MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / EURODANCE TOP 100

zoeken in:

"En nu kan je ineens wél Frans!?" Aldus mijn vader tegen mij toen ik deze tekstjes mee zei in de auto. Mijn net ontvangen schoolrapport deed toen namelijk het tegendeel vermoeden.

8.8

Nog eens dezelfde opmerking gekregen toen de Sash! kloon Encore! met Le Disc Jockey (Tout Feu Tout Flamme) kwam.

143.

Ik vertrek zo meteen naar Barcelona voor Primavera Sound. Waar deze man het feest zaterdag mag afsluiten in de Cupra.

Als er een label bewijst dat Eurodance nog steeds springlevend is, dan is het wel dat van P.C. Music. Danny L Harle en A.G. Cook zijn de drijvende krachten achter dat label, dat bekend staat op zijn ''hyperpop''.

Dus jullie mogen tot zondag even genieten van deze Harlecore uit 2021.

9,5

De vocalen zijn trouwens van de Nederlands-Engels-Iraanse Eyelar, die ook mee heeft geschreven aan het nummer (en aan Do You Remember).

Zelf heeft ze deze onderbeminde klassieker op haar naam staan.

Veel plezier op Primavera, Marco! Ik ben pisjaloers.

4

Veel plezier DL.

Jaaaaaaaa Dance Lover ik kijk er ook geweldig naar uit.

10

Sash 8,0

Dj Danny 7,2

Have fun in Spanje!

Idd erg fijne neo-euro

9

Veel plezier Marco & Arno!

6,4

Geniet ervan, mannen!

7.75

En nog een keer 9.25

Titmeister schreef:
Idd erg fijne neo-euro

Zeg maar neuro

Rollergirl 5,5
Ace of Base 6
TGP 6
BBE 7
Alice Deejay 7
Basic Element 7
iiO 8,5 (aargh, gemist in mijn top 100 In with the Asian ladies)
Faithless 7
Sash! - 8
DJ Danny 7,3 (en deze ook al blijkbaar?)

Is dat nummer van DJ Danny een dingetje in NL?

Oprechte vraag. Mij totaal onbekend, ook geen hits bij ons. No offence, maar 'k moet toch even aan het hoofd krabben bij het zien van de uistekende scores. Vandaar.

esteban schreef:

Oprechte vraag. Mij totaal onbekend, ook geen hits bij ons. 'k Moet toch even aan het hoofd krabben bij het zien van de uistekende scores. Vandaar.

Danny L Harle is een van de grondleggers van PC Music (samen met schoolvriend A. G. Cook). Dat was in de jaren '10, dus nee, het is niet dat je een oude hit over het hoofd hebt gezien.
Terwijl A. G. de wat experimentelere kant opging, heeft Danny vooral heel veel eurodance en happy hardcore geabsorbeerd. Verder heeft hij o.a. de albums van Caroline Polachek geproduced.

Danny "dick in the pants" Harle

esteban schreef:

Het is de heilige drie-eenheid hier: Zanger Rinus. Rapper Sjors en DJ Danny.

Dance Lover schreef:
143.

(embed)

Ik vertrek zo meteen naar Barcelona voor Primavera Sound. Waar deze man het feest zaterdag mag afsluiten in de Cupra.

Een dikke 9,5, gaat episch worden vanavond

Sash! 7,5
DJ Danny 5

voskat schreef:
(quote)

Er deden vreemd genoeg twee verschillende versies van Rapture de ronde... ik weet nog steeds niet precies waarom!
De eerste versie was iets.. euhh.. "puntiger"? Misschien?

Jullie hebben het zeker over de Riva remix edit?

Basic Element 6

iio-Rapture 7,5

Faithless-Salva mea 6

Sash!-Encore une fois 7,8

pureshores schreef:
(quote)

Jullie hebben het zeker over de Riva remix edit?

Even geluisterd, maar nee!

edit: Ik heb al een stuk of twaalf Raptures geluisterd op youtube, maar de mysterieuze andere versie zat er vooralsnog niet tussen.
Ik weet nog heel goed dat een hoop van de bekende accenten ontbraken, zoals dat stukje percussie vlak voor het refrein. Verder dezelfde structuur etc. Alleen wat instrumenten vervangen. Dus geen echte remix.

9,5

Nieuwe:

144.

De Party Animals zijn uit de lijst gevallen met hun enige bijdrage en dat kan natuurlijk echt niet. Hoog tijd voor wat tegengas. Misschien wel de laatste keer naar de 90`s! In de jaren `90 in ieder geval een dikke #01 hit.

7,6

En we zijn weer vertrokken.

6

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.