MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
For Whom the Bell Tolls geeft vijfhonderste toe op Fade to Black en moet genoegen nemen met de tweede plek voorlopig. Het podium is nu volledig in handen van het tweede Metallica album en met zeer overtuigende cijfers ook nog eens.

1 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
2 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3972 | 18 stemmers
3 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
4 | Megadeth - Peace Sells | 8,6421 | 19 stemmers
5 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
6 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
7 | Metallica - Hit the Lights | 8,3960 | 25 stemmers
8 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
9 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
10 | Metallica - Motorbreath | 8,2065 | 23 stemmers

Nee, een kerstklassieker ga je hier niet horen. Al had For Whom the Bell Tolls natuurlijk wel mooie bellen . De albumopener van het tweede Slayer album is verre van een kerstnummer. 'Su Nioj' hoor je eerst 66 x in het intro (Join us achterstevoren) gevolgd door een minutenlange instrumentale break, waarnaar de poorten naar de hel wagenwijd geopend worden. We gaan gezellig de kerstdagen in met Hell Awaits van Slayer.
(Deze blijft staan tot tweede kerstdag).

32. Slayer - Hell Awaits

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Staat in mijn Top 3 met aller-, állerbeste intro's aller tijden. Zóóóó frkn fkkng huiveringwekkend awesome.
En dan durft deze band met hun euvele moed het nummer te coveren met zo mogelijk nóg angstaanjagender resultaat. Hell doesn't wait, it burns you to ashes.
Maar een 10 is en blijft een 10. Slayers magnum diabolus opus.

Beste Slayer tot nu toe.

Hell Awaits: 8,5

Als For Whom the Bell Tolls van mij een 10 krijgt, dan hoort deze eigenlijk een 12 te krijgen. Mijn verlangen naar een enkeltje vagevuur neemt met de keer dat ik dit nummer hoor alleen maar toe. Thanks EvilDrSmith voor het delen van de CoF-cover van dit beest van een song: die kende ik nog niet! En dat terwijl ik gisteren wel een avondje intens heb lopen moshen en stagediven met Dusk & Her Embrace fier op mijn borst prijkend...

10

ABDrums schreef:
Thanks EvilDrSmith voor het delen van de CoF-cover van dit beest van een song: die kende ik nog niet! En dat terwijl ik gisteren wel een avondje intens heb lopen moshen en stagediven met Dusk & Her Embrace fier op mijn borst prijkend...
Dan heb je waarschijnlijk op de reguliere versie van 'Dusk' lopen moshen, want het nummer verscheen destijds als bonus op de "coffin-shaped box cd-reissue" van 'Dusk'. Hufterige actie van Music For Nations, want toen "MOEST" ik 'em natuurlijk nog een keer kopen: die uitgave was te gaaf om te negeren. Dus geen seconde spijt van gehad, ook vanwege die verschroeiende cover. Inmiddels een behoorlijk prijzige uitgave geworden, zie ik nu.

Dat is in ieder geval beter dan de vinylen varianten van Dusk zie ik nu ook... Tijd voor een repress, misschien over twee jaar een 20th Anniversary uitgave?

Holy shit ik dacht oprecht ff dat ik dubbel zag

Vrede op aarde, maar de duistere kant is nooit ver weg en met een 9- scoort Hell Awaits voorlopig een prima vierde plek in de ranglijst.

1 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
2 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3972 | 18 stemmers
3 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
4 | Slayer - Hell Awaits | 8,7667 | 15 stemmers
5 | Megadeth - Peace Sells | 8,6421 | 19 stemmers
6 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
7 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
8 | Metallica - Hit the Lights | 8,3960 | 25 stemmers
9 | Megadeth - Good Mourning/Black Friday | 8,2619 | 21 stemmers
10 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers

Misschien moet je nog beginnen aan je zoveelste meergangen diner of ben je de gordijnen al aan het wassen om de gourmetluvht eruit te krijgen, hoe dan ook het is vaak een gekkenhuis aan geregel met de kerstdagen. En ja, dat is inderdaad een heel matig bruggetje naar het volgende Anthrax nummer. Laten we eens gek doen en een videoclipje plaatsen. Volgens mij is deze gelijk aan de albumtrack, maar ik kan me vergissen

33. Anthrax - Madhouse

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

odi
7,5

For Whom the Bell Tolls: 9,0
Slayer - Hell Awaits: 7,0
Anthrax - Madhouse: 8,0

It's time for your medication, Mr. Brown.

9

Madhouse: 8+

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.