Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2025, 14:43 uur
Alvast het volgende nummer, want ben zo de deur uit voor allerlei newbo`s tot diep in de nacht.
Er kan nog steeds op L.A. Style gestemd worden.
Hoog tijd voor 2 Unlimited, een van de succesvolste Eurodance acts! Eind 1991 de eerste vooruitgeschoven single van dit Nederlandse duo met Belgische producers. Aanvankelijk zou hij uitgebracht worden als een instrumentaal nummer.
De wereld zat gelijk te wachten op Ray & Anita. In Nederland debuteerden ze verdienstelijk met een top 10 positie. In Australië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk reikten ze zelfs gelijk tot #02 en in De Verenigde Staten zou dit hun enige nummer blijken, die in de officiële billboard 100 een Top 40 positie zou scoren. Ook in o.a. België, Canada, Ierland en Zimbabwe scoorden ze Top 10 hits.
Er kan nog steeds op L.A. Style gestemd worden.
Hoog tijd voor 2 Unlimited, een van de succesvolste Eurodance acts! Eind 1991 de eerste vooruitgeschoven single van dit Nederlandse duo met Belgische producers. Aanvankelijk zou hij uitgebracht worden als een instrumentaal nummer.
De wereld zat gelijk te wachten op Ray & Anita. In Nederland debuteerden ze verdienstelijk met een top 10 positie. In Australië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk reikten ze zelfs gelijk tot #02 en in De Verenigde Staten zou dit hun enige nummer blijken, die in de officiële billboard 100 een Top 40 positie zou scoren. Ook in o.a. België, Canada, Ierland en Zimbabwe scoorden ze Top 10 hits.
3
geplaatst: 4 januari 2025, 15:10 uur
Dance Lover schreef:
Haha, dat nummer ken ik nog geen eens.
Zie net dat ze al in 1989 een dikke hit scoorden met ''Bring Me Edelweiss'' dus komt nog aan de beurt hoor.
Edit: Hilarisch nummer!
Haha, dat nummer ken ik nog geen eens.
Zie net dat ze al in 1989 een dikke hit scoorden met ''Bring Me Edelweiss'' dus komt nog aan de beurt hoor.

Edit: Hilarisch nummer!
The KLF schreven in de jaren '80 The Manual: How To Have A Number 1 The Easy Way, een handleiding over hoe je een nummer 1 hit kon scoren zonder geld en muzikale vaardigheden. Bring Me Edelweiss is volgens deze handleiding geschreven.

Vind het verder ook wel een tof nummer, dus laat maar komen hoor.

0
geplaatst: 4 januari 2025, 15:15 uur
8,0 Bingo Boys - How to Dance
Was destijds een van mijn favorieten. Altijd een zwak voor gehad.
8,5 L.A. Style - James Brown Is Dead
Lekker lompe stamper inderdaad. I'm Raving is nog wel een stukje beter.
8,0 2 Unlimited - Get Ready For This
Meeste 2 Unlimited singles hebben de tand des tijds niet echt doorstaan, maar deze gaat nog goed mee.
Was destijds een van mijn favorieten. Altijd een zwak voor gehad.
8,5 L.A. Style - James Brown Is Dead
Lekker lompe stamper inderdaad. I'm Raving is nog wel een stukje beter.
8,0 2 Unlimited - Get Ready For This
Meeste 2 Unlimited singles hebben de tand des tijds niet echt doorstaan, maar deze gaat nog goed mee.
1
geplaatst: 4 januari 2025, 16:37 uur
7
2 Unlimited was erg groot In t VK enkel werden daar wel Ray zijn bijdrages er grotendeels uitgehaald.
2 Unlimited was erg groot In t VK enkel werden daar wel Ray zijn bijdrages er grotendeels uitgehaald.
0
geplaatst: 4 januari 2025, 17:02 uur
herman schreef:
The KLF schreven in de jaren '80 The Manual: How To Have A Number 1 The Easy Way, een handleiding over hoe je een nummer 1 hit kon scoren zonder geld en muzikale vaardigheden. Bring Me Edelweiss is volgens deze handleiding geschreven.

Raumschiff/Starship Edelweiss is eigenlijk nog beter, maar ja gooi er maar in.
En inderdaad mooi he, de ver reikende hand van Cauty en Drummond.

0
geplaatst: 4 januari 2025, 18:29 uur
vigil schreef:
Haha, dat wist ik niet.
Alleen de shouts en hypes erin gelaten zeker?
1
geplaatst: 4 januari 2025, 19:30 uur
Dankzij Pete Waterman (ja, die van die vele mega hits uit de 2de helft van de jaren 80). Hij contracteerde 2 Unlimited voor de UK.
3
geplaatst: 4 januari 2025, 19:52 uur
vigil schreef:
Dankzij Pete Waterman (ja, die van die vele mega hits uit de 2de helft van de jaren 80). Hij contracteerde 2 Unlimited voor de UK.
(quote)
1.5 Limited more like
0
geplaatst: 4 januari 2025, 21:11 uur
vigil schreef:
7
7
Waren dat de No Rap remixes?
1
geplaatst: 4 januari 2025, 21:49 uur
Mijn eerste muzikale liefde. Vijf jaar en los op Get Ready For This.
8,5
8,5
2
geplaatst: 4 januari 2025, 23:09 uur
Ik kan me nog goed de tijd herinneren dat Get Ready For This dropte. Toen haalde ik heel veel cassette singles binnen bij de Bullit in Eindhoven. 
Ook on-topic: mijn allereerste zelfgekochte album was The White Room van The KLF. Was wel even slikken toen bleek dat de helft van de bekende tracks erop stonden in de vorm van semi-ambient versies.

Ook on-topic: mijn allereerste zelfgekochte album was The White Room van The KLF. Was wel even slikken toen bleek dat de helft van de bekende tracks erop stonden in de vorm van semi-ambient versies.

0
geplaatst: 5 januari 2025, 16:03 uur
L.A. Style scoort een 7,26 onder 16 stemmers.
2 Unlimited was geliefd, maar kreeg ook een paar onvoldoendes voor zijn ''kiezen''.
Dus een wat magere 7,11 onder 14 stemmers.
Door met hét anthem tegen bemoeienis, een van de grootste knoeperds van 1992. Dr. Alban, oorspronkelijk geboren in Nigeria, studeerde in Zweden af als tandarts net voor zijn grote, wereldwijde doorbraak. In 1991 had hij al een paar hits met o.a. No Coke. In Nederland stond It`s My Life maar liefst 7 weken op #01 en belandde in de jaarlijst op #02 achter een ander iconische Eurodance hit, die we nog gaan tegenkomen.
2 Unlimited was geliefd, maar kreeg ook een paar onvoldoendes voor zijn ''kiezen''.
Dus een wat magere 7,11 onder 14 stemmers.
Door met hét anthem tegen bemoeienis, een van de grootste knoeperds van 1992. Dr. Alban, oorspronkelijk geboren in Nigeria, studeerde in Zweden af als tandarts net voor zijn grote, wereldwijde doorbraak. In 1991 had hij al een paar hits met o.a. No Coke. In Nederland stond It`s My Life maar liefst 7 weken op #01 en belandde in de jaarlijst op #02 achter een ander iconische Eurodance hit, die we nog gaan tegenkomen.
* denotes required fields.