Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
1
geplaatst: 19 juni 2025, 16:15 uur
1. I Just Wasn't Made for These Times
2. Wouldn’t It Be Nice
3. Caroline, No
4. God Only Knows
5. Sloop John B
6. California Girls
7. 'Til I Die
8. Surf’s Up
9. Good Vibrations
10. Barbara Ann
11. Help Me, Ronda
12. Tears in the Morning
13. Don't Worry Baby
14. Sail On, Sailor
15. I Get Around
16. Surfin’ USA
17. Surfin’ Safari
18. Forever
19. All I Wanna Do
20. Heroes and Villians
21. I Can Hear Music
22. Darlin’
23. Do It Again
Alle 23 goed.
2. Wouldn’t It Be Nice
3. Caroline, No
4. God Only Knows
5. Sloop John B
6. California Girls
7. 'Til I Die
8. Surf’s Up
9. Good Vibrations
10. Barbara Ann
11. Help Me, Ronda
12. Tears in the Morning
13. Don't Worry Baby
14. Sail On, Sailor
15. I Get Around
16. Surfin’ USA
17. Surfin’ Safari
18. Forever
19. All I Wanna Do
20. Heroes and Villians
21. I Can Hear Music
22. Darlin’
23. Do It Again
Alle 23 goed.
1
geplaatst: 19 juni 2025, 17:37 uur
Briljante componist die zich altijd wist te omringen door de.perfecte uitvoerders.
De nummer 1 en 2 zijn voor mij eigen gelijk en wisselen vaak van positie.
De top hoort wat mij betreft tot de mooiste muziek ooit.
1. Surf’s Up
2. Good Vibrations
3. Sloop John
4. Heroes and Villians
5. God Only Knows
6. Tears in the Morning
7.I Can Hear Music
8. Wouldn’t It Be Nice
9. Surfin’ USA
10. I Get Around
De nummer 1 en 2 zijn voor mij eigen gelijk en wisselen vaak van positie.
De top hoort wat mij betreft tot de mooiste muziek ooit.
1. Surf’s Up
2. Good Vibrations
3. Sloop John
4. Heroes and Villians
5. God Only Knows
6. Tears in the Morning
7.I Can Hear Music
8. Wouldn’t It Be Nice
9. Surfin’ USA
10. I Get Around
1
geplaatst: 19 juni 2025, 21:06 uur
1. Surf’s Up
2. Don't Worry Baby
3. 'Til I Die
4. God Only Knows
5. I Get Around
6. California Girls
7. I Just Wasn't Made for These Times
8. Good Vibrations
9. Heroes and Villains
10. Do It Again
2. Don't Worry Baby
3. 'Til I Die
4. God Only Knows
5. I Get Around
6. California Girls
8. Good Vibrations
9. Heroes and Villains
10. Do It Again
0
geplaatst: 19 juni 2025, 21:53 uur
1. Surf’s Up
2. Heroes and Villians
3. God Only Knows
4. I Just Wasn't Made for These Times
5. Forever
6. Caroline, No
7. Good Vibrations
8. 'Til I Die
9. Sail On, Sailor
10. Sloop John B
2. Heroes and Villians
3. God Only Knows
4. I Just Wasn't Made for These Times
5. Forever
6. Caroline, No
7. Good Vibrations
8. 'Til I Die
9. Sail On, Sailor
10. Sloop John B
1
geplaatst: 20 juni 2025, 09:01 uur
1. Surf’s Up
2. God Only Knows
3. Good Vibrations
4. Caroline, No
5. All I Wanna Do
6. I Just Wasn't Made for These Times
7. 'Til I Die
8. Darlin’
9. I Get Around
10. California Girls
2. God Only Knows
3. Good Vibrations
4. Caroline, No
5. All I Wanna Do
7. 'Til I Die
8. Darlin’
9. I Get Around
10. California Girls
1
geplaatst: 20 juni 2025, 10:21 uur
1. Good Vibrations
2. Surf’s Up
3. Caroline, No
4. Wouldn’t It Be Nice
5. God Only Knows
7. Sloop John B
8. Forever
9. California Girls
10. 'Til I Die
2. Surf’s Up
3. Caroline, No
4. Wouldn’t It Be Nice
5. God Only Knows
7. Sloop John B
8. Forever
9. California Girls
10. 'Til I Die
2
geplaatst: 20 juni 2025, 11:17 uur
1 I Get Around
2 Good Vibrations
3 God Only Knows
4 Surfin' USA
5 Wouldn't It Be Nice
6 Sloop John B
7 Tears in the Morning
8 Help Me Rhonda
9 California Girls
10 Surfin' Safari
5 regelrechte topnummers, maar ik blijf toch wat op m'n honger zitten voor de rest. Dat gevoel had ik ook toen ik Pet Sounds aanschafte en wou weggeblazen worden, maar het uiteindelijk maar zozo bleek te zijn.
2 Good Vibrations
3 God Only Knows
4 Surfin' USA
5 Wouldn't It Be Nice
6 Sloop John B
7 Tears in the Morning
8 Help Me Rhonda
9 California Girls
10 Surfin' Safari
5 regelrechte topnummers, maar ik blijf toch wat op m'n honger zitten voor de rest. Dat gevoel had ik ook toen ik Pet Sounds aanschafte en wou weggeblazen worden, maar het uiteindelijk maar zozo bleek te zijn.
0
geplaatst: 20 juni 2025, 11:21 uur
dumb_helicopter schreef:
5 regelrechte topnummers, maar ik blijf toch wat op m'n honger zitten voor de rest.
5 regelrechte topnummers, maar ik blijf toch wat op m'n honger zitten voor de rest.
En dat terwijl Surf's Up niet eens in je top 10 staat!

1
geplaatst: 20 juni 2025, 12:15 uur
1. Sloop John B 
2. I Can Hear Music
3. I Get Around
4. Do It Again
5. Wouldn’t It Be Nice
6. California Girls
8. Barbara Ann
9. Help Me, Ronda
10. God Only Knows

2. I Can Hear Music
3. I Get Around
4. Do It Again
5. Wouldn’t It Be Nice
6. California Girls
8. Barbara Ann
9. Help Me, Ronda
10. God Only Knows
1
geplaatst: 20 juni 2025, 12:21 uur
1. God Only Knows
2. Good Vibrations
3. Sloop John B
4. Wouldn’t It Be Nice
5. California Girls
6. Heroes and Villians
7. I Can Hear Music
8. Tears in the Morning
9. I Get Around
10. Surfin’ USA
2. Good Vibrations
3. Sloop John B
4. Wouldn’t It Be Nice
5. California Girls
6. Heroes and Villians
7. I Can Hear Music
8. Tears in the Morning
9. I Get Around
10. Surfin’ USA
0
geplaatst: 20 juni 2025, 12:40 uur
vigil schreef:
Jammer dat het prachtige Tears in the Morning hier weinig populair is. Het doet me altijd weer denken aan het talent van Radio Jock Wim Rigter die veel te vroeg is overleden.
Jammer dat het prachtige Tears in the Morning hier weinig populair is. Het doet me altijd weer denken aan het talent van Radio Jock Wim Rigter die veel te vroeg is overleden.
Ken de connectie niet die er tussen dit nummer en Wim Rigter ligt. Ligt vast aan mij, maar ben wel benieuwd wat daar het verhaal achter is.
2
geplaatst: 20 juni 2025, 13:17 uur
Bonk schreef:
Ken de connectie niet die er tussen dit nummer en Wim Rigter ligt. Ligt vast aan mij, maar ben wel benieuwd wat daar het verhaal achter is.
(quote)
Oh maar dat is nou ook weer geen heel spannend verhaal hoor Hedzer

Hij had in de tijd een jingle met de melodie van Tears in the Morning. Ik kan 'm zo 1-2-3 niet op YouTube vinden. Pak de melodie en zing iets van dit is Rigter in de morgen, je hele dag kan niet meer stuk

0
geplaatst: 20 juni 2025, 13:19 uur
Na 21 lijstjes is het verschil tussen de nummer 1 en 2 welgeteld 1 punt 
Dus je lijstje kan wel degelijk een groot verschil maken! Maar sowieso is het natuurlijk leuk om gewoon mee te doen. Tot vanavond 21 uur heb je de mogelijkheid om dit alsnog te doen.

Dus je lijstje kan wel degelijk een groot verschil maken! Maar sowieso is het natuurlijk leuk om gewoon mee te doen. Tot vanavond 21 uur heb je de mogelijkheid om dit alsnog te doen.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 13:34 uur
vigil schreef:
Met pijn in het hart m'n allerlaatste afvaller voor de top 10. Daar zal ik morgenochtend waarschijnlijk nog wel een traantje om gaan laten.
2
geplaatst: 20 juni 2025, 13:48 uur
Hierbij dan wat puntjes voor Tears in the Morning. 
1. God Only Knows
2. Sloop John B
3. Good Vibrations
4. California Girls
5. Tears in the Morning
6. Wouldn’t It Be Nice
7. Barbara Ann
8. Surfin’ USA
9. I Get Around
10. Forever

1. God Only Knows
2. Sloop John B
3. Good Vibrations
4. California Girls
5. Tears in the Morning
6. Wouldn’t It Be Nice
7. Barbara Ann
8. Surfin’ USA
9. I Get Around
10. Forever
1
geplaatst: 20 juni 2025, 14:27 uur
Ik moest hier even een lijstje maken. Pet Sounds staat tenslotte al sinds mijn inschrijving alhier op MM in 2005 in mijn top 10.
01 - Good Vibrations
02 - God Only Knows
03 - Wouldn’t It Be Nice
04 - Sloop John B
05 - Surf’s Up
06 - Don't Worry Baby
07 - Caroline, No
08 - Heroes and Villians
09 - I Just Wasn't Made for These Times
10 - Tears in the Morning
01 - Good Vibrations
02 - God Only Knows
03 - Wouldn’t It Be Nice
04 - Sloop John B
05 - Surf’s Up
06 - Don't Worry Baby
07 - Caroline, No
08 - Heroes and Villians
09 - I Just Wasn't Made for These Times
10 - Tears in the Morning
1
geplaatst: 20 juni 2025, 16:21 uur
1. God Only Knows
2. Good Vibrations
3. Sloop John B
4. Wouldn’t It Be Nice
5. California Girls
6. Heroes and Villians
7. Surf’s Up
8. Tears in the Morning
9. Surfin’ USA
10. I Can Hear Music
2. Good Vibrations
3. Sloop John B
4. Wouldn’t It Be Nice
5. California Girls
6. Heroes and Villians
7. Surf’s Up
8. Tears in the Morning
9. Surfin’ USA
10. I Can Hear Music
1
geplaatst: 20 juni 2025, 18:16 uur
Bonk schreef:

Tja, dan zal ik zo met de hondjes een lange wandeling door Het Hogeland maken met de playlist in m’n oortjes. Nog even wachten tot de zon wat lager staat
1
geplaatst: 20 juni 2025, 18:21 uur
1. God Only Knows
2. Tears in the Morning
3. California Girls
4. Don't Worry Baby
5. I Can Hear Music
6. Sloop John B
7. Good Vibrations
8. Surfin’ USA
9. I Get Around
10. Heroes and Villians
2. Tears in the Morning
3. California Girls
4. Don't Worry Baby
5. I Can Hear Music
6. Sloop John B
7. Good Vibrations
8. Surfin’ USA
9. I Get Around
10. Heroes and Villians
2
geplaatst: 20 juni 2025, 19:04 uur
Ik ga voor the usual suspects, behoudens het Beatlesque 'Tears In The Morning' en, in iets mindere mate, ''Till I Die': twee aangenaam neerslachtige verrassingen/kennismakingen. Ze hebben dan ook een allesbehalve logische titel en vibe voor de zon-zee-strand-surfreputatie die de Beach Boys hebben/hadden.
1. Sloop John B
2. Good Vibrations
3. God Only Knows
4. Tears in the Morning
5. Heroes and Villains (met ai: tikfoutje in de lijst)
6. Wouldn’t It Be Nice
7. California Girls
8. Help Me, Ronda
9. 'Til I Die
10. Barbara Ann
1. Sloop John B
2. Good Vibrations
3. God Only Knows
4. Tears in the Morning
5. Heroes and Villains (met ai: tikfoutje in de lijst)
6. Wouldn’t It Be Nice
7. California Girls
8. Help Me, Ronda
9. 'Til I Die
10. Barbara Ann
1
geplaatst: 20 juni 2025, 19:18 uur
Waarschijnlijk allemaal de cover van Frank Black/Pixies in ‘t achterhoofd
2
geplaatst: 20 juni 2025, 20:08 uur
Het is natuurlijk publiek geheim dat ik begin jaren tachtig de beste windsurfer van het Zuidlaardermeer was, terwijl ik glorieus Latijn en Grieks deed op het gymnasium.
Was toen niet zo goed in liedjes schrijven en tonen van bescheidenheid. Vandaar:
01. Tears in the Morning
02. Surf’s Up
03. Good Vibrations
04. California Girls
05. Barbara Ann
06. Sloop John B
07. 'Til I Die
08. I Can Hear Music
09. Sail On, Sailor
10. Wouldn’t It Be Nice
Was toen niet zo goed in liedjes schrijven en tonen van bescheidenheid. Vandaar:
01. Tears in the Morning
02. Surf’s Up
03. Good Vibrations
04. California Girls
05. Barbara Ann
06. Sloop John B
07. 'Til I Die
08. I Can Hear Music
09. Sail On, Sailor
10. Wouldn’t It Be Nice
3
geplaatst: 20 juni 2025, 21:10 uur
UITSLAG VAN DE GREATEST HITS VAN BRIAN WILSON!
De lijnen zijn gesloten. Ik heb nog wel wat werk te doen, dus eerst maar weer even een pauzemuziekje. Ik verwacht rond half tien met de presentatie te beginnen. Logischerwijs ligt de nadruk erg op zijn werk met The Beach Boys. Maar solo heeft hij toch echt ook mooie dingen gemaakt. Zoals Love and Mercy. Wat later de titel werd van een hele behoorlijke en naar wat er gezegd wordt een redelijk waarheidsgetrouwe film. Hierin worden twee tijdslijnen gevolgd. Die ten tijde van Pet Sounds en Smile en die ten tijde van zijn ontmoeting met Melinda, zijn latere vrouw en het loskomen van de psychiater Landy.
In de presentatie is er verder niet heel ruimte voor het gedeeltelijk trieste levensverhaal van Brian. Dus wil je meer weten over hoe bij hem genialiteit en gekte dicht bij elkaar lagen, de stemmen en de muziek in zijn hoofd, zijn verstandhouding met zijn vader en drugs, dan verwijs ik bijvoorbeeld naar deze film, of bijvoorbeeld naar zijn intrigerende autobiografie Ik ben Brian Wilson. Wij gaan het hebben over de mooie muziek, zoals Love and Mercy.
De lijnen zijn gesloten. Ik heb nog wel wat werk te doen, dus eerst maar weer even een pauzemuziekje. Ik verwacht rond half tien met de presentatie te beginnen. Logischerwijs ligt de nadruk erg op zijn werk met The Beach Boys. Maar solo heeft hij toch echt ook mooie dingen gemaakt. Zoals Love and Mercy. Wat later de titel werd van een hele behoorlijke en naar wat er gezegd wordt een redelijk waarheidsgetrouwe film. Hierin worden twee tijdslijnen gevolgd. Die ten tijde van Pet Sounds en Smile en die ten tijde van zijn ontmoeting met Melinda, zijn latere vrouw en het loskomen van de psychiater Landy.
In de presentatie is er verder niet heel ruimte voor het gedeeltelijk trieste levensverhaal van Brian. Dus wil je meer weten over hoe bij hem genialiteit en gekte dicht bij elkaar lagen, de stemmen en de muziek in zijn hoofd, zijn verstandhouding met zijn vader en drugs, dan verwijs ik bijvoorbeeld naar deze film, of bijvoorbeeld naar zijn intrigerende autobiografie Ik ben Brian Wilson. Wij gaan het hebben over de mooie muziek, zoals Love and Mercy.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 21:55 uur
We trappen af met het oudste nummer:
23. Surfin’ Safari
6 Punten, 3 keer genoemd
Surfin’ Safari kwam van het gelijknamige debuutalbum en leverde The Beach Boys hun eerste top 20-hit in de VS op. Brian was nog geen 20 jaar toen hij dit opnam en, samen met Mike Love schreef die ook de lead vocal op zich nam. Ze presenteerden zich nadrukkelijk als ‘surfmuziek’, hoewel de b-kant van de single 409 over een auto gaat. Hoewel Surfin’ Safari misschien minder complex is dan later werk, zijn natuurlijk hier ook de eerste sterke harmonieën terug te horen. Ruim zestig jaar later kan ik er nog steeds met veel plezier naar luisteren. Een eerste voorbode van waar Brian Wilson allemaal toe in staat zou zijn.
23. Surfin’ Safari
6 Punten, 3 keer genoemd
Surfin’ Safari kwam van het gelijknamige debuutalbum en leverde The Beach Boys hun eerste top 20-hit in de VS op. Brian was nog geen 20 jaar toen hij dit opnam en, samen met Mike Love schreef die ook de lead vocal op zich nam. Ze presenteerden zich nadrukkelijk als ‘surfmuziek’, hoewel de b-kant van de single 409 over een auto gaat. Hoewel Surfin’ Safari misschien minder complex is dan later werk, zijn natuurlijk hier ook de eerste sterke harmonieën terug te horen. Ruim zestig jaar later kan ik er nog steeds met veel plezier naar luisteren. Een eerste voorbode van waar Brian Wilson allemaal toe in staat zou zijn.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 22:00 uur
22. All I Wanna Do
11 Punten, 2 keer genoemd
Afkomstig van het prachtige Sunflower. Een album wat eigenlijk veel meer bandalbum was en waar ook de klasse van de andere bandleden als songschrijvers naar voren kwam. Maar dit nummer is wel degelijk geschreven door Brian, samen met Mike Love. Het heeft een wat andere sound dan gewoonlijk, wat wel wat associaties met o.a. dreampop oproept. Het lag al even op de plank. Uiteindelijk is het nooit live gespeeld. Brian heeft wel aangegeven dat hij niet zo blij was met hoe het uiteindelijk op de plaat kwam, maar denk wel dat het weer een wat ander geluid van The Beach Boys liet horen. Mike Love is hier de voornaamste zanger in dit nummer.
11 Punten, 2 keer genoemd
Afkomstig van het prachtige Sunflower. Een album wat eigenlijk veel meer bandalbum was en waar ook de klasse van de andere bandleden als songschrijvers naar voren kwam. Maar dit nummer is wel degelijk geschreven door Brian, samen met Mike Love. Het heeft een wat andere sound dan gewoonlijk, wat wel wat associaties met o.a. dreampop oproept. Het lag al even op de plank. Uiteindelijk is het nooit live gespeeld. Brian heeft wel aangegeven dat hij niet zo blij was met hoe het uiteindelijk op de plaat kwam, maar denk wel dat het weer een wat ander geluid van The Beach Boys liet horen. Mike Love is hier de voornaamste zanger in dit nummer.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 22:05 uur
21. Darlin’
11 Punten, 3 keer genoemd
Dit nummer komt van het album Wild Honey en Carl Wilson neemt de leadvocal op zich. Eigenlijk had Brian dit nummer geschreven voor Danny Hutton en een voorloper van Three Dog Night, maar toen die het niet uitbrachten heeft Brian het maar aan The Beach Boys 'gegeven'. Er vallen in dit nummer wat meer R&B invloeden te horen en het werd slechts een bescheiden hitje.
11 Punten, 3 keer genoemd
Dit nummer komt van het album Wild Honey en Carl Wilson neemt de leadvocal op zich. Eigenlijk had Brian dit nummer geschreven voor Danny Hutton en een voorloper van Three Dog Night, maar toen die het niet uitbrachten heeft Brian het maar aan The Beach Boys 'gegeven'. Er vallen in dit nummer wat meer R&B invloeden te horen en het werd slechts een bescheiden hitje.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 22:11 uur
20. Forever
17 Punten, 5 keer genoemd
Toen de andere bandleden op het Sunflower album gedwongen een stap naar voren moesten zetten, deed Brians broer Dennis dat ook. Hij schreef en zong deze prachtige ballad. Brian heeft er later van gezegd: ‘Forever has to be the most harmonically beautiful thing I’ve ever heard.’ En wie zijn wij om een genie tegen te spreken?
17 Punten, 5 keer genoemd
Toen de andere bandleden op het Sunflower album gedwongen een stap naar voren moesten zetten, deed Brians broer Dennis dat ook. Hij schreef en zong deze prachtige ballad. Brian heeft er later van gezegd: ‘Forever has to be the most harmonically beautiful thing I’ve ever heard.’ En wie zijn wij om een genie tegen te spreken?
1
geplaatst: 20 juni 2025, 22:14 uur
19. Do It Again
22 Punten, 4 keer genoemd
Ik beschouw dit toch wel als één van de minder algemeen bekende nummers uit deze lijst, maar als ik naar de cijfers kijk ligt dat aan mij. Oorspronkelijk uitgebracht als single, niet lang na het verschijnen van het Friends album en kwam uiteindelijk op het album 20/20 terecht. Maar het werd gewoon een top5-hit bij ons en zelfs nummer 1 in Engeland. Dus stiekem een erg grote hit. Een nostalgisch nummer over hun jeugd. Volgens Brian het nummer waar hij en Mike Love de beste samenwerking in gekend hebben.
22 Punten, 4 keer genoemd
Ik beschouw dit toch wel als één van de minder algemeen bekende nummers uit deze lijst, maar als ik naar de cijfers kijk ligt dat aan mij. Oorspronkelijk uitgebracht als single, niet lang na het verschijnen van het Friends album en kwam uiteindelijk op het album 20/20 terecht. Maar het werd gewoon een top5-hit bij ons en zelfs nummer 1 in Engeland. Dus stiekem een erg grote hit. Een nostalgisch nummer over hun jeugd. Volgens Brian het nummer waar hij en Mike Love de beste samenwerking in gekend hebben.
2
geplaatst: 20 juni 2025, 22:17 uur
18. Barbara Ann
24 Punten, 7 keer genoemd
Barbara Ann komt van het niet al te hoogdravende tussenalbum Party! in afwachting van het grote project Pet Sounds. Het is een cover van The Regents en toont The Beach Boys op hun meligst. Toch haalde het nog de tweede plek in de VS en heeft het hier toch ook nog een paar jaar in de Top 2000 gestaan. Het zal voor een bepaalde generatie altijd wel een associatie met toiletpapier oproepen, vrees ik.
24 Punten, 7 keer genoemd
Barbara Ann komt van het niet al te hoogdravende tussenalbum Party! in afwachting van het grote project Pet Sounds. Het is een cover van The Regents en toont The Beach Boys op hun meligst. Toch haalde het nog de tweede plek in de VS en heeft het hier toch ook nog een paar jaar in de Top 2000 gestaan. Het zal voor een bepaalde generatie altijd wel een associatie met toiletpapier oproepen, vrees ik.
1
geplaatst: 20 juni 2025, 22:22 uur
17. Help Me, Rhonda
25 Punten, 6 keer genoemd
Oorspronkelijk kwam dit nummer als Help Me, Ronda (dus zonder h) uit op Today! Later werd het nummer bijgeschaafd, op single uitgebracht en als Help Me, Rhonda (dus met h) op Summer Days (And Summer Nights!!) gezet. Dat leverde hun tweede hit in Nederland en tweede nummer 1-hit in de VS op. Het was de eerste keer (we rekenen het kerstalbum even niet mee) dat Al Jardine in een nummer de leadvocals op zich nam.
25 Punten, 6 keer genoemd
Oorspronkelijk kwam dit nummer als Help Me, Ronda (dus zonder h) uit op Today! Later werd het nummer bijgeschaafd, op single uitgebracht en als Help Me, Rhonda (dus met h) op Summer Days (And Summer Nights!!) gezet. Dat leverde hun tweede hit in Nederland en tweede nummer 1-hit in de VS op. Het was de eerste keer (we rekenen het kerstalbum even niet mee) dat Al Jardine in een nummer de leadvocals op zich nam.
* denotes required fields.