MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
Tha fuck? Een wankele cover van een toch al matig Alice Cooper deuntje behoort tot de Top 5 van favoriete nummers van dit album?
Oh, en ik zie dat het geweldige 'Death from Above' (hierdoor) niet meedoet in dit spelletje (want #6). Nota bene mijn favoriet van de plaat*). Lekker is dat, zeg. Thrashbrevet van onvermogen op deze site. De enige mispeer van dit album, maar evenzogoed nog wel goed genoeg voor een bescheiden voldoende, want echt slecht is het natuurlijk niet. Maar de rest scoort anderhalf tot drie punten hoger.

6

*) mijn stem en favorieten toegevoegd, opportunisme is mij niet vreemd.

6.6 Niet verkeerd maar ook niet geweldig

Black Magic - 7,3
I'm Eighteen - 7,1

Simon77

4. Slayer - Black Magic
Ik moet toch altijd hier aan denken bij Slayer.

Waar Anthrax en Megadeth mij nooit echt hebben weten te trekken lukte Slayer dat wel. En die knallen ook weer heerlijk. Hoewel ze voor mij toch teveel hetzelfde doen, waar Metallica bijvoorbeeld veel meer afwisseling wist te bengen. Maar Slayer beukt wel echt heerlijk altijd. Wel heb ik Slayer altijd wat simpel gevonden en dat merk ik op dit nummer dan ook weer.
7.8

5. Anthrax - I'm Eighteen
Dit is gewoon classic rock&roll wat verder niet zo heel interessant is mijn inziens.
6

EvilDrSmith schreef:
Tha fuck? Een wankele cover van een toch al matig Alice Cooper deuntje

Een overbodige, maar goed uitgevoerde cover die niet echt iets toevoegt aan het debuutalbum. Toch scoort I'm Eighteen voorlopig een 6,7 gemiddeld en laat Megadeth achter zich.

1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4130 | 23 stemmers
2 | Slayer - Black Magic | 7,9682 | 22 stemmers
3 | Anthrax - Deathrider | 7,2146 | 24 stemmers
4 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6971 | 17 stemmers
5 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5848 | 23 stemmers

Eens zien of het tweede nummer dat we van Megadeth gaan beoordelen beter gaat scoren. Last Rites / Loved to De(a)th is het openingsnummer van het debuutalbum en begint notabene met een pianointro.
Het gaat over iemand die zijn vriendin ombrengt, hier spijt van krijgt en zichzelf te kort doet ervan uitgaande haar nooit meer te zien. Tot zijn verbazing bevindt zij zich net als hem in de hel en niet, zoals verwacht in de hemel.

6. Megadeth - Last Rites / Loved to Deth

Your votes please.

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

EvilDrSmith schreef:
Tha fuck? Een wankele cover van een toch al matig Alice Cooper deuntje behoort tot de Top 5 van favoriete nummers van dit album?

Ik moet toegeven dan doet Megadeth het met die cover op hun debuut een stuk beter ( leuker) maar die komt natuurlijk bij lange na niet in de top 5 van dat album.
Deze Megadeth een 8.

Megadeth - Last Rites / Loved to Deth - 7

Sorry de notificatie was me even ontschoten. Uitgaande van originele versies, voor wat het waard is een inhaalslag:

8,5 Metallica - Hit the Lights
8 Slayer - Black Magic
8 Anthrax - Deathrider
7 Anthrax - I'm Eighteen
6,5 Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good!

B.Robertson schreef:
Sorry de notificatie was me even ontschoten. Uitgaande van originele versies, voor wat het waard is een inhaalslag:
Leuk dat je aanhaakt en je cijfers zijn net zoveel waard als de anderen, ik neem ze mee.

WWHAAAOWWW!!
De beste zangperformance van Dave Mustaine in zijn gehele 40+-jarige carrière is zijn allereerste brul op het eerste nummer van het debuutalbum.

Bij de coupletten denk ik altijd: speelt de band nou een beetje onbeholpen houterig of heeft het een verhuld complex akkoordenschema waardoor het alleen maar houterig lijkt? Het fascineert gelukkig meer dan dat het irriteert.

Fantastisch intro (naar Bachs Toccata and Fugue in D Minor, voor hen die dat even niet in de gaten hadden), heerlijke riffjes en geweldig laatste minuut, ook met dat gegrom en duivels gegorgel. Hoe nasaal en scherp Mustaines stem veel mensen doet afgrijzen (wat ik volkomen begrijp), voor deze plaat en met deze gammele kutproductie klinkt zijn stem perfect. Dit is heerlijke full-blasting lo-fi Do It Your Fucking Self bordkartonnen garagekutproductie trashthrash.
8,8

Rudi S schreef:
Ik moet toegeven dan doet Megadeth het met die cover op hun debuut een stuk beter ( leuker) maar die komt natuurlijk bij lange na niet in de top 5 van dat album.
Ja, dat maakt de stemkeuzes nog curieuzer en oeniger: die cover van Nancy is geweldig.

Megadeth - Last Rites / Loved to Deth 8.5!

Anthrax - I'm Eighteen 6

Anthrax - I’m Eighteen
Nee, dit is niet heel bijzonder.
6

Megadeth - Last Rites / Loved to Deth
Tja, het klinkt enorm krakkemikkig allemaal, maar op de één of andere manier vindt ik dit nog wel enige charme hebben. Dave Mustaine die zich hier een soort gil/ schreeuw aanmeet die ik net iets beter kan hebben dan zijn standaard nasale stemgeluid. Ofwel, zeker niet slecht.
7

Tsja die productie blijft de grote stoorzender op het debuut. De nummers zitten namelijk verdraaid goed in elkaar. Dit is misschien wel het beste voorbeeld daarvan. Dat gitaarwerk is fantastisch! Cijfer; 7

Megadeth - Last Rites / Loved to Deth: 7

Zoals bij de vorige van Megadeth, rommelig en chaotisch, met name door de productie. En ergens toch wel aandoenlijk, deze jonge hondenthrash.

Last Rites / Loved to Deth: 8-

Na 16 stemmen staat de albumopener van Megadeth's debuutalbum op het podium, maar het verschil met Deathrider is minimaal en het is afwachten of de volgorde zo blijft.

1 | Metallica - Hit the Lights | 8,4167 | 24
2 | Slayer - Black Magic | 7,9696 | 23
3 | Megadeth - Last Rites / Loved to Deth | 7,3219 | 16
4 | Anthrax - Deathrider | 7,2460 | 25
5 | Anthrax - I'm Eighteen | 6,6425 | 20
6 | Megadeth - Killing Is My Business… and Business Is Good! | 6,5813 | 24

Hit the Lights nog altijd ruim bovenaan. Nu eens zien of het tweede Metallica nummer ook zo goed weet te scoren. We gaan het kortste nummer van Kill 'em All beoordelen, het enige nummer ook dat alleen door James Hetfield is geschreven. Het gaat over 'Life in the fast lane' en uit kritiek op mensen die hun tijd zitten te verdoen en geen ambities nastreven.

7. Metallica - Motorbreath

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

Metallica - Motorbreath 7,5
Megadeth - Last Rites / Loved to Deth 7,0
Anthrax - I'm Eighteen 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 19:16 uur

geplaatst: vandaag om 19:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.