Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!
zoeken in:
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 15:05 uur
Amazing
Angel
Come Together
Crazy
Draw the Line*
Eat the Rich*
Falling in Love (Is Hard on the Knees)
Jaded
Pink
What It Takes
Veel ballads van Aerosmith vind ik minder maar voor juist I Don't heb ik dan weer een zwak voor.
Angel
Come Together
Crazy
Draw the Line*
Eat the Rich*
Jaded
Pink
What It Takes
Veel ballads van Aerosmith vind ik minder maar voor juist I Don't heb ik dan weer een zwak voor.
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 15:52 uur
Op voorhand dacht ik slechts een handjevol finalekandidaten hier tegen te komen maar dat viel wel mee. De helft kon er mee door, onderstaande hadden pech.
Angel
Mama Kin*
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Nobody's Fault*
Pink
Angel
Mama Kin*
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Nobody's Fault*
Pink
0
geplaatst: 22 oktober 2025, 17:02 uur
Amazing
Angel
Come Together
Crazy
Draw the Line*
Last Child
Pink
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
What It Takes
Same Old Song had ik nota bene zelf genomineerd, maar jullie hebben me ervan overtuigd dat er betere nummers zijn voor in de finale. Al blijft die saxofoonsolo in het tweede deel erg lekker.
Angel
Come Together
Crazy
Draw the Line*
Last Child
Pink
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
What It Takes
Same Old Song had ik nota bene zelf genomineerd, maar jullie hebben me ervan overtuigd dat er betere nummers zijn voor in de finale. Al blijft die saxofoonsolo in het tweede deel erg lekker.
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 18:45 uur
Angel
Crazy
I Don't Want to Miss a Thing
Jaded
Mama Kin*
Seasons of Wither*
Walk This Way
What It Takes
Young Lust*
Crazy
Jaded
Mama Kin*
Seasons of Wither*
Walk This Way
What It Takes
Young Lust*
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 18:49 uur
Angel
Come Together
Draw the Line*
Mama Kin*
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
What It Takes
Young Lust*
Come Together
Draw the Line*
Mama Kin*
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
What It Takes
Young Lust*
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 19:16 uur
Angel
Come Together
Draw the Line*
Dude (Looks Like a Lady)
Last Child
Pink
Rag Doll
Sweet Emotion
The Other Side
Young Lust*
Come Together
Draw the Line*
Dude (Looks Like a Lady)
Last Child
Pink
Rag Doll
Sweet Emotion
The Other Side
Young Lust*
2
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:08 uur
GREATEST HITS OF AEROSMITH – FINALE
https://hairbands.xyz/wp-content/uploads/aerosmith-cover-photo.jpg
Het is tijd om afscheid te nemen van een aantal nummers. Met 8 of meer tegenstemmen, gebaseerd op 20 ingediende lijstjes (veel dank!), is onderstaand rijtje afgevallen. Het zijn er 10, dus jullie hebben je wederom uitstekend aan de opdracht gehouden.
Angel (17)
Come Together (16)
Crazy (14)
Falling in Love (Is Hard on the Knees) (13)
Pink (12)
Jaded (10)
What It Takes (10)
Draw the Line* (8)
I Don't Want to Miss a Thing (8)
Same Old Song and Dance* (8)
Ook in de uitslag van deze ronde weer enkele zaken die het noemen waard zijn:
Ten eerste de grote schok… we gaan een Greatest Hits finale beleven zonder dé Grote Hit, de enige nummer 1 die Aerosmith heeft gehad: I Don’t Want to Miss a Thing. Acht mensen kunnen een dreigbrief van Johnny Marr op de deurmat verwachten denk ik.
We zijn ook een aantal andere hits uit de Billboard Hot 100 en/of live favorieten kwijtgeraakt. Aan al deze nummers zal ik straks een mini-presentatie wijden.
Voor Simon77 is er wél goed nieuws, want er zijn nog twee van zijn “Alicia Silverstone jeugdherinneringen” in de race. Waarbij Amazing met 7 tegenstemmen wel zwaar in de gevarenzone was beland overigens.
Slechts één van de 30 nummers kreeg geen enkele tegenstem: Dream On. Nominatie Young Lust leek lange tijd ook ongeschonden uit de strijd te gaan gekomen, maar verscheen ineens in de laatste drie ingediende lijstjes.
Aan het eind van de vorige ronde waren er nog 14 albums vertegenwoordigd in het spel, daarvan zijn er nu nog 8 over.
De finaleronde gaan we spelen met de volgende 20 rockers en ballads, waarvan er 12 afkomstig zijn uit de startlijst en 8 door jullie zijn toegevoegd in ronde 1.
Amazing
Back in the Saddle*
Cryin'
Dream On
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Mama Kin*
Nobody's Fault*
Rag Doll
Seasons of Wither*
Sweet Emotion
The Other Side
Toys in the Attic*
Walk This Way
Young Lust*
Greatest Hits of Aerosmith – Finale
Laat jullie top 10 lijstjes maar komen! Toelichtingen bij je favorieten worden zoals altijd gewaardeerd.
Deadline: vrijdag 24 oktober om 19:30 (let op, een half uurtje eerder dan de vorige rondes)
https://hairbands.xyz/wp-content/uploads/aerosmith-cover-photo.jpg
Het is tijd om afscheid te nemen van een aantal nummers. Met 8 of meer tegenstemmen, gebaseerd op 20 ingediende lijstjes (veel dank!), is onderstaand rijtje afgevallen. Het zijn er 10, dus jullie hebben je wederom uitstekend aan de opdracht gehouden.
Angel (17)
Come Together (16)
Crazy (14)
Falling in Love (Is Hard on the Knees) (13)
Pink (12)
Jaded (10)
What It Takes (10)
Draw the Line* (8)
I Don't Want to Miss a Thing (8)
Same Old Song and Dance* (8)
Ook in de uitslag van deze ronde weer enkele zaken die het noemen waard zijn:
Ten eerste de grote schok… we gaan een Greatest Hits finale beleven zonder dé Grote Hit, de enige nummer 1 die Aerosmith heeft gehad: I Don’t Want to Miss a Thing. Acht mensen kunnen een dreigbrief van Johnny Marr op de deurmat verwachten denk ik.
We zijn ook een aantal andere hits uit de Billboard Hot 100 en/of live favorieten kwijtgeraakt. Aan al deze nummers zal ik straks een mini-presentatie wijden.
Voor Simon77 is er wél goed nieuws, want er zijn nog twee van zijn “Alicia Silverstone jeugdherinneringen” in de race. Waarbij Amazing met 7 tegenstemmen wel zwaar in de gevarenzone was beland overigens.
Slechts één van de 30 nummers kreeg geen enkele tegenstem: Dream On. Nominatie Young Lust leek lange tijd ook ongeschonden uit de strijd te gaan gekomen, maar verscheen ineens in de laatste drie ingediende lijstjes.
Aan het eind van de vorige ronde waren er nog 14 albums vertegenwoordigd in het spel, daarvan zijn er nu nog 8 over.
De finaleronde gaan we spelen met de volgende 20 rockers en ballads, waarvan er 12 afkomstig zijn uit de startlijst en 8 door jullie zijn toegevoegd in ronde 1.
Amazing
Back in the Saddle*
Cryin'
Dream On
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Mama Kin*
Nobody's Fault*
Rag Doll
Seasons of Wither*
Sweet Emotion
The Other Side
Toys in the Attic*
Walk This Way
Young Lust*
Greatest Hits of Aerosmith – Finale
Laat jullie top 10 lijstjes maar komen! Toelichtingen bij je favorieten worden zoals altijd gewaardeerd.
Deadline: vrijdag 24 oktober om 19:30 (let op, een half uurtje eerder dan de vorige rondes)
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:23 uur
1. Love in an Elevator
2. Dream On
3. Rag Doll
4. Cryin'
5. Amazing
6. Walk This Way
7. Livin' on the Edge
8. Dude (Looks Like a Lady)
9. Janie's Got a Gun
10. Eat the Rich*
2. Dream On
3. Rag Doll
4. Cryin'
5. Amazing
6. Walk This Way
7. Livin' on the Edge
8. Dude (Looks Like a Lady)
9. Janie's Got a Gun
10. Eat the Rich*
2
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:44 uur
MINI-PRESENTATIE AFVALLERS
https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2016/06/25/143445363-976d953a-8b46-48d7-bc93-6b082c94ec12.jpg
Nummer: Angel
Album: Permanent Vacation (1987)
Hoogste positie Hot 100: #3
Mede geschreven door Desmond Child, een naam die vrijdagavond nog vaker gaat vallen.
Nummer: Come Together
Album: n.v.t. (single 1978)
Hoogste positie Hot 100: #23
Beatles cover, opgenomen voor de film Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band uit 1978, waarin naast Aerosmith onder andere ook Peter Frampton en The Bee Gees te zien waren.
Nummer: Crazy
Album: Get a Grip (1993)
Hoogste positie Hot 100: #17
De videoclip was enorm populair op MTV en kende hoofdrollen voor Steven Tylers dochter Liv en Alicia Silverstone (haar derde en laatste keer). De twee meiden slaan op de vlucht in een zwarte Ford Mustang en beleven een reeks avonturen die doen denken aan de film Thelma & Louise. Opvallend weinig live gespeeld voor zo’n bekend nummer, slechts 99 keer.
Nummer: Falling in Love (Is Hard on the Knees)
Album: Nine Lives (1997)
Hoogste positie Hot 100: #35
Mede geschreven door Glen Ballard. De titel is een woordspeling op romantiek en fysieke overgave.
Nummer: Pink
Hoogste positie Hot 100: #27
Won een Grammy Award voor ‘Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal’ en een MTV Video Music Award voor de videoclip.
Nummer: Jaded
Album: Just Push Play (2001)
Hoogste positie Hot 100: #7
Frisse, moderne rocksong die de band opnieuw op de kaart zette bij een jonger publiek. Gaat over een meisje dat emotioneel afgestompt is.
Nummer: What It Takes
Album: Pump (1989)
Hoogste positie Hot 100: #9
Kreeg zijn unieke karakter dankzij een verrassende toevoeging, een accordeon, die volgens Joe Perry “de juiste smaak” aan het nummer gaf.
Nummer: Draw the Line*
Album: Draw the Line (1977)
Hoogste positie Hot 100: #42
Met 954 live uitvoeringen het op 7 na meest gespeelde nummer. Die nummers erboven staan allemaal in de finale.
Nummer: I Don't Want to Miss a Thing
Hoogste positie Hot 100: #1
Werd geschreven door Diane Warren en uitgebracht als onderdeel van de soundtrack voor de rampenfilm Armageddon, met Liv Tyler in een hoofdrol. Haar vader schijnt de zang in één intense sessie te hebben opgenomen, waarbij hij zich liet meeslepen door de emotie van het nummer.
Nummer: Same Old Song and Dance*
Album: Get Your Wings (1974)
Hoogste positie Hot 100: -
De enige afvaller die niet in de hitlijsten heeft gestaan. Heeft wel vaak een plekje op de setlist gekregen: 913 keer.
https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2016/06/25/143445363-976d953a-8b46-48d7-bc93-6b082c94ec12.jpg
Nummer: Angel
Album: Permanent Vacation (1987)
Hoogste positie Hot 100: #3
Mede geschreven door Desmond Child, een naam die vrijdagavond nog vaker gaat vallen.
Nummer: Come Together
Album: n.v.t. (single 1978)
Hoogste positie Hot 100: #23
Beatles cover, opgenomen voor de film Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band uit 1978, waarin naast Aerosmith onder andere ook Peter Frampton en The Bee Gees te zien waren.
Nummer: Crazy
Album: Get a Grip (1993)
Hoogste positie Hot 100: #17
De videoclip was enorm populair op MTV en kende hoofdrollen voor Steven Tylers dochter Liv en Alicia Silverstone (haar derde en laatste keer). De twee meiden slaan op de vlucht in een zwarte Ford Mustang en beleven een reeks avonturen die doen denken aan de film Thelma & Louise. Opvallend weinig live gespeeld voor zo’n bekend nummer, slechts 99 keer.
Nummer: Falling in Love (Is Hard on the Knees)
Hoogste positie Hot 100: #35
Mede geschreven door Glen Ballard. De titel is een woordspeling op romantiek en fysieke overgave.
Nummer: Pink
Hoogste positie Hot 100: #27
Won een Grammy Award voor ‘Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal’ en een MTV Video Music Award voor de videoclip.
Nummer: Jaded
Album: Just Push Play (2001)
Hoogste positie Hot 100: #7
Frisse, moderne rocksong die de band opnieuw op de kaart zette bij een jonger publiek. Gaat over een meisje dat emotioneel afgestompt is.
Nummer: What It Takes
Album: Pump (1989)
Hoogste positie Hot 100: #9
Kreeg zijn unieke karakter dankzij een verrassende toevoeging, een accordeon, die volgens Joe Perry “de juiste smaak” aan het nummer gaf.
Nummer: Draw the Line*
Album: Draw the Line (1977)
Hoogste positie Hot 100: #42
Met 954 live uitvoeringen het op 7 na meest gespeelde nummer. Die nummers erboven staan allemaal in de finale.
Nummer: I Don't Want to Miss a Thing
Hoogste positie Hot 100: #1
Werd geschreven door Diane Warren en uitgebracht als onderdeel van de soundtrack voor de rampenfilm Armageddon, met Liv Tyler in een hoofdrol. Haar vader schijnt de zang in één intense sessie te hebben opgenomen, waarbij hij zich liet meeslepen door de emotie van het nummer.
Nummer: Same Old Song and Dance*
Album: Get Your Wings (1974)
Hoogste positie Hot 100: -
De enige afvaller die niet in de hitlijsten heeft gestaan. Heeft wel vaak een plekje op de setlist gekregen: 913 keer.
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:45 uur
01. Kings and Queens
02. Rag Doll
03. Love in an Elevator
04. Dream On
05. Cryin'
06. Livin' on the Edge
07. Toys in the Attic
08. Young Lust*
09. Nobody's Fault*
10. Dude (Looks Like a Lady)
Ik heb me niet met de 1ste rondes bemoeid maar ik ben heel blij dat Kings and Queens de finale heeft gehaald!
02. Rag Doll
03. Love in an Elevator
04. Dream On
05. Cryin'
06. Livin' on the Edge
07. Toys in the Attic
08. Young Lust*
09. Nobody's Fault*
Ik heb me niet met de 1ste rondes bemoeid maar ik ben heel blij dat Kings and Queens de finale heeft gehaald!
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:48 uur
Pink staat in mijn top 3, maar haalde helaas de finale niet.
1. Dream On
2. Walk This Way
3. Rag Doll
4. Dude (Looks Like a Lady)
5. Amazing
6. Cryin'
7. Love in an Elevator
8. Back in the Saddle*
9. Last Child
10. Eat the Rich*
1. Dream On
2. Walk This Way
3. Rag Doll
4. Dude (Looks Like a Lady)
5. Amazing
6. Cryin'
7. Love in an Elevator
8. Back in the Saddle*
9. Last Child
10. Eat the Rich*
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 20:54 uur
Voor mij is Aerosmith zo'n band van af en toe best leuk, maar ik moet het niet te vaak horen. Nu heb ik toch een paar leuke nieuwe ontdekkingen gedaan (zonde dat What It Takes geëlimineerd werd, had de 3e plek gehaald) en ze zijn afwisselender dan ik dacht, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de Greatest Hits niet direct iets zullen veranderen aan het algehele beeld. Ondanks het enthousiasme en het informatieve gehalte wat All Day Watcher weet toe te voegen. Neemt niet weg dat ik me prima vermaakt hebt!
1. Livin' on the Edge
2. Walk This Way
3. Janie's Got a Gun
4. Mama Kin*
5. Kings and Queens*
6. Dream On
7. Love in an Elevator
8. Back in the Saddle*
9. Nobody's Fault*
10. Amazing
1. Livin' on the Edge
2. Walk This Way
3. Janie's Got a Gun
4. Mama Kin*
5. Kings and Queens*
6. Dream On
7. Love in an Elevator
8. Back in the Saddle*
9. Nobody's Fault*
10. Amazing
2
Sting
geplaatst: 22 oktober 2025, 21:25 uur
1. Sweet Emotion
2. Dream On
3. Young Lust*
4. Walk This Way
5. Mama Kin*
6. Toys in the Attic*
7. Love in an Elevator
8. Kings and Queens*
9. Janie's Got a Gun
10. Nobody's Fault*
Onbegrijpelijk....geen No More No More zelfs in de Top 10....daar denken Rick Beato en ik heel anders over.....

2. Dream On
3. Young Lust*
4. Walk This Way
5. Mama Kin*
6. Toys in the Attic*
7. Love in an Elevator
8. Kings and Queens*
9. Janie's Got a Gun
10. Nobody's Fault*
Onbegrijpelijk....geen No More No More zelfs in de Top 10....daar denken Rick Beato en ik heel anders over.....

1
geplaatst: 22 oktober 2025, 22:40 uur
Ik mis toch wel het een en ander. Pump en Permanent Vacation zijn onvervalst jeugdsentiment. Nummers als Monkey On My Back, Hearts Done Time, F.I.N.E. en Hangman Jury hadden onderstaande top-10 wel gehaald.
Maar deze kunnen er ook zeker mee door!
1. Janie's Got a Gun
2. Sweet Emotion
3. Young Lust*
4. Amazing
5. The Other Side
6. Back in the Saddle*
7. Rag Doll
8. Toys in the Attic*
9. Love in an Elevator
10. Livin' on the Edge
Maar deze kunnen er ook zeker mee door!
1. Janie's Got a Gun
2. Sweet Emotion
3. Young Lust*
4. Amazing
5. The Other Side
6. Back in the Saddle*
7. Rag Doll
8. Toys in the Attic*
9. Love in an Elevator
10. Livin' on the Edge
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 23:22 uur
01 Dream On
02 Livin' on the Edge
03 Amazing
04 Cryin'
05 Rag Doll
06 Walk This Way
07 Love in an Elevator
08 Seasons of Wither*
09 Sweet Emotion
10 The Other Side
02 Livin' on the Edge
03 Amazing
04 Cryin'
05 Rag Doll
06 Walk This Way
07 Love in an Elevator
08 Seasons of Wither*
09 Sweet Emotion
10 The Other Side
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 00:04 uur
01 Love in an elevator
02 Young Lust
03 Toys in the Attic
04 Back in the Saddle
05 Amazing
06 Sweet Emotion
07 Nobody's Fault
08 Eat the rich
09 Living on the Edge
10 Mama Kin
02 Young Lust
03 Toys in the Attic
04 Back in the Saddle
05 Amazing
06 Sweet Emotion
07 Nobody's Fault
08 Eat the rich
09 Living on the Edge
10 Mama Kin
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 07:58 uur
1 Dream On
2 Love in an Elevator
3 Cryin'
4 Janie's Got a Gun
5 Eat the Rich*
6 Rag Doll
7 Dude (Looks Like a Lady)
8 Sweet Emotion
9 Amazing
10 Walk This Way
2 Love in an Elevator
3 Cryin'
4 Janie's Got a Gun
5 Eat the Rich*
6 Rag Doll
7 Dude (Looks Like a Lady)
8 Sweet Emotion
9 Amazing
10 Walk This Way
3
geplaatst: 23 oktober 2025, 08:29 uur
01. Love in an Elevator
02. Dream On
03. Nobody's Fault*
04. Young Lust*
05. Last Child
06. Toys in the Attic*
07. Kings and Queens*
08. Janie's Got a Gun
09. Seasons of Wither*
10. Sweet Emotion
Niet te doen! Wat een band en wat een fantastisch repertoire hebben ze toch. Ik maakte als eerste kennis met de latere Aerosmith. Dat moet ten tijde van Love in an elevator zijn geweest. Wereldnummer dat nog altijd een lach op m'n gezicht weet te toveren. En ja, dat heeft zeker te maken met melancholie en nostaligie. Pas later leerde ik de oude Aerosmith kennen. Vond het eerst niet veel soeps. Klonk allemaal wel erg knullig en oubollig. Iets dat me vaker overkwam met bands waarvan je de carrière grofweg in tweeën kunt delen (Alice Cooper en Deep Purple schieten me als eersten te binnen maar er zijn er meer). Pas na blijven luisteren vielen de kwartjes uiteindelijk. En nu vind ik beide periodes fantastisch!
02. Dream On
03. Nobody's Fault*
04. Young Lust*
05. Last Child
06. Toys in the Attic*
07. Kings and Queens*
08. Janie's Got a Gun
09. Seasons of Wither*
10. Sweet Emotion
Niet te doen! Wat een band en wat een fantastisch repertoire hebben ze toch. Ik maakte als eerste kennis met de latere Aerosmith. Dat moet ten tijde van Love in an elevator zijn geweest. Wereldnummer dat nog altijd een lach op m'n gezicht weet te toveren. En ja, dat heeft zeker te maken met melancholie en nostaligie. Pas later leerde ik de oude Aerosmith kennen. Vond het eerst niet veel soeps. Klonk allemaal wel erg knullig en oubollig. Iets dat me vaker overkwam met bands waarvan je de carrière grofweg in tweeën kunt delen (Alice Cooper en Deep Purple schieten me als eersten te binnen maar er zijn er meer). Pas na blijven luisteren vielen de kwartjes uiteindelijk. En nu vind ik beide periodes fantastisch!
2
geplaatst: 23 oktober 2025, 08:30 uur
01 Dream On
02 Kings and Queens
03 Back in the Saddle
04 Toys in the Attic
05 Seasons of Wither
06 Eat the Rich
07 Sweet Emotion
08 Young Lust
09 Walk This Way
10 Amazing
Zit er dubbel in qua Aerosmith. Eind jaren '70 als de ontbrekende schakel tussen de Stones en de hardrock van namen als Ted Nugent en April Wine. Aan de drie soloplaten van Joe Perry koester ik mooie herinneringen dankzij een maat die daar groot liefhebber van was.
Bij Walk This Way met Run DMC werd in 1986 in Nederland maar zelden vermeld bij welke groep die twee langharige kerels in de iconische clip hoorden, ze startten echter wél de trend voor meer (interraciale) crossover.
Met hits die ze vanaf 1988 (Rag Doll) scoorden, heb ik desondanks niks. Sterker nog, ze zijn nogal eens reden voor mij om de radio uit te zetten of van zender te wisselen. Het recentere werk dat mijn lijst haalde (nummers 10, 8 en 6) zijn dan ook pure albumtracks.
Heb respect voor het muzikale kunnen van de heren, met voorliefde voor de uitvoeringen op Live! Bootleg ('78). Denk bij mijn nrs. 1, 3, 4 en 7 dus vooral aan díe versies. Nr. 2 Kings and Queens bleek met zijn spannende opbouw een onverwachte ontdekking.
02 Kings and Queens
03 Back in the Saddle
04 Toys in the Attic
05 Seasons of Wither
06 Eat the Rich
07 Sweet Emotion
08 Young Lust
09 Walk This Way
10 Amazing
Zit er dubbel in qua Aerosmith. Eind jaren '70 als de ontbrekende schakel tussen de Stones en de hardrock van namen als Ted Nugent en April Wine. Aan de drie soloplaten van Joe Perry koester ik mooie herinneringen dankzij een maat die daar groot liefhebber van was.
Bij Walk This Way met Run DMC werd in 1986 in Nederland maar zelden vermeld bij welke groep die twee langharige kerels in de iconische clip hoorden, ze startten echter wél de trend voor meer (interraciale) crossover.
Met hits die ze vanaf 1988 (Rag Doll) scoorden, heb ik desondanks niks. Sterker nog, ze zijn nogal eens reden voor mij om de radio uit te zetten of van zender te wisselen. Het recentere werk dat mijn lijst haalde (nummers 10, 8 en 6) zijn dan ook pure albumtracks.
Heb respect voor het muzikale kunnen van de heren, met voorliefde voor de uitvoeringen op Live! Bootleg ('78). Denk bij mijn nrs. 1, 3, 4 en 7 dus vooral aan díe versies. Nr. 2 Kings and Queens bleek met zijn spannende opbouw een onverwachte ontdekking.
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 08:51 uur
1. Love in an Elevator
2. Rag Doll
3. Dream On
4. Amazing
5. Janie's Got a Gun
6. Kings and Queens*
7. Dude (Looks Like a Lady)
8. Walk This Way
9. Sweet Emotion
10. Toys in the Attic*
2. Rag Doll
3. Dream On
4. Amazing
5. Janie's Got a Gun
6. Kings and Queens*
7. Dude (Looks Like a Lady)
8. Walk This Way
9. Sweet Emotion
10. Toys in the Attic*
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 11:51 uur
1. Love in an Elevator
2. Janie's Got a Gun
3. Walk This Way
4. Dream On
5. Kings and Queens*
6. Dude (Looks Like a Lady)
7. Rag Doll
8. Seasons of Wither*
9. Nobody's Fault*
10. Toys in the Attic*
p.s.
I Don't Want to Miss a Thing is normaliter mijn nummer 1 maar dit is verder ook een prima top 10!
2. Janie's Got a Gun
3. Walk This Way
4. Dream On
5. Kings and Queens*
6. Dude (Looks Like a Lady)
7. Rag Doll
8. Seasons of Wither*
9. Nobody's Fault*
10. Toys in the Attic*
p.s.
I Don't Want to Miss a Thing is normaliter mijn nummer 1 maar dit is verder ook een prima top 10!
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 12:05 uur
Same Old Song And Dance net niet door, jammer! Had ik ook graag in mijn top 10 opgenomen, naast I Don't Want To Miss A Thing (ook al zo nipt!), een van de ultieme 90s powerballads.
1. Dream On
2. Back in the Saddle*
3. Sweet Emotion
4. Rag Doll
5. Janie's Got a Gun
6. Walk This Way
7. Toys in the Attic*
8. Last Child
9. Mama Kin*
1. Dream On
2. Back in the Saddle*
3. Sweet Emotion
4. Rag Doll
5. Janie's Got a Gun
6. Walk This Way
7. Toys in the Attic*
8. Last Child
9. Mama Kin*
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 14:00 uur
1. Back in the Saddle*
2. Janie's Got a Gun
3. Kings and Queens*
4. Rag Doll
5. Seasons of Wither*
6. Sweet Emotion
7. Last Child
8. Livin' on the Edge
9. Love in an Elevator
10. Mama Kin*
11. Nobody's Fault*
12. Dude (Looks Like a Lady)
13. Dream On
14. Toys in the Attic* (maar dan de live versie van Live! Bootleg)
15. Walk This Way
16. Cryin'
17. Young Lust*
18. Eat the Rich*
19. The Other Side
20. Amazing
Maar er mist te veel, verkeerde nummers zoals The Other Side en Amazing halen wel de finale en classics als Same Old Song and Dance en Draw the Line niet, vreemd. Ook mis ik een geweldig recent nummer zoals Jaded (en uiteraard I Don't Want to Miss a Thing
). Geen representatieve top 20 derhalve. Jammer.
2. Janie's Got a Gun
3. Kings and Queens*
4. Rag Doll
5. Seasons of Wither*
6. Sweet Emotion
7. Last Child
8. Livin' on the Edge
9. Love in an Elevator
10. Mama Kin*
11. Nobody's Fault*
12. Dude (Looks Like a Lady)
13. Dream On
14. Toys in the Attic* (maar dan de live versie van Live! Bootleg)
15. Walk This Way
16. Cryin'
17. Young Lust*
18. Eat the Rich*
19. The Other Side
20. Amazing
Maar er mist te veel, verkeerde nummers zoals The Other Side en Amazing halen wel de finale en classics als Same Old Song and Dance en Draw the Line niet, vreemd. Ook mis ik een geweldig recent nummer zoals Jaded (en uiteraard I Don't Want to Miss a Thing
). Geen representatieve top 20 derhalve. Jammer.
2
geplaatst: 23 oktober 2025, 14:29 uur
AEROSMITH WEETJE #6
In de periode 2019-2022 had Aerosmith een residency concertreeks in Las Vegas, in de Dolby Live zaal van het Park MGM. Deze 55 shows onder de noemer “Deuces Are Wild” waren vooral indrukwekkend door de technische hoogstandjes, zowel visueel (hologrammen, 360° visuals) als qua geluid (Dolby Atmos). Per concert konden 5.200 fans genieten van alle grote hits in vaak verrassende arrangementen, waarbij tussendoor ruimte was voor persoonlijke verhalen van de bandleden en exclusieve beelden van opnamesessies.
https://people.com/thmb/TW9J8PtW644r4P9hlXbK0QmaZkY=/4000x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():focal(359x229:361x231)/aerosmith-returns-las-vegas-091522-3-ff5b983bd2f14bf980bb8719630188c9.jpg
Hoewel het wordt beschouwd als één van de succesvolste rockresidencies tot nu toe, moet Aerosmith qua omvang van hun concertreeks in Vegas ruimschoots hun meerdere erkennen in collega Elton John. In de periode 2004-2018 ging hij de mannen uit Boston voor met een tweetal opeenvolgende residencies. Hij speelde toen zo’n 450 concerten met een geschatte opbrengst van $ 295 miljoen.
In de periode 2019-2022 had Aerosmith een residency concertreeks in Las Vegas, in de Dolby Live zaal van het Park MGM. Deze 55 shows onder de noemer “Deuces Are Wild” waren vooral indrukwekkend door de technische hoogstandjes, zowel visueel (hologrammen, 360° visuals) als qua geluid (Dolby Atmos). Per concert konden 5.200 fans genieten van alle grote hits in vaak verrassende arrangementen, waarbij tussendoor ruimte was voor persoonlijke verhalen van de bandleden en exclusieve beelden van opnamesessies.
https://people.com/thmb/TW9J8PtW644r4P9hlXbK0QmaZkY=/4000x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():focal(359x229:361x231)/aerosmith-returns-las-vegas-091522-3-ff5b983bd2f14bf980bb8719630188c9.jpg
Hoewel het wordt beschouwd als één van de succesvolste rockresidencies tot nu toe, moet Aerosmith qua omvang van hun concertreeks in Vegas ruimschoots hun meerdere erkennen in collega Elton John. In de periode 2004-2018 ging hij de mannen uit Boston voor met een tweetal opeenvolgende residencies. Hij speelde toen zo’n 450 concerten met een geschatte opbrengst van $ 295 miljoen.
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 16:23 uur
Back in the Saddle*
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Love in an Elevator
Nobody's Fault*
Sweet Emotion
Young Lust*
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Love in an Elevator
Nobody's Fault*
Sweet Emotion
Young Lust*
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2025, 17:30 uur
01 Dream On
02 Seasons of Wither*
03 Janie's Got a Gun
04 Cryin'
05 Kings and Queens*
06 Sweet Emotion
07 Walk This Way
08 Nobody's Fault*
09 Livin' on the Edge
10 Amazing
Aerosmith is voor mij het debuut, Big Ones en (vooral bij die laatste) een beetje een been there, done that gevoel. Deze editie leert me dat de band in de jaren '70 toch nog wel meer fraais gemaakt heeft (de nominaties die het tot mijn top-10 geschopt hebben waren allemaal nieuw voor mij en laten de wel al bekende tijdgenoten Back in the Saddle en Toys in the Attic achter zich). Een bescheiden mental note is gemaakt.
02 Seasons of Wither*
03 Janie's Got a Gun
04 Cryin'
05 Kings and Queens*
06 Sweet Emotion
07 Walk This Way
08 Nobody's Fault*
09 Livin' on the Edge
10 Amazing
Aerosmith is voor mij het debuut, Big Ones en (vooral bij die laatste) een beetje een been there, done that gevoel. Deze editie leert me dat de band in de jaren '70 toch nog wel meer fraais gemaakt heeft (de nominaties die het tot mijn top-10 geschopt hebben waren allemaal nieuw voor mij en laten de wel al bekende tijdgenoten Back in the Saddle en Toys in the Attic achter zich). Een bescheiden mental note is gemaakt.
0
geplaatst: 23 oktober 2025, 18:44 uur
1. Sweet Emotion
2. Dream On
3. Love in an Elevator
4. Janie's Got a Gun
5. Walk This Way
6. Mama Kin*
7. Eat the Rich*
8. Rag Doll
9. Toys in the Attic*
10. Back in the Saddle*
2. Dream On
3. Love in an Elevator
4. Janie's Got a Gun
5. Walk This Way
6. Mama Kin*
7. Eat the Rich*
8. Rag Doll
9. Toys in the Attic*
10. Back in the Saddle*
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 20:34 uur
1. Seasons of Wither*
2. Love in an Elevator
3. Mama Kin*
4. Walk This Way
5. Sweet Emotion
6. Eat the Rich*
7. Janie's Got a Gun
8. Rag Doll
9. Cryin'
10. Livin' on the Edge
Prachtige ontdekkingen gedaan ten tijde van het uitkomen van het Pandora's Toys verzamelalbum (1994). Eerste album wat ik van ze kocht. En dat betreft dan met name het fantastische Seasons of Wither, Mama Kin en zeker ook Train Kept a Rollin' en Chip Away the Stone. Twee hebben het er dan toch gehaald tot in de finale.
Dat Amazing het hier dan wel haalt, maar Crazy niet, verbaast me wel.
2. Love in an Elevator
3. Mama Kin*
4. Walk This Way
5. Sweet Emotion
6. Eat the Rich*
7. Janie's Got a Gun
8. Rag Doll
9. Cryin'
10. Livin' on the Edge
Prachtige ontdekkingen gedaan ten tijde van het uitkomen van het Pandora's Toys verzamelalbum (1994). Eerste album wat ik van ze kocht. En dat betreft dan met name het fantastische Seasons of Wither, Mama Kin en zeker ook Train Kept a Rollin' en Chip Away the Stone. Twee hebben het er dan toch gehaald tot in de finale.
Dat Amazing het hier dan wel haalt, maar Crazy niet, verbaast me wel.
* denotes required fields.