MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
Typische Top 2000 song voor mij, ooit op die manier in aanraking gekomen met One. Het is geen tien waard, maar het komt verdomd dichtbij.

9.7

8,5 echt te vaak gehoord

odi
Anthrax : 6,8

Megadeth : 7

Metallica : 9,5

Het staat al meer dan tien jaar in de kast, maar nog steeds heb ik Johnny Got His Gun van Dalton Trumbo (in de vertaling van Ernst van Altena) niet gelezen. De verfilming ervan (uit 1971) zoek ik nog steeds. Maar terwijl ik hier aan denk, denk ik ook: zou YouTube het misschien...?
En zowaar, integraal! Kosteloos ook nog! Potdorie, wat een fijne vrijdagnachtfilmkeuze.

Een 10 natuurlijk, duh!

Simon77 schreef:
(quote)
Ja hoor, als het bij een paar blijft

Ik zal het bij een paar laten, niet geheel toevallig wel het allemaal Megadeth. Ik ben simultaan met dit spel ook de betreffende albums van een beoordeling aan het voorzien. Maar deze Rust in Peace is nogal een groeiwerk gebleken. Waardoor mijn cijfers wat scheefgegroeid zijn ten opzichte van mijn mening op het album. Gaat om de volgende drie:
62. Megadeth - Hangar 18 - 9.3 (was 8.8)
66. Megadeth - Holy Wars... The Punishment Due - 9.8 (was 9)
70. Megadeth - Rust in Peace...Polaris - 9.4 (was 8.4)

Thanks, Simon77

EvilDrSmith schreef:
Het staat al meer dan tien jaar in de kast, maar nog steeds heb ik Johnny Got His Gun van Dalton Trumbo (in de vertaling van Ernst van Altena) niet gelezen. De verfilming ervan (uit 1971) zoek ik nog steeds. Maar terwijl ik hier aan denk, denk ik ook: zou YouTube het misschien...?
En zowaar, integraal! Kosteloos ook nog! Potdorie, wat een fijne vrijdagnachtfilmkeuze.
(embed)
Een 10 natuurlijk, duh!

'One' heb ik altijd een van de beste videoclips gevonden mede door de filmfragmenten. Door de scènes te bekijken waardeer ik het knip- en plakwerk des te meer. 'For democracy, any man would give his only begotten son'... 'He’s a product of your profession, not mine'...

Take No Prisoners - 7
One - 10

One: 10, uiteraard

Dieter schreef:
8,5 echt te vaak gehoord

Ja dat is natuurlijk zo maar...en dit is al jaren een kwestie die ik interessant vind; dat moet toch niks af doen aan de kwaliteit van een nummer? Er zijn hier al tig nummers voorbij gekomen waarbij 'te vaak gehoord' mij parten speelt. Maar toch probeer ik dat dan uit te schakelen op de één of andere manier. Al blijft het lastig. Cijfer voor One; 10

Dat ik het zo compleet grijs heb gedraaid tot het punt dat ik de nummers kan dromen is mede waarom ik ze een 10 geef. Ondanks het feit dat ik het nooit meer opzet, want dat doet inderdaad niets af aan de kwaliteit. Als ik het luister dan kan ik nog steeds genieten. Anderzijds zijn er nummers die ik nu minder goed vind dan vroeger en dan ook niet meer kan/wil horen. Zoals 'Sweet Child O' Mine' van Guns 'N Roses, die schuurt inmiddels zelfs tegen mijn irritatiegrens aan. Blijft inderdaad lastig hoe je zoiets meeneemt in je beoordeling.

Tjah inderdaad enorm vaak gehoord dus twijfel tussen 'het zal wel ondertussen' en 'wat een tijdloos meesterwerk'.
Om eerlijk te zijn staat het nummer niet eens in m'n persoonlijke Metallica top 20, maar het blijft kwaliteit.

8,8

Dat One een meesterwerk is, staat niet ter discussie, of je hem te vaak kunt hebben gehoord om er nog de volle mep aan kwijt te kunnen is weer een ander punt. Feit is dat One net naast het podium belandt met een ruime 9,5.

1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - One | 9,5412 | 17 stemmers
5 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
6 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,3857 | 21 stemmers
7 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2524 | 21 stemmers
9 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
10 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers

Live Undead van Slayer gaat over abortus. Slayer basseerde het nummer op een anti-abortus film uit 1984. In de spraakmakende en confronterende film wordt het beeld gewekt van een foetus die tekenen van pijn vertoond tijdens het abortusproces.

76. Slayer - Silent Scream

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Anthrax : 6,5

Megadeth: 7,0

Metallica: 9,0

'One' staat vierde met zes duizendste (!) verschil met de nummer 3.
De Top 4 kan door één 10 (of een laag cijfer) aan een van deze vier overhoop worden gehaald.

Ik kwam vandaag trouwens een leuk item tegen op Facebook over The Big 4.

Dave Mustaine recalls the Big Four and his encounter with Metallica.
“The night before the first Big 4 concert, we all gathered for dinner at an Italian restaurant in Warsaw. All the members of the four bands were there, and no one else. Two hours after dinner started, the managers of each band were allowed in, and after that, the assistants of each band arrived to take everyone away. It was a great night. We talked about many things from the past, but nothing too deep, nothing like, 'Why did you say this about me?' or nonsense like that. It was more along the lines of, 'How are your kids? How is your wife?' It was a positive and productive meeting, and it really set the tone for those Big 4 concerts.

The first person I saw when I arrived at the restaurant was Robert Trujillo, the bassist of Metallica. I walked up to him to shake his hand, and he hugged me. "Dave Mustaine..." he said, smiling. "I love you!" I couldn't believe it. And then when I walked in, I saw James Hetfield. We hugged, and I thanked him for the opportunity. "No problem, Dave," James said. "Thank you." We talked a bit for a few minutes, and I explained to him that I wasn’t interested in trying to revive our old relationship. "I prefer that we start a new relationship," I told him. James smiled and nodded. He liked that idea too. And so it was. Lars and I had a similar conversation. Nothing too heavy, just a positive interaction between two old friends and former bandmates who had come a long way in life.
By the time we left the restaurant, I couldn't wait to get on stage and play at the first concert of the Big 4 tour.”
https://scontent.fgrq1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/477793072_122115877856669010_6319347629053212593_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=i81QK0pMrpQQ7kNvgGguHMq&_nc_oc=AdipKyr7h-KNBMc7Bm39UApc_CLN8kWE_d12JWMaQFCSKKWK1szX38nScOWHU3DKqus&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fgrq1-2.fna&_nc_gid=A9pkkn866jxT7oygMyVv8PX&oh=00_AYBvZVoOOunD_DNTBynDqDNyvZrzuQadhBFNHWbN6-XLdw&oe=67B81F3F

SS een 8,9

Silent scream 9,5

75. Metallica - One: 6,5
Tsja, deze is zo populair, maar ik heb er nooit wat mee gehad. Snap ook niet dat uitgerekend deze track zo hoog staat in de Top 2000 elk jaar. James Hetfield zingt dat eerste deel zo lelijk als je het mij vraagt, en het gitaargeluid van dat tokkeltje is zo kaal en droog. Tweede deel redt het nummer nog een beetje.

76. Slayer - Silent Scream: 8,5
Ja! Dit nummer schopt kont.

Silent scream schopt serieus kont inderdaad! Cijfer; 9

75. Metallica - One - 8.3
Te vaak gehoord of niet, dit blijft wel een klassieker natuurlijk. Voor de meeste dan, zelf heb ik niet heel veel met dit nummer. En Dyers Eve bevalt me dan toch echt wel beter.

76. Slayer - Silent Scream - 9.3
Voor mij wel een van de toppers van het album. Het schuurt, beukt en raast weer ouderwets fijn dit. Met een wat melodieuzere insteek. Heerlijk dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.