Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2025, 17:23 uur
Altar of Sacrifice - 7.8
Among the Living - 8.3
In My Darkest Hour - 7.7
Among the Living - 8.3
In My Darkest Hour - 7.7
0
geplaatst: 13 januari 2025, 19:46 uur
Megadeth pakt met In My Darkest Hour een tweede notering in de top 10 na 16 stemmen, maar of ze dit vast kunnen houden is nog even afwachten.
1 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
2 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3386 | 22 stemmers
3 | Metallica - Ride the Lightning | 9,1925 | 20 stemmers
4 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
5 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
6 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
7 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,6531 | 16 stemmers
8 | Megadeth - Peace Sells | 8,6100 | 20 stemmers
9 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
10 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
Disposable Heroes gaat over het schaamteloos inzetten van soldaten als kannonnenvoer. Veelal jonge soldaten van wie het lot wordt bepaald door gevoelloze leidinggevenden. De beroemde albumhoes van Master of Puppets heeft zo nog meer met Disposable Heroes van doen dan met het titelnummer zelf.
47. Metallica - Disposable Heroes
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
3 | Metallica - Ride the Lightning | 9,1925 | 20 stemmers
4 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
5 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
6 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
7 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,6531 | 16 stemmers
9 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
10 | Metallica - The Four Horsemen | 8,4900 | 20 stemmers
Disposable Heroes gaat over het schaamteloos inzetten van soldaten als kannonnenvoer. Veelal jonge soldaten van wie het lot wordt bepaald door gevoelloze leidinggevenden. De beroemde albumhoes van Master of Puppets heeft zo nog meer met Disposable Heroes van doen dan met het titelnummer zelf.
47. Metallica - Disposable Heroes
1
geplaatst: 13 januari 2025, 19:50 uur
Megadeth - In My Darkest Hour: 7,4
Metallica - Disposable Heroes: ik zat aan een 10- te denken, maar ik rond toch maar mooi af naar boven. Genialiteit ten top: 10 met een griffel.
Goeie opmerking dit trouwens, daar had ik zelf eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan. Zo kijk je wel anders naar de albumhoes van Master Of Puppets die, zoals je zelf al terecht opmerkt, voornameelijk wordt geassocieerd met het monsterachtige titelnummer. Verfrissend inzicht dus, dank voor het delen!
Metallica - Disposable Heroes: ik zat aan een 10- te denken, maar ik rond toch maar mooi af naar boven. Genialiteit ten top: 10 met een griffel.
Simon77 schreef:
Goeie opmerking dit trouwens, daar had ik zelf eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan. Zo kijk je wel anders naar de albumhoes van Master Of Puppets die, zoals je zelf al terecht opmerkt, voornameelijk wordt geassocieerd met het monsterachtige titelnummer. Verfrissend inzicht dus, dank voor het delen!
0
geplaatst: 13 januari 2025, 20:12 uur
10
10- om dat onnodige rekstukje op het einde kan ik me voorstellen.
10- om dat onnodige rekstukje op het einde kan ik me voorstellen.
2
geplaatst: 14 januari 2025, 10:45 uur
Hmmm, kan ik nog verhogen naar een 9,5 Simon77? Komt toch wel keihard binnen na herbeluistering. Note to self: toch altijd eens een herluisterbeurt inplannen voor het stemmen 
Genialer dan het titelnummer deze.

Genialer dan het titelnummer deze.
0
geplaatst: 14 januari 2025, 17:08 uur
Deze (her)ontdekte ik toen ik na jaren MoP weer eens een volledige luisterbeurt gaf.
8,5
8,5
1
geplaatst: 14 januari 2025, 19:31 uur
Simon77 schreef:
ABDrums schreef:
Goeie opmerking dit trouwens, daar had ik zelf eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan.
Hier sluit ik me bij aan, want ook ik was straal voorbij deze weggeflikkerde helden gelopen zonder ooit de link te hebben gelegd. Goeie opmerking dit trouwens, daar had ik zelf eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan.
Mijn cijfers voor de vijf tracks van 'Master Of Puppets' zullen bijna net zo eenzijdig uitpakken als bij 'Ride The Lightning'.
Van dat bijna is hier nog niets te merken.
10
0
geplaatst: 14 januari 2025, 19:58 uur
The Disposable Heroes worden hier op waarde geschat en mogen plaats nemen op het erepodium van onze lijst met een 9,3 gemiddeld.
3 | Metallica - Disposable Heroes | 9,3133 | 15 stemmers
4 | Metallica - Ride the Lightning | 9,1925 | 20 stemmers
5 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
6 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
7 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
9 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,5917 | 18 stemmers
10 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
Van de graven van de gesneuvelde soldaten is het maar een piepkleine stap naar de gruweldaden van Josef Mengele tijdens de Tweede Wereldoorlog in concentratiekamp Auschwitz. Jeff Hannemann schreef Angel of Death nadat hij zich had verdiept in een aantal boeken over nazi Duitsland tijdens een tour met de band. En nee, het is zeker geen verheerlijking van de oorlogsmisdaden, de interesse in het ondewerp door Hannemann kwam voort uit het feit dat zijn vader aan de geallieerde kant meevocht en één van de vele soldaten was die landde op het strand van Normandië.
Nog best veel tekst voor een nummer dat natuurlijk helemaal geen introductie nodig heeft!
48. Slayer - Angel of Death
3 | Metallica - Disposable Heroes | 9,3133 | 15 stemmers
4 | Metallica - Ride the Lightning | 9,1925 | 20 stemmers
5 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
6 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
7 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
9 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,5917 | 18 stemmers
10 | Metallica - Whiplash | 8,4909 | 22 stemmers
Van de graven van de gesneuvelde soldaten is het maar een piepkleine stap naar de gruweldaden van Josef Mengele tijdens de Tweede Wereldoorlog in concentratiekamp Auschwitz. Jeff Hannemann schreef Angel of Death nadat hij zich had verdiept in een aantal boeken over nazi Duitsland tijdens een tour met de band. En nee, het is zeker geen verheerlijking van de oorlogsmisdaden, de interesse in het ondewerp door Hannemann kwam voort uit het feit dat zijn vader aan de geallieerde kant meevocht en één van de vele soldaten was die landde op het strand van Normandië.
Nog best veel tekst voor een nummer dat natuurlijk helemaal geen introductie nodig heeft!
48. Slayer - Angel of Death
* denotes required fields.