Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2025, 20:21 uur
Uiteindelijk nog een mooie opkomst. Zag het "lange" tijd niet naar uit.
1
geplaatst: 7 maart 2025, 20:40 uur
Daar zag het na de tweede ronde inderdaad niet naar uit. Maar met 21 deelnemers ben ik nu meer dan tevreden!
Ik geef meteen de nummers 22 t/m 11
22. Rebels* 3 punten
21. Lousiana Rain* 4 punten
19. Love Is a Long Road* 9 punten
19. The Trip to Pirate’s Cove* 9 punten
18. All the Wrong Reasons* 12 punten
17. Don’t Do Me Like That* 16 punten
16. Breakdown 19 punten
14. It's Good to Be King 20 punten
14. The Last DJ 20 punten
12. The Waiting 27 punten
12. Wildflowers 27 punten
11. Stop Draggin' My Heart Around* 32 punten
Een aantal dingen vallen op:
-er zit in dit rijtje geen enkele nr 1 van iemand. Er is dus een duidelijke top 10, want er zit ook een erg groot gat tussen de nr 11 en nr 10.
-geen enkele nummer dat hij na 1993 maakte, heeft de top 10 gehaald.
-de nummers van zijn veruit hoogst gewaardeerde album op MuMe (Wildflowers met een 4,11!) komen er wat bekaaid af
Ik geef meteen de nummers 22 t/m 11
22. Rebels* 3 punten
21. Lousiana Rain* 4 punten
19. Love Is a Long Road* 9 punten
19. The Trip to Pirate’s Cove* 9 punten
18. All the Wrong Reasons* 12 punten
17. Don’t Do Me Like That* 16 punten
16. Breakdown 19 punten
14. It's Good to Be King 20 punten
14. The Last DJ 20 punten
12. The Waiting 27 punten
12. Wildflowers 27 punten
11. Stop Draggin' My Heart Around* 32 punten
Een aantal dingen vallen op:
-er zit in dit rijtje geen enkele nr 1 van iemand. Er is dus een duidelijke top 10, want er zit ook een erg groot gat tussen de nr 11 en nr 10.
-geen enkele nummer dat hij na 1993 maakte, heeft de top 10 gehaald.
-de nummers van zijn veruit hoogst gewaardeerde album op MuMe (Wildflowers met een 4,11!) komen er wat bekaaid af
0
geplaatst: 7 maart 2025, 20:47 uur
10. American Girl
55 punten
Nr 1 van: andré en ArthurDZ
In 2008 mocht Tom Petty de half-time show van de Super Bowl verzorgen. Dat is (vooral tegenwoordig) ongeveer het hoogste wat een artiest kan bereiken. En met welk ander nummer kon hij die set beter beginnen, dan met dit nummer van zijn eerste plaat.
55 punten
Nr 1 van: andré en ArthurDZ
In 2008 mocht Tom Petty de half-time show van de Super Bowl verzorgen. Dat is (vooral tegenwoordig) ongeveer het hoogste wat een artiest kan bereiken. En met welk ander nummer kon hij die set beter beginnen, dan met dit nummer van zijn eerste plaat.
1
geplaatst: 7 maart 2025, 20:55 uur
9. Don't Come Around Here No More
66 punten
Nr 1 van: Brunniepoo en Outlaw104
Tom schreef dit nummer samen met Dave Stewart van the Eurythmics. Dave was op een feestje van Stevie Nicks terecht gekomen en toen hij daar in de ochtend wakker werd, hoorde hij Stevie tegen haar verse ex Joe Walsh (ze had de vorige dag de relatie met hem verbroken) schreeuwen "Don't come around here no more"
66 punten
Nr 1 van: Brunniepoo en Outlaw104
Tom schreef dit nummer samen met Dave Stewart van the Eurythmics. Dave was op een feestje van Stevie Nicks terecht gekomen en toen hij daar in de ochtend wakker werd, hoorde hij Stevie tegen haar verse ex Joe Walsh (ze had de vorige dag de relatie met hem verbroken) schreeuwen "Don't come around here no more"
0
geplaatst: 7 maart 2025, 21:00 uur
8. Runnin' Down a Dream*
67 punten
Nr 1 van: All Day Watcher
Het is ook wel een beetje lullig voor The Heartbreakers. Maakt Tom in 1989 een keer een plaat zonder hen, is het meteen een gigantisch succes. De eerste 5 nummers van die plaat hebben onze top 20 gehaald, waarvan maar liefst 4 de top 10. We krijgen hierna dus nog 3.
67 punten
Nr 1 van: All Day Watcher
Het is ook wel een beetje lullig voor The Heartbreakers. Maakt Tom in 1989 een keer een plaat zonder hen, is het meteen een gigantisch succes. De eerste 5 nummers van die plaat hebben onze top 20 gehaald, waarvan maar liefst 4 de top 10. We krijgen hierna dus nog 3.
1
geplaatst: 7 maart 2025, 21:02 uur
7. I Won't Back Down
79 punten
Nr 1 van: niemand, dat is gek
Tom Petty en Jeff Lynne worden tegenwoordig als mede-auteurs van Sam Smith's "Stay with Me" vermeld (en ontvangen 12.5% van de royalty’s) omdat het teveel op dit nummer leek. Was mij nooit opgevallen.
79 punten
Nr 1 van: niemand, dat is gek
Tom Petty en Jeff Lynne worden tegenwoordig als mede-auteurs van Sam Smith's "Stay with Me" vermeld (en ontvangen 12.5% van de royalty’s) omdat het teveel op dit nummer leek. Was mij nooit opgevallen.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 21:06 uur
6. Into the Great Wide Open
98 punten
Nr 1 van: Marco dB en Vlieland
Geweldige clip heeft dit nummer met o.a. Terence Trent D'Arby!
98 punten
Nr 1 van: Marco dB en Vlieland
Geweldige clip heeft dit nummer met o.a. Terence Trent D'Arby!
1
geplaatst: 7 maart 2025, 21:23 uur
5. Learning to Fly
105 punten
Nr 1 van: Jizze, laxus11 en Martijn Jonkers
Een paar weken na de plotselinge dood van Tom Petty, bracht Bob Dylan (als mede Wilbury) een mooi eerbetoon.
105 punten
Nr 1 van: Jizze, laxus11 en Martijn Jonkers
Een paar weken na de plotselinge dood van Tom Petty, bracht Bob Dylan (als mede Wilbury) een mooi eerbetoon.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 21:29 uur
1
geplaatst: 7 maart 2025, 21:46 uur
Een ex aequo op de tweede plek
2. Free Fallin'
118 punten
Nr 1 van: vigil, EttaJamesBrown en Bonk
Op de dag van zijn dood speelde Coldplay dit nummer samen met Peter Buck. Je kunt merken dat Tom een geliefd artiest was ook onder zijn collega’s.
2. Mary Jane's Last Dance
118 punten
Nr 1 van: dynamo d, Simon77 en herman
In 1993 kreeg ik zijn verzamelaar voor Sinterklaas en dit was 1 van de 2 nieuwe nummers op die CD. Tom bereikte met dit nummer voor de derde keer (en ook meteen laatste keer) de Top 40. The Red Hot Chili Peppers werden er een klein beetje door geïnspireerd. Tom vond dat geen probleem en maakte er (letterlijk en figuurlijk) geen zaak van.
2. Free Fallin'
118 punten
Nr 1 van: vigil, EttaJamesBrown en Bonk
Op de dag van zijn dood speelde Coldplay dit nummer samen met Peter Buck. Je kunt merken dat Tom een geliefd artiest was ook onder zijn collega’s.
2. Mary Jane's Last Dance
118 punten
Nr 1 van: dynamo d, Simon77 en herman
In 1993 kreeg ik zijn verzamelaar voor Sinterklaas en dit was 1 van de 2 nieuwe nummers op die CD. Tom bereikte met dit nummer voor de derde keer (en ook meteen laatste keer) de Top 40. The Red Hot Chili Peppers werden er een klein beetje door geïnspireerd. Tom vond dat geen probleem en maakte er (letterlijk en figuurlijk) geen zaak van.
1
geplaatst: 7 maart 2025, 21:48 uur
1. Refugee
137 punten
Nr 1 van: motel matches, Ries_72 , 50tracks en Johnny Marr
De winnaar is niet verrassend ook zijn grootste hit. Hij schreef het samen met Heartbreaker Mike Campbell met wie hij vele hits schreef. Melissa Etheridge haalde met haar versie ook nog de Amerikaanse top 100.
137 punten
Nr 1 van: motel matches, Ries_72 , 50tracks en Johnny Marr
De winnaar is niet verrassend ook zijn grootste hit. Hij schreef het samen met Heartbreaker Mike Campbell met wie hij vele hits schreef. Melissa Etheridge haalde met haar versie ook nog de Amerikaanse top 100.
5
geplaatst: 7 maart 2025, 21:50 uur
Met dank aan alle deelnemers geef ik het stokje door aan 50tracks. We gaan een stukje varen, hoewel varen, ik denk dat we in de haven blijven liggen met een cocktail in onze hand en een passend muziekje op de achtergrond.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 22:20 uur
motel matches dank voor deze fijne trip door Tom Petty's oeuvre.
0
geplaatst: 7 maart 2025, 23:31 uur
Thanks motel matches voor de meer dan terechte aandacht voor Tom Petty!
2
geplaatst: 7 maart 2025, 23:38 uur
Het wordt wel eens tijd voor een Greatest Hits voor de door menigeen verfoeide en niet bepaald MuMe-fähige band, want wat mij betreft hebben ze heel wat heerlijke muziek gemaakt.
Update schema:
28 februari - motel matches (Tom Petty)
7 maart - 50tracks (Yacht Rock)
14 maart - cosmic kid (U2, albumtracks)
21 maart - All Day Watcher (Gazpacho)
28 maart - aERodynamIC (Prince covers, songs & satellite bands)
4 april - Outlaw104 (Doves)
11 april - Edgar18 (90's Girl Groups)
18 april - Brunniepoo (Miles Davis)
25 april - Teunnis (John Coltrane)
2 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
9 mei - Hedser (Robbie Williams)
16 mei - Titmeister (Godspeed You! Black Emperor)
23 mei - herman (Bob Dylan 1962-1969)
30 mei - 123poetertjes (JPEGMAFIA)
6 juni - voskat (Current 93 & Death In June)
13 juni - Bonk (Foo Fighters)
Update schema:
28 februari - motel matches (Tom Petty)
7 maart - 50tracks (Yacht Rock)
14 maart - cosmic kid (U2, albumtracks)
21 maart - All Day Watcher (Gazpacho)
28 maart - aERodynamIC (Prince covers, songs & satellite bands)
4 april - Outlaw104 (Doves)
11 april - Edgar18 (90's Girl Groups)
18 april - Brunniepoo (Miles Davis)
25 april - Teunnis (John Coltrane)
2 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
9 mei - Hedser (Robbie Williams)
16 mei - Titmeister (Godspeed You! Black Emperor)
23 mei - herman (Bob Dylan 1962-1969)
30 mei - 123poetertjes (JPEGMAFIA)
6 juni - voskat (Current 93 & Death In June)
13 juni - Bonk (Foo Fighters)
1
geplaatst: 7 maart 2025, 23:42 uur
Precies Bonk - daar moet minimaal een top 40 mogelijk zijn. Of mag dat niet bij de Greatest Hits ?
Nog bedankt voor de Tom Petty week motel matches.
Nog bedankt voor de Tom Petty week motel matches.
1
geplaatst: 8 maart 2025, 07:12 uur
Dank motel matches voor een mooie Greatest Hits met ook nog eens de juiste winnaar. Als DjFrankie, panjoe of Casartelli zo vriendelijk zou willen zijn de naam van dit topic te veranderen in: Greatest Hits of Yacht Rock. Alvast bedankt!
Nu de lente in aantocht is en de zon goed zijn best doet is het een mooi moment om, inderdaad met een cocktail in de hand, de Greatest Hits of Yacht Rock te spelen.
Eind vorig jaar schreef ik op het forum Ooit In De Top 40 ongeveer het volgende. Op HBO wordt sinds eind vorig jaar Music Box: Yacht Rock: A Dockumentary uitgezonden. Een aardig inkijkje in de wereld van de yacht rock. De term yacht rock werd in 2005 bedacht voor een genre dat met name tussen het begin van de 70s en 1985 zijn hoogtijdagen had. J.D. Ryznar en Steve Huey maakten in 2005 korte komische filmpjes over het genre. De naam werd geïnspireerd door de albumtitel Full Sail van Kenny Loggins en Jim Messina, Christopher Cross’ hit Sailing en het nautische imago van Captain & Tennille. Volgens Ryznar komt de naam niet omdat het goed klinkt op een boot (al doet het dat wel), maar omdat de muziek perfect geproduceerd is, zoals een luxe jacht. “Dit was oorspronkelijk een inside joke die ineens wereldwijd bekend werd”.
In de Dockumentary wordt de vrij scherpe definitie van yacht rock aangehouden die de mannen zelf in 2005 hadden geïntroduceerd. Yacht rock is soft rock maar niet alle soft rock is yacht rock.
In yacht rock moeten jazz akkoorden gecombineerd worden met rock/pop vibes.
Zonder die jazz akkoorden is het soft rock. Volgens deze definitie behoren de meeste nummers van Eagles, Hall & Oates en Fleetwood Mac daarom niet tot de yacht rock. Om te bepalen of iets wel of niet yacht rock is hebben de mannen zelfs een yacht rock meter gemaakt Yacht or Nyacht??
Hoge scores op die meter voor de artiesten die ook de kern van de documentaire vormen: Steely Dan, de leden van Toto, Christopher Cross, Michael McDonalds en The Doobie Brothers. De enige song met een 100% yacht rock score is What A Fool Believes.
Bijgaand treffen jullie zoals gebruikelijk een startlijst met 20 yacht rock toppers. Nummers uit die documentaire, maar ook uit allerlei andere yacht rock charts. Ik heb me daarbij beperkt in de startlijst tot 1 song per act. Ik heb geprobeerd me te houden aan de definitie van de mannen: in yacht rock moeten jazz akkoorden gecombineerd worden met rock pop vibes.
In de lijst zie je daarom meer nummers die tegen de soul, R&B en jazz aanschurken en heb ik echte soft rock proberen te vermijden. Maar de marges blijven klein. Om te kijken of iets daarbij hoort heb ik deze meter gebruikt. Om ons te helpen hebben die mannen een Certified Yacht Rock Playlist gemaakt. Uiteraard hoeven we ons niet te beperken tot deze lijst en maken we onze eigen keuzes.
Aan jullie om maximaal 10 nummers te nomineren die nog niet in de startlijst staan. Jullie hebben hiervoor tot maandagavond 10 maart 19:00 uur. Nog wat mogelijke belangstellende taggen die gepost hebben bij Yacht Rock albums of eerdere greatest hits: T.O. Kos Johnny Marr ranboy bikkel2 musicfriek Simon77 Poeha Rudi S pureshores TEQUILA SUNRISE EvilDrSmith laxus11 Outlaw104 All Day Watcher dynamo d Superbitch thelion Edgar18 chevy93 E-Clect-Eddy
Hierbij de Spotify versie van de startlijst.
Ace - How Long
Bobby Caldwell - What You Won't Do For Love
Boz Scaggs - Lowdown
Christopher Cross - Ride Like The wind
Daryll Hall & John Oates - Kiss On My List
Donald Fagen - I.G.Y.
Earth, Wind & Fire - After The Love Has Gone
England Dan & John Ford Coley - I'd Really Love To See You Again
Grover Washington Jr. Feat. Bill Withers - Just The Two Of US
Jay Ferguson - Thunder Island
Kenny Loggins - This Is It
Little River Band - Reminiscing
Michael McDonald - Sweet Freedom
Patti Austin & James Ingram - Baby, Come to Me
Player - Baby Come Back
Raydio - You Can't Change That
Steely Dan - Peg
The Doobie Brothers - What A Fool Believes
Toto - Rosanna
Young Gun Silver Fox - Midnight In Richmond
Nu de lente in aantocht is en de zon goed zijn best doet is het een mooi moment om, inderdaad met een cocktail in de hand, de Greatest Hits of Yacht Rock te spelen.
Eind vorig jaar schreef ik op het forum Ooit In De Top 40 ongeveer het volgende. Op HBO wordt sinds eind vorig jaar Music Box: Yacht Rock: A Dockumentary uitgezonden. Een aardig inkijkje in de wereld van de yacht rock. De term yacht rock werd in 2005 bedacht voor een genre dat met name tussen het begin van de 70s en 1985 zijn hoogtijdagen had. J.D. Ryznar en Steve Huey maakten in 2005 korte komische filmpjes over het genre. De naam werd geïnspireerd door de albumtitel Full Sail van Kenny Loggins en Jim Messina, Christopher Cross’ hit Sailing en het nautische imago van Captain & Tennille. Volgens Ryznar komt de naam niet omdat het goed klinkt op een boot (al doet het dat wel), maar omdat de muziek perfect geproduceerd is, zoals een luxe jacht. “Dit was oorspronkelijk een inside joke die ineens wereldwijd bekend werd”.
In de Dockumentary wordt de vrij scherpe definitie van yacht rock aangehouden die de mannen zelf in 2005 hadden geïntroduceerd. Yacht rock is soft rock maar niet alle soft rock is yacht rock.
In yacht rock moeten jazz akkoorden gecombineerd worden met rock/pop vibes.
Zonder die jazz akkoorden is het soft rock. Volgens deze definitie behoren de meeste nummers van Eagles, Hall & Oates en Fleetwood Mac daarom niet tot de yacht rock. Om te bepalen of iets wel of niet yacht rock is hebben de mannen zelfs een yacht rock meter gemaakt Yacht or Nyacht??
Hoge scores op die meter voor de artiesten die ook de kern van de documentaire vormen: Steely Dan, de leden van Toto, Christopher Cross, Michael McDonalds en The Doobie Brothers. De enige song met een 100% yacht rock score is What A Fool Believes.
Bijgaand treffen jullie zoals gebruikelijk een startlijst met 20 yacht rock toppers. Nummers uit die documentaire, maar ook uit allerlei andere yacht rock charts. Ik heb me daarbij beperkt in de startlijst tot 1 song per act. Ik heb geprobeerd me te houden aan de definitie van de mannen: in yacht rock moeten jazz akkoorden gecombineerd worden met rock pop vibes.
In de lijst zie je daarom meer nummers die tegen de soul, R&B en jazz aanschurken en heb ik echte soft rock proberen te vermijden. Maar de marges blijven klein. Om te kijken of iets daarbij hoort heb ik deze meter gebruikt. Om ons te helpen hebben die mannen een Certified Yacht Rock Playlist gemaakt. Uiteraard hoeven we ons niet te beperken tot deze lijst en maken we onze eigen keuzes.
Aan jullie om maximaal 10 nummers te nomineren die nog niet in de startlijst staan. Jullie hebben hiervoor tot maandagavond 10 maart 19:00 uur. Nog wat mogelijke belangstellende taggen die gepost hebben bij Yacht Rock albums of eerdere greatest hits: T.O. Kos Johnny Marr ranboy bikkel2 musicfriek Simon77 Poeha Rudi S pureshores TEQUILA SUNRISE EvilDrSmith laxus11 Outlaw104 All Day Watcher dynamo d Superbitch thelion Edgar18 chevy93 E-Clect-Eddy
Hierbij de Spotify versie van de startlijst.
Ace - How Long
Bobby Caldwell - What You Won't Do For Love
Boz Scaggs - Lowdown
Christopher Cross - Ride Like The wind
Daryll Hall & John Oates - Kiss On My List
Donald Fagen - I.G.Y.
Earth, Wind & Fire - After The Love Has Gone
England Dan & John Ford Coley - I'd Really Love To See You Again
Grover Washington Jr. Feat. Bill Withers - Just The Two Of US
Jay Ferguson - Thunder Island
Kenny Loggins - This Is It
Little River Band - Reminiscing
Michael McDonald - Sweet Freedom
Patti Austin & James Ingram - Baby, Come to Me
Player - Baby Come Back
Raydio - You Can't Change That
Steely Dan - Peg
The Doobie Brothers - What A Fool Believes
Toto - Rosanna
Young Gun Silver Fox - Midnight In Richmond
1
geplaatst: 8 maart 2025, 07:17 uur
1
geplaatst: 8 maart 2025, 09:08 uur
Alessi Brothers - Oh, Lori
Andrew Gold - Lonely Boy
Chicago - Look Away
Gary Wright - Dream Weaver
Kenny Loggins - Angelique
Little River Band - Lonesome Loser
Pages - Clearly Kim
Sniff 'n' the Tears - Drivers Seat
Steely Dan - Bodhisattva
Toto - Out of Love
Andrew Gold - Lonely Boy
Chicago - Look Away
Gary Wright - Dream Weaver
Kenny Loggins - Angelique
Little River Band - Lonesome Loser
Pages - Clearly Kim
Steely Dan - Bodhisattva
Toto - Out of Love
1
geplaatst: 8 maart 2025, 09:20 uur
Air Supply - All Out of Love
Al Jarreau - Roof Garden
Christopher Cross - Sailing
Donald Fagen - Good Stuff
Donald Fagen - New Frontier
Steely Dan - Black Cow
Steely Dan - The Last Mall
Styx - Babe
The Dirt Band - An American Dream
Al Jarreau - Roof Garden
Donald Fagen - Good Stuff
Steely Dan - Black Cow
Steely Dan - The Last Mall
Styx - Babe
The Dirt Band - An American Dream
1
geplaatst: 8 maart 2025, 10:00 uur
Boz Scaggs - What Can I Say
Cheryl Lynn - Got To Be Real
George Benson - Give Me the Night
Hall & Oates - She’s Gone
Luther Vandross - Never Too Much
Robbie Dupree - Steal Away
Robert Palmer - Every Kinda People
Sherbet - Howzat
Steely Dan - Josie
Cheryl Lynn - Got To Be Real
Hall & Oates - She’s Gone
Luther Vandross - Never Too Much
Robbie Dupree - Steal Away
Robert Palmer - Every Kinda People
Sherbet - Howzat
Steely Dan - Josie
1
geplaatst: 8 maart 2025, 11:26 uur
Dit zijn al fijne nominaties voor vandaag in het zonetje in de tuin. Hier vast de tracks van de eerste drie nomineerders op een rij. Ik zal deze af en toe aanvullen: MuMe Greatest Hits Yacht Rock - Nominaties
2
geplaatst: 8 maart 2025, 12:06 uur
Nu heb ik me altijd al afgevraagd wat de term yacht rock inhoudt. Bedankt voor de uitleg. Kennelijk is het wat mijn playlist met de titel jeugdsentiment zou zijn 
Ehm, LRB komt niet uit Italië, he?

50tracks schreef:
Little River Band - Riminiscing
Little River Band - Riminiscing
Ehm, LRB komt niet uit Italië, he?
1
geplaatst: 8 maart 2025, 12:08 uur
Jammer eigenlijk remcodulac zou een mooie Yacht Rock plek zijn (aangepast).
1
geplaatst: 8 maart 2025, 12:59 uur
Ambrosia - You're the Only Woman (You & I)
Bill LaBounty - This Night Won't Last Forever
Boz Scaggs - JoJo
Cheryl Ladd - Think It Over
Christopher Cross - All Right
England Dan & John Ford Coley - Love Is the Answer
James Ingram & Michael McDonald - Yah Mo B There
Neilsen Pearson - If You Should Sail
Steely Dan - Deacon Blues
Toto - Waiting For Your Love
Een van de tofste genres die er bestaan.
Bill LaBounty - This Night Won't Last Forever
Boz Scaggs - JoJo
Cheryl Ladd - Think It Over
Christopher Cross - All Right
England Dan & John Ford Coley - Love Is the Answer
James Ingram & Michael McDonald - Yah Mo B There
Neilsen Pearson - If You Should Sail
Toto - Waiting For Your Love
Een van de tofste genres die er bestaan.
1
geplaatst: 8 maart 2025, 13:00 uur
Chaka Khan - Through the Fire
Lionel Richie - Running With the Night
Michael Jackson - Human Nature
Michael McDonald - I Keep Forgettin' (Every Time You're Near)
The Doobie Brothers - Long Train Runnin'
Toto - Hold the Line
YES! EINDELIJK! We mogen los!!
Lionel Richie - Running With the Night
Michael Jackson - Human Nature
The Doobie Brothers - Long Train Runnin'
Toto - Hold the Line
YES! EINDELIJK! We mogen los!!
1
geplaatst: 8 maart 2025, 13:50 uur
Al Jarreau - Roof Garden
Barbra Streisand & Barry Gibb - Guilty
Christopher Cross - Arthur's Theme (Best That You Can Do)
Lionel Ritchie - All Night Long (All Night)
Randy Crawford - You Might Need Somebody
Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
Toto - Africa
Toto - I'll Be Over You
Barbra Streisand & Barry Gibb - Guilty
Christopher Cross - Arthur's Theme (Best That You Can Do)
Lionel Ritchie - All Night Long (All Night)
Randy Crawford - You Might Need Somebody
Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
Toto - Africa
Toto - I'll Be Over You
2
geplaatst: 8 maart 2025, 14:01 uur
Rupert Holmes - Escape (The Piña Colada Song)
Connan Mockasin - Charlotte's Thong
Steely Dan - F.M. (No Static At All)
Paul Weller - Wishing On A Star
Diana Ross - It's My House
Jenny Lewis - Psychos
Toto - Georgy Porgy
Leuk thema, en wat een timing ook, in het weekend dat de lente zo'n beetje begint.
Verder wat getwijfeld over Give Me The Night. Voor mij meer een disco/soul-nummer eigenlijk. Maar als ik lees dat zelfs Thriller als yacht rock album wordt gezien dan kan dit er ook wel bij.
Verbazingwekkend trouwens dat niemand nog de Piña Colada Song had genoemd. Ultieme yacht rock hit zo'n beetje.
edit: lees nu ook op Wiki dat het "the torchbearer of all things yacht rock" wordt genoemd. (https://en.wikipedia.org/wiki/Yacht_rock#Inspired_music)
Connan Mockasin - Charlotte's Thong
Steely Dan - F.M. (No Static At All)
Paul Weller - Wishing On A Star
Diana Ross - It's My House
Jenny Lewis - Psychos
Toto - Georgy Porgy
Leuk thema, en wat een timing ook, in het weekend dat de lente zo'n beetje begint.
Verder wat getwijfeld over Give Me The Night. Voor mij meer een disco/soul-nummer eigenlijk. Maar als ik lees dat zelfs Thriller als yacht rock album wordt gezien dan kan dit er ook wel bij.
Verbazingwekkend trouwens dat niemand nog de Piña Colada Song had genoemd. Ultieme yacht rock hit zo'n beetje.
edit: lees nu ook op Wiki dat het "the torchbearer of all things yacht rock" wordt genoemd. (https://en.wikipedia.org/wiki/Yacht_rock#Inspired_music)
* denotes required fields.