Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
2
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:11 uur
Nog 10 te gaan. Waar onze eindlijst een parodie is op onszelf, kan ik dat van de Top 10 niet zeggen. Die is uiterst fraai gebalanceerd en uitgesmeerd over de jaren 60, 70, 80 en -vooruit- 90. Een mooi tiental.
10. Ultravox - Vienna
1981
3 weken op nummer 1
190 punten
Nummer 1 van Outlaw104 en johannesB
Vienna had ik top 5 verwacht en voor mij onlosmakelijk verbonden met een liedje wat daar wel staat. Zelfde desolate sfeer, zelfde droevige, mooie kilheid. En ja, ook Vienna hoort bij het Top 100 Aller Tijden gevoel
10. Ultravox - Vienna
1981
3 weken op nummer 1
190 punten
Nummer 1 van Outlaw104 en johannesB
Vienna had ik top 5 verwacht en voor mij onlosmakelijk verbonden met een liedje wat daar wel staat. Zelfde desolate sfeer, zelfde droevige, mooie kilheid. En ja, ook Vienna hoort bij het Top 100 Aller Tijden gevoel
5
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:15 uur
9. Bronski Beat - Smalltown Boy
1984
2 weken op nummer 1
195 punten
Nummer 1 van Poek en ECooper
Eén van de eerste nummers 1 die ik me persoonlijk herinner. De dreigende sfeer en clip maakten toen al indruk. Hoe heftig, indrukwekkend en moedig deze clip en dit nummer was, besefte ik me pas jaren later. Sterker nog, dat besef neemt nog steeds dagelijks (zowat) toe. Jimmy Sommerville, held.
1984
2 weken op nummer 1
195 punten
Nummer 1 van Poek en ECooper
Eén van de eerste nummers 1 die ik me persoonlijk herinner. De dreigende sfeer en clip maakten toen al indruk. Hoe heftig, indrukwekkend en moedig deze clip en dit nummer was, besefte ik me pas jaren later. Sterker nog, dat besef neemt nog steeds dagelijks (zowat) toe. Jimmy Sommerville, held.
1
geplaatst: 19 september 2025, 22:17 uur
herman schreef:
Lola van de Kinks deed dat ook.
Lola van de Kinks deed dat ook.
Maar daarvan was er eentje, ook de bekendste, een live versie. Bij Procol H was het 2x exact dezelfde versie.
Paint it Black was een andere.
Drivers Seat kwam trouwens ook in de buurt met naast een 1ste een 4de positie.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:23 uur
8. R.E.M. - Losing My Religion
1991
3 weken op nummer 1
201 punten
nummer 1 van LucM en motel matches
Eind jaren 80 kreeg mijn vader een aantal cd's te leen van vrienden. Die band moest hij echt luisteren. De naam zei ons weinig, ik kende een heel klein beetje 'The One I Love' van deze groep. De eerste R.E.M. cd's maakten in huize Monster geen onuitwisbare indruk maar dat lag aan ons. Mijn smaak was toen nog gericht op de Top 40 en gevoed door de Avondspits. De verrassing was groot toen 'Losing My Religion' opeens enkele jaren later een kneiter van een hit werd. De Top 40 meets alternatieve gitaarmuziek; het kon toen allemaal. Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
1991
3 weken op nummer 1
201 punten
nummer 1 van LucM en motel matches
Eind jaren 80 kreeg mijn vader een aantal cd's te leen van vrienden. Die band moest hij echt luisteren. De naam zei ons weinig, ik kende een heel klein beetje 'The One I Love' van deze groep. De eerste R.E.M. cd's maakten in huize Monster geen onuitwisbare indruk maar dat lag aan ons. Mijn smaak was toen nog gericht op de Top 40 en gevoed door de Avondspits. De verrassing was groot toen 'Losing My Religion' opeens enkele jaren later een kneiter van een hit werd. De Top 40 meets alternatieve gitaarmuziek; het kon toen allemaal. Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:29 uur
7.The Beatles - Penny Lane / Strawberry Fields Forever
1967
4 weken op nummer 1
210 punten
Nummer 1 van Alicia Johnny Marrissey Edgar18
Welke allertijdenlijst we ook maken; The Beatles duiken er in op en hoog ook. Het hoogste genoteerde nummer uit de jaren 60 is van de kevers, hoe kan het ook anders. Ook de enige dubbele A-kant uit onze lijst, iets wat in de sixties veel vaker voorkwam. The Rolling Stones ontbreken (schandelijk eigenlijk) en zo winnen The Beatles ook weer deze strijd. Ooit schreef OOR: zullen we ze gewoon koesteren maar wel links laten liggen? Wij bewijzen -gelukkig- keer op keer het tegendeel. Penny Lane / Strawberry Fields Forever, wat een goddelijke combinatie.
1967
4 weken op nummer 1
210 punten
Nummer 1 van Alicia Johnny Marrissey Edgar18
Welke allertijdenlijst we ook maken; The Beatles duiken er in op en hoog ook. Het hoogste genoteerde nummer uit de jaren 60 is van de kevers, hoe kan het ook anders. Ook de enige dubbele A-kant uit onze lijst, iets wat in de sixties veel vaker voorkwam. The Rolling Stones ontbreken (schandelijk eigenlijk) en zo winnen The Beatles ook weer deze strijd. Ooit schreef OOR: zullen we ze gewoon koesteren maar wel links laten liggen? Wij bewijzen -gelukkig- keer op keer het tegendeel. Penny Lane / Strawberry Fields Forever, wat een goddelijke combinatie.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:34 uur
6. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
1977
3 weken op nummer 1
210 punten
Nummer 1 van ranja jordidj1 Sting laxus11 Hedser
"You Can Go Your Own Way" schreeuwden Lindsay Buckingham en Stevie Nicks naar elkaar. Rumours stond in de platenkast van mijn ouders en werd met de paplepel ingegoten. Tijdloos album wat de tijdgeest perfect vangt en waar werkelijk geen slecht nummer op staat. Go Your Own Way was de kroon op het werk maar niet de parel; dat is The Chain
1977
3 weken op nummer 1
210 punten
Nummer 1 van ranja jordidj1 Sting laxus11 Hedser
"You Can Go Your Own Way" schreeuwden Lindsay Buckingham en Stevie Nicks naar elkaar. Rumours stond in de platenkast van mijn ouders en werd met de paplepel ingegoten. Tijdloos album wat de tijdgeest perfect vangt en waar werkelijk geen slecht nummer op staat. Go Your Own Way was de kroon op het werk maar niet de parel; dat is The Chain
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:39 uur
5. Queen - Bohemian Rhapsody
1976
3 weken op nummer 1
228 punten
Nummer 1 van Kees-Jan gigage Bonk
Het is niet voor te stellen maar het scheelde heel weinig of Bohemian Rhapsody had de eliminatieronde niet overleefd. Dat dit niets zegt over de kansen in de finale, zegt deze fraaie 5e plek. Sterker nog, heel even stond het beroemdste nummer aller tijden bovenaan. Een overwinning was teveel gevraagd maar deze plek is boven verwachting, zo goed scoort het nooit in onze spelletjes, behalve dan de Greatest Hits van Queen. In 1976 stond het 3 weken op 1 waarna het werd opgevolgd door Willempie van Andre van Duin, het kan verkeren.
1976
3 weken op nummer 1
228 punten
Nummer 1 van Kees-Jan gigage Bonk
Het is niet voor te stellen maar het scheelde heel weinig of Bohemian Rhapsody had de eliminatieronde niet overleefd. Dat dit niets zegt over de kansen in de finale, zegt deze fraaie 5e plek. Sterker nog, heel even stond het beroemdste nummer aller tijden bovenaan. Een overwinning was teveel gevraagd maar deze plek is boven verwachting, zo goed scoort het nooit in onze spelletjes, behalve dan de Greatest Hits van Queen. In 1976 stond het 3 weken op 1 waarna het werd opgevolgd door Willempie van Andre van Duin, het kan verkeren.
2
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:46 uur
4. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of orleans (Waltz Joan of Arc)
1982
4 weken op nummer 1
248 punten
Nummer 1 van vigil CasartelliRies_72 ranboy
Voor mij in 1 adem genoemd met Vienna van Ultravox; de ideale jaren 80 winterliedjes. Heel, heel lang voerde Maid Of Orleans de lijst aan en leek het zorgeloos op weg naar overwinning. Na de laatste nummer 1 van ranboy hielden de topnoteringen opeens en duikelde het keihard de top 3 uit. Er is trouwens ook een stuk van Tchaikovsky met dezelfde naam maar enige muzikale overeenkomst heb ik niet gevonden.
1982
4 weken op nummer 1
248 punten
Nummer 1 van vigil CasartelliRies_72 ranboy
Voor mij in 1 adem genoemd met Vienna van Ultravox; de ideale jaren 80 winterliedjes. Heel, heel lang voerde Maid Of Orleans de lijst aan en leek het zorgeloos op weg naar overwinning. Na de laatste nummer 1 van ranboy hielden de topnoteringen opeens en duikelde het keihard de top 3 uit. Er is trouwens ook een stuk van Tchaikovsky met dezelfde naam maar enige muzikale overeenkomst heb ik niet gevonden.
2
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:52 uur
3. Prince & The Revolution - Purple Rain
1984
4 weken op nummer 1
267 punten
Nummer 1 van aERodynamIC Brunniepoo El Ninjo Rudi S
Wie dan anders dan aERodynamIC zorgde ervoor dat Purple Rain de eerste lijstaanvoerder was? Dat plezier duurde kort en de nummer 1 positie was nooit meer in zicht. Dat Purple Rain het podium zou halen, had ik vooraf niet verwacht. Zeg nu zelf, de genialiteit van deze Bob Seger cover zit toch alleen in het tweede gedeelte? (wat destijds compleet langs me heen ging, de tv vertoonde alleen de eerste 4 minuten).
1984
4 weken op nummer 1
267 punten
Nummer 1 van aERodynamIC Brunniepoo El Ninjo Rudi S
Wie dan anders dan aERodynamIC zorgde ervoor dat Purple Rain de eerste lijstaanvoerder was? Dat plezier duurde kort en de nummer 1 positie was nooit meer in zicht. Dat Purple Rain het podium zou halen, had ik vooraf niet verwacht. Zeg nu zelf, de genialiteit van deze Bob Seger cover zit toch alleen in het tweede gedeelte? (wat destijds compleet langs me heen ging, de tv vertoonde alleen de eerste 4 minuten).
5
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 22:57 uur
2.Massive Attack - Unfinished Sympathy
1991
1 week op nummer 1
294 punten
Nummer 1 van herman yeahyeahyeah pureshores Martijn Jonkers
Allereerst: wees er snel bij, ze staan nu nog in mijn Spotifylijst maar wie weet voor hoe lang? Massive Attack luidde samen met Nirvana de jaren 90 in en trapten de jaren 80 uit. Dansbaar, mysterieus en verrassend, hoeveel keer je het ook hoort. Ik verwachtte Unfinished Sympathy op 1 maar er is een nummer wat het voorblijft en dat is weer minder verrassend als dat het leek.
1991
1 week op nummer 1
294 punten
Nummer 1 van herman yeahyeahyeah pureshores Martijn Jonkers
Allereerst: wees er snel bij, ze staan nu nog in mijn Spotifylijst maar wie weet voor hoe lang? Massive Attack luidde samen met Nirvana de jaren 90 in en trapten de jaren 80 uit. Dansbaar, mysterieus en verrassend, hoeveel keer je het ook hoort. Ik verwachtte Unfinished Sympathy op 1 maar er is een nummer wat het voorblijft en dat is weer minder verrassend als dat het leek.
7
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 23:07 uur
1. Donna Summer - I Feel Love
1977
1 week op nummer 1
337 punten
Nummer 1 van Gretz Teunnis GrafGantz
Wat.een.prachtige.nummer.1. Hebben wij even mazzel dat Donna Summer in 1977 1 weekje tussen Dillinger en Baccara de hoogte positie mocht claimen, anders had onze winnares niet mee mogen doen. En nogmaals, een winnaar waar we trots op mogen zijn. Helemaal verrassend bleek dat ook weer niet gezien het succes van Donna Summer in de MuMeLadder. Disco, electronic, baanbrekend en haar tijd ver vooruit, met dank aan het genie Georgio Modorer. Onze lijst was wellicht een parodie op onszelf maar met deze winnares kunnen we thuis komen. MusicMeter heeft I Feel Love verkozen tot beste nummer uit 60 jaar Top 40, wie doet ons dat na?
1977
1 week op nummer 1
337 punten
Nummer 1 van Gretz Teunnis GrafGantz
Wat.een.prachtige.nummer.1. Hebben wij even mazzel dat Donna Summer in 1977 1 weekje tussen Dillinger en Baccara de hoogte positie mocht claimen, anders had onze winnares niet mee mogen doen. En nogmaals, een winnaar waar we trots op mogen zijn. Helemaal verrassend bleek dat ook weer niet gezien het succes van Donna Summer in de MuMeLadder. Disco, electronic, baanbrekend en haar tijd ver vooruit, met dank aan het genie Georgio Modorer. Onze lijst was wellicht een parodie op onszelf maar met deze winnares kunnen we thuis komen. MusicMeter heeft I Feel Love verkozen tot beste nummer uit 60 jaar Top 40, wie doet ons dat na?
12
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 23:11 uur
Het zit erop en ik ga aan het zuurstof en aan het bier. Het was een schitterende en intensieve XXL editie, deze Greatest Hits van Top 40 Nummer 1 Hits. Ik zie nu al uit naar de >1991 editie over een aantal weken.
Natuurlijk is er ook een Spotifylijst: Top 40 Nummer 1 Hits
Nu geef ik het stokje definitef over aan ArthurDZ voor een totaal andere Greatest Hits: Tyler, The Creator.
Ciao, doei, de mazzel!
Natuurlijk is er ook een Spotifylijst: Top 40 Nummer 1 Hits
Nu geef ik het stokje definitef over aan ArthurDZ voor een totaal andere Greatest Hits: Tyler, The Creator.
Ciao, doei, de mazzel!
1
geplaatst: 19 september 2025, 23:11 uur
cosmic kid schreef:
De verrassing was groot toen 'Losing My Religion' opeens enkele jaren later een kneiter van een hit werd. De Top 40 meets alternatieve gitaarmuziek; het kon toen allemaal. Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
De verrassing was groot toen 'Losing My Religion' opeens enkele jaren later een kneiter van een hit werd. De Top 40 meets alternatieve gitaarmuziek; het kon toen allemaal. Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
Leuke anekdotische stukjes Paddy
Thanks 
Weet iemand wanneer het zogeheten LMR-syndroom een ding werd? Al vanaf het voorjaar 1991 toen R.E.M. de top-40 veroverde, of is het pas bedacht nadat o.a. Creep en andere later verguisde (bekendste) hits van alternatieve rockbands ook de hitlijst der hitlijsten haalde?
Of gewoon vanaf het moment dat johan de witt, luigifort) of een van de andere superfans deze term bedacht

1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2025, 23:15 uur
In mijn herinnering al vanaf het begin. Losing My Religion op 1 was heel bijzonder. Nu klinkt het heel mainstream. Toen ook al maar het was geen geen alledaagse nummer 1 hit om over de clip maar te zwijgen.
Ofschoon geen grunge, is het ook te danken (denk ik) aan Nirvana. Alsof iedereen opeens klaar was met de jaren 80 en de oren wilde openen voor andere muziek. Losing My Religion was een verantwoord en uitstekend alternatief voor iedereen die grunge te hard vond.
Ofschoon geen grunge, is het ook te danken (denk ik) aan Nirvana. Alsof iedereen opeens klaar was met de jaren 80 en de oren wilde openen voor andere muziek. Losing My Religion was een verantwoord en uitstekend alternatief voor iedereen die grunge te hard vond.
1
geplaatst: 19 september 2025, 23:15 uur
Dank cosmic kid!
Ik had al vrij snel in 1991 last van het LMR-syndroom, maar toen heette het vast nog niet zo. Al was het maar omdat MuMe toen nog niet bestond.
Ik had al vrij snel in 1991 last van het LMR-syndroom, maar toen heette het vast nog niet zo. Al was het maar omdat MuMe toen nog niet bestond.
1
geplaatst: 19 september 2025, 23:17 uur
Poek schreef:
Eerste hit, voor zover ik kan nagaan:
23 november 2018 (MuMeLadder)
1
geplaatst: 19 september 2025, 23:41 uur
Dank, Paddy. Deze GH hield iig de gemoederen goed bezig, maar uiteindelijk een zeer terechte winnares!
1
geplaatst: 19 september 2025, 23:47 uur
Wauw, schitterende top 2! En gelukkig kan ik Unfinished Sympathy ook van cd en vinyl draaien (al komt ie zo nog eens langs via Spotify), één van de mooiste nummers ooit wat mij betreft.
Dank, cosmic kid en proost! - dik verdiend dat biertje. Het blijft altijd leuk een lading hits door te nemen, incl. de discussies daaromheen.
Dank, cosmic kid en proost! - dik verdiend dat biertje. Het blijft altijd leuk een lading hits door te nemen, incl. de discussies daaromheen.
2
geplaatst: 19 september 2025, 23:58 uur
1
geplaatst: 20 september 2025, 00:01 uur
1
geplaatst: 20 september 2025, 00:22 uur
cosmic kid schreef:
Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
Nog steeds de meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit.
Bedankt voor de organisatie en presentatie, het was leuk om weer even een weekje in de antiquarische superhits van de Top 40 te duiken toen die lijst nog enige waarde en kwaliteit bezat. Ik had OMD niet zo hoog verwacht (4e), maar al helemaal niet verwacht dat het zelfs lange tijd de koppositie bezat. Ik had mijn geld gezet op Prince, maar dat Donna met mijn alltime favourite discosong de winnaar zou worden, had ik ook niet verwacht. Hoe leuk en terecht nou toch.
Al had natuurlijk idd die andere love-song op 1 moeten staan.
Maar R.E.M. meest onwaarschijnlijke nummer 1 ooit? In positieve zin bedoel je zeker, want in negatieve zin zijn er nog veel onwaarschijnlijkere nummers op de 1e plek beland. Deze schieten me meteen te binnen::
Stuiterballetje
Wie bijt er in je bil?
1
geplaatst: 20 september 2025, 08:10 uur
Veel dank cosmic kid!
Variatie in nummers 1 is dus leuk. Hopelijk daarom dit jaar ook een andere nummer 1 in onze MuMe Ladder Top 2000 ….
Variatie in nummers 1 is dus leuk. Hopelijk daarom dit jaar ook een andere nummer 1 in onze MuMe Ladder Top 2000 ….
2
geplaatst: 20 september 2025, 08:59 uur
Merci cosmic kid voor het leuke hitweekje! Dan nu over naar iemand die waarschijnlijk nog nooit in de buurt van een top 40-hit geweest is 
https://www.pngkit.com/png/full/7-72507_transparent-png-tyler-the-creator-png.png
Van hiphop enfant terrible naar avontuurlijke, conceptuele performer en stijlkameleon: Tyler de Creëerder heeft in zijn nog relatief korte carrière vele artistieke levens geleefd. Welke heeft op ons het meest indruk gemaakt? We komen er komende week achter.
Jullie kennen de regels: post je lijstje van tien favoriete Tylersongs die nog niet in onderstaande startlijst voorkomen. In de startlijst staan alleen nummers waar hij de hoofdact is, maar je mag ook nummers nomineren waarin ie als featuring genoteerd staat. Deadline voor dit klusje: maandagavond 20u.
Greatest Hits of Tyler, The Creator
911 / Mr. Lonely
Answer
Assmilk
Bastard
Big Poe
Earfquake
Igor’s Theme
I Think
Like Him
Lumberjack
Noid
Rusty
See You Again
Smuckers
Sucka Free
The Brownstains of Darkeese Latifah, Part 6-12 [Remix]
Tron Cat
Who Dat Boy
Wilshire
Yonkers

https://www.pngkit.com/png/full/7-72507_transparent-png-tyler-the-creator-png.png
Van hiphop enfant terrible naar avontuurlijke, conceptuele performer en stijlkameleon: Tyler de Creëerder heeft in zijn nog relatief korte carrière vele artistieke levens geleefd. Welke heeft op ons het meest indruk gemaakt? We komen er komende week achter.
Jullie kennen de regels: post je lijstje van tien favoriete Tylersongs die nog niet in onderstaande startlijst voorkomen. In de startlijst staan alleen nummers waar hij de hoofdact is, maar je mag ook nummers nomineren waarin ie als featuring genoteerd staat. Deadline voor dit klusje: maandagavond 20u.
Greatest Hits of Tyler, The Creator
911 / Mr. Lonely
Answer
Assmilk
Bastard
Big Poe
Earfquake
Igor’s Theme
I Think
Like Him
Lumberjack
Noid
Rusty
See You Again
Smuckers
Sucka Free
The Brownstains of Darkeese Latifah, Part 6-12 [Remix]
Tron Cat
Who Dat Boy
Wilshire
Yonkers
0
geplaatst: 20 september 2025, 09:08 uur
Hiphop en GH Of... is altijd een beetje een moeilijke combo, maar blijven jullie nog een weekje hangen Johnny Marr, Edgar18Titmeister, Arno, yeahyeahyeah, Teunnis, jordidj1Gretz...?
En misschien hebben mensen als Yestsida, Silky & Smooth, Snoeperd, lowieke, hoi123 en Arrie zin om aan te haken?
En misschien hebben mensen als Yestsida, Silky & Smooth, Snoeperd, lowieke, hoi123 en Arrie zin om aan te haken?
1
geplaatst: 20 september 2025, 09:14 uur
Feest der herkenning cosmic kid, thanks.
ArthurDZ, zelfs mensen als Shaky sluiten aan bij der Schöpfer Tyler. Wel pas bij de finale, want ik ken gewoon te weinig songs van hem om fatsoenlijk te kunnen nomineren. Of misschien dat ik ga putten uit de nominatielijstjes van de kenners, dat kan natuurlijk ook.
ArthurDZ, zelfs mensen als Shaky sluiten aan bij der Schöpfer Tyler. Wel pas bij de finale, want ik ken gewoon te weinig songs van hem om fatsoenlijk te kunnen nomineren. Of misschien dat ik ga putten uit de nominatielijstjes van de kenners, dat kan natuurlijk ook.
1
geplaatst: 20 september 2025, 09:21 uur
Klopt, daar is het ontstaan

Ondertussen vergeet cosmic kid mij bij de nummers 1 van LMR te vermelden

0
geplaatst: 20 september 2025, 09:38 uur
Dank cosmic kid. Je bent wel mijn nummer 1 vergeten? (te vermelden)?
5
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 20 september 2025, 09:53 uur
johan de witt schreef:
(quote)

Sterker nog, ik ben jouw lijstje helemaal vergeten en dat heeft wel wat gevolgen voor de betrokken nummers. Dit is de gecorrigeerde eindstand:
1 Donna Summer - I Feel Love x 337
2 Massive Attack - Unfinished Sympathy x 294
3 Prince & The Revolution - Purple Rain x 267
4 Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of orleans (Waltz Joan of Arc) x 248
5 Queen - Bohemian Rhapsody 228
6 R.E.M. - Losing My Religion 226
7 The Beatles - Penny Lane / Strawberry Fields Forever x 222
8 Fleetwood Mac - Go Your Own Way x 210
9 Bronski Beat - Smalltown Boy x 203
10 Ultravox- Vienna x 190
11 Golden Earring - Radar Love x 181
12 Dire Straits - Private Investigations x 179
13 Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale 160
14 Golden Earring - Twilight Zone x 139
15 Tracy Chapman - Fast Car x 136
16 Billy Joel - Goodnight Siagon x 133
17 The Kinks - Waterloo Sunset x 129
18 Donna Summer - State Of Independence x 125
19 Madonna - Into The Groove x 124
20 Michael Jackson - Beat It 117
21 Lipps Inc. - Funky Town x 115
22 Paul Hardcastle - 19 x 102
23 David Bowie & Pat Metheny Group – This Is Not America x 100
24 Neneh Cherry - Buffalo Stance x 98
25 Earth & Fire - Memories 97
26 ABBA - The Winner Takes It All x 93
27 Simple Minds - Don’t You (Forget About Me) x 87
28 Phil Collins - In The Air Tonight x 80
30 Ryan Paris - Dolce Vita x 77
29 Blondie - Denis x 77
31 Tears For Fears - Shout x 75
32 Golden Earring - When The Lady Smiles x 71
33 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes x 66
34 A-ha - Take On Me x 61
35 10 CC - The Wall Street Shuffle x 60
36 Nena - 99 Luftballons x 58
37 Duran Duran - The Reflex x 55
38 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark 51
39 Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain 39
40 The Beatles - I Feel Fine 20
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 20 september 2025, 09:54 uur
Aaaii....ik ben Memories vergeten (te vermelden)
* denotes required fields.