MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Faithless!

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
33. Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes

1984
3 weken op nummer 1
66 punten

cosmic kid (moderator)
32. Simple Minds - Don’t You (Forget About Me)

1985
3 weken op nummer 1
69 punten

cosmic kid (moderator)
31. Golden Earring - When The Lady Smiles

1984
2 weken op nummer 1
71 punten

cosmic kid (moderator)
30.Blondie - Denis

1978
3 weken op nummer 1
75 punten

cosmic kid (moderator)
29. Tears For Fears - Shout

1985
3 weken op nummer 1
75 punten (maar vaker opgenomen in een lijstje dan de bovenbuurvrouw)

cosmic kid (moderator)
28. Ryan Paris - Dolce Vita

1983
2 weken op nummer 1
76 punten
Nummer 1 van Titmeister

cosmic kid (moderator)
27. Phil Collins - In The Air Tonight

1981
3 weken op nummer 1
80 punten

cosmic kid (moderator)
26. Earth & Fire - Memories

1972
2 weken op nummer 1
93 punten

cosmic kid (moderator)
25. ABBA - The Winner Takes It All

1980
6 weken op nummer 1
93 punten
nummer 1 van Superbitch

cosmic kid (moderator)
24. Neneh Cherry - Buffalo Stance

1989
2 weken op nummer 1
98 punten

cosmic kid (moderator)
23. David Bowie & Pat Metheny Group – This Is Not America

1985
2 weken op nummer 1
100 punten

cosmic kid (moderator)
22. Paul Hardcastle - 19

1985
3 weken op nummer 1
102 punten
Nummer 1 van wendyvortex andré jeroentjuhhh

cosmic kid (moderator)
21. Madonna - Into The Groove

1985
3 weken op nummer 1
114 punten

Het tempo zit er lekker in cosmic kid. A-ha op plek 38 vind ik verrassend, die had ik hoger ingeschat.

cosmic kid (moderator)
We zijn op de helft. De eerste persoonlijke favorieten zijn al gesneuveld en we zijn dol op het magische jaar 1985, zo blijkt. De bijbehorende clipjes zijn minimaal net zo legendarisch als de nummers. Nou ja, de meeste dan.

20. Lipps Inc - Funky Town

1980
3 weken op nummer 1
115 punten
Nummer 1 van Finn EttaJamesBrown

Waar ik eerder R.E.M. en Massive Attack de reservetijd van de jaren 80 noemde is Lipps Inc die van de jaren 70. Met onvervalste disco deed Funkytown het licht van de jaren 70 uit.

Denis van Blondie scoort geen tegenstemmen, maar is blijkbaar ook niet enorm geliefd.

cosmic kid (moderator)
Edgar18 schreef:
Het tempo zit er lekker in cosmic kid. A-ha op plek 38 vind ik verrassend, die had ik hoger ingeschat.

We hebben er ook 40 te gaan en ik wilde er geen nachtwerk van maken. Mijn vrouw stelde voor om ze allemaal in 1 keer neer te plempen. Gelukkig heeft ze op andere gebieden andere gedachten over voorspel.

Ik heb er nog maar 2 over wel m'n top 2, maar ging wel erg snel met mijn top 10.

cosmic kid schreef:
Gelukkig heeft ze op andere gebieden andere gedachten over voorspel.
Ik moest hardop lachen

ranja schreef:
Ik heb er nog maar 2 over wel m'n top 2, maar ging wel erg snel met mijn top 10.

Ik heb de helft nog over, dat valt me alleszins mee.

cosmic kid (moderator)
19. Michael Jackson - Beat It

1983
4 weken op nummer 1
117 punten

Tot mijn verbazing was Billie Jean nooit nummer 1 geweest. Eeuwige zonde, dat had een gegarandeerde top 10 kandidaat geweest. De opvolger lukte het wel. Ik heb het al zo vaak gezegd en blijf het roepen: er is geen artiest zo groot geweest als Michael Jackson ten tijde van Thriller. Michael was overal en iedereen hield toen nog van Wacko Jacko, die toen nog niet zo heette. Beat It met het legendarische intro blies me omver destijds. Over de gitaarsolo is al genoeg gezegd dus ik ga naar nummer 18.

cosmic kid (moderator)
18. The Kinks - Waterloo Sunset

1967
1 week op nummer 1
123 punten
Nummer 1 van ArthurDZ

Na I Feel Fine pas de tweede jaren 60 hit. The Kinks kende ik heeel lang alleen van Lola die steevast stond genoteerd in Veronica's Top 100 aller tijden. De Top 100 Aller Tijden op Goede Vrijdag, nog zo'n magische jeugdherinnering. Tegen die oerlijst kan toch geen Top 1000/2000/3000/4000 op. Waterloo Sunset is een pareltje van een liedje overigens.

cosmic kid (moderator)
17. Donna Summer - State Of Independence

1982
1 week op nummer 1
125 punten
Nummer 1 van Arno

De tweede van de in totaal drie (Ma)Donna's. Geschreven voor Chariots Of Fire door Jon & Vangelis maar prachtig uitgevoerd door Donna Summer met het duurste achtergrondkoor aller tijden.

cosmic kid (moderator)
16. Billy Joel - Goodnight Saigon

1983
3 weken op nummer 1
133 punten

1983; ik was 11 en begon de Top 40 via AVRO's Toppop te volgen. In pyjama en natuurlijk gekamde, natte haartjes, dat hadden we allemaal in die tijd. Kleine Paddy kreeg zijn eerste geschiedenis en muzieklessen van zijn vader die vertelde over de Vietnam oorlog en de betekenis van Goodnight Saigon. Diepe indruk. Samen met 19 en Born In The USA rekende Amerika langzaam aan af met het Vietnam verleden.

cosmic kid (moderator)
15. Tracy Chapman - Fast Car

1988
2 weken op nummer 1
136 punten
Nummer 1 van Bucquoy

Singer songwriting voor gevorderden. Het lijkt zo simpel maar ga er maar eens aan staan om een tekst als 'Fast Car' te schrijven. Ik was verliefd op Fast Car; voor de eerste keer vond ik iets leuk zonder synthesizers en electrische gitaren. Blijkbaar kwam muzikale wijsheid op mijn 15e. Vrijwel direct de LP gekocht en die zet ik nog steeds graag op. Prachtig

cosmic kid (moderator)
14. Golden Earring - Twilight Zone

1982
2 weken op nummer 1
139 punten
nummer 1 van dynamo d

Golden Earring is hofleverancier in onze lijst en daar mogen we best trots op zijn. Alle drie in hun nummers (Back Home was bijna de 4e geweest maar werd weg gestemd) staan als een huis. Classic rock zoals het hoort. De genialiteit van Twilight Zone kreeg ik pas eind jaren 80 mee, blijkbaar was ik in 1982 net te jong. Intro en bassolo zijn meesterlijk, zo bouw je de spanning in een nummer op

cosmic kid (moderator)
13. Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale

1967
5 weken op 1 in 1967 en 3 weken op 1 in 1972
160 punten
Nummer 1 van Simon77

Het eerste (en misschien het enige?) nummer wat 2x op nummer 1 belandde. In 1967 en in 1972 kreeg 'A Whiter Shade Of Pale' die eer. Voor mij onlosmakelijk verbonden met de Top 100 Aller tijden en van hetzelfde kaliber als bijvoorbeeld 'Nights In White Satin'en sinds enkele jaren natuurlijk verbonden met Peter R. De Vries

Lola van de Kinks deed dat ook. En Bohemian Rhapsody stond in 1992 een tijdje op 2, dus die was ook erg in de buurt.

cosmic kid (moderator)
12. Dire Straits - Private Investigations

1982
4 weken op nummer 1
179 punten
Nummer 1 van Jizze

Dit kon bijna alleen maar in begin jaren 80 op 1 komen. Toen kwam je nog weg met een lang verhaal waar geen moer in gebeurd over een privé-detective. Schitterend saai

cosmic kid (moderator)
11. Golden Earring - Radar Love

1973
3 weken op nummer 1
181 punten
Nummer 1 van Evil DrSmith Johnny Marr cosmic kid All Day Watcher

Zo, en dit was de Greatest Hits of Top 40 nummer 1 Hits met een volledig terechte nummer 1. Natuurlijk is dit rockicoon van vaderlandse bodem de beste nummer 1 hit ooit en gelukkig zien wij dat ook in op MusicMeter.......oh wacht.......ik zit 10 plaatsen te hoog. Met tegenzin worstel ik me door alles wat nu nog komt

Gast
geplaatst: vandaag om 19:36 uur

geplaatst: vandaag om 19:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.