Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!
zoeken in:
2
geplaatst: 18 juli 2025, 21:08 uur
7.
Bo
Album: Roman (1983)
Nr. 40 in de Nationale Hitparade
86 punten
maar liefst 18x genoemd in een top 10!
Nummer 1 van Martijn Jonkers
Bo
Album: Roman (1983)
Nr. 40 in de Nationale Hitparade
86 punten
maar liefst 18x genoemd in een top 10!
Nummer 1 van Martijn Jonkers
2
geplaatst: 18 juli 2025, 21:12 uur
0
geplaatst: 18 juli 2025, 21:17 uur
5.
Zondag
Album: Met Je Ogen Dicht (1980)
Nr. 29 in de Nationale Hitparade
Rob maakt de Zondag weer bijzonder!
104 punten
17x genoemd
Nummer 1 van motel matches en El Ninjo
Zondag
Nr. 29 in de Nationale Hitparade
Rob maakt de Zondag weer bijzonder!
104 punten
17x genoemd
Nummer 1 van motel matches en El Ninjo
1
geplaatst: 18 juli 2025, 21:22 uur
4.
Jan Klaassen de Trompetter
Album: In de Uren van de Middag (1973)
Nr. 30 in de Nederlandse top 40
116 punten
20x genoemd
Nummer 1 van 50tracks, Brunniepoo en dynamo d
Jan Klaassen de Trompetter
Nr. 30 in de Nederlandse top 40
116 punten
20x genoemd
Nummer 1 van 50tracks, Brunniepoo en dynamo d
1
geplaatst: 18 juli 2025, 21:35 uur
3.
Foto van Vroeger
Deze single werd geen hit maar staat wel continu in de Top 2000, vorig jaar op nr. 429. In deze grootste hits stond Foto van Vroeger lang op de 1e plek.
129 punten
19x genoemd
Nummer 1 van vigil Rudi S ECooper, All Day Watcher
Foto van Vroeger
Deze single werd geen hit maar staat wel continu in de Top 2000, vorig jaar op nr. 429. In deze grootste hits stond Foto van Vroeger lang op de 1e plek.
129 punten
19x genoemd
Nummer 1 van vigil Rudi S ECooper, All Day Watcher
1
geplaatst: 18 juli 2025, 21:42 uur
2.
Het Werd Zomer
Album: Tussen Zomer en Winter (1977)
146 punten
22x genoemd
Nr. 8 in de Nationale Hitparade
In een spannende strijd stond dit nummer ook van tijd tot op de 1e plek
Nummer 1 van Bucquoy Simon77 jeroentjuhh, Superbitch Outlaw104
Het Werd Zomer
Album: Tussen Zomer en Winter (1977)
146 punten
22x genoemd
Nr. 8 in de Nationale Hitparade
In een spannende strijd stond dit nummer ook van tijd tot op de 1e plek
Nummer 1 van Bucquoy Simon77 jeroentjuhh, Superbitch Outlaw104
2
geplaatst: 18 juli 2025, 21:53 uur
1.
Malle Babbe
150 punten (minder nummer 1-noteringen maar veel hoge scores)
21x genoemd (van de 25 deelnemers)
Nr. 9 in de Nationale Hitparade / Nummer 889 in de Top 2000 van 2024
Malle Babbe is geschreven door Boudewijn de Groot (muziek) en Lennaert Nijgh (tekst). Dat geldt ook voor het album In de Uren van de Middag, met daarbij nog 3 nummers gecomponeerd door Astrid Nijgh.
In december 1974 werd het nummer op single uitgebracht.
In een spannende strijd stond dit nummer wisselend op de 1e, 2e of 3e plek
Nummer 1 van Marco dB en Titmeister
Lennaert Nijgh dacht abusievelijk dat dit Zigeunermeisje Malle Babbe was. Vandaar de tekst.
In ieder geval zeer de moeite waard om de meesterwerken van Frans Hals in Haarlem eens te bezoeken! Frans Hals schilderde karakters en dat was in de tijd dat hij leefde bijzonder. En Rob de Nijs kon als geen ander de teksten en muziek tot leven brengen. Hij wordt gemist!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Frans_Hals_-_Zigeunermeisje.jpg
Malle Babbe
150 punten (minder nummer 1-noteringen maar veel hoge scores)
21x genoemd (van de 25 deelnemers)
Nr. 9 in de Nationale Hitparade / Nummer 889 in de Top 2000 van 2024
Malle Babbe is geschreven door Boudewijn de Groot (muziek) en Lennaert Nijgh (tekst). Dat geldt ook voor het album In de Uren van de Middag, met daarbij nog 3 nummers gecomponeerd door Astrid Nijgh.
In december 1974 werd het nummer op single uitgebracht.
In een spannende strijd stond dit nummer wisselend op de 1e, 2e of 3e plek
Nummer 1 van Marco dB en Titmeister
Lennaert Nijgh dacht abusievelijk dat dit Zigeunermeisje Malle Babbe was. Vandaar de tekst.
In ieder geval zeer de moeite waard om de meesterwerken van Frans Hals in Haarlem eens te bezoeken! Frans Hals schilderde karakters en dat was in de tijd dat hij leefde bijzonder. En Rob de Nijs kon als geen ander de teksten en muziek tot leven brengen. Hij wordt gemist!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Frans_Hals_-_Zigeunermeisje.jpg
5
geplaatst: 18 juli 2025, 22:04 uur
Heel veel dank aan alle 25 deelnemers voor het eerbetoon aan Rob de Nijs. Dit was de 1e keer dat de Greatest Hits van Rob de Nijs werd gespeeld.
Graag draag ik het stokje over aan All Day Watcher
KALENDER
18 juli - All Day Watcher (The Jayhawks)
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers)
8 augustus -
15 augustus - aERodynamIC (Moondog Jr / Zita Swoon / Stef Kamil Carlens)
22 augustus - Bonk (Foo Fighters)
29 augustus -
5 september - Titmeister (Ethio-jazz)
12 september -Cosmic Kid (Top 40 1986)
Graag draag ik het stokje over aan All Day Watcher
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers)
8 augustus -
29 augustus -
12 september -Cosmic Kid (Top 40 1986)
2
geplaatst: 18 juli 2025, 22:09 uur
Malle Babbe aanvragen in uitgaansgelegenheden was een beetje een running gag tussen een vriend en mij. Daarmee hebben we Rob talloze keren over de speakers laten schallen, internationaal, zelfs intercontinentaal (Club Pirata de Sal, Kaapverdië, je weet zelf). Daarmee is het nummer voor mij veel meer geworden dan een running gag: het was ook de afsluiter op het jubileumfeest van mijn partner en mij.
dynamo d, bedankt voor het mooie eerbetoon aan een van Nederlands grootste artiesten!
dynamo d, bedankt voor het mooie eerbetoon aan een van Nederlands grootste artiesten!
4
geplaatst: 18 juli 2025, 22:14 uur
GREATEST HITS OF THE JAYHAWKS – RONDE 1
https://lflmagazine.nl/wp-content/uploads/The-Jayhawks.jpg
Bedankt voor het fijne Rob de Nijs weekje, dynamo d! We gaan direct door met het Greatest Hits debuut van The Jayhawks.
Deze alt-country band werd in 1984 opgericht in Minneapolis, Minnesota. In de eerste 11 jaar van hun bestaan werd het geluid voornamelijk bepaald door de kenmerkende samenzang van frontmannen Mark Olson en Gary Louris (vaak vergeleken met Simon & Garfunkel).
Na het vertrek van Olson in 1995 bleef de typerende jangly gitaarsound, maar verschoof de band van country naar meer pop en rock georiënteerde muziek, onder aanvoering van Louris. Harmonieuze achtergrondkoortjes, met hoofdrollen voor toetseniste Karen Grotberg en drummer Tim O'Reagan, werden een opvallend kenmerk van The Jayhawks nieuwe stijl.
Volgens sommige diehards is er echter geen The Jayhawks zonder Mark Olson. Ik ben benieuwd of dit sentiment ook zichtbaar gaat zijn in onze eindlijst vrijdag. Voor mijzelf geldt dit in ieder geval niet, aangezien het post-Olson album Rainy Day Music (2003) mijn schot-in-de-roos kennismaking met de band vormde.
De band heeft inmiddels 11 albums en 1 EP op hun naam staan (met een fraaie gemiddelde beoordeling van 3,90). Meer dan genoeg luistermateriaal, dus ik wil alle solo-/nevenprojecten van de bandleden tijdens deze GH buiten beschouwing laten. Met één uitzondering: het Olson-Louris album Ready for the Flood uit 2008, dat de weg plaveide voor een (kortstondige) terugkeer van eerstgenoemde bij The Jayhawks.
Bij het bepalen van de startlijst heb ik geprobeerd recht te doen aan zowel de gemiddelde beoordelingen van de albums als het aantal erop uitgebrachte stemmen. De startlijst van 20 nummers is hier te vinden:
Greatest Hits of The Jayhawks - Startlijst
Bad Time
Blue
Carry You to Safety
Crowded in the Wings
Everybody Knows
High Water Blues
I'd Run Away
Quiet Corners & Empty Spaces
Saturday Morning on Sunday Street
Save It for a Rainy Day
She's Not Alone Anymore
Smile
Stumbling Through the Dark
Tailspin
Take Me with You (When You Go)
The Man Who Loved Life
This Forgotten Town
Trouble
Two Angels
Waiting for the Sun
Er zullen ongetwijfeld nog de nodige persoonlijke favorieten ontbreken, dus ik wil jullie vragen om 10 nummers te nomineren die de lijst nog mooier en completer maken.
Deadline: maandag 21 juli om 19:30.
Veel luisterplezier gewenst en succes met het bedenken van mooie toevoegingen. Ik kijk uit naar jullie lijstjes.
Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen? Alvast bedankt!
https://lflmagazine.nl/wp-content/uploads/The-Jayhawks.jpg
Bedankt voor het fijne Rob de Nijs weekje, dynamo d! We gaan direct door met het Greatest Hits debuut van The Jayhawks.
Deze alt-country band werd in 1984 opgericht in Minneapolis, Minnesota. In de eerste 11 jaar van hun bestaan werd het geluid voornamelijk bepaald door de kenmerkende samenzang van frontmannen Mark Olson en Gary Louris (vaak vergeleken met Simon & Garfunkel).
Na het vertrek van Olson in 1995 bleef de typerende jangly gitaarsound, maar verschoof de band van country naar meer pop en rock georiënteerde muziek, onder aanvoering van Louris. Harmonieuze achtergrondkoortjes, met hoofdrollen voor toetseniste Karen Grotberg en drummer Tim O'Reagan, werden een opvallend kenmerk van The Jayhawks nieuwe stijl.
Volgens sommige diehards is er echter geen The Jayhawks zonder Mark Olson. Ik ben benieuwd of dit sentiment ook zichtbaar gaat zijn in onze eindlijst vrijdag. Voor mijzelf geldt dit in ieder geval niet, aangezien het post-Olson album Rainy Day Music (2003) mijn schot-in-de-roos kennismaking met de band vormde.
De band heeft inmiddels 11 albums en 1 EP op hun naam staan (met een fraaie gemiddelde beoordeling van 3,90). Meer dan genoeg luistermateriaal, dus ik wil alle solo-/nevenprojecten van de bandleden tijdens deze GH buiten beschouwing laten. Met één uitzondering: het Olson-Louris album Ready for the Flood uit 2008, dat de weg plaveide voor een (kortstondige) terugkeer van eerstgenoemde bij The Jayhawks.
Bij het bepalen van de startlijst heb ik geprobeerd recht te doen aan zowel de gemiddelde beoordelingen van de albums als het aantal erop uitgebrachte stemmen. De startlijst van 20 nummers is hier te vinden:
Greatest Hits of The Jayhawks - Startlijst
Bad Time
Blue
Carry You to Safety
Crowded in the Wings
Everybody Knows
High Water Blues
I'd Run Away
Quiet Corners & Empty Spaces
Saturday Morning on Sunday Street
Save It for a Rainy Day
She's Not Alone Anymore
Smile
Stumbling Through the Dark
Tailspin
Take Me with You (When You Go)
The Man Who Loved Life
This Forgotten Town
Trouble
Two Angels
Waiting for the Sun
Er zullen ongetwijfeld nog de nodige persoonlijke favorieten ontbreken, dus ik wil jullie vragen om 10 nummers te nomineren die de lijst nog mooier en completer maken.
Deadline: maandag 21 juli om 19:30.
Veel luisterplezier gewenst en succes met het bedenken van mooie toevoegingen. Ik kijk uit naar jullie lijstjes.
Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe: wil één van jullie de topic titel aanpassen? Alvast bedankt!
1
geplaatst: 18 juli 2025, 22:21 uur
Hierbij wil ik een paar mensen taggen die mogelijk interesse hebben om mee te spelen, op basis van een vermelding in hun artiesten top 10, hoge waarderingen voor albums etc.
berken, Ton Cole, motel matches, Poek, Bonk, Outlaw104, vigil, herman, rkdev, deef., fabrice, MM1964, robbrouwer58, remcodulac, J.J. Wever, musicborst
We gaan de komende 7 dagen proberen de beste songs van The Jayhawks uit te kiezen en ze ook nog eens in de juiste volgorde te zetten! Jullie hulp is daarbij van harte welkom.
In deze 1e ronde zijn we op zoek naar 10 nummers die nog niet in de startlijst staan. Daarna gaan we elimineren (woensdag) om uiteindelijk vrijdagavond tot een eindlijst te komen. Voor de complete uitleg van het spel klik hier.
berken, Ton Cole, motel matches, Poek, Bonk, Outlaw104, vigil, herman, rkdev, deef., fabrice, MM1964, robbrouwer58, remcodulac, J.J. Wever, musicborst
We gaan de komende 7 dagen proberen de beste songs van The Jayhawks uit te kiezen en ze ook nog eens in de juiste volgorde te zetten! Jullie hulp is daarbij van harte welkom.
In deze 1e ronde zijn we op zoek naar 10 nummers die nog niet in de startlijst staan. Daarna gaan we elimineren (woensdag) om uiteindelijk vrijdagavond tot een eindlijst te komen. Voor de complete uitleg van het spel klik hier.
1
geplaatst: 18 juli 2025, 23:09 uur
Ain't No End
Big Star
Clouds
Commonplace Streets
Dying on the Vine
Martin's Song
Miss Williams' Guitar
Poor Little Fish
Real Light
Wichita
Big Star
Clouds
Commonplace Streets
Dying on the Vine

Martin's Song
Miss Williams' Guitar
Poor Little Fish
Real Light
Wichita
0
geplaatst: 18 juli 2025, 23:16 uur
Ik weet niet of ik tot tien kom (of uberhaupt nummers vind ontbreken), maar mogen het minder dan tien zijn?
1
geplaatst: 19 juli 2025, 04:34 uur
Kleine aanpassing aan mijn aankomende GH, om te voorkomen dat we in herhaling vallen... en bovenal om de ziel van die band te eren.
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers mét Richey Edwards - dus t/m 1994)
8 augustus -
29 augustus -
12 september - Cosmic Kid (Top 40 1986)
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
8 augustus -
29 augustus -
1
geplaatst: 19 juli 2025, 09:28 uur
Grappig dit prachtig onder de huid kruipend nummer is ook bij mij een grote favoriet, sterker nog het zou indien mogelijk mijn nummer 1 worden.
1
geplaatst: 19 juli 2025, 09:30 uur
Ik kom zeker met een lijstje, de band draai ik de laatste jaren nog steeds erg veel!
Mijn nr 1 staat al in de startlijst maar ik heb zeker nog 10 meer dan prachtige liedjes
Mijn nr 1 staat al in de startlijst maar ik heb zeker nog 10 meer dan prachtige liedjes

1
geplaatst: 19 juli 2025, 09:57 uur
Ken slechts twee albums, en geen tijd om nieuw werk te ontdekken. Misschien haak ik in de finale aan.
0
geplaatst: 19 juli 2025, 10:47 uur
Ik zie dat ik een domme planningsfout gemaakt heb, want in het weekend van 22 augustus zit ik op de fiets om het Pieterpad te fietsen. Ik schuif mezelf dus een weekje naar achteren.
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
8 augustus -
22 augustus -
29 augustus - Bonk (Foo Fighters)
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
8 augustus -
22 augustus -
0
geplaatst: 19 juli 2025, 10:58 uur
Poek schreef:
Ik weet niet of ik tot tien kom (of uberhaupt nummers vind ontbreken), maar mogen het minder dan tien zijn?
Geen probleem, laten we dan het regelmatig toegepaste minimum van 5 nominaties hanteren. Moet lukken toch? Het is nog lang geen maandagavond

2
geplaatst: 19 juli 2025, 11:09 uur
All Day Watcher schreef:
Geen probleem, laten we dan het regelmatig toegepaste minimum van 5 nominaties hanteren. Moet lukken toch? Het is nog lang geen maandagavond
Kortere lijstjes naar rato minder zwaar laten meewegen.(quote)
0
geplaatst: 19 juli 2025, 11:33 uur
KALENDER
25 juli - Poek (Chicago)
8 augustus -
22 augustus - 50Tracks (60 jaar Top 40)
25 juli - Poek (Chicago)
8 augustus -
22 augustus - 50Tracks (60 jaar Top 40)
0
geplaatst: 19 juli 2025, 13:21 uur
Ain't No End
All the Right Reasons
Bicycle
Come to the River
Gonna Be a Darkness
Leaving the Monsters Behind
Mockingbird Time
Real Light
Somewhere in Ohio
Think About It
All the Right Reasons
Bicycle
Come to the River
Gonna Be a Darkness
Leaving the Monsters Behind
Mockingbird Time
Real Light
Somewhere in Ohio
Think About It
1
geplaatst: 19 juli 2025, 18:14 uur
Angelyne
Don't Let the World Get in Your Way
Hide Your Colors
Isabel's Daughter
Let the Critics Wonder
Lovers of the Sun
Miss Williams' Guitar
Nothing Left to Borrow
Tiny Arrows
Wichita
Don't Let the World Get in Your Way
Hide Your Colors
Isabel's Daughter
Let the Critics Wonder
Lovers of the Sun
Miss Williams' Guitar
Nothing Left to Borrow
Tiny Arrows
Wichita
1
geplaatst: 19 juli 2025, 19:03 uur
Ain't No End
(In My) Wildest Dreams
Nevada, California
She Walks In So Many Ways
Sister Cry
A Break In The Clouds
(In My) Wildest Dreams
Nevada, California
She Walks In So Many Ways
Sister Cry
A Break In The Clouds
2
geplaatst: 19 juli 2025, 22:04 uur
Het was het eerste concert waar ik zelf een kaartje voor kocht (1993 in Leeuwarden), dus ik ben blij met deze week.
Dying on the Vine
Eyes of Sarah Jane
Gonna Be a Darkness
Leave No Gold
Martin's Song
Miss Williams' Guitar
Nevada, California
Real Light
Tampa to Tulsa
Wichita
Dying on the Vine
Eyes of Sarah Jane
Gonna Be a Darkness
Leave No Gold
Martin's Song
Miss Williams' Guitar
Nevada, California

Real Light
Tampa to Tulsa
Wichita
3
geplaatst: 19 juli 2025, 23:14 uur
Prima band! Alleen nooit begrepen waarom juist Rainy Day Music hier (en elders) zo goed scoort. Nooit de klik mee gehad die ik onmiddellijk wel had met het eveneens Olson-loze Sound of Lies.
Ain't No End
Big Star
Carry You to Safety
The Devil in Her Eyes
Dying on the Vine

Living in a Bubble
Miss Williams' Guitar
Nevada, California
Stick in the Mud
What Led Me to This Town
Ain't No End
Big Star
Carry You to Safety
The Devil in Her Eyes
Dying on the Vine

Living in a Bubble
Miss Williams' Guitar
Nevada, California
Stick in the Mud
What Led Me to This Town
0
geplaatst: 19 juli 2025, 23:24 uur
dynamo d schreef:
De uitslag van de Grootste Hits van Rob de Nijs:
20.
Tegen Beter Weten In
Album: Vanaf Vandaag (2004)
20 punten
5x genoemd
Nummer 1 van johan de witt
Niet aan de Rob de Nijs-hits meegedaan. Anders was dit nummer met afstand mijn nummer 1 geweest. Maar dan wel de versie uit 1973 van het album In de Uren van de Middag! Die heropname op Vanaf Vandaag is vreselijk.De uitslag van de Grootste Hits van Rob de Nijs:
20.
Tegen Beter Weten In
Album: Vanaf Vandaag (2004)
20 punten
5x genoemd
Nummer 1 van johan de witt
0
geplaatst: 19 juli 2025, 23:50 uur
remcodulac schreef:
]Niet aan de Rob de Nijs-hits meegedaan. Anders was dit nummer met afstand mijn nummer 1 geweest. Maar dan wel de versie uit 1973 van het album In de Uren van de Middag! Die heropname op Vanaf Vandaag is vreselijk.
]Niet aan de Rob de Nijs-hits meegedaan. Anders was dit nummer met afstand mijn nummer 1 geweest. Maar dan wel de versie uit 1973 van het album In de Uren van de Middag! Die heropname op Vanaf Vandaag is vreselijk.
Ja, die versie is inderdaad een stuk beter, en had vast hoger meer punten gehaald (mijn top 10 wellicht ook). Had het dan ook eerder gezegd!
* denotes required fields.