MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:

Tornado of Souls scoort een 9- en daarmee een nette 18e plek voorlopig.

1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,3857 | 21 stemmers
6 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
7 | Metallica - One | 9,3190 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2524 | 21 stemmers
9 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
10 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers

14 | Slayer - Postmortem | 9,0361 | 18 stemmers
15 | Metallica - Dyers Eve | 8,7857 | 21 stemmers
16 | Megadeth - Tornado of Souls | 8,7600 | 15 stemmers
17 | Metallica - Blackened | 8,7333 | 21 stemmers
18 | Metallica - Orion | 8,7238 | 21 stemmers

Een bijna tien minuten durend eerbetoon aan Cliff Burton waarin niet eerder uitgebrachte baspartijen die door Burton zijn geschreven, zijn ingespeeld door Jason Newsted.Het (bijna volledig) instrumentale nummer werd slechts één keer live gespeeld, op 7 december 2011 in thuisstad San Francisco. De door James Hetfield gesproken tekst is deels geschreven door de Duitse dichter Paul Gerhardt.
"When a man lies, he murders some part of the world
These are the pale deaths which men miscall their lives'"

Het tweede deel komt wel van Cliff Burton en de laatste regel staat ook te lezen op zijn grafsteen.
"All this I cannot bear to witness any longer
Cannot the kingdom of salvation take me home?"

79. Metallica - To Live Is to Die

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Pfff helemaal gevloerd weer

10

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Orion duurt deze intstrumental onnodig lang. Cijfer; 8

77. Anthrax - Who Cares Wins - 7
Niet het beste van de plaats, maar ook niet het minste. Best vermakelijk en lekker energiek ook wel. Ze sluiten wel weer in stijl af natuurlijk. Prima nummer.

78. Megadeth - Tornado of Souls - 9.5
Heerlijk sterk nummer dit, lekker energiek en met een zeer fijne gitaarsolo (zoals als benoemd). Net zoals de rest van het album gewoon weer echt genieten dit. Ik krijg onderhand geen genoeg van dit album merk ik.

79. Metallica - To Live Is to Die - 6.7
Bijna 10 minuten lang. Leuk voor eventjes maar op zo op de helft ben ik er wel klaar mee merk ik. Voelt vooral heel erg langdradig. Wel een bijzonder verhaal erbij. Grappig dat de bass dan nauwelijks te horen is. Maar goed dat is weer een ander verhaal.

To Live Is to Die: 9

Bij een dergelijk lang en notabene instrumentaal nummer valt wel op hoezeer ...En Gerechtigheid voor Allen lijdt onder de kale en gortdroge productie, hoewel ik ook wel weer wil toegeven dat het ergens zijn charme ook wel weer heeft. Het is bijna een beetje hetzelfde als de cirkelzaagzang van Mustaine op Rust In Peace: objectief gezien is het niet de beste zanger, maar het album is simpelweg niet anders voor te stellen dan de betreffende zang. Iets anders zou alleen maar afbreuk doen aan de legendarische status die het nu heeft. Zo'n soort redenering vind ik op de productie van ...And Justice For All ook wel van toepassing.

Dat verhaal van die baslijnen is wel paradoxaal ja, zoals legian ook aangeeft. En ik ben het overigens ook eens met je verdere commentaar over dat het nummer wat te lang richtingsloos voortkabbelt.

7,3

To Live Is To Die is wederkomen klassiek instrumentaal nummer dat niet onderdoet voor de instrumentale nummers op de vorige twee platen wat mij betreft. Overigens ben ik wel ernstig verbaasd over het abrupte einde van het nummer (lees de overgang naar Dyers Eve). Ik dacht echt dat dat wat geleidelijker verliep. Blijkbaar niet dus.

9,7

De lengte van het nummer in combinatie met de productie van het 'Justice' album kosten het eerbetoon aan Cliff Burton een echte topnotering. Al is plek 24 met een 8,6 nog steeds heel behoorlijk.

1 | Slayer - Raining Blood | 9,6000 | 21 stemmers
2 | Metallica - Master of Puppets | 9,5913 | 23 stemmers
3 | Slayer - Angel of Death | 9,5476 | 21 stemmers
4 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
5 | Megadeth - Holy Wars… The Punishment Due | 9,3857 | 21 stemmers
6 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
7 | Metallica - One | 9,3190 | 21 stemmers
8 | Megadeth - Hangar 18 | 9,2524 | 21 stemmers
9 | Metallica - Welcome Home (Sanitarium) | 9,2452 | 21 stemmers
10 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers

22 | Megadeth - Peace Sells | 8,6381 | 21 stemmers
23 | Metallica - …And Justice for All | 8,6238 | 21 stemmers
24 | Metallica - To Live Is to Die | 8,6219 | 16 stemmers
25 | Anthrax - Indians | 8,5675 | 20 stemmers
26 | Slayer - Hell Awaits | 8,5000 | 21 stemmers

We eindigen de serie nummers van de vierde albums met het titel- en openingsnummer van South of Heaven. Een iconisch intro en een zwartgallige tekst over de duistere kant van de mensheid. Een wereld gevuld met corruptie, geweld en moreel verval.

80. Slayer - South of Heaven

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

10!!!

Cijfers per ongeluk omgedraaid, of zie je nog scheel van je borrel?

Haha, grappenmaker. Geen van beide, ik heb nooit veel met dit Slayer album gehad. Ik vind dit nummer ook best overgewaardeerd en kan mijns inziens niet op tegen bijna alle nummers van de eerste drie albums. 'Seasons in the Abyss' vind ik ook veel beter, maar ben ik met de tijd wel minder gaan waarderen dan vroeger.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.