MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100

zoeken in:
Dance Lover schreef:
Rest de oprechte vraag, waarom waren de Fransen zo weinig betrokken bij het hele Eurodance gebeuren?

Omdat de Fransen altijd hun eigen plan trekken...
Die waren rond 1994 onder leiding van Daft Punk la touche française aan het uitrollen.

Volgens de ene is French House, zo noemden wij dat in ieder geval, ook een tak binnen Eurodance. Volgens de andere dan weer niet. Naar mijn gevoel hangt het allemaal samen. Ik was, naast Daft Punk uiteraard, eind de jaren 90 in ieder geval helemaal verzot op de worpen die toen onze hitparades haalden. (Modjo, Stardust, etc) De Fransen waren ook een beetje de tijd vooruit, want rond de eeuwwisseling was Disco Nouveau plots enkele jaren een ding, wat toch wel vooral uit die mid 90s French House voortgevloeid is. En ook elders begon het op te duiken, Phats & Small bij de Britten bijvoorbeeld, al was Jamiroquai daar al veel langer mee bezig. Enfin, bon, je suis aan het afdwalen...

Daddy DJ is toch meer Eurodance zoals we dat bij ons kenden, maar early-zeroes-style. And I like it. De geanimeerde clip had ook mijn sympathie, leuke stijl.

8.8

Frans?
Mesdames, messieurs
Le disc-jockey Sash est de retour

Daddy: 6,5

4,5

vigil schreef:
Frans?
Mesdames, messieurs
Le disc-jockey Sash est de retour

Zelfs dat was een geheel Duitse productie.

Adventures Of Stevie V: 7
The Tamperer: 7,5
Daddy DJ: 6,5

pureshores schreef:
The Tamperer 7,3 (If you buy had tegen een 9 gezeten)

Ja, heerlijk speelse herbewerking van ''Material Girl''.

Mastodont #01 is de helaas veel te vroeg overleden Zwitser/Italiaan Robert Miles. Met zijn overdonderende combinatie van beats en dream house schreef hij geschiedenis. Tot op de dag van vandaag oogt dit nog fris. In 1996 reeg hij een dikke #03 hit aan elkaar in de Top 40. Daarnaast is hij nog immer present in de Top 2000 met dit nummer.

9,25

8.75

6,5

Children heb ik altijd op een of andere manier melancholisch gevonden.
Nummer heeft me nooit aangestaan. Heeft wel lang op n1. 1 gestaan toen het uitkwam.
4.

9,5

Daddy DJ - 6

Daddy DJ 3,5

Robert Miles 8,2

Daddy DJ: 5,5
Robert Miles: 7,5

Mastodont #02 komt uit 1990, hetzelfde jaar waarin Snap! voor het eerst ruwe parels op ons afvuurde. Niet 100% eurodance, maar zeker een grote inspiratiebron voor het genre en bovendien werd de carrière van gastzanger ''Seal'' gelanceerd. Een dikke #02 hit destijds!

Zeker eurodance genoeg om met overtuiging mee te doen, wat een classic ook!

9

Daddy DJ 5.5
Robert Miles 7
Adamski 6.5

9,4

Children nog een 7,7

10+

Children: 9
Killer: 10+

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.