Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
5
geplaatst: 29 januari 2025, 23:28 uur
https://media1.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExczNtYW9yMDd1OGRqYjk0cTR4cGMzOXBxdGZuNjlma21nNDRueHlqNyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/1pAbqGlo9KrVlzMAcp/giphy.gif
Holy moly, ik ben wel een fanboy zeg. Weinig ruimte voor zelfbeheersing en genuanceerde cijfers. Dat blijkt ook wel uit mijn laatste 20 cijfers:
Metallica - Battery 10
Metallica - Disposable Heroes 10
Slayer - Angel Of Death 10
Metallica - Master Of Puppets 10
Metallica - Welcome Home (Sanitarium) 10
Slayer - Raining Blood 10
Megadeth - In My Darkest Hour 9,5
Slayer - Postmortem 9,5
Slayer - Altar of Sacrifice 9,3
Slayer - Jesus Saves 9
Metallica - Orion 9
Anthrax - Indians 9
Megadeth - Set the World Afire 8,9
Megadeth - Into the Lungs of Hell 8,6
Anthrax - Caught in a Mosh 8,5
Megadeth - Hook in Mouth 8
Anthrax - I Am the Law 8
Anthrax - Among the Living 7,8
Megadeth - Mary Jane 7,2
Anthrax - A Skeleton in the Closet 7
Wat betreft de LP-gemiddelden doen zoals verwacht alle bands een stapje terug (zelfs Metallica), alleen doet Slayer een flinke stap voorwaarts.
Metallica - Master Of Puppets 9,8
Slayer - Reign In Blood 9,56
Megadeth - So Far, So Good... So What? 8,44
Anthrax - Among The Living 8,06
-----
Metallica - Ride the Lightning (1984) 10
Megadeth - Peace Sells… but Who's Buying? (1986) 9,14
Slayer - Hell Awaits (1985) 9,12
Anthrax - Spreading the Disease (1985) 8,76
Slayer - Show No Mercy (1983) 8,62
Megadeth - Killing Is My Business... (1985) 8,6
Metallica - Kill 'Em All (1983) 8,6
Anthrax - Fistful Of Metal (1984) 7,7
61. Anthrax - Antisocial
Laat ik dan meteen mijn FreekVonk-award in de uitverkoop gooien.
Ik vind dit erg matig. Het origineel is, zoals bijna altijd, een stuk beter. Anthrax maakte er een beetje een lallend, brallend carnavelsnummer van.
Hetzelfde cijfer als die andere cover van ze: I'm Eighteen. Dat ze wel degelijk gave covers kunnen maken, bewijzen ze op het volgende album.
6
Holy moly, ik ben wel een fanboy zeg. Weinig ruimte voor zelfbeheersing en genuanceerde cijfers. Dat blijkt ook wel uit mijn laatste 20 cijfers:
Metallica - Battery 10
Metallica - Disposable Heroes 10
Slayer - Angel Of Death 10
Metallica - Master Of Puppets 10
Metallica - Welcome Home (Sanitarium) 10
Slayer - Raining Blood 10
Megadeth - In My Darkest Hour 9,5
Slayer - Postmortem 9,5
Slayer - Altar of Sacrifice 9,3
Slayer - Jesus Saves 9
Metallica - Orion 9
Anthrax - Indians 9
Megadeth - Set the World Afire 8,9
Megadeth - Into the Lungs of Hell 8,6
Anthrax - Caught in a Mosh 8,5
Megadeth - Hook in Mouth 8
Anthrax - I Am the Law 8
Anthrax - Among the Living 7,8
Megadeth - Mary Jane 7,2
Anthrax - A Skeleton in the Closet 7
Wat betreft de LP-gemiddelden doen zoals verwacht alle bands een stapje terug (zelfs Metallica), alleen doet Slayer een flinke stap voorwaarts.
Metallica - Master Of Puppets 9,8
Slayer - Reign In Blood 9,56
Megadeth - So Far, So Good... So What? 8,44
Anthrax - Among The Living 8,06
-----
Metallica - Ride the Lightning (1984) 10
Megadeth - Peace Sells… but Who's Buying? (1986) 9,14
Slayer - Hell Awaits (1985) 9,12
Anthrax - Spreading the Disease (1985) 8,76
Slayer - Show No Mercy (1983) 8,62
Megadeth - Killing Is My Business... (1985) 8,6
Metallica - Kill 'Em All (1983) 8,6
Anthrax - Fistful Of Metal (1984) 7,7
61. Anthrax - Antisocial
Laat ik dan meteen mijn FreekVonk-award in de uitverkoop gooien.
Ik vind dit erg matig. Het origineel is, zoals bijna altijd, een stuk beter. Anthrax maakte er een beetje een lallend, brallend carnavelsnummer van.
Hetzelfde cijfer als die andere cover van ze: I'm Eighteen. Dat ze wel degelijk gave covers kunnen maken, bewijzen ze op het volgende album.
6
0
geplaatst: 29 januari 2025, 23:50 uur
0
geplaatst: 30 januari 2025, 07:35 uur
State of euphoria altijd een wereldplaat gevonden. De opmaat naar hun beste plaat in mijn ogen. Anti social is zeker niet het beste nummer op de plaat maar dat is ook lastig met zoveel moois. En toch een heel stuk beter dan het origineel. Cijfer; 8,5
2
geplaatst: 30 januari 2025, 09:26 uur
Het is toch wel verrekte close tussen de top 2 hierzo. Met een minuscuul verschil tussen Slayer en Metallica. Megadeth heeft nog een flinke stap gemaakt en komt dichterbij die 8, terwijl Anthrax juist verder naar achteren zakt.
Gemiddeld:
Anthrax = 7.17
Megadeth = 7.49
Metallica = 8.57 (8.56667)
Slayer = 8.56 (8.56666)
Ook nu ziet de tussenstand bij alleen de 3e plaat er wat anders uit. Slayer met een ruime voorsprong en Anthrax die duidelijk de aansluiting mist.
Gemiddelde:
Anthrax = 7.12
Megadeth = 8.52
Metallica = 9.36
Slayer = 9.72
In de samenvatting:
Anthrax:
Ze verliezen hier duidelijk de aansluiting, ze weten geen stappen voorwaarts te zetten. Zelfs niet met een minder lollige insteek. Ze blijven wat hangen rond het middelmatige wat mij betreft. De band begon leuk als vermakelijke tegenhanger van de andere 3. Maar waar die bleven groeien in de muzikale talenten lijkt Anthrax dat simpelweg niet te kunnen. Ze leveren leuke nummers af die op zichzelf en in album context prima vermaken. Maar de diepgang en intensiteit die de andere drie leveren wordt hier toch gemist.
Megadeth:
Tja, de zang blijft een ding, Mustaine klinkt hier wat minder sterk ten opzichte van de vorige. Toch weten ze muzikaal hier en daar nog wel een stapje te zetten en leveren ze gewoon weer enorm sterke nummers af. Het is hier wat minder speels en komt allemaal wat serieuzer over ook, beetje net zoals Anthrax. Alleen past het hier beter in de stijl.
Metallica:
Opnieuw enorm sterk weer. Het is allemaal wat verfijnder dan het vorige album. En ze bewijzen opnieuw waarom ze aan de top staan. Persoonlijk merk ik wel dat het 2e album toch mijn voorkeur geniet (terwijl ze hier toch net iets hoger scoren dan bij de vorige. Zo blijkt maar weer wat songkeuze doet met een gemiddelde). Verder is het gewoon weer genieten.
Slayer:
Beukt, ramt, schuurt, wringt en weet ik wat nog meer. Ze knallen hier als nooit te voren en gaan dat ook niet meer overtreffen. De melodieuzere insteek van het vorige album is hier jammer genoeg minder aanwezig. Maar ze geven je simpelweg geen tijd om er over na te denken. Meesterlijke plaat zoals geen van de andere drie het kan maken. Hun furiositeit is ongeëvenaard.
Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar Megadeth. Van Slayer en Metallica weet ik dat ik hun 4e minder goed vindt dan deze dus hun cijfers gaan wat zakken. Misschien kan Mustaine met zijn band het gat nog wat verder dichten daardoor. Van Anthrax heb ik de hoop een beetje verloren eigenlijk. De 4e plek is voor hun wel zeker. Het podium wordt nog wel een interessante race.
Gemiddeld:
Anthrax = 7.17
Megadeth = 7.49
Metallica = 8.57 (8.56667)
Slayer = 8.56 (8.56666)
Ook nu ziet de tussenstand bij alleen de 3e plaat er wat anders uit. Slayer met een ruime voorsprong en Anthrax die duidelijk de aansluiting mist.
Gemiddelde:
Anthrax = 7.12
Megadeth = 8.52
Metallica = 9.36
Slayer = 9.72
In de samenvatting:
Anthrax:
Ze verliezen hier duidelijk de aansluiting, ze weten geen stappen voorwaarts te zetten. Zelfs niet met een minder lollige insteek. Ze blijven wat hangen rond het middelmatige wat mij betreft. De band begon leuk als vermakelijke tegenhanger van de andere 3. Maar waar die bleven groeien in de muzikale talenten lijkt Anthrax dat simpelweg niet te kunnen. Ze leveren leuke nummers af die op zichzelf en in album context prima vermaken. Maar de diepgang en intensiteit die de andere drie leveren wordt hier toch gemist.
Megadeth:
Tja, de zang blijft een ding, Mustaine klinkt hier wat minder sterk ten opzichte van de vorige. Toch weten ze muzikaal hier en daar nog wel een stapje te zetten en leveren ze gewoon weer enorm sterke nummers af. Het is hier wat minder speels en komt allemaal wat serieuzer over ook, beetje net zoals Anthrax. Alleen past het hier beter in de stijl.
Metallica:
Opnieuw enorm sterk weer. Het is allemaal wat verfijnder dan het vorige album. En ze bewijzen opnieuw waarom ze aan de top staan. Persoonlijk merk ik wel dat het 2e album toch mijn voorkeur geniet (terwijl ze hier toch net iets hoger scoren dan bij de vorige. Zo blijkt maar weer wat songkeuze doet met een gemiddelde). Verder is het gewoon weer genieten.
Slayer:
Beukt, ramt, schuurt, wringt en weet ik wat nog meer. Ze knallen hier als nooit te voren en gaan dat ook niet meer overtreffen. De melodieuzere insteek van het vorige album is hier jammer genoeg minder aanwezig. Maar ze geven je simpelweg geen tijd om er over na te denken. Meesterlijke plaat zoals geen van de andere drie het kan maken. Hun furiositeit is ongeëvenaard.
Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar Megadeth. Van Slayer en Metallica weet ik dat ik hun 4e minder goed vindt dan deze dus hun cijfers gaan wat zakken. Misschien kan Mustaine met zijn band het gat nog wat verder dichten daardoor. Van Anthrax heb ik de hoop een beetje verloren eigenlijk. De 4e plek is voor hun wel zeker. Het podium wordt nog wel een interessante race.
0
geplaatst: 30 januari 2025, 09:46 uur
Set the World Afire - 7,7
Sanitarium - 8,9
Raining Blood - 9,4
Antisocial - 7,1
Sanitarium - 8,9
Raining Blood - 9,4
Antisocial - 7,1
0
geplaatst: 30 januari 2025, 12:43 uur
61. Anthrax - Antisocial: 6
Deze plaat ken ik wat minder goed, maar dit nummer is hoop ik niet de beste reclame voor State of Euphoria. Vraag me sowieso af waarom die covers bij Megadeth en Anthrax er steeds op staan, en vooral waarom ze zo populair zijn.
Deze plaat ken ik wat minder goed, maar dit nummer is hoop ik niet de beste reclame voor State of Euphoria. Vraag me sowieso af waarom die covers bij Megadeth en Anthrax er steeds op staan, en vooral waarom ze zo populair zijn.
0
geplaatst: 30 januari 2025, 14:00 uur
7,3
Een prachtige compositie, maar het origineel is veel beter. Die had een 9+ gescoord.
Een prachtige compositie, maar het origineel is veel beter. Die had een 9+ gescoord.
0
geplaatst: 30 januari 2025, 20:28 uur
Raining Blood tikt Master of Puppets van de hoogste trede en neemt brutaal de koppositie over. De Trust cover van Anthrax scoort een 7,3 gemiddeld, goed voor een 55e plek.
1 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
2 | Slayer - Raining Blood | 9,5706 | 17 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
6 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,3447 | 19 stemmers
7 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
8 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
9 | Metallica - Disposable Heroes | 9,1700 | 20 stemmers
10 | Metallica - Battery | 9,0786 | 21 stemmers
53 | Anthrax - Panic | 7,3381 | 21 stemmers
54 | Slayer - Evil Has No Boundaries | 7,3150 | 20 stemmers
55 | Anthrax - Antisocial | 7,3000 | 17 stemmers
56 | Anthrax - Deathrider | 7,2519 | 26 stemmers
57 | Megadeth - Last Rites/Loved to Deth | 7,1500 | 23 stemmers
Kan Megadeth zich herstellen van het stapje terug met album nummer 4 Rust in Peace. Het zou mij persoonlijk niet verbazen, maar dat is uiteraard aan jullie. Haal Mulder en Scully er maar bij, want voor het eerste nummer gaan we naar de ultrageheime locatie Hangar 18, waar vele samenzwerings- en buitenaardse complottheorieën over bestaan.
62. Megadeth - Hangar 18
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
2 | Slayer - Raining Blood | 9,5706 | 17 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
6 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,3447 | 19 stemmers
7 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
8 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
9 | Metallica - Disposable Heroes | 9,1700 | 20 stemmers
10 | Metallica - Battery | 9,0786 | 21 stemmers
53 | Anthrax - Panic | 7,3381 | 21 stemmers
54 | Slayer - Evil Has No Boundaries | 7,3150 | 20 stemmers
55 | Anthrax - Antisocial | 7,3000 | 17 stemmers
56 | Anthrax - Deathrider | 7,2519 | 26 stemmers
57 | Megadeth - Last Rites/Loved to Deth | 7,1500 | 23 stemmers
Kan Megadeth zich herstellen van het stapje terug met album nummer 4 Rust in Peace. Het zou mij persoonlijk niet verbazen, maar dat is uiteraard aan jullie. Haal Mulder en Scully er maar bij, want voor het eerste nummer gaan we naar de ultrageheime locatie Hangar 18, waar vele samenzwerings- en buitenaardse complottheorieën over bestaan.
62. Megadeth - Hangar 18
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
2
geplaatst: 30 januari 2025, 20:31 uur
Een van de ultieme metal albums. Op jonge leeftijd was ik een outsider wat betreft muzieksmaak en het is dit album geweest waarmee ik meerdere vrienden over de streep heb kunnen trekken dat metal wel cool is. Sommigen zijn zelfs metalhead geworden dankzij dit album.
10
10
0
geplaatst: 30 januari 2025, 20:33 uur
10!
Het beste album van Megadeth en dan ook maar gelijk het beste nummer. Hangar 18 verveelt nooit.
Het beste album van Megadeth en dan ook maar gelijk het beste nummer. Hangar 18 verveelt nooit.
0
geplaatst: 31 januari 2025, 01:07 uur
Ja, dit is wel een heel vet nummer. Muzikaal is dit dermate goed dat ik Mustaine zijn stem op de koop toe neem.
8,5
8,5
1
geplaatst: 31 januari 2025, 11:46 uur
Weg is de undergroundsound: hier klinkt Megadeth voor het eerst "volwassen" met een "mainstream" metalsound. Fantastisch uitgevoerd, smetteloze productie, geweldige riffs en Marty soleert als een fokking gitaargod. Dat instrumentale tweede deel is een hele dikke 10. Ik had het nummer lang niet meer gehoord, maar damn, wat een indrukwekkend machtsvertoon! Toch geef ik nét geen 10, want ik mis een klein beetje, een klein beetje maar, die vileine, giftige sound van de vorige albums. Hoe dun en schel die ook klonken.
[nog twee keer geluisterd]
Ah, fuck it. Ik geef 'em wel.
10
[nog twee keer geluisterd]
Ah, fuck it. Ik geef 'em wel.
10
* denotes required fields.