Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 16:55 uur
Johnny Marr schreef:
Aerosmith heeft één van de mooiste bandlogo's, vind ik. Prachtig lettertype.
Soms zijn we het ook wel eens eens. Aerosmith heeft één van de mooiste bandlogo's, vind ik. Prachtig lettertype.

Op deze pagina kan je zelfs schrijven in het font van Aerosmith. Maar dan blijkt dat het vooral als logo goed werkt, niet als lettertype.
Niet heel diepgravend bekend met het oeuvre van Aerosmith, dus ik heb me vooral gefocust en ingeluisterd op de al genomineerde songs. Daaruit bleek dat ik het een behoorlijk consistente, verdomd lekkere collectie liedjes vind. Weinig échte uitschieters naar boven, maar ook niet naar beneden. Nouja, eentje dan. 'My Only Angel (feat. YUNGBLUD)': Holy fucking autotune, why the fuck do you fucking all things fucking up, as fucking always? Gloeiendegloeiendegloeiende! Het nummer is verder ook nog gaapopwekkend generiek en volstrekt oninteressant. Waar zijn de blues en groove in Aerosmiths sound gebleven? Dikke poep.
Tevens vind ik 'Mama Kin', zo'n beetje door iedereen genomineerd hier, helemaal niet zo'n terechte omissie in de startlijst. Er zijn wel betere nummers dan dit simplistisch New York Dolls-achtig rock&rollertje. Sterker: bij de veertig genomineerde nummers eindigt deze bij mij in de onderste regionen.
Ik heb nog een stapeltje andere nummers geluisterd, vooral van het album 'Night In The Ruts' en nummers die in de commentaren bij de albums naar voren werden gehaald als "afwijkende" favorieten. Een bijna heilig verklaarde MuMe's favoriet: Gorky's 'Mia', krijgt van de 'Mia' van Aerosmith een driedubbele blauw oog en een trap met een stilettohak onder haar saaie, ingezakte plumpuddingkont: zóveel boeiender en beter. Maar toch nét te veel concurrentie om te nomineren.
'Taste Of India' had hier ook wel genomineerd mogen worden, maar oosterse invloeden worden helaas niet gewaardeerd door westerse rock-oren. Op 'Kashmir' en 'Govinda' na.
Ik vind het wel lollig als beide versies van 'Walk This Way' meedoen: al is het alleen maar om te zien welke populairder is. Ik zou het zelf nog verdomd lastig vinden aan welke ik de voorkeur geef.
Ik vind twaalf nummers ongeveer even leuk, maar omdat 'Milk Cow Blues' en 'Taste of India' toch kansloos zijn, worden het deze tien:
Draw The Line
Hangman Jury
Kings and Queens
Movin' Out
Nobody's Fault
Rats in The Cellar
Remember (Walking in the Sand)
Something's Gotta Give
Toys In The Attic
Young Lust
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:09 uur
Adam's Apple
Combination
Draw The Line
Kings and Queens
Mama Kin
Toys In The Attic
Same Old Song and Dance
Seasons of Wither
Spaced
Woman of the World
Combination
Draw The Line
Kings and Queens
Mama Kin
Toys In The Attic
Same Old Song and Dance
Seasons of Wither
Spaced
Woman of the World
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:11 uur
EvilDrSmith schreef:
'Taste Of India' had hier ook wel genomineerd mogen worden, maar oosterse invloeden worden helaas niet gewaardeerd door westerse rock-oren.
'Taste Of India' had hier ook wel genomineerd mogen worden, maar oosterse invloeden worden helaas niet gewaardeerd door westerse rock-oren.
Ik zou deze niet te snel afschrijven, want ik had hem zelf ook al genomineerd. En gezien de variatie in de lijstjes, kan er nog veel gebeuren in de laatste uurtjes.
Rudi S, Poek, Bonk en eventuele anderen: nog een kleine 3 uur tot de eerste deadline deze week. Hebben jullie zin en tijd om een lijstje in te leveren?
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:14 uur
Aerosmith, nice. Uiteraard sluit ik aan, maar ik vrees pas in de finale.
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:21 uur
Sorry, maar nummers toevoegen gaat mij niet lukken. Ik kom zeker terug voor de tweede ronde en finale, maar verder dan de Big Ones ben ik eerlijk gezegd nooit gekomen.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:33 uur
Ik landde op de laatste pagina, ging toen naar de voorlaatste en het viel me op dat niemand One Way Street noemde. Oké, die zal dan wel in de startlijst staan, kenner tenslotte, die All Day Watcher.
Huh? Niet? Vooral iedereen die nog geen tien nummers in het lijstje had... beluister het beste nummer van Aerosmith gerust nog even.
Back in the Saddle
Blind Man
Deuces Are Wild
Eat the Rich
Fallen Angels
Hole in My Soul
Make It
One Way Street
Toys in the Attic
Walk on Water
Huh? Niet? Vooral iedereen die nog geen tien nummers in het lijstje had... beluister het beste nummer van Aerosmith gerust nog even.
Back in the Saddle
Blind Man
Deuces Are Wild
Eat the Rich
Fallen Angels
Hole in My Soul
Make It
One Way Street
Toys in the Attic
Walk on Water
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:35 uur
Adam's Apple
Back in the Saddle
Draw the Line
Make It
No More No More
Nobody's Fault
One Way Street
Round and Round
Toys in the Attic
Walking the Dog
Back in the Saddle
Draw the Line
Make It
No More No More
Nobody's Fault
One Way Street
Round and Round
Toys in the Attic
Walking the Dog
3
geplaatst: 20 oktober 2025, 17:59 uur
All Day Watcher schreef:
AEROSMITH WEETJE #3
De bandnaam Aerosmith is bedacht door drummer Joey Kramer, lang voordat de band officieel werd opgericht. Deze heeft niet met vliegtuigen te maken zoals je zou verwachten. Kramer was als tiener groot fan van het album Aerial Ballet van Harry Nilsson (1968) en begon simpelweg te spelen met woorden die met “aero” begonnen.
Kan het zijn dat ons aller aERodynamIC ook zo is begonnen?AEROSMITH WEETJE #3
De bandnaam Aerosmith is bedacht door drummer Joey Kramer, lang voordat de band officieel werd opgericht. Deze heeft niet met vliegtuigen te maken zoals je zou verwachten. Kramer was als tiener groot fan van het album Aerial Ballet van Harry Nilsson (1968) en begon simpelweg te spelen met woorden die met “aero” begonnen.
2
geplaatst: 20 oktober 2025, 18:17 uur
Casartelli schreef:
Ik landde op de laatste pagina, ging toen naar de voorlaatste en het viel me op dat niemand One Way Street noemde. Oké, die zal dan wel in de startlijst staan, kenner tenslotte, die All Day Watcher.
Zeker niet te beroerd om te luisteren en inderdaad, onze smaken staan niet diametraal tegenover elkaar en wil ik ook nog nomineren. En aangezien 'Taste Of India' ook al eerder was genoemd, laat ik dan maar twee andere liedjes sneuvelen: Young Lust en Something's Gotta Give.Ik landde op de laatste pagina, ging toen naar de voorlaatste en het viel me op dat niemand One Way Street noemde. Oké, die zal dan wel in de startlijst staan, kenner tenslotte, die All Day Watcher.
Dit wordt mijn lijstje dan, AllDayWatcher
Draw The Line
Hangman Jury
Kings and Queens
Movin' Out
Nobody's Fault
One Way Street
Rats in The Cellar
Remember (Walking in the Sand)
Taste Of India
Toys In The Attic
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 18:30 uur
EvilDrSmith schreef:
Een paar uurtjes is Aerosmith in de lucht en het levert al meer reacties op dan een hele week Mingus en Monk bij elkaar: toch wrang voor deze jazzgiganten.
Een paar uurtjes is Aerosmith in de lucht en het levert al meer reacties op dan een hele week Mingus en Monk bij elkaar: toch wrang voor deze jazzgiganten.
Het is wel wat oneerlijk verdeeld inderdaad, maar Aerosmith kunnen we natuurlijk wel met recht een rockgigant noemen. En rock is en blijft hier mateloos populair.
0
geplaatst: 20 oktober 2025, 19:40 uur
Soort van. Bij mij stond het nummer Aerodynamic van Daft Punk op toen ik een andere nickname online wilde gebruiken i.p.v. degene die ik toen gebruikte (nog voor Musicmeter)
Beetje crea bea highlighten en mijn eigen naam popte op.... maar inderdaad ook niks te maken met vliegtuigen.
2
geplaatst: 20 oktober 2025, 20:16 uur
GREATEST HITS OF AEROSMITH – RONDE 2
https://variety.com/wp-content/uploads/2021/08/Current-Collapsed-Wall-Group-Shot-FINAL-HR-1.jpg?w=1000&h=562&crop=1
Bedankt voor het insturen van jullie nominaties!
14 lijstjes in ronde 1, daar ben ik uitermate tevreden mee. Een indrukwekkend aantal van 49 unieke nummers is afkomstig van 14 verschillende albums. Nine Lives (1997) en Toys in the Attic (1975) waren ieder goed voor 6 genoemde nummers, maar die hebben uiteraard niet allemaal de volgende ronde gehaald.
Alles met 4 stemmen of meer mag meedoen in het vervolg van dit spelletje en daarmee komen we exact op 10 aanvullingen uit. Jullie maken mijn leven als organisator makkelijk, ga zo door de rest van de week.
Toys in the Attic (10)
Mama Kin (9)
Back in the Saddle (8)
Kings and Queens (7)
Draw the Line (6)
Eat the Rich (6)
Same Old Song and Dance (6)
Young Lust (6)
Nobody's Fault (4)
Seasons of Wither (4)
4 nummers hebben het met 3 stemmen net niet gered en moeten het doen met een eervolle vermelding:
Monkey On My Back (3)
One Way Street (3)
Rats in the Cellar (3)
Remember (Walking in the Sand) (3)
Zaten er verder nog bijzonderheden of verrassingen in de uitkomst?
In mijn starttekst noemde ik al dat Aerosmith maar liefst 28 noteringen heeft gehad in de Billboard Hot 100, waarvan de bovenste 20 onze startlijst vormden. De overige 8 nummers hadden dus dringend jullie stem nodig om mee te mogen spelen. Dat is in 3 gevallen gelukt: Back in the Saddle, Kings and Queens en Draw the Line.
De volgende hits uit de Amerikaanse hitlijst zijn wel minimaal één keer genoemd, maar te weinig voor de volgende ronde (met tussen haakjes hun hoogste positie in de Hot 100):
Blind Man (#48)
Hole in My Soul (#51)
Remember (Walking in the Sand) (#67)
Chip Away The Stone (#77)
En één nummer vonden wij dus in het geheel niet de moeite waard: Home Tonight (#71).
Tijd om door te gaan naar de eliminatie-ronde. Ik ben erg benieuwd. Gaan wij als stoere rockers genadeloos alle ballads wegstrepen? Of zitten we die stiekem allemaal mee te zingen? Over twee dagen weten we meer.
De lijst om 10 afvallers uit te selecteren vinden jullie hieronder, evenals de bijgewerkte playlist.
Amazing
Angel
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Cryin'
Draw the Line*
Dream On
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Falling in Love (Is Hard on the Knees)
I Don't Want to Miss a Thing
Jaded
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Mama Kin*
Nobody's Fault*
Pink
Rag Doll
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
Sweet Emotion
The Other Side
Toys in the Attic*
Walk This Way
What It Takes
Young Lust*
Greatest Hits of Aerosmith – Ronde 2
Deadline: woensdag 22 oktober om 20:00.
Veel succes!
https://variety.com/wp-content/uploads/2021/08/Current-Collapsed-Wall-Group-Shot-FINAL-HR-1.jpg?w=1000&h=562&crop=1
Bedankt voor het insturen van jullie nominaties!
14 lijstjes in ronde 1, daar ben ik uitermate tevreden mee. Een indrukwekkend aantal van 49 unieke nummers is afkomstig van 14 verschillende albums. Nine Lives (1997) en Toys in the Attic (1975) waren ieder goed voor 6 genoemde nummers, maar die hebben uiteraard niet allemaal de volgende ronde gehaald.
Alles met 4 stemmen of meer mag meedoen in het vervolg van dit spelletje en daarmee komen we exact op 10 aanvullingen uit. Jullie maken mijn leven als organisator makkelijk, ga zo door de rest van de week.

Toys in the Attic (10)
Mama Kin (9)
Back in the Saddle (8)
Kings and Queens (7)
Draw the Line (6)
Eat the Rich (6)
Same Old Song and Dance (6)
Young Lust (6)
Nobody's Fault (4)
Seasons of Wither (4)
4 nummers hebben het met 3 stemmen net niet gered en moeten het doen met een eervolle vermelding:
Monkey On My Back (3)
One Way Street (3)
Rats in the Cellar (3)
Remember (Walking in the Sand) (3)
Zaten er verder nog bijzonderheden of verrassingen in de uitkomst?
In mijn starttekst noemde ik al dat Aerosmith maar liefst 28 noteringen heeft gehad in de Billboard Hot 100, waarvan de bovenste 20 onze startlijst vormden. De overige 8 nummers hadden dus dringend jullie stem nodig om mee te mogen spelen. Dat is in 3 gevallen gelukt: Back in the Saddle, Kings and Queens en Draw the Line.
De volgende hits uit de Amerikaanse hitlijst zijn wel minimaal één keer genoemd, maar te weinig voor de volgende ronde (met tussen haakjes hun hoogste positie in de Hot 100):
Blind Man (#48)
Hole in My Soul (#51)
Remember (Walking in the Sand) (#67)
Chip Away The Stone (#77)
En één nummer vonden wij dus in het geheel niet de moeite waard: Home Tonight (#71).
Tijd om door te gaan naar de eliminatie-ronde. Ik ben erg benieuwd. Gaan wij als stoere rockers genadeloos alle ballads wegstrepen? Of zitten we die stiekem allemaal mee te zingen? Over twee dagen weten we meer.
De lijst om 10 afvallers uit te selecteren vinden jullie hieronder, evenals de bijgewerkte playlist.
Amazing
Angel
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Cryin'
Draw the Line*
Dream On
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Jaded
Janie's Got a Gun
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Mama Kin*
Nobody's Fault*
Pink
Rag Doll
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
Sweet Emotion
The Other Side
Toys in the Attic*
Walk This Way
What It Takes
Young Lust*
Greatest Hits of Aerosmith – Ronde 2
Deadline: woensdag 22 oktober om 20:00.
Veel succes!
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 21:42 uur
Angel
Come Together
Draw the Line*
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Same Old Song and Dance*
The Other Side
Toys in the Attic*
Come Together
Draw the Line*
Kings and Queens*
Last Child
Livin' on the Edge
Same Old Song and Dance*
The Other Side
Toys in the Attic*
1
geplaatst: 20 oktober 2025, 21:48 uur
Angel
Come Together
Crazy
Crying
Draw the line
Dude
I don't want to miss a thing
Kings and Queens
Same old song and dance
Rag Doll
Come Together
Crazy
Crying
Draw the line
Dude
I don't want to miss a thing
Kings and Queens
Same old song and dance
Rag Doll
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 04:17 uur
Eat the Rich*
Jaded
Kings and Queens*
Last Child
Mama Kin*
Nobody's Fault
Rag Doll
Seasons of Wither*
The Other Side
What It Takes
Jaded
Kings and Queens*
Last Child
Mama Kin*
Nobody's Fault
Rag Doll
Seasons of Wither*
The Other Side
What It Takes
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 07:20 uur
Come Together
Crazy
Cryin'
Dude (Looks Like a Lady)
Janie's Got a Gun
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Pink
Rag Doll
Crazy
Cryin'
Dude (Looks Like a Lady)
Janie's Got a Gun
Livin' on the Edge
Love in an Elevator
Pink
Rag Doll
1
Sting
geplaatst: 21 oktober 2025, 07:51 uur
Amazing
Angel
Crazy
Cryin'
Jaded
Livin' on the Edge
Pink
Rag Doll
Seasons of Wither*
Angel
Crazy
Cryin'
Jaded
Livin' on the Edge
Pink
Rag Doll
Seasons of Wither*
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 11:00 uur
Amazing
Angel
Come Together
Crazy
Eat the Rich*
Pink
The Other Side
Toys in the Attic*
What It Takes
Precies tien iets mindere, maar nog steeds fijne nummers. Ideaal.
Angel
Come Together
Crazy
Eat the Rich*
Pink
The Other Side
Toys in the Attic*
What It Takes
Precies tien iets mindere, maar nog steeds fijne nummers. Ideaal.
2
geplaatst: 21 oktober 2025, 11:19 uur
01. Come Together
02. Pink
03. Same Old Song and Dance*
04. Crazy
05. Livin' on the Edge
06. Amazing
07. Cryin'
08. Falling in Love (Is Hard on the Knees)
09. Jaded
10. What It Takes
Potverdikkeme dit was heel lastig. Eigenlijk vind ik alleen Come together uit deze lijst écht kut. In welke uitvoering dan ook dus dat is Aerosmith niet aan te rekenen
Voor de rest was het met recht 'kill your darlings' voor mij.
02. Pink
03. Same Old Song and Dance*
04. Crazy
05. Livin' on the Edge
06. Amazing
07. Cryin'
08. Falling in Love (Is Hard on the Knees)
09. Jaded
10. What It Takes
Potverdikkeme dit was heel lastig. Eigenlijk vind ik alleen Come together uit deze lijst écht kut. In welke uitvoering dan ook dus dat is Aerosmith niet aan te rekenen

Voor de rest was het met recht 'kill your darlings' voor mij.
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 13:52 uur
Angel
Come Together
Crazy
Jaded
Kings and Queens*
Pink
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
Come Together
Crazy
Jaded
Kings and Queens*
Pink
Same Old Song and Dance*
Seasons of Wither*
2
geplaatst: 21 oktober 2025, 13:58 uur
AEROSMITH WEETJE #4
Twee van de vijf vaste bandleden van Aerosmith hebben de groep ergens onderweg tijdelijk verlaten. Het gaat hier om de beide gitaristen, Joe Perry en slaggitarist Brad Whitford.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cF67s43MyApAMynSnrMWH5.jpg
Zoals zondag al kort benoemd, had Perry’s vertrek in 1979 vooral te maken met drugsgebruik van hemzelf en Steven Tyler en de gevolgen daarvan op de dynamiek in de band. Hij richtte The Joe Perry Project op, waarmee hij kort na elkaar een drietal albums uitbracht en toen in 1984 opnieuw toetrad tot Aerosmith. Hoewel er geen nieuwe albums meer zijn gemaakt, blaast Perry zijn Project nog regelmatig nieuw leven in voor korte tournees.
Brad Whitford vertrok enkele jaren na Perry, in 1981, uit onvrede over de interne chaos en zijn eigen rol in de band. Hij vormde vervolgens het duo Whitford / St. Holmes met zanger Derek St. Holmes, wat datzelfde jaar nog tot een album leidde. Tegelijk met Joe Perry keerde de slaggitarist weer terug op het oude nest. Zijn muzikale vriendschap met St. Holmes bleef hij onderhouden en dit leidde decennia later (2016) tot een tweede gezamenlijke album.
Steven Tyler, drummer Joey Kramer en bassist Tom Hamilton zijn officieel nooit uit de band gestapt, maar hebben alle drie wel periodes van korte afwezigheid gekend, vanwege persoonlijke of medische redenen.
Bij Kramer leidde een blessure in 2019 er zelfs toe dat de andere bandleden hem vroegen om opnieuw auditie te doen, om te bewijzen dat hij het niveau weer aan kon. Een pijnlijk hoofdstuk in de geschiedenis van de band, dat uitmondde in een juridisch conflict. De band werd in het gelijk gesteld en sindsdien is Kramers rol sterk verminderd, ook door gebeurtenissen in zijn privéleven. Tijdens de afscheidstournee werd hij vervangen door zijn vaste drumtechnicus.
Twee van de vijf vaste bandleden van Aerosmith hebben de groep ergens onderweg tijdelijk verlaten. Het gaat hier om de beide gitaristen, Joe Perry en slaggitarist Brad Whitford.
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cF67s43MyApAMynSnrMWH5.jpg
Zoals zondag al kort benoemd, had Perry’s vertrek in 1979 vooral te maken met drugsgebruik van hemzelf en Steven Tyler en de gevolgen daarvan op de dynamiek in de band. Hij richtte The Joe Perry Project op, waarmee hij kort na elkaar een drietal albums uitbracht en toen in 1984 opnieuw toetrad tot Aerosmith. Hoewel er geen nieuwe albums meer zijn gemaakt, blaast Perry zijn Project nog regelmatig nieuw leven in voor korte tournees.
Brad Whitford vertrok enkele jaren na Perry, in 1981, uit onvrede over de interne chaos en zijn eigen rol in de band. Hij vormde vervolgens het duo Whitford / St. Holmes met zanger Derek St. Holmes, wat datzelfde jaar nog tot een album leidde. Tegelijk met Joe Perry keerde de slaggitarist weer terug op het oude nest. Zijn muzikale vriendschap met St. Holmes bleef hij onderhouden en dit leidde decennia later (2016) tot een tweede gezamenlijke album.
Steven Tyler, drummer Joey Kramer en bassist Tom Hamilton zijn officieel nooit uit de band gestapt, maar hebben alle drie wel periodes van korte afwezigheid gekend, vanwege persoonlijke of medische redenen.
Bij Kramer leidde een blessure in 2019 er zelfs toe dat de andere bandleden hem vroegen om opnieuw auditie te doen, om te bewijzen dat hij het niveau weer aan kon. Een pijnlijk hoofdstuk in de geschiedenis van de band, dat uitmondde in een juridisch conflict. De band werd in het gelijk gesteld en sindsdien is Kramers rol sterk verminderd, ook door gebeurtenissen in zijn privéleven. Tijdens de afscheidstournee werd hij vervangen door zijn vaste drumtechnicus.
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 16:13 uur
Angel
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Cryin'
Draw the Line*
Eat the Rich*
Last Child
Same Old Song and Dance*
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Cryin'
Draw the Line*
Eat the Rich*
Last Child
Same Old Song and Dance*
0
geplaatst: 21 oktober 2025, 16:15 uur
Hopelijk blijft I Don't Want to Miss a Thing er wel in. Dat staat hoog op mijn lijstje.
2
geplaatst: 21 oktober 2025, 16:30 uur
dynamo d schreef:
Hopelijk blijft I Don't Want to Miss a Thing er wel in.
Hopelijk blijft I Don't Want to Miss a Thing er wel in.
Dat hopen jordidj1 en ik ook. Ondraaglijk geniaal nummer. Iedereen die het noemt: rot op van mij.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 oktober 2025, 17:30 uur
Angel
Come Together
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Last Child
Mama Kin*
Rag Doll
The Other Side
What It Takes
Come Together
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Last Child
Mama Kin*
Rag Doll
The Other Side
What It Takes
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 17:56 uur
Angel
Come Together
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Love in an Elevator
Pink
Rag Doll
What It Takes
Come Together
Dude (Looks Like a Lady)
Jaded
Love in an Elevator
Pink
Rag Doll
What It Takes
1
geplaatst: 21 oktober 2025, 19:55 uur
Amazing
Angel
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Nobody's Fault*
What It Takes
Angel
Back in the Saddle*
Come Together
Crazy
Dude (Looks Like a Lady)
Eat the Rich*
Nobody's Fault*
What It Takes
3
geplaatst: 22 oktober 2025, 11:40 uur
Misschien kunnen jullie even stoppen met mijn Alicia Silverstone jeugdherinneringen eruit te schoppen? 
Angel
Come Together
Draw the Line*
Last Child
Nobody's Fault*
Pink
Same Old Song and Dance*
The Other Side
Toys in the Attic*

Angel
Come Together
Draw the Line*
Last Child
Nobody's Fault*
Pink
Same Old Song and Dance*
The Other Side
Toys in the Attic*
1
geplaatst: 22 oktober 2025, 13:28 uur
Het is (andermaal) duidelijk dat hitballads uit een startlijst mij veel minder goed bekoren dan bijna alle nominatiekeuzes. Tsja, Aerosmith blijft een Amerikaanse band die Amerikaanse hits scoren en de massa, zeker de Amerikaanse en van vrouwelijk geslacht, heeft een slechtere smaak dan de liefhebber.
Ik heb nu de startlijst geluisterd en die beviel me veel minder dan de ruim dubbel zo lange lijst met nominaties. Het zeik- en zeurgehalte met al die (power)ballads, zeker achter elkaar in de eerste helft van de startlijst, komt hier af en toe in twijfelachtige proporties om de hoek kijken, waarbij ik me eerder erger aan Stevens scheurschreeuw dan dat het me opwindt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Gelukkig swingt het voldoende voor een voldoende (zeker deel 2 van de startlijst) en/of is het productioneel en qua uitvoering smaakvol genoeg gebracht om het niet echt vervelend te laten klinken (al vind ik de liedjes van het album 'Nine Lives' een merkwaardig drukke en wat onsamenhangende, rommelige sound hebben), maar het is soms op het randje (Crazy, Jaded en I Don't Miss A Thing). Als dan ineens de groovy funk van 'Last Child' uit 1976 langskomt, dan haal ik opgelucht adem: eindelijk, dáár was ik even aan toe. Maar dat was al het twaalfde nummer uit de startlijst. En dan moet ik ook nog vrezen dat dat nummer in deze ronde sneuvelt, als ik de eliminatielijsten zo zie.
Ik snap nu wel waarom ik nooit echt diep in de band was gedoken: de hits weerhielden mij ervan, terwijl deze week de deep cuts mijn ongelijk bewijzen. Wel een fijne ontdekking, dus ik ga de ontbrekende albums van de band in mijn collectie nu toch eens opsnorren. Zeker hun oudere platen.
In (omgekeerde) volgorde van smaak:
Jaded
I Don't Want to Miss a Thing (speciaal voor Johnny Marr)
Crazy
Angel
Pink
Mama Kin *
Seasons of Wither *
Amazing
Come Together
Ik heb nu de startlijst geluisterd en die beviel me veel minder dan de ruim dubbel zo lange lijst met nominaties. Het zeik- en zeurgehalte met al die (power)ballads, zeker achter elkaar in de eerste helft van de startlijst, komt hier af en toe in twijfelachtige proporties om de hoek kijken, waarbij ik me eerder erger aan Stevens scheurschreeuw dan dat het me opwindt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Gelukkig swingt het voldoende voor een voldoende (zeker deel 2 van de startlijst) en/of is het productioneel en qua uitvoering smaakvol genoeg gebracht om het niet echt vervelend te laten klinken (al vind ik de liedjes van het album 'Nine Lives' een merkwaardig drukke en wat onsamenhangende, rommelige sound hebben), maar het is soms op het randje (Crazy, Jaded en I Don't Miss A Thing). Als dan ineens de groovy funk van 'Last Child' uit 1976 langskomt, dan haal ik opgelucht adem: eindelijk, dáár was ik even aan toe. Maar dat was al het twaalfde nummer uit de startlijst. En dan moet ik ook nog vrezen dat dat nummer in deze ronde sneuvelt, als ik de eliminatielijsten zo zie.
Ik snap nu wel waarom ik nooit echt diep in de band was gedoken: de hits weerhielden mij ervan, terwijl deze week de deep cuts mijn ongelijk bewijzen. Wel een fijne ontdekking, dus ik ga de ontbrekende albums van de band in mijn collectie nu toch eens opsnorren. Zeker hun oudere platen.
In (omgekeerde) volgorde van smaak:
Jaded
I Don't Want to Miss a Thing (speciaal voor Johnny Marr)
Crazy
Angel
Pink
Mama Kin *
Seasons of Wither *
Amazing
Come Together
2
geplaatst: 22 oktober 2025, 14:16 uur
AEROSMITH WEETJE #5
Vandaag een paar wetenswaardigheden over de flamboyante zanger van de band.
Voordat hij frontman werd, speelde Steven Tyler drums in zijn vorige bands The Strangers en The Chain Reaction. Bij Aerosmith verzorgde hij daarna nog regelmatig drums en percussie tijdens demo-opnames.
https://pbs.twimg.com/media/GFmhNVeWwAAvcs-.jpg
In interviews heeft hij The Stones, The Beatles en Janis Joplin genoemd als artiesten waar hij met Aerosmith door beïnvloed is. James Brown, Aretha Franklin en Paul McCartney staan hoog op Tylers lijstje van favoriete vocalisten aller tijden.
Tijdens een backstagefeest in de jaren ’80 bracht een fan een levende boa constrictor mee. In plaats van in paniek te raken, wikkelde de zanger het dier om zijn nek en liep er een uur mee rond alsof het een sjaal was…
Tyler is een enorme sciencefiction liefhebber, in het bijzonder van Star Trek, en hij gelooft dat teleportatie ooit mogelijk wordt. Niet geheel verrassend was hij ook degene die de titel van het laatste album bedacht: Music from Another Dimension (2012).
Vandaag een paar wetenswaardigheden over de flamboyante zanger van de band.
Voordat hij frontman werd, speelde Steven Tyler drums in zijn vorige bands The Strangers en The Chain Reaction. Bij Aerosmith verzorgde hij daarna nog regelmatig drums en percussie tijdens demo-opnames.
https://pbs.twimg.com/media/GFmhNVeWwAAvcs-.jpg
In interviews heeft hij The Stones, The Beatles en Janis Joplin genoemd als artiesten waar hij met Aerosmith door beïnvloed is. James Brown, Aretha Franklin en Paul McCartney staan hoog op Tylers lijstje van favoriete vocalisten aller tijden.
Tijdens een backstagefeest in de jaren ’80 bracht een fan een levende boa constrictor mee. In plaats van in paniek te raken, wikkelde de zanger het dier om zijn nek en liep er een uur mee rond alsof het een sjaal was…
Tyler is een enorme sciencefiction liefhebber, in het bijzonder van Star Trek, en hij gelooft dat teleportatie ooit mogelijk wordt. Niet geheel verrassend was hij ook degene die de titel van het laatste album bedacht: Music from Another Dimension (2012).
* denotes required fields.