MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:

Finale is een geweldig onderschat nummer van Anthrax! Naar mijn weten nooit live gespeeld en zelden genoemd in 'favo lijstjes'. Wat mij betreft dus totaal onbegijpelijk. De band raast, swingt en thrashed dat het een lieve lust is. Cijfer; 9

vielip schreef:
Finale is een geweldig onderschat nummer van Anthrax! Naar mijn weten nooit live gespeeld en zelden genoemd in 'favo lijstjes'. Wat mij betreft dus totaal onbegijpelijk. De band raast, swingt en thrashed dat het een lieve lust is. Cijfer; 9
De band heeft het alleen tijdens hun 1988-1989 tour gespeeld, dus dat is sindsdien idd wel een gigantisch gemis in hun setlist: Finale by Anthrax Song Statistics | setlist.fm

Vet nummer! 8,8

Finale: 8+

EvilDrSmith schreef:
(quote)
De band heeft het alleen tijdens hun 1988-1989 tour gespeeld, dus dat is sindsdien idd wel een gigantisch gemis in hun setlist: Finale by Anthrax Song Statistics | setlist.fm

Ah kijk, dus toch wel live gespeeld. Was te lui om het op te zoeken dus bedankt! Een paar jaar geleden speelden ze wel ineens Now it's dark weer live. Volgens Benante omdat ze bij het re-releasen van het album dat nummer ineens weer in het vizier kregen. Maar die buzz rondom die heruitgave is nu wel weer weggezakt dus ik vrees voor Finale...

Plek 52 vooralsnog voor Finale van Anthrax en een 7,83 gemiddeld.

1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
6 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,3476 | 21 stemmers
7 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2286 | 21 stemmers
9 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
10 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers

50 | Anthrax - Madhouse | 7,8775 | 20 stemmers
51 | Megadeth - Mary Jane | 7,8475 | 20 stemmers
52 | Anthrax - Finale | 7,8357 | 14 stemmers
53 | Anthrax - Gung-Ho | 7,8100 | 20 stemmers
54 | Slayer - The Antichrist | 7,6675 | 20 stemmers

Rust in Peace...Polaris is de albumafsluiter en gaat over de dreiging van een nucleaire oorlog. Polaris verwijst naar de gelijknamige kernraket die tijdens de Koude Oorlog door de Verenigde Staten werd ontwikkeld.

70. Megadeth - Rust in Peace...Polaris

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

69. Anthrax - Finale
Ik voel hem niet. Drummer prima, de rest klinkt als standaard thrash, wat op zich niet verkeerd is natuurlijk. Belladonna en zijn teksten zijn de dealbreaker, niet meer dan stompzinnig.
5,7

10

69. Anthrax - Finale: 6,3
70. Megadeth - Rust in Peace...Polaris: 9

Misschien Rust In Peace toch maar eens een serieuze luisterbeurt geven. Dit groovet wel echt als een malle zeg, die riffs knallen de speakers uit en de basloopjes zijn om van te smullen. Ik kan me voorstellen dat dit in 1990 behoorlijke impact moet hebben gehad. De stem van Dave trek ik nog steeds slecht, maar daar is wel doorheen, omheen, overheen, langs of onderdoor te luisteren.

Hoe vaak ik het destijds ook gedraaid heb, de laatste keer dat ik het album geluisterd heb zal toch zeker een kwart eeuw geleden zijn. Dus leuk om naast de twee classics van dit album die andere albumtracks weer eens te luisteren. Ook dit is weer erg gaaf. Zeker na een kleine vier minuten, als het nummer plotseling lijkt te zijn afgelopen, tot enige frustratie, want het nummer voelt alsof het nog lang niet afgelopen is, waarna je na enkele tellen tot je opluchting gelijk krijgt, omdat het nummer vervolgens nog anderhalve minuut doorthrasht.
8,8

Finale - 7,4
Rust In Peace... Polaris - 6,8

Simon77

Wederom een geniaal nummer; 10+

68. Slayer - Ghosts of War: 8,5
Hier is de band inmiddels echt warmgespeeld wat mij betreft. Reign in Blood was de uitschieter, en dit album stijgt niet net zo hoog, maar het huismerk is gevestigd.

69. Anthrax - Finale: 8
Lekkere track, niet per se een hoogvlieger van dit album als je het mij vraagt. Wel sterk einde.

70. Megadeth - Rust in Peace...Polaris: 8,5

odi
Megadeth : 6,5

Een 8,4 gemiddeld en plek 24 voor Rust in Peace...Polaris.

1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
6 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,3476 | 21 stemmers
7 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2286 | 21 stemmers
9 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
10 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers

22 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
23 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
24 | Megadeth - Rust in Peace…Polaris | 8,4361 | 18 stemmers
25 | Slayer - Ghosts of War | 8,4306 | 18 stemmers
26 | Slayer - Altar of Sacrifice | 8,4119 | 21 stemmers

Op de albumafsluiter trapt Metallica nog één keer het gas diep in. James trekt fel van leer tegen zijn ouders die zo te horen weinig goed hebben gedaan tijdens hun opvoeding.

71. Metallica - Dyers Eve

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.