Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 23 november 2024, 09:45 uur
Slayer heb ik altijd de minst interessante van deze 4 bands gevonden. Begrijp me goed; ze hebben zeker baanbrekend werk verricht voor het genre maar ik heb er nooit echt een klik mee gehad. Dat komt met name doordat ik hun imago veel te geforceerd over vind komen. Kijk ons eens evil zijn....zoiets. Muzikaal knalt het echter wel degelijk. Met name het drumwerk van Lombardo kan in mijn ogen nooit genoeg lof krijgen. Maar dat kwam pas op latere albums echt goed tot uitting. Op Show no mercy klinkt het allemaal nog veel teveel als één grote brei. Oftewel de productie bevalt me niet zo goed. Bij dit nummer (Black magic) is het begin veelbelovend maar zodra de hele band invalt vind ik het vermoeiend worden om naar te luisteren. Helpt de galmende zang van Araya ook niet aan mee trouwens. Al is de gitaarriff wel erg tof en de tempowisseling na de solo heerlijk. Dit is (nog) niet echt mijn kopje thee. Cijfer; 5
1
geplaatst: 23 november 2024, 11:23 uur
En nog even inhalen:
Metallica - Hit the Lights 7,0
Anthrax - Deathrider 6,5
Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! 5,5
Metallica - Hit the Lights 7,0
Anthrax - Deathrider 6,5
Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! 5,5
0
geplaatst: 23 november 2024, 14:00 uur
Ik heb Slayer leren kennen met South of Heaven en (uiteraard) Reign In Blood. Die laatste was enige tijd één van mijn favoriete metalalbums. Ik heb wel eens ergens gezegd dat als ik metal zou moeten uitleggen aan een alien ik ze Reign In Blood zou laten horen. Daar ben ik inmiddels wel van terug gekomen. Hoewel ik de genoemde twee albums nog steeds erg goed vind, merk ik dat ik er de laatste tijd nog maar weinig naar luister. Het eendimensionale van hun muziek gaat me na een tijdje toch wat tegenstaan.
Het debuutalbum heb ik pas relatief recentelijk ontdekt en ik moet zeggen dat dat inmiddels één van mijn favoriete Slayer albums is geworden, met Black Magic als één van de prijsnummers. De hoofdriff moet wel één van de gaafste zijn die ze ooit geschreven hebben. De stukken daar tussenin weten me iets minder te boeien. Als geheel toch een erg gaaf nummer.
8,5
Het debuutalbum heb ik pas relatief recentelijk ontdekt en ik moet zeggen dat dat inmiddels één van mijn favoriete Slayer albums is geworden, met Black Magic als één van de prijsnummers. De hoofdriff moet wel één van de gaafste zijn die ze ooit geschreven hebben. De stukken daar tussenin weten me iets minder te boeien. Als geheel toch een erg gaaf nummer.
8,5
0
geplaatst: 23 november 2024, 14:23 uur
Slayer - Black Magic: 7,2
Toch met afstand de hardste band van de Big 4. Mede daardoor denk ik ook de meest eenvormige. Deze vroege Slayer bevat al wel de ingrediënten die op een plaat als Reign in Blood op de juiste plek vallen, maar mede door de productie zet ik dit niet zo vaak op. Wel een heerlijke bak energie hier.
Toch met afstand de hardste band van de Big 4. Mede daardoor denk ik ook de meest eenvormige. Deze vroege Slayer bevat al wel de ingrediënten die op een plaat als Reign in Blood op de juiste plek vallen, maar mede door de productie zet ik dit niet zo vaak op. Wel een heerlijke bak energie hier.
1
geplaatst: 23 november 2024, 15:07 uur
EvilDrSmith schreef:
Ook al echt bij het uitkomen in 1983?
Ik kan me dan vervelendere puberervaringen voorstellen.
9,2
Ook al echt bij het uitkomen in 1983?
Ik kan me dan vervelendere puberervaringen voorstellen.
9,2 Ook al echt bij het uitkomen inderdaad. Kill ‘m All sowieso. Show No Mercy volgens mij iets later. Het was een mooi begin van de pubertijd

0
geplaatst: 24 november 2024, 11:25 uur
Slayer - Black Magic: 7,5
Kleine reminder voor Edwynn, Etiul en Kondoro0614 dat we al weer een paar nummers verder zijn
Kleine reminder voor Edwynn, Etiul en Kondoro0614 dat we al weer een paar nummers verder zijn

0
geplaatst: 24 november 2024, 12:28 uur
Megadeth - Killing Is My Business... - 6.5.
Het album vind ik vanwege al zijn rudimentaire bedoelingen erg charmant. Het titelnummer sprint er alleen niet echt uit.
Metallica - Hit The Lights - 7.5
Met dit nummer werd de basis gelegd voor thrash- en speedmetal. Het kent veel energie en is een beetje obstinaat. Een iconische klassieker die ik zelf iets te vaak heb gehoord.
Slayer - Black Magic - 9
Vuil, bruut en duister. Gaat mij nauwelijks vervelen.
Het album vind ik vanwege al zijn rudimentaire bedoelingen erg charmant. Het titelnummer sprint er alleen niet echt uit.
Metallica - Hit The Lights - 7.5
Met dit nummer werd de basis gelegd voor thrash- en speedmetal. Het kent veel energie en is een beetje obstinaat. Een iconische klassieker die ik zelf iets te vaak heb gehoord.
Slayer - Black Magic - 9
Vuil, bruut en duister. Gaat mij nauwelijks vervelen.
0
geplaatst: 24 november 2024, 12:30 uur
Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! 8
Metallica - Hit The Lights 9.5
Slayer - Black Magic - 9
Metallica - Hit The Lights 9.5
Slayer - Black Magic - 9
0
geplaatst: 24 november 2024, 18:27 uur
Black Magic scoort een mooie 8 gemiddeld en duikt in het grote gat tussen Hit the Lights en Deathrider.
1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4130 | 23 stemmers
2 | Slayer - Black Magic | 8,0100 | 20 stemmers
3 | Anthrax - Deathrider | 7,2146 | 24 stemmers
4 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5848 | 23 stemmers
Op het debuutalbum van Anthrax vinden we een Alice Cooper cover uit 1970, van zijn album Love It To Death uit 1971. I'm Eighteen is een nummer over gefrustreerde tieners, die niet mochten stemmen of alcohol drinken, maar wel oud genoeg bevonden werden om naar Vietnam gestuurd te worden. Een bekend dilemma dat ook door Barry McGuire een paar jaar eerder al prachtig werd verwoord. "You're old enough to kill but not for votin'"
5. Anthrax - I'm Eighteen
Wat vinden we van deze Alice Cooper cover?
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4130 | 23 stemmers
2 | Slayer - Black Magic | 8,0100 | 20 stemmers
3 | Anthrax - Deathrider | 7,2146 | 24 stemmers
4 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5848 | 23 stemmers
Op het debuutalbum van Anthrax vinden we een Alice Cooper cover uit 1970, van zijn album Love It To Death uit 1971. I'm Eighteen is een nummer over gefrustreerde tieners, die niet mochten stemmen of alcohol drinken, maar wel oud genoeg bevonden werden om naar Vietnam gestuurd te worden. Een bekend dilemma dat ook door Barry McGuire een paar jaar eerder al prachtig werd verwoord. "You're old enough to kill but not for votin'"
5. Anthrax - I'm Eighteen
Wat vinden we van deze Alice Cooper cover?
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1
geplaatst: 24 november 2024, 19:26 uur
Prima uitgevoerd maar niks kan aan het origineel tippen wat mij betreft. En om heel eerlijk te zijn snap ik niet zo goed waarom dit nummer op het album staat. Als b-kantje oké maar that's it. Maar nogmaals; op de uitvoering is eigenlijk niks aan te merken. Cijfer; 6,5
0
geplaatst: 24 november 2024, 22:48 uur
Ik sluit mij aan bij het commentaar en de waardering van vielip: 6,5
0
geplaatst: 25 november 2024, 08:55 uur
Die cover had voor mij niet op dat album hoeven te komen maar op zich een niks mis mee uitvoering.
7,5
7,5
0
geplaatst: 25 november 2024, 09:21 uur
Zo los best een lekkere track, maar niet iets dat ik op een thrash album zou willen tegenkomen.
7,5
7,5
* denotes required fields.