Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
1
geplaatst: 10 augustus 2025, 20:08 uur
Nee hoor, ik was dit spelletje zeker niet vergeten!
Zondag postpunkrevivalinhaaldag in Huize Smith.
51. Interpol - Evil: 8
52. Franz Ferdinand - Walk Away: 7,5
53. Bloc Party - I Still Remember: 6,8
54. Kaiser Chiefs - Everything Is Average Nowadays: 7,4
55. Editors - An End Has a Start: 8,2
56. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent: 7 (waarom al die tienen bij dit nummer?)
57. The Strokes - The End Has No End: 6,8
[58. Interpol - C'mere: 7,6]
58. Interpol - Narc: 7,3 (toch net een fractie minder)
59. Franz Ferdinand - The Fallen: 7,8
60. Bloc Party - Hunting for Witches: 8,4
61. Kaiser Chiefs - The Angry Mob: 7,5
62. Editors - The Racing Rats: 8
63. Arctic Monkeys - Teddy Picker: 7,3
64. The Strokes - What Ever Happened: 6,8
65. Interpol - Not Even Jail: 7,8
En dan ineens drie ballads achter elkaar? Is dat toeval, of wat? Het valt me niet allemaal even mee. Ze zijn best okay, maar ze zijn net een niveautje minder dan veel van hun andere nummers. Maar dat heb ik sowieso vaak bij ballads.
66. Franz Ferdinand - Eleanor Put Your Boots On: 6,2
67. Bloc Party - Uniform: 7
68. Kaiser Chiefs - Love's Not a Competation (But I'm Winning): 6,8
69. Editors - Bones: meer love dan hate hier. 8,1
70. Arctic Monkeys - 505: 7,8 (best een goed nummer hoor, maar wat een krankzinnig hoge cijfers! Ik doe niet mee aan die TikTok-hype)
71. The Strokes - Automatic Stop: 6,5
72. Interpol - Take You on a Cruise: 7,2
73. Franz Ferdinand - This Boy: 7,8
74. Bloc Party - Song for Clay (Disappear Here): 7,8 (wat herman vorige maand schreef over het tweede album van deze band klopt als een bus: waar is dat geweldige drumwerk gebleven? Het is allemaal zo standaard, zelfs simplistisch geworden. Met de sound en drumwerk van hun debuutalbum had dit nummer een (half) punt hoger kunnen scoren.)
75. Kaiser Chiefs - Heat Dies Down 7,4
76. Editors - The Weight of the World: 7,5
77. Arctic Monkeys - Do Me a Favour: 7,7
78. The Strokes - Juicebox: 7,9. Hé, deze hoorde ik eergister in het diepe holst van de nacht in de slaapkamer van mijn oudste zoon (19) die een paar vrienden op bezoek had. Ik herkende het niet, maar ik vond de bergen gitaren al opmerkelijk genoeg om te horen uit zijn kamer (de smaak van hem en zijn vrienden bezorgt me soms koppijn). De verbazing was nauwelijks minder toen hij zei dat het The Strokes zijn. Had ik toch niet geraden, zeker omdat ik zanger hier (eindelijk!) echt goed en rauw vind klinken, ondanks dat ik aan dit spelletje meedoe. Enfin, ik was er dan ook alweer even uit. Lollige clip idd!
79. Interpol - The Heinrich Maneuver: 7,3
80. Franz Ferdinand - Ulysses: 8 (al is het een tikje jammer van die la la-la-la-la: die vervelende lala-neiging valt toch slecht uit die band te rammen)
Wellicht breng ik alle gemiddelden nu een fractie naar beneden, van de andere kant: geen enkele onvoldoende en maar zes liedjes die onder een 7 scoren! En zesmaal een 8. Voorwaar geen slechte score voor bands die ik eigenlijk grotendeels links had laten liggen.
Dat de tendens hier ligt dat alles wat minder dan een 8 scoort teleurstellend is, is voor mij wat minder realistisch: alles wat minimaal een 7 scoort vind ik al prima genietbaar. Vanaf een 8 wordt het écht goed.
Wel opvallend om te zien dat Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand hier duidelijk het laagst scoren.
KC en FF zijn dan ook de bands die ik het minst (zeg maar: volstrekt niet) associeer met de postpunk revival (het is muzikaal veel te optimistisch). Wellicht geen toeval.
Zondag postpunkrevivalinhaaldag in Huize Smith.
51. Interpol - Evil: 8
52. Franz Ferdinand - Walk Away: 7,5
53. Bloc Party - I Still Remember: 6,8
54. Kaiser Chiefs - Everything Is Average Nowadays: 7,4
55. Editors - An End Has a Start: 8,2
56. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent: 7 (waarom al die tienen bij dit nummer?)
57. The Strokes - The End Has No End: 6,8
[58. Interpol - C'mere: 7,6]
58. Interpol - Narc: 7,3 (toch net een fractie minder)
59. Franz Ferdinand - The Fallen: 7,8
60. Bloc Party - Hunting for Witches: 8,4
61. Kaiser Chiefs - The Angry Mob: 7,5
62. Editors - The Racing Rats: 8
63. Arctic Monkeys - Teddy Picker: 7,3
64. The Strokes - What Ever Happened: 6,8
65. Interpol - Not Even Jail: 7,8
En dan ineens drie ballads achter elkaar? Is dat toeval, of wat? Het valt me niet allemaal even mee. Ze zijn best okay, maar ze zijn net een niveautje minder dan veel van hun andere nummers. Maar dat heb ik sowieso vaak bij ballads.
66. Franz Ferdinand - Eleanor Put Your Boots On: 6,2
67. Bloc Party - Uniform: 7
68. Kaiser Chiefs - Love's Not a Competation (But I'm Winning): 6,8
69. Editors - Bones: meer love dan hate hier. 8,1
70. Arctic Monkeys - 505: 7,8 (best een goed nummer hoor, maar wat een krankzinnig hoge cijfers! Ik doe niet mee aan die TikTok-hype)
71. The Strokes - Automatic Stop: 6,5
72. Interpol - Take You on a Cruise: 7,2
73. Franz Ferdinand - This Boy: 7,8
74. Bloc Party - Song for Clay (Disappear Here): 7,8 (wat herman vorige maand schreef over het tweede album van deze band klopt als een bus: waar is dat geweldige drumwerk gebleven? Het is allemaal zo standaard, zelfs simplistisch geworden. Met de sound en drumwerk van hun debuutalbum had dit nummer een (half) punt hoger kunnen scoren.)
75. Kaiser Chiefs - Heat Dies Down 7,4
76. Editors - The Weight of the World: 7,5
77. Arctic Monkeys - Do Me a Favour: 7,7
78. The Strokes - Juicebox: 7,9. Hé, deze hoorde ik eergister in het diepe holst van de nacht in de slaapkamer van mijn oudste zoon (19) die een paar vrienden op bezoek had. Ik herkende het niet, maar ik vond de bergen gitaren al opmerkelijk genoeg om te horen uit zijn kamer (de smaak van hem en zijn vrienden bezorgt me soms koppijn). De verbazing was nauwelijks minder toen hij zei dat het The Strokes zijn. Had ik toch niet geraden, zeker omdat ik zanger hier (eindelijk!) echt goed en rauw vind klinken, ondanks dat ik aan dit spelletje meedoe. Enfin, ik was er dan ook alweer even uit. Lollige clip idd!
79. Interpol - The Heinrich Maneuver: 7,3
80. Franz Ferdinand - Ulysses: 8 (al is het een tikje jammer van die la la-la-la-la: die vervelende lala-neiging valt toch slecht uit die band te rammen)
Wellicht breng ik alle gemiddelden nu een fractie naar beneden, van de andere kant: geen enkele onvoldoende en maar zes liedjes die onder een 7 scoren! En zesmaal een 8. Voorwaar geen slechte score voor bands die ik eigenlijk grotendeels links had laten liggen.
Dat de tendens hier ligt dat alles wat minder dan een 8 scoort teleurstellend is, is voor mij wat minder realistisch: alles wat minimaal een 7 scoort vind ik al prima genietbaar. Vanaf een 8 wordt het écht goed.
Wel opvallend om te zien dat Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand hier duidelijk het laagst scoren.
KC en FF zijn dan ook de bands die ik het minst (zeg maar: volstrekt niet) associeer met de postpunk revival (het is muzikaal veel te optimistisch). Wellicht geen toeval.
0
geplaatst: 11 augustus 2025, 11:07 uur
Een kleine 8 op 10 gemiddeld zet Ulysses ergens in de middenmoot.
[...]
32. Bloc Party - Like Eating Glass (7,99, 21)
33. The Strokes - Last Nite (7,98, 19)
34. Franz Ferdinand - Ulysses (7,97, 10)
35. The Strokes - The Modern Age (7,96, 18)
36. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (7,95, 19)
[...]
Terwijl bands als The Strokes, Franz Ferdinand en Interpol op hun derde album grotendeels bij hun herkenbare sound bleven, gooide Bloc Party het roer stevig om en gingen ze voor een elektronischer geluid. In de videoclip van Mercury - geregisseerd door Ace Norton, die kort voordien ook Flux inblikte - zien we een stel apen die een vreemdsoortige mens samenstellen, bestaande uit een krabarm en een stierenkop, die prompt president van Amerika wordt. Elke overeenkomst met een bestaande president berust op louter toeval.
81. Bloc Party - Mercury
[...]
32. Bloc Party - Like Eating Glass (7,99, 21)
33. The Strokes - Last Nite (7,98, 19)
34. Franz Ferdinand - Ulysses (7,97, 10)
35. The Strokes - The Modern Age (7,96, 18)
36. Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (7,95, 19)
[...]
Terwijl bands als The Strokes, Franz Ferdinand en Interpol op hun derde album grotendeels bij hun herkenbare sound bleven, gooide Bloc Party het roer stevig om en gingen ze voor een elektronischer geluid. In de videoclip van Mercury - geregisseerd door Ace Norton, die kort voordien ook Flux inblikte - zien we een stel apen die een vreemdsoortige mens samenstellen, bestaande uit een krabarm en een stierenkop, die prompt president van Amerika wordt. Elke overeenkomst met een bestaande president berust op louter toeval.
81. Bloc Party - Mercury
0
geplaatst: 11 augustus 2025, 13:20 uur
Het nieuwe geluid werd zeer gemengd onthaald. Ik was wel meteen mee en vind Intimacy nog steeds misschien wel hun tweede beste album.
9,7
9,7
0
geplaatst: 11 augustus 2025, 13:45 uur
Altijd een irritant nummer gevonden. Helaas speelden ze dit live tijdens hun optreden op DTRH afgelopen maand. Daar had wel een andere banger van Intimacy tegenover kunnen staan... Want let wel, ik vind Intimacy buiten de twee eerste nummers wel een heel geslaagd album verder. Doe mij maar 'Signs' of 'Trojan Horse' ipv 'Ares' en 'Mercury'.
5,5
5,5
2
geplaatst: 11 augustus 2025, 18:55 uur
Johnny Marr wanneer Bloc Party weer eens Mercury inzet tijdens een liveshow.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDuyrusWso3d12nBPsDNuhmVGzLlpNl_Bm0A&s
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDuyrusWso3d12nBPsDNuhmVGzLlpNl_Bm0A&s
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 09:56 uur
Een kleinerende en vernederende laatste plaats voor Mercury. En dat is dan nog inclusief mijn bijna maximale score. Jullie zijn knettergek, dat is hier allemaal inteelt, dit topic! Dat gezegd zijnde, Mercury kan je bezwaarlijk nog postpunk noemen, dus op dat vlak is een lage notering wel terecht.
[...]
79. Kaiser Chiefs - Love's Not a Competition (But I'm Winning) (6,90, 13)
80. Kaiser Chiefs - Na Na Na Na Naa (6,73, 18)
81. Bloc Party - Mercury (6,12, 6)
Never Miss a Beat was de vooruitgeschoven single van Kaiser Chiefs' derde worp, Off with Their Heads. De song werd geproducet door Mark Ronson en bevat backing vocals van onder meer Lily Allen.
82. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat
[...]
79. Kaiser Chiefs - Love's Not a Competition (But I'm Winning) (6,90, 13)
80. Kaiser Chiefs - Na Na Na Na Naa (6,73, 18)
81. Bloc Party - Mercury (6,12, 6)
Never Miss a Beat was de vooruitgeschoven single van Kaiser Chiefs' derde worp, Off with Their Heads. De song werd geproducet door Mark Ronson en bevat backing vocals van onder meer Lily Allen.
82. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 11:02 uur
Bloc Party - Mercury: 2,0 (verschrikkelijk nummer)
Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat: 8,0
Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat: 8,0
0
geplaatst: 14 augustus 2025, 20:32 uur
The Heinrich Maneuver: 9
Ulysses: 7,5
Mercury: 6
Never Miss A Beat: 6,5
Ulysses: 7,5
Mercury: 6
Never Miss A Beat: 6,5
0
geplaatst: 16 augustus 2025, 09:21 uur
Een anonieme 56e plaats is het voorlopige verdict voor Never Miss a Beat. Niet slecht voor een Kaiser Chiefs-song in dit spel.
54. Franz Ferdinand - Walk Away (7,69, 17)
55. Franz Ferdinand - Darts of Pleasure (7,66, 21)
56. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat (7,64, 8)
57. Arctic Monkeys - Mardy Bum (7,61, 18)
58. The Strokes - New York City Cops (7,60, 21)
Papillon, de eerste single van In This Light and on This Evening, is een van de twee nummer 1-hits die Editors gescoord heeft in België (No Sound but the Wind was de andere). De titel van het nummer is een verwijzing naar het boek en de film Papillon, over de ontsnapping uit een gevangenenkamp. De song zelf gaat dan ook over de drang om jezelf te bevrijden. De videoclip is opgenomen in de straten van LA.
83. Editors - Papillon
54. Franz Ferdinand - Walk Away (7,69, 17)
55. Franz Ferdinand - Darts of Pleasure (7,66, 21)
56. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat (7,64, 8)
57. Arctic Monkeys - Mardy Bum (7,61, 18)
58. The Strokes - New York City Cops (7,60, 21)
Papillon, de eerste single van In This Light and on This Evening, is een van de twee nummer 1-hits die Editors gescoord heeft in België (No Sound but the Wind was de andere). De titel van het nummer is een verwijzing naar het boek en de film Papillon, over de ontsnapping uit een gevangenenkamp. De song zelf gaat dan ook over de drang om jezelf te bevrijden. De videoclip is opgenomen in de straten van LA.
83. Editors - Papillon
* denotes required fields.