MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2025]

zoeken in:
Onweerwolf
SanderT schreef:
(quote)

In ladder 51 van ronde 2 telde sj0n88, wellicht moe van het wachten, zijn eigen punten niet op. Dit was de eigenlijke eindstand:

Ronde 2 - Ladder 51:

64 Michael Kiwanuka - Love & Hate
58 The War On Drugs - Pain
55 Fontaines D.C. - I Love You
53 St. Vincent - Los Ageless
38 Little Simz - Boss
34 CHVRCHES - Good Girls
31 Julia Holter - Something In The Room She Moves
27 Bon Iver - Things Behind Things Behind Things

Onweerwolf

ik waardeer de correctie maar ik neem bij deze het besluit dat deze en eventuele andere fouten die nu nog bekend worden niet meer in de uitslag worden meegenomen. De lijst is al opgemaakt en verstuurd naar Orinoco.

Helder. Voor de volledigheid zal ik eventuele fouten die ik tegenkom in ladders 3 t/m 6 nog wel melden (ik ga overigens alleen de ladders na waar uiteindelijke finalisten van dit jaar aan meedoen), maar dat heeft dan geen gevolgen voor de eindstand

Wat ontzettend leuk om me na jaren weer eens onder te dompelen in de crème de la crème van de hedendaagse alternatieve muziek! Verrassende finalisten waarvan ik een paar jaar geleden echt niet had verwacht dat ze ooit de Witte Trui-finale zouden halen zoals Glue en Blankenship. Verrassende nieuwe namen aan het front die ik de afgelopen jaren compleet gemist heb zoals Sofia Kourtesis en Danger Mouse en Black Thought. Plus noteringen voor de gehypete artiesten van de laatste jaren die ik nog steeds niet kan volgen, maar die er nu eenmaal wel gewoon bijhoren in zo'n lijst.

Een paar jaar geen Witte Trui-muziek luisteren doet wonderen. Er zijn de laatste dagen een paar kwartjes ont-zet-tend gevallen. En de gevestigde orde bovenin mijn eerdere lijstjes is ook aan het afbrokkelen.

Onweerwolf
jordidj1 schreef:
Nu al keuzestress

Een potje Vitamine D pillen opvreten doet wonderen, las ik ergens.

Onweerwolf
11 jaar geleden..

https://i.vgy.me/v7tsLW.png

Wat een schattig jong eendje was jij toen nog. Nu heb je meer de uitstraling van een drugsdealer. Wel stoer op zich.

Bamse Mijn eerste avatar hier

stoepkrijt schreef:
Wat een schattig jong eendje was jij toen nog.

Toen ie nog lief was

In het SvhJ-topic gezien dat óók ik van harte welkom ben in dit topic, dus heb toch maar mijn lijstje opgestuurd. 13 nummers die punten waard waren en de andere 11 vrij verschrikkelijk, dus dat wordt genoeg spanning in de ontknoping voor mij.

edit: te snel gekeken. 15 nummers die punten waard waren, 9 vrij verschrikkelijk.

Onweerwolf schreef:
11 jaar geleden..

(afbeelding)
Deed Titmeister 3 keer mee?? Fraude!!

hoi123 schreef:
(quote)
Deed Titmeister 3 keer mee?? Fraude!!

Speciale privileges heet dat

Onweerwolf
He loves me long time.

Ik moest even hard nadenken welke mijn avatar toen was.

ook wel saai dat bijna niemand zn avatar hier aanpast

Arno schreef:

Gengar hoop ik?

jordidj1 schreef:

(quote)

Gengar hoop ik?
Die moest ik even googelen dus nee.

Arno schreef:
(quote)
Die moest ik even googelen dus nee.

Huh? Gengar googlen? Kan toch niet. ArthurDZ, zeg er es wat van. Vliegt ie uit de whatsapp?

Dat was ik de Gengar

Arno schreef:
Vrouw op de fiets? De meeste weet ik nog wel trouwens.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Huh? Gengar googlen? Kan toch niet. ArthurDZ, zeg er es wat van. Vliegt ie uit de whatsapp?

Ja phoe, ik wist dat Arno een paar jaar ouder is dan ons, maar 40 jaar ouder had ik nou ook niet verwacht.

Edgar18 schreef:
(quote)
Vrouw op de fiets? De meeste weet ik nog wel trouwens.
Klopt! Ik was die zelf helemaal vergeten, geen idee ook waar het prentje vandaan kwam.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ja phoe, ik wist dat Arno een paar jaar ouder is dan ons, maar 40 jaar ouder had ik nou ook niet verwacht.
Ik hield me gewoon als twaalfjarige niet meer bezig met kleutertekenfilms.

Arno schreef:
(quote)
Ik hield me gewoon als twaalfjarige niet meer bezig met kleutertekenfilms.

https://media.tenor.com/b0STQXDvEIoAAAAM/oh-man-randy-marsh.gif

Dim
Inmiddels heb ik de lijst mogen inzien en oh oh wat is dat lekker allemaal.

De uitzending op Orinoco Radio begint aankomende vrijdag om 17.30 met een opwarm-halfuurtje en vanaf 18.00 hoor je dan de 400 beste platen van de afgelopen tien jaar.

Vrijdag 17.30-00.30
Zaterdag 09.00-00.30
Zondag 09.00-23.30

Onweerwolf
Leuk! Ik ga proberen te luisteren.

50tracks schreef:
Puntenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)

Ronde 4 - Ladder 10:

50 DIIV - Blankenship 3
55 Caroline Polachek - Sunset
52 Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms 2
50 Wolf Alice - The Last Man On Earth
50 clipping. - Nothing Is Safe
43 MGMT - Little Dark Age 5

Nieuwe ladder vanaf: zondag 5 oktober 19:30 uur

Gelukkig heeft het Blankenship niet weerhouden van het halen van een finaleplek, maar 50tracks trekt hier 7 punten af van Blankenship in plaats van er 3 bij op te tellen. Achteraf was er dus helemaal geen sprake van een tiebreak met Caroline Polachek. Dit was de eigenlijke uitslag:

Ronde 4 - Ladder 10

71 Wolf Alice - The Last Man On Earth
69 DIIV - Blankenship
68 Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
59 Caroline Polachek - Sunset
58 MGMT - Little Dark Age
55 clipping. - Nothing Is Safe

Ik stel toch even de vraag aan Onweerwolf of hij wel bereid is de startladder hierop aan te passen, aangezien 10 punten verschil zomaar kan uitmaken hiervoor en dat verder niet uitmaakt voor de posities buiten de finale

Onweerwolf
Nope. Geen correcties meer.

Voor de startladder gaat het argument dat de lijst al is opgestuurd niet echt op toch? Maar ik leg me neer bij een ieder besluit van de spelleiding uiteraard

In ieder geval is het op een nippertje goed afgelopen, want als Blankenship de tiebreak die er nooit een was had verloren, was het gewoon onterecht uitgeschakeld in ronde 4.

Bij deze doe ik toch nog eens de oproep aan iedereen om in de komende editie nog beter op te letten of jijzelf of een van je voorgangers geen fouten heeft gemaakt in de puntentelling. Het beste wat je kunt doen, ook al is dat wat meer werk, is de volledige optelsom maken van alle punten en checken of dat matcht met het aantal mensen dat gestemd heeft.

Onweerwolf
SanderT schreef:
Voor de startladder gaat het argument dat de lijst al is opgestuurd niet echt op toch?

Het argument is vooral ook dat ik geen tijd heb om alles weer door te voeren na een correctie. De startladder is bv ook al van het laddersbestand naar mijn eindbestand gemigreerd. Dat kost gewoon teveel tijd.

Onweerwolf schreef:
Leuk! Ik ga proberen te luisteren.

+1

Onweerwolf
Hierbij nog een laatste herinnering voor de mensen die in 2024 een finale lijstjes instuurden maar dat vooralsnog dit jaar niet deden. Je hebt nog 48 uur de tijd. Vrijdagavond 23:59 sluiten de lijnen.

Ook als je vorig jaar niet meedeed ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wel mee te doen.

123poetertjes, ABDrums, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, curufin, Dance Lover, dominicano fonso, Edgar18, GrafGantz, Grafmat, Gretz, herman, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, Joren999, Martijn Jonkers, Outlaw104, Rob071, stardust_be, tbouwh, WhyNotSmile

Krijg je hier een tag maar stuurde je al wel een lijstje in dan moet je direct even aan de bel trekken want dan heb ik je lijstje niet verwerkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.