeggen me ook niets), maar wel zeer fijn. En met fijn bedoel ik dan smerig.

4-5

Nipt.

Yersin wint

odi
0-4

1-5

Ook een nominatie van jou, B.Robertson?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.