Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 februari 2025, 10:48 uur
Niet alleen Marty Friedman brengt het vuur, maar ook Nick Menza op de trommels tilt Megadeth naar een hoger niveau. Genot om naar te luisteren!
10
10
0
geplaatst: 5 februari 2025, 11:00 uur
EvilDrSmith schreef:
Sorry guys, ik blijf toch hangen bij een schamele 9,3.
Het aller-allerbeste nummer van Megadeth. Beter dan dit hebben ze niet gemaakt.
9,3
Arno, let je op?
0
geplaatst: 5 februari 2025, 11:21 uur
Holy Wars... 9,5
Zo jammer dat Megadeth maar één album echt fenomenaal was. Wel dit album uiteraard.
Zo jammer dat Megadeth maar één album echt fenomenaal was. Wel dit album uiteraard.
0
geplaatst: 5 februari 2025, 13:47 uur
65. Anthrax - Be All, End All: 7,4
66. Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due: 9
66. Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due: 9
0
geplaatst: 5 februari 2025, 15:45 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing!
1
geplaatst: 5 februari 2025, 16:00 uur
EvilDrSmith schreef:
vielip schreef:
Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing!
Het sluit aan op wat ik bij 'Hangar 18' schreef, met dit verschil dat ik dat nummer qua gitaargeweld en -riffs net een fractie eigenzinniger en nog gaver vind dan dit nummer. Al twijfelde ik nog even bij dat industrial aandoende gitaarriffje op 4'37" om toch niet een nóg hoger cijfer te geven, want dat is wel een heel erg verschrikkelijk gaaf geluid.Ik ben nieuwsgierig naar je onderbouwing!
0
geplaatst: 5 februari 2025, 20:35 uur
Met een 9,5 gemiddeld lijkt Megadeth zich dan eindelijk echt met de bovenste plaatsen te bemoeien. Al zullen er nog wel wat stemmen bij gaan komen, maar momenteel een prima vierde plek in ieder geval voor Holy Wars...The Punishment Due.
1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,5313 | 16 stemmers
5 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
6 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
7 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2286 | 21 stemmers
9 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
10 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
De derde albumopener op rij met Blackened van Metallica. Blackened gaat over de bijbelse apocalyps in combinatie met vervuiling, ontbossing en het algehele verval van Moeder Aarde door ons mensen.
67. Metallica - Blackened
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,5313 | 16 stemmers
5 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
6 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
7 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2286 | 21 stemmers
9 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
10 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
De derde albumopener op rij met Blackened van Metallica. Blackened gaat over de bijbelse apocalyps in combinatie met vervuiling, ontbossing en het algehele verval van Moeder Aarde door ons mensen.
67. Metallica - Blackened
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
0
geplaatst: 5 februari 2025, 22:22 uur
Anthrax - Be All, End All 8,9
Geweldig nummer, echt een beetje een verborgen parel in de Anthrax catalogus, in elk geval voor mij. Ook cool on na alle akoestische gitaar intro’s eens een cello intro te horen.
Megadeth - Holy Wars…The Punishment Due 9
Wederom een geweldig nummer van Megadeth. Ja, ik begin de kwaliteiten Rust in Peace langzaam maar zeker in te zien. En dit nummer is wel één van de hoogtepunten van die plaat.
Metallica - Blackened 9,8
Van deze drie nummers blijft dit toch mijn favoriet. Misschien komt het omdat dit dit nummer verreweg het beste ken van deze drie, maar ik vind alles aan dit nummer beter dan de twee hierboven (ja, ook de productie). Laat ik het maar zo zeggen: van Anthrax en Megadeth hoor ik objectief dat het geweldige nummers zijn, bij Blackened voel ik het ook. Metallica is niet voor niets één van mijn favoriete bands.
Geweldig nummer, echt een beetje een verborgen parel in de Anthrax catalogus, in elk geval voor mij. Ook cool on na alle akoestische gitaar intro’s eens een cello intro te horen.
Megadeth - Holy Wars…The Punishment Due 9
Wederom een geweldig nummer van Megadeth. Ja, ik begin de kwaliteiten Rust in Peace langzaam maar zeker in te zien. En dit nummer is wel één van de hoogtepunten van die plaat.
Metallica - Blackened 9,8
Van deze drie nummers blijft dit toch mijn favoriet. Misschien komt het omdat dit dit nummer verreweg het beste ken van deze drie, maar ik vind alles aan dit nummer beter dan de twee hierboven (ja, ook de productie). Laat ik het maar zo zeggen: van Anthrax en Megadeth hoor ik objectief dat het geweldige nummers zijn, bij Blackened voel ik het ook. Metallica is niet voor niets één van mijn favoriete bands.
0
geplaatst: 6 februari 2025, 07:42 uur
Na het geweld van Holy wars kan wat erna komt eigenlijk alleen maar tegenvallen. En dat is in dit geval wat sneu. Want Blackened is natuurlijk een fantastisch nummer. Misschien wel het beste van het Justice album wat mij betreft. Cijfer; 9
2
geplaatst: 6 februari 2025, 08:30 uur
1
geplaatst: 6 februari 2025, 09:08 uur
Hot take: elk Metallica-nummer van 1984 tot en met 1988 is een 10 waard.
0
geplaatst: 6 februari 2025, 09:10 uur
Oeh, dat is overdreven. Maar het zal niet veel schelen!
Escape is bijvoorbeeld geen 10.
* denotes required fields.