Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 18 januari 2025, 18:03 uur
Zo, op een dag na ben ik een maand verder na mijn laatste reactie hier. Dank voor de felecitiaties nog mensen. Afgelopen weken even goed genoten van alles en nu eindelijk ook weer een beetje bijgekomen van de drukte. Dus, ik heb weer wat tijd om hier eens even een inhaalslag te gaan maken. En om na al het vrolijke feestgedoe weer eens het agressieve duister op te zoeken
.
Het zal nog wel eventjes duren voordat ik helemaal bij ben. Maar ik probeer de komende week er even een paar keer goed voor te gaan zitten. Hier alvast een eerste poging om die 2e platen af te ronden.
28. Slayer - Crypts of Eternity - 9
EvilDrSmith omschreef al de hoekige structuren en dat ze ondoorgrondelijk klinken. Ik ga daar wel in mee. Heerlijk agressief nummer dit. Ja zo hoor ik de band graag.
29. Anthrax - Gung-Ho - 6.5
Ik dacht dat we met Trash bezig waren, niet speedmetal. Jemig wat een tempo hebben ze hier. Heerlijke bonk energie dit. Anthrax blijkt toch best wat lekkere nummers te hebben. Dat einde gaat alleen echt helemaal nergens over. Ik snap best dat je wat lol in je nummer wilt zetten (iets wat ze voor mijn gevoel sowieso al goed doen). Maar dit raakt kant nog wal en doet enorme afbreuk aan het nummer. Jammer maar dat kost ze toch wel serieuze punten.
30. Megadeth - Peace Sells - 9.2
Aah, ja mijn favoriete Trash band
. Toch weet Megadeth wel een eigen sfeer en stijltje af te leveren. En ze bewijzen met deze tweede plaat toch wel wat kwaliteit te kunnen brengen. En zo langzamerhand begint Dave's zang een beetje te groeien. Niet zo verfijnd, maar wel lekker rauw. En dat in combinatie met wat lekker gitaarwerk wil dit wel uitgroeien tot een lekker nummer. Ja Peace Sells mag er best wezen.
31. Metallica - For Whom the Bell Tolls - 9.8
Oef, hoe vaak ik dit nummer wel niet gehoord heb. Ik ga weer terug naar mijn jeugd. Heerlijke opening dit. En heerlijk gitaarwerk. Van de 4 bands klinkt Metallica veruit het meest verfijnd. Het zorgt er wel voor dat wat rauwheid verloren gaat, maar mijn hemel wat is dit toch een heerlijk nummer.
32. Slayer - Hell Awaits - 10
Nu ik je omschrijving zo lees Simon77 besef ik me eigenlijk dat ik nooit gekeken heb wat ze nou precies zeggen in die intro. Maar join us, jazeker mannen. Een tripje naar de Hell doen we maar al te graag op deze manier. Machtig nummer en verdiend mijn eerste 10 hier.
33. Anthrax - Madhouse - 7
En de luchtigste band van het stel is weer terug met een plezier en lollig klinkend nummer. Deze keer geen speedmetal taferelen meer (helaas), dit klinkt allemaal wat beschaafder en voor het grote publiek. Prima nummertje maar legt het zeker af tegen het zwaardere geweld wat hier langskomt.
34. Megadeth - The Conjuring - 8
En weer terug naar het venijnige werk. Ze werken het nummer lekker uit, de zang is hier wel weer wat minder sterk dan bij Peace Sells (afgezien van die opening dan). Maar muzikaal net zo lekker knallend. Samen met Metallica toch wel de band die muzikaal de meest interessante ideeën weten te brengen.
35. Metallica - Ride the Lightning - 9.5
Opnieuw gewoon weer een erg sterk nummer. Ik snap wel dat Metallica overal de lijstjes aanvoert, ze doen het gewoon verrekte goed. Deze valt mij wel iets minder dan For Whom the Bell Tolls. Maar nog steeds top werk van ze.
36. Slayer - Kill Again - 9.2
Slayer blijft gewoon heerlijk knallen. Niet het sterkste nummer wat hier van ze langs is gekomen. Maar ook dit is gewoon weer heerlijk agressief.
.Het zal nog wel eventjes duren voordat ik helemaal bij ben. Maar ik probeer de komende week er even een paar keer goed voor te gaan zitten. Hier alvast een eerste poging om die 2e platen af te ronden.
28. Slayer - Crypts of Eternity - 9
EvilDrSmith omschreef al de hoekige structuren en dat ze ondoorgrondelijk klinken. Ik ga daar wel in mee. Heerlijk agressief nummer dit. Ja zo hoor ik de band graag.
29. Anthrax - Gung-Ho - 6.5
Ik dacht dat we met Trash bezig waren, niet speedmetal. Jemig wat een tempo hebben ze hier. Heerlijke bonk energie dit. Anthrax blijkt toch best wat lekkere nummers te hebben. Dat einde gaat alleen echt helemaal nergens over. Ik snap best dat je wat lol in je nummer wilt zetten (iets wat ze voor mijn gevoel sowieso al goed doen). Maar dit raakt kant nog wal en doet enorme afbreuk aan het nummer. Jammer maar dat kost ze toch wel serieuze punten.
30. Megadeth - Peace Sells - 9.2
Aah, ja mijn favoriete Trash band
. Toch weet Megadeth wel een eigen sfeer en stijltje af te leveren. En ze bewijzen met deze tweede plaat toch wel wat kwaliteit te kunnen brengen. En zo langzamerhand begint Dave's zang een beetje te groeien. Niet zo verfijnd, maar wel lekker rauw. En dat in combinatie met wat lekker gitaarwerk wil dit wel uitgroeien tot een lekker nummer. Ja Peace Sells mag er best wezen.31. Metallica - For Whom the Bell Tolls - 9.8
Oef, hoe vaak ik dit nummer wel niet gehoord heb. Ik ga weer terug naar mijn jeugd. Heerlijke opening dit. En heerlijk gitaarwerk. Van de 4 bands klinkt Metallica veruit het meest verfijnd. Het zorgt er wel voor dat wat rauwheid verloren gaat, maar mijn hemel wat is dit toch een heerlijk nummer.
32. Slayer - Hell Awaits - 10
Nu ik je omschrijving zo lees Simon77 besef ik me eigenlijk dat ik nooit gekeken heb wat ze nou precies zeggen in die intro. Maar join us, jazeker mannen. Een tripje naar de Hell doen we maar al te graag op deze manier. Machtig nummer en verdiend mijn eerste 10 hier.
33. Anthrax - Madhouse - 7
En de luchtigste band van het stel is weer terug met een plezier en lollig klinkend nummer. Deze keer geen speedmetal taferelen meer (helaas), dit klinkt allemaal wat beschaafder en voor het grote publiek. Prima nummertje maar legt het zeker af tegen het zwaardere geweld wat hier langskomt.
34. Megadeth - The Conjuring - 8
En weer terug naar het venijnige werk. Ze werken het nummer lekker uit, de zang is hier wel weer wat minder sterk dan bij Peace Sells (afgezien van die opening dan). Maar muzikaal net zo lekker knallend. Samen met Metallica toch wel de band die muzikaal de meest interessante ideeën weten te brengen.
35. Metallica - Ride the Lightning - 9.5
Opnieuw gewoon weer een erg sterk nummer. Ik snap wel dat Metallica overal de lijstjes aanvoert, ze doen het gewoon verrekte goed. Deze valt mij wel iets minder dan For Whom the Bell Tolls. Maar nog steeds top werk van ze.
36. Slayer - Kill Again - 9.2
Slayer blijft gewoon heerlijk knallen. Niet het sterkste nummer wat hier van ze langs is gekomen. Maar ook dit is gewoon weer heerlijk agressief.
2
geplaatst: 18 januari 2025, 18:51 uur
Het nummer is nog niet voorbij geweest, maar ik verklap alvast dat het genoteerd staat in De top 100 van... #2 (Justus18).
10!
10!
0
geplaatst: 18 januari 2025, 19:54 uur
Geniaal nummer, maar toch iets te vaak gehoord denk ik, want de volle score kan ik er niet aan kwijt.
9,5
9,5
0
geplaatst: 18 januari 2025, 20:27 uur
Voor iedereen die het nummer te vaak heeft gehoord: onlangs zijn de originele versies van het album opgedoken. Die zijn hier te beluisteren.
Ik geef beide versies een 10.
Ik geef beide versies een 10.
0
geplaatst: 19 januari 2025, 20:04 uur
Niet geheel onverwacht neemt Master of Puppets de leiding over in de Big 4 of Thrashmetal meter met een 9,66 gemiddeld.
1 | Metallica - Master of Puppets | 9,6632 | 19 stemmers
2 | Slayer - Angel of Death | 9,5250 | 20 stemmers
3 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
4 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
5 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
6 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
7 | Metallica - Disposable Heroes | 9,1263 | 19 stemmers
8 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
9 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
10 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,6658 | 19 stemmers
Hoewel Tom Araya wel degelijk Christelijk is, heeft hij het in Jesus Saves niet zo op praktiserende kerkgangers die menen dat Jezus hen altijd zal beschermen, als ze maar iedere zondag netjes naar de kerk gaan.
52. Slayer - Jesus Saves
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
1 | Metallica - Master of Puppets | 9,6632 | 19 stemmers
2 | Slayer - Angel of Death | 9,5250 | 20 stemmers
3 | Metallica - Fade to Black | 9,4413 | 23 stemmers
4 | Metallica - For Whom the Bell Tolls | 9,3587 | 23 stemmers
5 | Metallica - Ride the Lightning | 9,2071 | 21 stemmers
6 | Metallica - Creeping Death | 9,1773 | 22 stemmers
7 | Metallica - Disposable Heroes | 9,1263 | 19 stemmers
8 | Metallica - Battery | 9,0425 | 20 stemmers
9 | Metallica - The Call of Ktulu | 8,6725 | 20 stemmers
10 | Megadeth - In My Darkest Hour | 8,6658 | 19 stemmers
Hoewel Tom Araya wel degelijk Christelijk is, heeft hij het in Jesus Saves niet zo op praktiserende kerkgangers die menen dat Jezus hen altijd zal beschermen, als ze maar iedere zondag netjes naar de kerk gaan.
52. Slayer - Jesus Saves
The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify
0
geplaatst: 19 januari 2025, 22:18 uur
52. Slayer - Jesus Saves
Had niet misstaan op Dark Angels 'Darkness Descends' die een maand later verscheen.
Die break op 1'05"
9
Had niet misstaan op Dark Angels 'Darkness Descends' die een maand later verscheen.
Die break op 1'05"

9
1
geplaatst: 20 januari 2025, 08:49 uur
De eerste plaats voor Master of Puppets is weeral schaamtelijk overdreven zeg. MoP is écht niet beter dan Angel of Death, Fade to Black of zelfs For Whom The Bell Tolls. Rot op van mij.
1
geplaatst: 20 januari 2025, 09:36 uur
Johnny Marr schreef:
De eerste plaats voor Master of Puppets is weeral schaamtelijk overdreven zeg. MoP is écht niet beter dan Angel of Death, Fade to Black of zelfs For Whom The Bell Tolls. Rot op van mij.
Ook goedemorgen, Sjonnie De eerste plaats voor Master of Puppets is weeral schaamtelijk overdreven zeg. MoP is écht niet beter dan Angel of Death, Fade to Black of zelfs For Whom The Bell Tolls. Rot op van mij.

0
geplaatst: 20 januari 2025, 12:09 uur
Johnny Marr schreef:
MoP is écht niet beter dan Angel of Death, Fade to Black of zelfs For Whom The Bell Tolls. Rot op van mij.
MoP is écht niet beter dan Angel of Death, Fade to Black of zelfs For Whom The Bell Tolls. Rot op van mij.
Met enig gemak zelfs. Welkom van mij

Jesus saves is een heerlijk Slayer nummer. Duurt ook precies lang genoeg. Cijfer; 8,5
* denotes required fields.